-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014
... mniej na reklamę w magazynach, i o 16,1% mniej na reklamę w dziennikach. Niewielkie wzrosty odnotują radio (o 1,3%) i kino (o 1,8%). W porównaniu z ubiegłym rokiem spadną natomiast nieznacznie (o 0,9%) wydatki na outdoor. W pierwszych czterech miesiącach 2014 roku, w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, wzrosły inwestycje reklamowe firm ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... wydatki na promocję uszczupliły się zarówno względem poprzedniego roku, jak i kwartału. Charakterystyczną kwestią dla badanego okresu jest odzyskiwanie pozycji rynkowej przez telewizję (a także częściowo przez prasę), co dzieje się kosztem największych na przełomie ostatnich 12 miesięcy spadków wartości inwestycji przeznaczanych na ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013
... zaledwie o 0,9% (wcześniej prognozowano wzrost o 1,6%). Reklamodawcy reagują na te zmiany zmniejszając inwestycje w media. Spadły wydatki na reklamę firm z branży telekomunikacyjnej i FMCG. Na stabilnym poziomie utrzymują się wydatki branży finansowej i farmaceutycznej. Rosną natomiast inwestycje reklamowe dużych sieci handlowych, szczególnie tych ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy III kw. 2014
... i inwestycje. Największe rynki reklamowe Mimo szybkich wzrostów na rynkach rozwijających się, USA niezmiennie pozostają rynkiem, który przynosi najwięcej nowych dolarów na globalny rynek reklamy. W latach 2013−2016 USA powinny przynieść 26% z 87 mld USD, o które zwiększą się globalne wydatki na reklamę. Globalne wydatki reklamowe w podziale na ...
-
Jak mądrze ciąć wydatki na IT?
... nierentownych produktów i usług, czy kanałów dystrybucji. Zanim więc zaczniemy ciąć budżet na wydatki związane z informatyzacją firmy, zastanówmy się które obszary jej działalności są kluczowe, które z nich wymagają inwestycji i na koniec, w które inwestycje warto ponieść, niezależnie od konieczności zaciskania pasa. To powinny być te obszary ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną dzięki e-commerce i video online
... wydatki reklamowe na telewizję zmniejszyły się o 8% w 2020 r., to w 2021 prognozuje się ich wzrost na poziomie 1%. Druk będzie kontynuował swój długi spadek, który trwa już 14. rok z rzędu, z 8% spadkiem wydatków na reklamę w 2021 roku. W 2023 roku wydatki na ...
-
Wydatki na reklamę będą spadać
... na świecie, natomiast w Rosja, która obecnie zajmuje 12 miejsce w światowej czołówce, w 2015 awansuje na miejsce 7. Globalne wydatki reklamowe według podziału na media Internet jest zdecydowanie najszybciej rosnącym medium. ZenithOptimedia przewiduje, że w 2012 roku wydatki na ...
-
Wydatki na reklamę: Polska i świat 2013
... zwiększają także inwestycje w mobile marketing. Rosną również budżety na kampanie w social media, w szczególności na Facebooku, oraz na reklamy w wyszukiwarce Google, choć nieco wolniej niż w ubiegłych latach. Wzrost wydatków na reklamę video, mobile, social media i SEM odbywa się kosztem klasycznych kampanii display. W 2013 roku wydatki na reklamę ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce spadną
... na liście światowych liderów, jednak stopniowo doganiają znajdującą się na drugim miejscu Japonię. Globalne wydatki reklamowe według podziału na media Internet jest zdecydowanie najszybciej rosnącym medium. ZenithOptimedia przewiduje, że w latach 2011–2014 wydatki na ...
-
Handel i wydatki na reklamę w I poł. 2017 r.
... wydatki na reklamę wyniosły w pierwszych dwóch kwartałach 2017 roku 65,7 mln zł, o 5% więcej niż w analogicznym okresie w 2016 roku. Na drugim miejscu uplasowało się Metro Group, które przeznaczyło na promocję prawie 36 mln zł, a na trzecim Terg z inwestycjami na ...
-
Wydatki na kulturę w Polsce w 2010 r.
... wydatki na kulturę na 1 osobę rocznie w gospodarstwach osób pracujących na własny rachunek. Przeciętne roczne wydatki na kulturę na 1 osobę w gospodarstwach domowych pracowników wyniosły: 414,96 zł (251,64 zł w gospodarstwach pracowników na stanowiskach robotniczych, 626,16 zł w gospodarstwach osób pracujących na ...
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
... mediach. Inwestycje w reklamę online wzrosną dwucyfrowo, telewizja, radio i kino odnotują niewielkie wzrosty. W porównaniu z ubiegłym rokiem spadną nieznacznie przychody reklamowe segmentu OOH. Największe, dwucyfrowe spadki dotkną prasę – powiedziała Monika Bronowska, CEO ZenithOptimedia Group. Według analityków ZenithOptimedia wydatki na reklamę ...
-
Telekomunikacja a wydatki na reklamę w 2013
... na rynek nową markę Nju.Mobile (całkowite wydatki na ten brand wyniosły w mediach off-line ponad 94 mln zł). Aktywność przełożyła się na pozyskanie ponad 353 000 użytkowników nowej marki. Trzecim graczem na podium jest Polkomtel z wydatkami na ...
-
Miliardowe wydatki na reklamę. Handel nie szczędzi na promocji
... na który przypadło 32% wszystkich wydatków. W dwóch poprzednich latach najmniejsze wydatki na reklamę cechowały styczeń i luty, w marcu i kwietniu wydatki rosły. Najprawdopodobniej schemat ten powtórzy się także w tym roku – mówi Anna Lipińska, Group Account Director, Codemedia. Reklamodawcy Największe wydatki na ...
-
Wydatki na wojsko 2014
... na obronność mniej niż 2 proc. swojego PKB. W Polsce od lat roczne wydatki na obronność oscylują wokół 1,9 proc. PKB, choć konflikt na Ukrainie spowodował, że pojawiły się zapowiedzi o możliwym jego zwiększeniu. Tymczasem krajom o niższym poziomie PKB rosnący wzrost gospodarczy pozwala na zwiększenie swoich budżetów na ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy 2016
... lekkie wyhamowanie tego trendu. W 2015 roku wydatki na reklamę w dziennikach będą niższe od ubiegłorocznych o 17,4%, a w magazynach − o 14,5%. W przyszłym roku te wartości wyniosą odpowiednio -15,3% i -13,8%. Wydawcy prasowi wciąż poszukują sposobów na wyhamowanie spadków budżetów poprzez inwestycje w wydania cyfrowe i tabletowe, a także w nowe ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... na marketing, aby chronić swoje wyniki, a ich łączne wydatki na reklamę spadły z 7,6 mld USD w 2019 r. do 6,7 mld USD w 2020 r. Marki obecnie przywracają swoje budżety z powrotem na ... na reklamę w zeszłym roku - powiedział Jonathan Barnard, Head of Forecasting, Zenith. Ożywienie nie będzie tak dramatyczne jak w okresie spowolnienia, ale inwestycje w ...
-
Sektor finansowy tnie wydatki na reklamę
... na promocji swoich ofert dla klientów indywidualnych. Reklamodawcy TOP 10 reklamodawców sektora finansów w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku otwiera ING Bank Śląski, którego wydatki na reklamę sięgnęły niemal 23,5 mln zł. Na drugim miejscu znajduje się mBank (22,3 mln zł), a na ...
-
Wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną
... istotny wpływ na dynamikę wpływów reklamowych stacji telewizyjnych miał spadek nakładów na sponsoring i product placement w czwartym kwartale. Po dwunastu miesiącach 2023 r. wydatki na telewizyjną reklamę spotową w TV wzrosły o 3,7%, zaś w samym czwartym kwartale wzrost ten wyniósł rok do roku 1,1%. Jednocześnie inwestycje w działania sponsoringowe ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
... wydatki na przestrzeni ostatnich lat generują reklamy banków, choć od 2013 wydatki tej kategorii systematycznie spadają. W ostatnim kwartale 2015 roku wyniosły niecałe 72 miliony złotych, stanowiąc 54,5% wszystkich budżetów. Kategorią, która w 2013 roku znacząco zwiększyła wydatki na ...
-
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
... trend z oczywistych powodów występuje w przypadku dezodorantów i antyperspirantów – tu najwyższe inwestycje przypadają na drugi kwartał roku. Internet trzecią siłą, franczyza zyskuje na znaczeniu Coraz większą rolę w reklamie koncernów kosmetycznych odgrywa Internet. Wydatki na reklamę online’ową stanowią w 2014 roku już 11,6% całościowego budżetu ...
-
Rosną wydatki na reklamę. Rynek już wraca do formy?
... odpowiednio 31,8% oraz 34,2%. Budżety na reklamę zewnętrzną spadły o 35%, zaś kina nie wygenerowały w pierwszym kwartale żadnych przychodów reklamowych, ponieważ wciąż były zamknięte. Osiem sektorów zintensyfikowało swoje inwestycje reklamowe oraz osiem zmniejszyło. Najmocniej wolumenowo wzrosły wydatki na reklamę w największym sektorze, czyli ...
-
Wydatki na IT będą rosnąć
... za tym idzie ich wydatki będą malały w ciągu najbliższych 12 miesięcy Trzydzieści sześć procent respondentów z Polski deklaruje, że podchodzi z dużą dozą ostrożnością do przyszłych inwestycji w IT „Inwestycje firm zdają się skupiać głównie na technologiach centralizujących, w celu pozostania konkurencyjnym na rynku. Dyrektorzy IT dobrze rozumieją ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę w IV kw. 2015 r.
... wydatki notowano w kwartale drugim, natomiast w 2015 roku to Q4 był liderem kategorii, notując najwyższe wydatki na ...
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2012
... inwestycje reklamowe do kolejnego, bardzo ważnego medium w tym segmencie, czyli radia. Radio skumulowało ponad 22% budżetów w całym 2011 roku, a w pierwszym półroczu 2012 było to już ponad 26%. Analizując wydatki ... dotarcia również do starszych grup docelowych. Na podstawie danych szacunkowych, IAB ocenia wydatki branży na poziomie 2%, co daje rocznie ...
-
Super i hipermarkety a wydatki na reklamę w I poł. 2012
... wydatki na okresach przedświątecznych, licząc na przyciągnięcie w czasie popytu klientów sieci konkurencyjnych. Jaka będzie przyszłość? W obliczu kryzysu rynek czeka proces konsolidacji. Mocni gracze będą kupować słabszych, sieci mające kłopoty na ... zbliżającego się kryzysu, sieci muszą być przygotowane na olbrzymie inwestycje reklamowe w celu ...
-
Branża energetyczna a wydatki na reklamę 2012
... na uwagę zasługuje fakt rosnącej konkurencyjności wewnątrz kategorii. Rynek podzielony jest między 5 największych graczy: PGE, Enea, Energa, Tauron, RWE oraz kilkadziesiąt mniejszych podmiotów (ze śladowymi wydatkami mediowymi). W 2012 roku, trzech z pięciu głównych graczy znacząco zwiększyło inwestycje ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... wydatki na reklamę o ponad 20% z roku na rok. Tymczasem spożycie „złotego trunku” nieco spada - o 2% - ale i tak na każdego Polaka przypadają 94 litry piwa rocznie – ujawnia najnowsza analiza domu mediowego Equinox Polska. Dane za pierwsze 3 kw. 2013 roku, wyraźnie wskazują na ...
-
Branża AGD a wydatki na reklamę w I poł. 2014 r.
... do kawy. Z drugiej strony Zelmer, marka zakupiona przez koncern BSH, zmniejszyła swoje inwestycje ponad trzykrotnie. Wydatki reklamowe w przekroju półrocznym Małe AGD obecny rok rozpoczęło porównywalnie z wcześniejszymi latami na poziomie około 5 milionów złotych, luty był miesiącem względnej stabilizacji. Następnie zgodnie z ubiegłorocznym ...
-
Branża motoryzacyjna ogranicza wydatki na reklamę
... 2 marek koreańskich: Hyundai i Kia - w torcie reklamowym utrzymuje się na porównywalnym poziomie 7,7%. Pierwszą dziesiątkę w tym roku ... wydatki wzrosły prawie dwukrotnie i zamknęły się kwotą 8 mln zł. Swoje inwestycje kinowe z ubiegłego roku kontynuuje Ford z budżetem ponad 3 mln zł, BMW, Opel i Volvo z wydatkami ponad 1 mln zł. Analizując wydatki ...
-
Im większa firma, tym większa otwartość na inwestycje w rozwój
... inwestycje to szansa na nowe rynki zbytu i ucieczkę z pułapki niskiej marży. Z kolei postawienie na automatyzację, czy to produkcji, czy obsługi klienta, pozwoliłoby uniknąć lub zminimalizować kłopoty z pozyskaniem pracowników. W co inwestują polskie firmy Listę najważniejszych celów inwestycyjnych – podobnie jak w 2016 r. – otwierają wydatki na ...
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
... dokonał Orange. Spadły też inwestycje reklamowe sektora motoryzacyjnego. Traci on głównie przez zmniejszone budżety Peugeot, Fiata, Kii i Hyundaya. Prognoza wydatków na globalnym rynku reklamowym ZenithOptimedia prognozuje, że globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2013 r. o 3,5%, a światowy rynek reklamy osiągnie na koniec roku wartość 503 ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... także w magazynach kobiecych oraz w periodykach o gotowaniu. Inwestycje w dziennikach uzyskały jednak najmniej spośród wszystkich mediów - poniżej 1 mln złotych, notując dodatkowo spadek o 24% w porównaniu do analogicznego okresu z poprzedniego roku. Największy wzrost zaliczyła reklama kinowa. Wydatki na nią wzrosły aż o 91% w stosunku do trzeciego ...
-
Deloitte: rośnie produkcja samolotów i wydatki na obronność
... wydatki na obronność mają wzrosnąć o około 3-4%, za co w największym stopniu odpowiadać będą zwiększone nakłady na ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013
... wydatki na reklamę na poziomie sprzed roku. Po pierwszych 3 kwartałach br. całkowite wydatki na reklamę branży zamknęły się kwotą prawie 788 mln zł (dane cennikowe). Oznacza to, że średni koszt reklamy jednego, sprzedanego auta wśród największych reklamodawców (Toyota, Skoda, Renault) wyniósł 4 097 zł (zeszłoroczne wydatki ...