-
Przetargi - raport I kw. 2014
... roku 2012. Dane opracowane przez serwis www.Przetargi.eGospodarka.pl wskazują, że w pierwszym kwartale roku 2014 w Biuletynie Zamówień Publicznych opublikowano 39 tysięcy 454 ogłoszenia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o 1.899 więcej niż w analogicznym okresie roku 2013. W I kw. 2014 wzrost liczby postępowań ...
-
Polski eksport warzyw i owoców rośnie w siłę
... rok w planach są aż trzy kampanie promujące krajowe owoce i warzywa. Bowiem według danych GUS, konsumpcja owoców i warzyw w Polsce spada do 39 kg rocznie a osobę. Dlatego miejmy nadzieję, że planowane działania promujące będą… owocne.
Tematy: handel zagraniczny, eksport, import, artykuły rolno-spożywcze, eksporterzy, importerzy, warzywa, owoce -
Towarowa Giełda Energii w V 2014 roku
... niższy o 4,29 proc. (1 971 298 MWh w kwietniu 2014 r.). Średni dzienny obrót ukształtował się na poziomie 54 814 MWh, przy minimum 39 870 MWh i maximum 61 659 MWh. Miesięczny kurs BASE, liczony jako średnia ważona wolumenem ze wszystkich transakcji zawartych na Rynku ...
-
Włoskie firmy = zatory płatnicze?
... kryzysowej. Sytuacja gotówkowa firm jest mniej stabilna, a ich obroty zmalały średnio o 10% od 2011 roku. Marże przedsiębiorstw są rekordowo niskie (39,4% w pierwszym kwartale 2014, tj. o 5 punktów procentowych poniżej poziomu z 2007 roku), a nadwyżki operacyjne brutto zmniejszyły się o 13% od 2008 roku (Wykres ...
-
Małe firmy - prognozy III kw. 2014
... mikrofirm, które – według danych z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – odpowiadają za blisko 30% PKB wytworzonego przez przedsiębiorstwa w Polsce i gdzie pracuje blisko 39% pracujących w gospodarce narodowej. Ostrożniej o gospodarce Trzeci kwartał przyniósł nasilenie konfliktu na Ukrainie i wzrost obaw o to, czy nie rozleje się na ...
-
Przetargi - raport I kw. 2015
... . Jak obliczył serwis www.Przetargi.eGospodarka.pl, w pierwszym kwartale 2015 roku w Biuletynie Zamówień Publicznych opublikowano 25 tys. 840 ogłoszeń, wobec 39 tysięcy 454 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Różnica w liczbach bezwzględnych wyniosła więc 13 tys. 614 ogłoszeń. Spadek względem poprzedniego kwartału – IV ...
-
Praca w Polsce I-III 2015
... pracy zostały utworzone najliczniej w zbiorowości podmiotów zatrudniających do 9 osób (41,5%). W I kwartale 2015 r. najwięcej nowych miejsc pracy powstało w województwie mazowieckim - 39,8 tys. (20,6%), śląskim – 22,9 tys. (11,9%) oraz wielkopolskim – 22,0 tys. (11,4%). Najmniej nowo utworzonych miejsc pracy wystąpiło w województwie podlaskim ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... na reklamę mogli pochwalić się producenci soków i napojów, którzy wydali niemal 55 milionów złotych (1/4 całego tortu reklamowego branży), czyli o 39% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Produktami, które reklamowano najczęściej były napoje gazowane i woda mineralna. Na drugim miejscu, z kwotą ponad ...
-
Perspektywy zatrudnienia I kw. 2016
... ponad 58.000 pracodawców z 42 krajów i terytoriów. Zgodnie z ich deklaracjami pozytywny klimat na globalnym rynku pracy utrzyma się w najbliższym kwartale. W 39 badanych krajach i terytoriach, pracodawcy przewidują zwiększenie zatrudnienia. W porównaniu do poprzedniego kwartału plany związane ze zwiększeniem zatrudnienia uległy poprawie w 23 z 42 ...
-
Polski eksport 2015: UE motorem wzrostu
... r. wartość eksportu do tych trzech krajów, wzrosła o ponad 7 mld EUR. Tym samym udział pierwszej trójki w ogóle polskiego wywozu wzrósł z ok. 39 proc. w analogicznym okresie 2014 r. do już 40,2 proc. obecnie. W top 10-tce kierunków polskiego wywozu dwucyfrową dynamikę wzrostu zanotowaliśmy także z Włochami ...
-
Przetargi - raport II kw. 2016
... inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej (o 57,0 proc.), nadzór nad projektem i dokumentacją (o 56,6 proc.), roboty w zakresie budowy dróg (o 39,3 proc.), instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego (o 37,7 proc.), instalowanie znaków drogowych (o 37,6 proc.), roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania ...
-
Finanse w związku: lubimy podglądać konto partnera, a kobiety ukrywają wydatki
... 50 zł w miesiącu, 45 proc. badanach odpowiedziało, że to robi, z czego częściej udzielały takiej odpowiedzi osoby z wykształceniem wyższym (58 proc.). 39 proc. zaznaczyło, że czasem im się to udaje, pozostałym 16 proc. nigdy się nie udało zaoszczędzić nawet drobnych kwot. Razem ...
-
Oferty pracy dopisały, ale widać osłabienie
... pogorszenie na rynku pracy widoczne jest także w Liczniku rynku InfoPraca.pl. Wynika z niego, że w IV kwartale 2016 r. przedsiębiorcy zamieścili w portalu 39 722 ofert pracy. To w porównaniu do poprzedniego kwartału o 13 proc. mniej. – Warto jednak zwrócić uwagę na to, że w porównaniu do ...
-
Perspektywy zatrudnienia II kw. 2017
... , gdzie odnotowano wynik na poziomie +1%. Polska a Świat: W badaniu ManpowerGroup wzięło udział ponad 58.000 pracodawców z 43 krajów i terytoriów. Pracodawcy w 39 z 43 krajów i terytoriów zamierzają w różnym stopniu zwiększać zatrudnienie w okresie od kwietnia do czerwca. W porównaniu do ubiegłego kwartału plany rekrutacyjne poprawiły ...
-
Zaległe płatności. Nie jest dobrze, a będzie gorzej?
... zapłaty zmuszeni byli opóźnić płatności na rzecz swoich dostawców. Najdłuższe terminy płatności były wyznaczane w branży budowlanej (38 dni) oraz w maszynowej (39 dni). Najkrótsze terminy były oferowane klientom w branży tekstylnej (14 dni). Mimo najłagodniejszych warunków, najpóźniej regulowane były zaległości w sektorze budowlanym. – Tegoroczne ...
-
Kto pobiera świadczenia rodzinne?
... rodzinnych sfinansowane zostały z budżetu państwa, a dodatkowo gminy z własnych środków (zgodnie z art. 15 ustawy o świadczeniach rodzinnych) wydały 11,7 mln zł na zwiększenie tych ... pielęgnacyjnego. Świadczenie to, w 2016 r. wypłacono średnio miesięcznie dla 39,3 tys. osób, (wzrost o 46,7% w porównaniu z 2015 r.). Łączne wydatki na świadczenia ...
-
Czy francuskie firmy to dobry partner biznesowy?
... wyzwaniem w ich działalności jest nazbyt rozbudowana biurokracja oraz obostrzenia natury prawnej. Dodatkowo link http://www.egospodarka.pl/146764,Koszty-pracy-blokuja-przedsiebiorczosc,1,39,1.html barierami przedsiębiorczości> okazuje się brak pracowników (51%) i rosnące koszty prowadzenia działalności (47%). Jeśli chodzi o przepływ środków ...
-
Wielozadaniowość, czyli polskie kobiety w biznesie
... firmy mają 15,2%, to wartość tych zobowiązań na tle wszystkich produktów kredytowych jest najwyższa, bo wynosi 9,9 mld zł, co stanowi 39,1% udział we wszystkich zobowiązaniach firmowych, spłacanych przez przedsiębiorczynie, co wynika ze specyfiki prowadzonej działalności gospodarczej, w której wartość finansowania inwestycji jest ...
-
Elastyczne miejsca pracy - sposób na pokolenie Y?
... milenialsów odsetek ten wynosi 13 proc. Badani uważają, że niestandardowe formy zatrudnienia dają możliwość większego zarobku (62 proc.) oraz elastyczność (39 proc.). Zdaniem 37 proc. ankietowanych taka forma zatrudnienia wspomaga osiągnięcie work-life balance. W opinii ponad połowy badanych (57 proc.) w pracy kluczowa ...
-
Praca w Polsce I-IX 2018
... zabezpieczeniami społecznymi – 2,4 tys. (1,1%) oraz pozostałą działalnością usługową – 3,7 tys. (1,6%). Najwięcej zlikwidowanych miejsc pracy zostało zanotowanych w województwie mazowieckim – 39,1 tys. (17,2%), śląskim – 38,1 tys. (16,8%) i wielkopolskim – 21,9 tys. (9,7%), natomiast najmniej w województwie opolskim – 3,9 tys. (1,7%), lubuskim ...
-
Reklama online z coraz lepszym wskaźnikiem viewability
... Viewtime) przoduje format Medium Rectangle, który co prawda miał Viewability na poziomie 50 proc., jednak czas kontaktu z reklamą wyniósł aż 39,9 sek. Ogólnie Polska, z wynikiem na poziomie 54 proc., poprawiła swoją pozycję, jednak wciąż plasuje się na dość dalekim miejscu w europejskiej ...
-
Zakupy online coraz bardziej mobilne. Szczególnie odzieżowe
... Shoper przeanalizował dokładnie również te wizyty w e-sklepach, które w styczniu i lutym 2019 r. prowadziły do sprzedaży. W 58 proc. przypadków użytkownicy korzystali z komputera, w 39 proc. ze smartfona, a w 3 proc. z tabletu. - Zebrane dane pokazują, że jest spora część kupujących, którzy do przeglądania oferty sklepu wybierają telefon ...
-
Barometr EFL: kondycja finansowa MSP II kw. 2019
... firmy średnie. Blisko 50 proc. (48,3 proc.) przewiduje wzrost sprzedaży. W przypadku małych firm na większe zamówienia liczy prawie 40 proc. (39,3 proc.), a w mikro 36 proc. Inwestycje jeszcze nie ruszą W przypadku oceny planowanych inwestycji odsetek optymistów wyniósł 21,2 proc.. Oznacza to blisko ...
-
InfoPraca: najniższe bezrobocie od 28 lat, oferty pracy dopisują
... najbliższego kwartału zwiększenie zatrudnienia planuje 16,4 proc. firm. Najwięcej nowych pracowników planują zatrudniać firmy duże, zatrudniające więcej niż 249 pracowników (39 proc.). Na utrzymaniu zatrudnienia (zwykle bez rekrutacji) będą koncentrowały się firmy małe i średnie . Ponad połowa podmiotów planujących rekrutacje będzie poszukiwała ...
-
Zmiana pracy: 90% Polaków nie mówi "nie"
... zmiany, poszukiwania pracy lub deklarują otwartość na nowe wyzwania. 51% osób chce zmienić pracę i aktywnie jej szuka. Niewielu mniej respondentów (39%) nie szuka aktywnie pracy, ale jest otwartych na nowe propozycje. Jedynie 7% w ogóle nie szuka pracy. Pozostałe 3% to osoby, które właśnie ...
-
Już 1,6 mln Polaków stać jest na dobra luksusowe. Rynek ze wzrostem 5,4% rdr
... postara. Ponad 2/3 przedstawicieli pokolenia millenialsów zgodziło się z tym stwierdzeniem, podczas gdy w grupie najstarszych osób (od 51 lat) odsetek wyniósł 39%. 116 tys. Polaków ma aktywa warte ponad 1 mln dolarów Na bogactwo Polaków można spojrzeć również pod względem liczby osób należących ...
-
Polska gospodarka: jest dobrze, ale będzie gorzej?
... koszty utrzymania – w IV kwartale 2019 r. 56,4% uważało, że ceny są znacznie bądź dużo wyższe (wobec ok. 53% przed kwartałem i ok. 39% przed rokiem). Odsetek tych, którzy uważają, że koszty utrzymania są niższe, utrzymał się w IV kw. 2019 r. na poziomie podobnym jak ...
-
Rynek pracy: jak pandemia zmieniła oczekiwania pracowników?
... pracy z domu (78%). Generacji X (osoby w wieku od 35 do 54 lat) zależy na stabilności zatrudnienia (62%) i dobrej kondycji finansowej firmy (39%). Duże znaczenie ma dla nich także możliwość zachowania równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym (43%) oraz lokalizacja zakładu pracy (27%). Wśród ...
-
Lojalność pracowników, życzliwość pracodawcy. Pandemia zmienia rynek pracy
... już we wstępie lojalność pracowników, na którą wskazało 72% przebadanych pracodawców. Ważniejsze niż przed pandemią są również oszczędzanie i zasoby finansowe (39%) oraz przywiązanie klientów (38%). Na znaczeniu, choć w nieco mniejszym stopniu niż wymienione powyżej, zyskały również terminowe płatności kontrahentów i elastyczność biznesowa ...
-
Polski leasing: kiedy odrobi straty?
... międzynarodowym i transportem zbiorowym. Największe spadki na poziomie 50 - 60% odnotowaliśmy w pierwszych miesiącach pandemii. Półrocze zamknęło się ujemną dynamiką na poziomie 39%. Od listopada 2020r. notujemy już wyraźne odbicie w finansowaniu sektora TRK (średnia dynamika 28,9% r/r).” – mówi Andrzej Sugajski, Dyrektor Generalny ZPL ...
-
Pokolenie Z: pieniądze i technologie czy tradycyjne wartości?
... bardziej na popularności zyskują zbliżeniowe płatności telefonem, które są możliwe m.in. dzięki technologii tokenizacji Mastercard. Wśród ankietowanych z Polski korzysta z nich 39% (przy średniej dla regionu 38%), przy czym kolejne 34% deklaruje, że będzie w ten sposób płacić w przyszłości. Płatności mobilne największą popularnością ...
-
Leasing wrzucił wyższy bieg. Co nim finansujemy?
... . wyższy niż przed rokiem. W tym czasie zyskało zarówno finansowanie samochodów osobowych (dynamika 37,5% r/r), jak i pojazdów dostawczych do 3,5 tony (dynamika 39,8% r/r). W połowie lipca br. Komisja Europejska przyjęła pakiet aktów prawnych służących m.in. redukcji emisji CO2 w UE. Jednym z celów jakie postawiono ...
-
Rynek reklamy napędzany przez online
... zł. Inwestycje w reklamę telewizyjną spadły o 1,5% i wyniosły niemal 3,1 mld zł, tym samym udział telewizji w rynku reklamy spadł z 42,4% w ubiegłym roku do 39,8% w omawianym okresie roku obecnego. Reklama radiowa zanotowała po trzech kwartałach wzrost przychodów reklamowych o 3%. Dzienniki zyskały po dziewięciu miesiącach 2022 roku ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
... kwartałem obserwujemy umocnienie tej tendencji. Udziały internetu w mediamiksie wzrosły z 44,5 proc. do 45,3 proc., zaś telewizji spadły z 40,7 proc. do 39,9 proc. Jednak nie tylko udziały internetu rosną. Kino w dalszym ciągu znajduje się w fazie odbudowy po kryzysie, a jego udział w pierwszym kwartale ...
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
... internet wyprzedził telewizję, z każdym kolejnym kwartałem obserwujemy umocnienie tej tendencji. Udziały internetu w mediamiksie wzrosły z 44,3% do 44,8%, zaś telewizji spadły z 39,7% do 38,8%. Jednak nie tylko udziały internetu rosną. Cały czas wzrasta udział radia. Ponadto dzięki dobremu trzeciemu kwartałowi swoją pozycję ...