-
Polski konsument w czasie kryzysu
Współczesny polski konsument przy rodzinnym stole i w biurze wertuje gazetki z promocjami. Kupuje tańsze marki własne, jednocześnie lubi pozwolić sobie na odrobinę luksusu. Zakupy to ...
-
Polski konsument lojalny w kryzysie
... polski konsument radzi sobie w tzw. kryzysie? Szuka promocji, ale pozostaje lojalny - ... gospodarczej, widać wyraźnie, że konsument w „kryzysie” jest wygranym. Wbrew pozorom, sytuacja „kryzysowa” nie oznacza pustek przy półkach sklepowych. Więcej, instynkt konsumenta nakazuje w czasie (rzeczywistego lub rozdmuchanego) kryzysu więcej wymagać od ...
-
Polski konsument nie jest pesymistą
... Hiszpania. Warto jednak zauważyć, że są to kraje, które w tym samym czasie charakteryzowały się wysokim deficytem budżetowym, a więc są na „dobrej drodze” do zwiększania ... nich w ostatnich latach mocno zadłużyło się, jak również mocno ucierpiało na skutek kryzysu i obecnie boryka się z trudną sytuacją gospodarczą i finansową. Niektóre z nich (Węgry i ...
-
Smart shopping po polsku
... w czasie kryzysu robią furorę na całym świecie. W Polsce już połowa kupujących deklaruje, że dokonuje zakupów w taki sposób ... przynieść znaczne korzyści. – wyjaśniaDaniel Szewieczek, Dyrektor Departamentu Oszczędności z ING Banku Śląskiego. Badanie pokazuje, że polski konsument to mądry konsument, tylko trzeba mu pokazać jak może dodatkowo zarobić, ...
-
Programy lojalnościowe mniej atrakcyjne?
... pierwsze trend spadkowy uczestnictwa w programach lojalnościowych uległ przyspieszeniu. Po drugie, lojalność w „czasie kryzysu” ulega redefinicji – Polacy oczekują szybkiego zaspokojenia potrzeb konsumenckich. Efekt ... w sobie część ilościową oraz część jakościową. Badanie CAPI (N= 802) zrealizowano miejskiej próbie ludności Polski w wieku 15 - 49 ...
-
Bezpieczeństwo żywności: Rentgen na linii
... czasie kryzysu. Najwięcej przyjęło postawę wyczekującą, choć niektóre nadal inwestują, aby w czasach lepszej koniunktury mieć przewagę konkurencyjną, dlatego mimo kryzysu, rynek technologii spożywczych jest nadal wymagający. Małe firmy nie zawsze rozumieją potrzebę inwestycji w systemy bezpieczeństwa, zwłaszcza w czasie kryzysu ...
-
COVID-19 a polskie prawo ochrony konkurencji i konsumentów
... na wzrost cen surowców). Panująca sytuacja jest wnikliwie monitorowana przez UOKiK, który utworzył zespół przeznaczony do zwalczania nieuczciwych praktyk handlowych w czasie kryzysu związanego z COVID-19. Zatem, należy oczekiwać, że UOKiK będzie prowadził w najbliższych latach postępowania dotyczące tego rodzaju praktyk. Podejście UOKiK nie różni ...
-
Pandemia ogranicza wydatki na konsumpcję, nie wszyscy jednak cierpią
... czasie konsumenci zmniejszyli udział wydatków na żywność i napoje o ponad 6 pkt. proc. Jednocześnie, większą część portfela przeznaczano na wydatki związane z wolnym czasem: rekreację, kulturę, zakwaterowanie i gastronomię (wzrost o niecałe 4 pkt. proc.). Polski konsument ...
-
Małe sklepy i coraz większe płatności bezgotówkowe
... tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie wzrosty zanotowały płatności bezgotówkowe w czasie pandemii? W których województwach najczęściej odchodzono od gotówki? Z analizy zrealizowanej ... i lipcu utrzymywała się na poziomie o 11% wyższym od tej sprzed kryzysu, a równocześnie wzrosła nieznacznie częstotliwość wizyt. Oznacza to, że obecnie wydajemy w ...
-
E-commerce - zakupy online ratują nadwątlony budżet domowy?
... czasie w istotnym stopniu zmienił podejście polskich konsumentów do zakupów. Mowa tu zarówno o znacznie bardziej ... tego tekstu dowiesz się m.in.: Co Polacy cenią w e-commerce? Z jakich e-rozwiązań chcą korzystać w dobie kryzysu? Jakie działania podejmują Polacy w ramach naprawy nadwątlonego budżetu domowego? Digitalizacja finansów i zakupów Jedno ...
-
Zakupy grupowe po 4 latach - usługi turystyczne
... rolę. Wyszukiwanie korzystnych ofert, sprawdzanie cen stało się modnym sportem Polaków. Dodatkowo rosnące koszty promocji biznesu w sieci za pośrednictwem Google, w czasie kryzysu, zmusiły wiele firm do szukania tańszych alternatyw, promując modele reklamowe w których opłaty są zależne od efektu kampanii. Tak właśnie rozliczają ...
-
Lojalność klientów - rodzaje
... czasie kryzysu posiadanie stałych ... konsument w Polsce jest lojalny w stosunku do marek w większym stopniu w oparciu o poziom funkcjonalny marki niż konsumenci z krajów Europy Zachodniej, aczkolwiek podejście polskich konsumentów do lojalności względem marki jest zróżnicowane ze względu na niejednorodność rozwoju gospodarczego różnych regionów Polski ...
-
Dobra gospodarka potrzebuje dobrego państwa
... czasie kryzysu oraz letargu, w jakim znalazła się światowa gospodarka w ostatniej dekadzie. W rozwiązywaniu problemów gospodarczych na nowo ustanawiane są więc zasady i zakres zaangażowania instytucji publicznych w gospodarce, reguły postępowania oraz mechanizmy wolnego rynku. Dotyczy to także Polski ...
-
UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011
... sieci komórkowych w tym samym czasie, co obniżki stawek hurtowych. W latach 2006 ... 000, numer dla osób będących w stanie kryzysu emocjonalnego 116 123. Dzięki powyższym działaniom ... Konsument UKE zapewnia, że jak zwykle najważniejszym i ostatecznym celem działania będzie konsument ... podstawę zapewnienia każdemu mieszkańcowi Polski nowoczesnych usług. ...
-
Oszczędzanie pieniędzy priorytetem
... innowacyjne. To zaś zagroziłoby powrotowi wzrostu gospodarczego, z którego Polska zasłynęła w czasie kryzysu globalnego. Nie da się utrzymać miana zielonej wyspy bez ... finansowe, a to ma wpływ na niski poziom oszczędności w całej gospodarce. Polski konsument należy do świadomych i wrażliwych na cenę użytkowników usług finansowych – powiedział Rafał ...
-
Firmy kurierskie w epoce 2.0
... prognoz dwunastu miesiącach od początku kryzysu. Na pochmurnym niebie widać ... którą zebrały się w ostatnim czasie ciemniejsze chmury. Wyraźnie spada konsumpcja wewnętrzna ... towaru do Polski – wylicza Tomasz Buraś z DHL Express (Poland) ... B2C będą odgrywać najnowocześniejsze technologie mobilne. Zakupy on-line konsument będzie dokonywał bez względu na ...
-
Pandemia odciska piętno na rynku reklamy. Ponad 9% spadku, broni się digital
... reklamy online wzrósł o 2,5 punktu procentowego, z 35,9% do 38,4%. Wskaźniki gospodarcze dla Polski po pierwszym kwartale 2020 roku nie były jeszcze aż tak dramatyczne ... można zauważyć tendencję spadkową, nie przewiduje się, że w najbliższym czasie powrócą do poziomu sprzed kryzysu. Wraz z rozwojem handlu elektronicznego i znaczenia danych, nastąpiło ...
-
Pożary w Grecji, czyli o ochronie konsumentów dotkniętych sytuacją kryzysową
... powodu kryzysu spowodowanego, ... zagrożenie musi występować w czasie i w miejscu, do którego konsument ... konsument wyjechał już na wycieczkę i nie ma możliwości powrotu do kraju w terminie przewidzianym umową, touroperator powinien zapewnić mu zarówno opiekę swojego przedstawiciela, jak i zagwarantować nocleg wraz z wyżywieniem do czasu powrotu do Polski ...
-
Rozwija się rynek napojów prozdrowotnych
... do zakupów. A wydaje się, że w atmosferze kryzysu stoją przed nie lada wyzwaniem. W Polsce rośnie ... sprawdzone, najbardziej popularne: pomarańczowy i cytrynowy, po które konsument chętniej sięgnie. O udziały w rynku walczy też ... mówi Edyta Michalak, brand manager Polski Lek. Firma zauważa, że w najbliższym czasie szacowana sprzedaż napojów bogatych w ...
-
Indeksy giełdowe wzrosną w poniedziałek?
... czasie. Jednak już następnego dnia, nieco lepsze od prognoz dane o sprzedaży detalicznej w USA, znowu pomogły bykom. Twierdzono (według mnie bezpodstawnie, bo w styczniu Amerykanie po prostu korzystali z poświątecznych przecen), że amerykański konsument ... kryzysu ...
-
Czy pandemia to powód, żeby kupować polskie produkty?
... oraz porównać cenę w kilku sklepach. Świadomy konsument wymaga więcej od producenta i to nie ... granicach, co staje się szczególnie ważne w czasie pandemii. Patriotyzm konsumencki Z ... regionalne pochodzenie, wielopokoleniową tradycję i polski kapitał. Nic dziwnego, skoro aż 73 ... sytuacji kryzysowej. W czasach kryzysu konsumenci wykazują się patriotyzmem ...
-
Kryzys w gospodarce wg CASE
... to grozi nam stagnacja - uważa Maciej Krzak. Motorem wzrostu gospodarczego w najbliższym czasie będzie konsumpcja, spodziewać się można natomiast ostrego wyhamowania inwestycji. - Kryzys wpływa ... załamania trendów. To, co jednak niepokoi najbardziej, to zaskakująca dynamika kryzysu. Katarzyna Kompowska pytana o to, jaką przyjmie on skalę, mówi, że ...
-
TSUE zajmie się sprawą WIBOR-u
... opartych na WIBOR-ze sytuacja jest bardzo podobna: konsument nie ma realnego wpływu na wybór wskaźnika, nie ... konsumenta – wysokość rat może wzrosnąć o kilkadziesiąt procent w krótkim czasie, bez jakiegokolwiek wpływu konsumenta na ten ... przed niekontrolowanym ryzykiem finansowym. W obliczu kryzysu kosztów życia i drastycznego wzrostu rat kredytowych, ...
Tematy: TSUE, WIBOR, kredyty złotówkowe, kredyty hipoteczne, kredyty mieszkaniowe, kredyty złotowe, umowa kredytowa, oprocentowanie kredytu hipotecznego, warunki kredytu, oprocentowanie kredytu, niedozwolone klauzule umowne, klauzule abuzywne, klauzule niedozwolone, naruszenie praw konsumentów, oprocentowanie stałe, oprocentowanie zmienne -
Odbudowa i rozwój gospodarki. Pandemia to nie wszystko
... zbyt stabilna w ostatnim czasie. W połowie 2020 r., a więc w trakcie odmrażania gospodarki po wiosennym lockdownie, średnia prognoza wzrostu PKB dla Polski na 2021 r. wynosiła ... sposób uderzyć w sektor finansowy i ubezpieczeniowy. Wobec pogłębiającego się kryzysu klimatycznego, należy się spodziewać coraz bardziej zdecydowanych działań państw w ...
-
Wskaźniki gospodarcze Q, WOK i MCSI
... r. a indeks naszej giełdy stracił w tym czasie 45 proc. W grudniu 2008 ... kryzysu. Podejmowane przez Stany Zjednoczone działania nie przynoszą pozytywnych efektów. Wręcz odwrotnie – mogą przynieść dalsze pogorszenie sytuacji gospodarczej USA, co przełoży się na inne kraje. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Wskaźnik Optymizmu Konsumentów dotyczący Polski ...
-
Polska gospodarka a optymizm konsumentów
... stopień optymizmu wystrzeliła w górę. Jednak nie osiągnęły one wartości sprzed kryzysu. Poprawa nastrojów trwała do lata 2010 roku. Część wskaźników swoje maksimum ustanowiła ... roku obserwujemy jednak wyraźny rozdźwięk między nastrojami konsumentów a koniunkturą giełdową. W czasie gdy od sierpnia ubiegłego roku mamy do czynienia z dynamicznym ...
-
Inflacja: gwałtowny wzrost cen żywności w Europie, Polska liderem
... w drugiej połowie roku, konsumenci europejscy tylko częściowo odczuli skutki kryzysu w 2021 roku, przy czym ceny producentów żywności wzrosły o +3,1%, a ceny detaliczne żywności o +1,7% ... I kwartał 2022 znajdujemy kolejne dowody na to, że w najbliższym czasie dojdzie do kolejnych podwyżek cen detalicznych. Wzrost przychodów w I kwartale był ...
-
Rynek ubezpieczeń w Polsce to nie tylko wyższe ceny OC
... kryzysu cenowego w ubezpieczeniach komunikacyjnych, 2016 r. zdecydowanie należał do II działu ubezpieczeń. To za sprawą ubezpieczeń majątkowych, których wartość według danych PIU wyniosła po trzech kwartałach 10,2 mln zł, o 1,5 proc. więcej niż w analogicznym czasie ... zdecydowanie lepszy. Czytaj także: - Polski, czyli zagraniczny rynek ubezpieczeń - ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 44/2019
... trzech kwartałów i tak: zdaniem analityków Niemcy w najbliższym czasie mogą wejść w recesję. Z kolei Francja nadal ... oraz premier Włoch Giuseppe Conte. Na skutki kryzysu w polityce rozszerzeniowej Unii może wskazywać przykład Serbii ... ok. 45 proc.). W tej kwestii inne państwa mogą brać przykład z Polski – ponad 6 na 10 osób w naszym kraju regularnie ...
-
Nieuczciwe sieci handlowe kontra producenci
... Unii Europejskiej polski minister rolnictwa Marek Sawicki przedstawił propozycję kontroli ... marż, ale także konsumentów: W czasach kryzysu i ograniczania wydatków, rosnące w sposób ... Piątkowski. Być może w krótkim czasie przyniesie obniżenie cen dla ostatecznego klienta ... sobą. A właśnie konkurowanie powoduje, że konsument otrzymuje niskie ceny, dobrą ...