eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy a zamawianie jedzenia przez Internet

Polacy a zamawianie jedzenia przez Internet

2013-11-30 00:45

Polacy a zamawianie jedzenia przez Internet

Polacy a zamawianie jedzenia przez Internet © Denys Prykhodov - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Serwisy umożliwiające zamawianie jedzenia przez Internet zadomowiły się już na dobre w polskiej sieci. Przy wartości rynku szacowanej na 50 milionów takie transakcje stanowią jeszcze niewielki odsetek całej wartości rodzimego e-commerce, jednak już dziś można zauważyć trendy specyficzne dla tej grupy zakupów online. Według najnowszego badania platformy Foodpanda.pl, najwięcej zamówień realizowanych jest w drugiej połowie tygodnia roboczego – 46,5 proc. Co więcej, można dostrzec różnice specyficzne dla konkretnych miast.

Przeczytaj także: 10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia

Najnowsze badanie, przeprowadzone w październiku 2013 r. przez platformę do zamawiania jedzenia przez internet Foodpanda.pl, dowodzi że Polacy zamawiają potrawy w sieci częściej w czwartki i piątki, niż na początku tygodnia. – Generalnie, w poniedziałki realizowanych jest 12 proc. wszystkich zamówień. Z każdym dniem liczba ta systematycznie rośnie, by w czwartek osiągnąć poziom 15 proc. Szczyt przypada natomiast na piątek - 17 proc. zamówień – mówi Michał Rokosz, dyrektor zarządzający w Foodpanda.pl.

fot. mat. prasowe

Zamówienia w ujęciu tygodniowym

Polacy zamawiają potrawy w sieci częściej w czwartki i piątki, niż na początku tygodnia.


Na taki stan rzeczy może mieć wpływ m.in. większa ilość potraw przygotowywanych w domu podczas weekendu, które Polacy spożywają jeszcze przez pierwsze dni tygodnia. Dodatkowo, w takich ośrodkach akademickich jak Warszawa czy Wrocław królują tzw. „słoiki”. Wynika to z dużej liczby studentów i osób przyjezdnych, które często przywożą jedzenie z wyjazdów weekendowych do swoich domów rodzinnych. – Już w czwartek w tych dwóch miastach można zaobserwować większą liczbę zamówień. Warszawa generuje w tym czasie o 17,7 proc., a Wrocław o 18,6 proc. więcej zamówień w porównaniu z poniedziałkiem, podczas gdy w innych miastach ta różnica jest znacznie mniejsza. – informuje Michał Rokosz z Foodpanda.pl. Studenci oraz osoby młode to również grupa, która częściej korzysta z nowoczesnych technologii i szybciej adaptuje nowe trendy. Chętniej korzystają też ze specjalnych promocji.

Gdańsk i Łódź zamawiają w weekend

W przypadku tych dwóch miast można zaobserwować trend zupełnie inny niż w pozostałych większych ośrodkach. – Mieszkańcy Gdańska i Łodzi zamawiają jedzenie w sieci głównie podczas weekendu - 40 proc. zamówień. Niewiele mniej, bo prawie 39 proc. generuje Gdańsk – mówi Michał Rokosz, dyrektor zarządzający w Foodpanda.pl. Taka sytuacja może być podyktowana prawdopodobnie chęcią spędzenia wolnych dni w inny sposób niż na przygotowaniu posiłków.

fot. mat. prasowe

Zamówienia w ujęciu tygodniowym - Łódź

Mieszkańcy Gdańska i Łodzi zamawiają jedzenie w sieci głównie podczas weekendu.


Warszawa stawia na burgery, w Łodzi królują kebaby

Z badań wynika również, że Polacy preferują kuchnię azjatycką, na którą przypada 29 proc. zamówień internetowych. Na kolejnym miejscu możemy znaleźć pizzę – 26 proc, a na 3. znajdują się popularne ostatnio burgery – 22 proc. Te dwie potrawy wyprzedziły kuchnię polską, która jeszcze pół roku temu była na 2. pozycji w zestawieniu. W opozycji do ogólnych wyników są preferencje mieszkańców stolicy, którzy najczęściej zamawiają online właśnie burgery. Pytanie czy warszawska moda przyjmie się również w innych miastach, a burgery będą jedną z najczęściej zamawianych potraw w internecie.

fot. mat. prasowe

Zamówienia w ujęciu tygodniowym

Polacy zamawiają potrawy w sieci częściej w czwartki i piątki, niż na początku tygodnia.


Zakupy internetowe cieszą się w Polsce ogromną popularnością. W związku z dużą dojrzałością rynku, coraz śmielej sięgamy po nowatorskie usługi, takie jak np. gotowe posiłki z dostawą domu. Stale zwiększająca się liczba restauracji, które dołączają do platform pośredniczących, dodatkowo do tego zachęca.

Informacje o badaniu
Raport powstał w oparciu o dane sprzedażowe serwisu Foodpanda.pl, jednego z liderów wśród platform pośredniczących w sprzedaży potraw w internecie. Analizowany okres obejmował okres od 1 do 31 października 2013 r.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (4)

  • Zmiany na dobre

    sky-shop.pl / 2013-12-02 17:35:31

    Tak jak coraz więcej zakupów spożywczych ludzie robią przez internet, tak też chętniej sięgają po zamawianie online z ulubionych knajpek. Wygodnie i szybko-o to chodzi! odpowiedz ] [ cytuj ]

  • fesel2 / 2014-04-17 10:34:19

    Nie tylko zamawiam pizzę z dowozem ale co raz częściej robię całe zakupy spożywcze, jest to bardzo wygodne, robię zapas proszków i innych cięższych rzeczy, nie muszę wnosić na3 piętro - tym zajmuje się pa z frisco odpowiedz ] [ cytuj ]

  • jedzonko do domu

    janenbach / 2014-06-17 07:51:01

    A ja odwrotnie, rzadko robię zakupy online, coraz częściej zamawiam jedzenie przez internet, gotoe, pyszne, wyszukuję na portalu Bistro24.pl najbliższą restaurację/bar i w miarę szybko mam jedzenie na stole, a mam w czym wybierać bo od pizzy do greckiego jedzenia po chińczyk. odpowiedz ] [ cytuj ]

  • Komentarz usunięty

  • kaya / 2014-07-02 20:40:53

    Gotowego jedzenia to raczej nie zamawiam bo lubię gotować, ale artykuły spożywcze to i owszem zmawiam na frisco dość często odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: