-
Trendy HR 2018: po pierwsze społeczna odpowiedzialność
... 41 proc. firm. W nieco ponad jednej trzeciej przedsiębiorstw obserwujemy model, w którym członkowie zarządu niezależnie od siebie sprawują kontrolę nad powierzonymi im obszarami, ale jednocześnie współpracują, gdy wymaga tego sytuacja – mówi Irmina Maciaszek, Branch Manager z Randstad Polska. Jak wynika z badania Deloitte, firmy ...
-
Budowa domów w Polsce 2017
... zarówno na temat kwestii technologicznych, jak i finansowych oraz organizacyjnych. Pytano ich m.in. o koszty budowy, jej lokalizację czy motywacje, jakie towarzyszyły im w czasie podejmowania decyzji o rozpoczęciu prac. Stałe trendy wciąż się bronią Najświeższa odsłona "Raportu o budowie domów w Polsce" wyraźnie potwierdza, że niektóre ...
Tematy: domy, budowa domu -
Sprzedaż detaliczna będzie rosnąć o 3 proc. rocznie
... ma to, żeby detaliści nadal inwestowali w doświadczenie klienta podczas zakupów i efektywność operacyjną. Zrozumienie zachodzącej przemiany w branży retail umożliwia im inwestowanie w odpowiednie technologie w celu sprostania zmieniającym się wymaganiom i potrzebom ich klientów, a w efekcie — zarobienia więcej na swojej działalności” – komentuje ...
-
Internet stworzył nowe plemiona Zachodu?
... swojej informacyjnej bańki dostrzegają wyraźnie także swojego przeciwnika. Często nie mają jednak świadomości, że nasz świat zamieszkują także inne, obojętne im ideologicznie plemiona. Innymi słowy zaangażowany politycznie narodowiec będzie znał, często z mienia i nazwiska, swojego ideologicznego przeciwnika o lewicowych poglądach, może być jednak ...
-
Connected stores, czyli synergia e-commerce i tradycji
... zastosowała ostatnio firma eobuwie.pl, która we Wrocławiu otworzyła innowacyjny sklep, w którym klienci wybierają buty za pomocą tabletów, a sprzedawcy dostarczają im w ciągu trzech minut od złożenia zamówienia. Kluczowa technologia Funkcjonowanie nowoczesnego sklepu nie jest i nie będzie możliwe bez technologii. Według raportu ...
-
Telegram nowym kanałem dla cyberprzestępczości
... cyberprzestępcami promującymi swoje usługi, ale również miejsce, gdzie konsultują oni swoje działania. Na przestrzeni ostatnich lat organy ścigania przyglądały się im z dużą uwagą, w efekcie czego niektóre z for zostały zamknięte. To najwyraźniej jednak nie podcięło skrzydeł hakerom, którzy migrowali w stronę dość tajemniczej ...
-
Sztuczna inteligencja w biznesie. Wyzwania i możliwości
... firm jedna z największych szans na uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Machine Learning polega na samodzielnym uczeniu się maszyn na podstawie analizy dostarczanych im danych i znajdowaniu w nich różnych wzorców, aby na ich podstawie podejmować decyzje o podjęciu określonego działania. - Kluczowe obszary rozwoju AI, których podstawą ...
-
Blockchain i marki luksusowe. Udane połączenie?
... w walce z tym narastającym problemem. Technologia zyskuje również zastosowanie w przemyśle winiarskim. Firmy mogą śledzić butelki wina na podstawie ukrytych kodów nadawanych im przez winnice. Proces ten ma na celu zapobiegać falsyfikacji butelek. Obecnie trwają badania nad wdrażaniem omawianej technologii w handlu dziełami sztuki ...
-
Milenialsi przejmują rynek pracy
... atrakcyjne benefity pracownicze, jak i strategie CRS czy crowdsourcing. Pracodawcy coraz częściej również wychodzą naprzeciw oczekiwaniom pracowników kreując np. przyjazne im przestrzenie biurowe itp. Pokolenie millenialsów w ciągu najbliższych siedmiu lat może stanowić nawet około 75 proc. zatrudnionych. Dynamiczny wzrost liczby pracowników ...
-
5 powodów, dla których retail potrzebuje Big Data
... przeanalizowane, dostarczają informacji o tym, co przyciąga klientów do sklepu danej marki, na jakie towary zwracają szczególną uwagę, ile czasu zajmuje im dokonanie wyboru i jak go dokonują, oraz jaką metodę płatności wybierają najczęściej, czyli po prostu o tym, jak wygląda ich cała ścieżka ...
-
Otwartość i trudne pytania, czyli jak budować relacje biznesowe
... , istnieje spora szansa na to, że zadziała zasada wzajemności i partner dialogu odwdzięczy się nam tym samym. Jest ona tym większa, im bardziej „ludzkie” kwestie ujawnimy – komentuje Łukasz Gabryś, trener biznesu z firmy szkoleniowo-doradczej Integra Consulting Poland. To pewnego rodzaju uzewnętrznienie się może ...
-
Jak dbać o rozwój firmy poprzez zarządzanie talentami?
... z takim, który nie wykazuje inicjatywy oraz nie interesuje się pogłębianiem wiedzy i umiejętności. W nowocześnie zarządzanych firmach powszechne staje się przekonanie, że im lepsi pracownicy, tym większe zyski i lepsza pozycja przedsiębiorstwa na rynku. Potwierdzają to zresztą badania, z których wynika, że klienci najchętniej kupują ...
-
Czy automatyzacja pomoże uwolnić potencjał pracowników?
... nic do czynienia. Jest jeszcze chyba za wcześnie na roboty humanoidalne w sklepach. Dlatego większość automatyzacji dotyczy algorytmów, które wykonują powierzone im zadania. Nie zastępują one ludzi, lecz uwalniają część ich czasu, dzięki czemu mogą oni rozwijać nowe kompetencje. Jeśli zwolnimy 30 ...
-
Fani marki Adidas ofiarami phishingu
... , którzy dali się nabrać, nie tylko nie otrzymywali nagrody, ale jeszcze tracili pieniądze. Kampania skierowana do miłośników "trzech pasków" obiecywała im darmowe pary butów i za sprawą WhatsAppa, który zresztą nie pierwszy raz został wykorzystany przez cyberprzestępców, szybko zyskała na popularności. Z okazji ...
-
Czwarta rewolucja przemysłowa ominęła polskie fabryki?
... poprawy widać również w obszarze jakości (38 proc.), terminowości dostaw (30 proc.), dostępności maszyn (28 proc.) i redukcji poziomu zapasów (25 proc.) – Im więcej pracuje się z danymi, tym łatwiej dostrzec różne możliwości ich monetyzacji. Automatyzując proces pozyskiwania danych i wdrażając odpowiednie narzędzia informatyczne możemy ...
-
Elastyczna praca, czyli o korzyściach dla wszystkich
... też przewiduje się, że firmy coraz chętniej będą umożliwiać pracownikom pracę zdalną chcąc pozyskać i zatrzymać w strukturach ekspertów w swej dziedzinie, gwarantując im sprzyjające środowisko pracy i większą niezależność w wyborze czasu, miejsca i sposobu wykonywania zawodowych obowiązków.
-
Automatyzacja: kogo roboty wyrzucą na bruk?
... “pracodawcy są dziś gotowi zatrudniać osoby bez pełnego przygotowania” - czytamy w Barometrze. Takie osoby przeważnie mogą liczyć na posady, które przyniosą im lepsze wynagrodzenie, ale ze względu na powtarzalny charakter, wiele najmniej ambitnych zadań zostanie zautomatyzowanych, a programiści będą zajmować się właśnie automatyzacją ...
-
Cyfrowe środowisko pracy - niewykorzystany potencjał
... w VMware Polska. Według 52% przebadanych CIO, pracownicy, a nierzadko również całe działy, nie mają możliwości swobodnego wyboru aplikacji spośród rozwiązań dostarczanych im przez dział IT. Co drugi respondent podkreśla z kolei, że pracownicy nie mają dostępu do niezbędnych aplikacji na wszystkich urządzeniach, łącznie ...
-
Dane paliwem cyfrowej gospodarki
... . – Na skuteczność internetowych kampanii reklamowych składa się wiele czynników. Jednym z najważniejszych jest jakość danych wykorzystywanych do targetowania i personalizacji komunikatów. Im lepiej znamy zainteresowania internautów, wiemy jakie strony odwiedzają i w jaki sposób podejmują decyzje zakupowe, tym kampanie są skuteczniejsze. Kolejnymi ...
-
Check Point: Polska wśród 25 najbezpieczniejszych miejsc na świecie
... kodu i zdalne sterowanie urządzeniami docelowymi. - Znane podatności oferują cyberprzestępcom łatwy, stosunkowo bezproblemowy punkt dostępu do sieci korporacyjnych, umożliwiając im rozprzestrzenianie szerokiego wachlarza ataków - stwierdziła Maya Horowitz, kierownik grupy analitycznej ds. zagrożeń w punkcie kontrolnym. - W szczególności luki IoT są ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 38/2018
... . Z systemu rozpoznawania twarzy korzysta już 14 amerykańskich portów lotniczych. Od 2015 r. testuje go np. lotnisko Dulles w Waszyngtonie, a od 2016 r. lotnisko im. Johna F. Kennedy'ego w Nowym Jorku. Linie lotnicze Delta jeszcze w tym roku planują wprowadzić go na lotnisku w Atlancie. Wg serwisu The ...
-
Jakie pułapki kryje retargeting?
... 1. Zmęczenie reklamą: Warto pamiętać, że istnieje już całkiem spora użytkowników, którzy na natłok reklam reagują niemal alergią. Zmęczeni i zirytowani podsuwanym im co rusz przekazem marketingowym, najczęściej go ignorują, choć nie brakuje i takich, którzy chwytają się blokerów reklam. Dla reklamodawcy skutki wynikające ...
-
Cyberbezpieczeństwo to gra zespołowa
... , przechowując w nich 76% swoich zasobów. Jednocześnie według uczestników badania CiscoAnnual Cybersecurity report, 72% firm polega właśnie na dostawcach zewnętrznych, powierzając im 80% odpowiedzialności za cyberbezpieczeństwo. Ci sami respondenci przyznają, że 88% z nich nie jest gotowych na możliwe do zaistnienia w przyszłości incydenty ...
-
Przemysł 4.0, czyli o opieszałości producentów
... połowa ich przychodów pochodzi z ulepszonych cyfrowo lub wyłącznie cyfrowych produktów i usług. PwC prognozuje, że inwestycje w nowe technologie i cyfrowe ekosystemy przyniosą im 15-procentowy wzrost przychodów w ciągu następnych pięciu lat. Taki poziom cyfryzacji wydaje się nieosiągalny dla większości polskich producentów. Według Piotra Rojka ...
-
Jak podnieść sprzedaż? Perswazją
... obronną, co nie sprzyja dialogowi i współpracy, a raczej skłania do rywalizacji i walki. Można tego uniknąć, korzystając z perswazyjnej funkcji pytań otwartych. Na im więcej pytań odpowie klient, tym bardziej otworzy się na nas i naszą propozycję – mówi trener Effect Group. Szczególnie na początku rozmowy ...
-
Ataki APT w 2019 roku. Co przygotowują cyberprzestępcy?
... przez Globalny Zespół ds. Badań i Analiz (GReAT). Mają one posłużyć użytkownikom w zrozumieniu i przygotowaniu się na wyzwania, z jakimi przyjdzie się im zmagać w kolejnym roku. Duże ugrupowania cyberprzestępcze staną się przeszłością Wprawdzie eksperci od cyberbezpieczeństwa ciągle wykrywają zaawansowane kampanie przeprowadzane przy wsparciu ...
-
Przemysł 4.0: 4 czynniki hamujące cyfrową rewolucję
... strategii cyfrowych i transformacji, Deloitte. Przejawy technologicznej rewolucji są widoczne w niemal każdej organizacji. Jak jednak wynika z raportu Deloitte, towarzyszą im paradoksy w czterech kluczowych obszarach. Paradoks strategii Niemal wszyscy respondenci (94 proc.) deklarują, że transformacja cyfrowa jest strategicznym priorytetem dla ich ...
-
Generacja Z w pracy. Jeszcze ludzie czy już roboty?
... nim perspektywach zawodowych. Oto co powiedzieli. Respondenci niemal jednogłośnie (98%) przyznają, że z nowych technologii korzystali już na etapie edukacji gwarantowanej im przez placówki szkolne; 91% ankietowanych sądzi, że wybierając jedną z kilku zbliżonych do siebie ofert pracy, przyjrzy się technologiom oferowanym przez ...
-
Jak postęp technologiczny zmienia rynek pracy?
... spieszą. O ile 68% menedżerów z działów HR i IT uważa programy przekwalifikowania pracowników za bardzo wartościowe, już tylko niespełna połowa (46%) nadaje im wysoki priorytet. Większość kadry zarządzającej nie widzi dziś jeszcze gwałtownej potrzeby ewolucji swojej siły roboczej – nie na tyle, by inwestycje ...
-
Detaliści muszą inwestować w nowe technologie
... (43 proc.). Co ważne, cyfrowe doświadczenie zakupowe nie kończy się na sprzedaży online. Klienci najczęściej chcą, by sklep stacjonarny zagwarantował im stabilne połączenie Wi-Fi (34 proc.) oraz dostęp do sprzedażowej aplikacji mobilnej (27 proc.). Chmura obliczeniowa, Internet Rzeczy, aplikacje mobilne, wirtualne ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 5/2019
... dla nas ważny rynek, na którym znajduje się 24 mln użytkowników smartfonów, którzy doskonale wiedzą, czego oczekują od sprzętu"... Jeśli im się uda i wejdą na amerykański rynek i będą chcieli konkurować z ich producentami, to znowu będziemy mogli obserwować wariant zastosowany przez D. Trumpa ...
-
Po co bankowości transformacja cyfrowa?
... projekt NEO Intelligence, oparty na analizie zachowań konsumentów w mediach społecznościowych. Wszystko po to, aby lepiej zrozumieć potrzeby klientów i proponować im dokładnie to, czego oczekują. Rozwiązania jutra Według Macieja Korzeniowskiego to właśnie AI (sztuczna inteligencja) zdecyduje o poprawie jakości obsługi klienta bankowego ...
-
Outsourcing usług IT: 12 wskazówek
... . Cena zostaje ustalona z góry dla całego projektu (na bazie harmonogramu prac i twoich wymogów),a produkt może nie spełnić oczekiwań. 6. Fizyczny dystans Im mniejszy fizyczny dystans, tym lepiej – to oczywiste. Dystans geograficzny nie powinien jednak automatycznie wykluczać firmy z grona twoich dostawców usług IT ...
Tematy: usługi IT, outsourcing oprogramowania -
Światowy rynek płatności w 2018 r.
... bezgotówkowych – są dużymi graczami w sektorze płatniczym i mają świetne wyniki we wdrażaniu nowych technologii. Efektywne mariaże z sektorem FinTech umożliwią im tworzenie nowych źródeł dochodów – mówi Daniel Jarzęcki, Transformation Director w Capgemini. (Prawne) Blokady innowacji Proces wdrażania innowacji spowalniają problemy z interpretacją ...
-
Transformacja cyfrowa, czyli przez rozum do serca
... skutecznie przeprowadzić uwzględniając specyfikę danej branży czy sektora gospodarki? Tutaj właśnie dostrzegamy naszą rolę, aby wspierać klientów w procesie zmian i towarzyszyć im jako zaufany partner na każdym etapie transformacji – podkreśla Mark Loughran, Dyrektor Generalny polskiego oddziału Microsoft. Rezultaty badania wyraźnie dowodzą, że ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei