-
Sklepy internetowe w Polsce 2007
... sklepu, daje pewnego rodzaju pewność, że zna prawo i stosuje się do niego, a konsument może dochodzić roszczeń w stosunku do danego sklepu zgodnie z obowiązującym prawem. Do ... nie ma możliwości dostarczenia towaru wolnego od wad. Ponadto żaden sklep nie podawał czasu w jakim konsument otrzyma zwrot dokonanych płatności w przypadku, gdy sprzedawca ...
-
Sklepy online stosują klauzule niedozwolone
... Problemem jest także zwrot kosztów przesyłki w przypadku odstąpienia od umowy oraz odesłania reklamowanego towaru. Blisko 25 procent sklepów nie stosuje się do tej ... sklepu, że reklamacje nie będą uznawane, gdy klient nie sprawdzi towaru przy kurierze. Wiele kontrowersji budzi stosowanie w regulaminie zapisu, mówiącego o odesłaniu zwracanego towaru w ...
-
Sprzedaż w modelu dropshipping: co powinna zawierać umowa?
... do zapisywania, utrwalania, przekazywania informacji o klientach, a także do wielu innych czynności związanych z danymi osobowymi. Dlatego dokumentacja sporządzona przez rozpoczęciem działalności musi zawierać także Politykę prywatności dla klientów sklepu oraz Umowę powierzenia danych osobowych dla dostawcy: Polityka prywatności – do ... towaru ...
-
Polski sklep internetowy we Włoszech: jak się przygotować?
... skąd przyjdzie paczka? jak długo będę na nią czekać? ile zapłacę za ewentualny zwrot towaru? itd. Dodatkowo, działania SEO na jednym rynku mogą wpłynąć na inne ... że domeny regionalne lepiej się pozycjonują. Mixcontent, czyli prosta droga do utraty zaufania Na zaufanie do sklepu, czy marki można wpływać zarówno pozytywnie jak i negatywnie, na różnych ...
-
Dropshipping: przepis na tanie i bezpieczne zakupy online
... W pierwszym z nich sklep powierza dostarczanie towarów do klienta dystrybutorowi lub producentowi. W takim ... sklep czy dropshipper. Informację taką powinniśmy znaleźć w regulaminie sklepu internetowego. Jeżeli firma, z jaką zawieramy umowę sprzedaży, pochodzi z Polski ... będą mieli aż 14 dni na zwrot towaru od momentu otrzymania przesyłki, a w każdym ...
-
Jak sklepy internetowe zachęcają kupujących?
... sklepu internetowego do ... zwrot. Różnica jest jednak w większości nieznaczna. W jednym ze sklepów termin ten wydłużony został do 20 dni, zaś w dziesięciu – do 30. Tylko jeden ze sklepów daje swoim klientom 100 dni na zwrot ... z nich oferuje zakupy bez rejestracji, żaden zaś nie umożliwia zwrotu towaru w przeciągu więcej niż 100 dni, jak to miało miejsce ...
-
Nowa ustawa konsumencka po 10 miesiącach obowiązywania
... na stronach sklepu informacji ... do 5.000 zł. 5) Zwrot kosztów przy prawie odstąpienia od umowy Kolejną sporną kwestią pojawiająca się przy prawie odstąpienia od umowy jest zwrot kosztów w przypadku zmniejszenia wartości rzeczy zakupionej przez konsumenta. Chodzi oczywiście o sytuację, w której to konsument dokonał pomniejszenia wartości towaru ...
-
Nieudane zakupy online w zagranicznym sklepie? Zobacz, co zrobić
... , które dotarły do nas z francuskiego sklepu, za ... towaru. Sprzedający nie tylko musi dostarczyć to, co zaoferował, lecz także odpowiada za ew. wadliwość produktów aż do chwili, w której doręczy zamówienie. Jeżeli wymiana lub naprawa - z różnych przyczyn - nie wchodzi w grę, wówczas nabywcy przysługuje zwrot pieniędzy. Gdyby do uszkodzenia towaru ...
-
Zakupy online a odstąpienie od umowy
... do sklepu, w zamian otrzymując zwrot wpłaconych pieniędzy. Wspomniane uprawnienie jest jednak ograniczone - skorzystać z niego możemy w określonych sytuacjach i pod określonymi warunkami. W szczególności prawo do ...
-
Zanim zrobisz zakupy online
... lekką ręką nie powinien płacić nikomu za obietnicę. A właśnie zamawianie towaru i płatność z góry jest kupowaniem obietnic. W biznesie funkcjonuje zasada ograniczonego zaufania. ... o działalności sklepu, sposobach składania zamówień, reklamacji, terminach realizacji zamówień i formach przesyłki, a także ochronie prywatności i prawie do odstąpienia od ...
-
Prowadzisz sklep internetowy? Dla klientów ważna jest forma dostarczenia przesyłki
... do zakupów w sieci zachęciłby ich dłuższy od standardowego (14 dni) okres, kiedy można oddać zakupiony towar. Wygodna forma dostawy i zwrotu towaru coraz częściej staje się czynnikiem decydującym przy wyborze sklepu ...
-
Robisz zakupy na raty? A znasz prawa konsumenta?
... po wyjściu ze sklepu, a czasami refleksja dopada nas dopiero po kilku dniach. Pół biedy jeśli sprzedawca umożliwia na zwrot towaru. Czy zakupy na ... do zapłaty odsetek, w momencie jej wypowiedzenia podlegają one zapłacie proporcjonalnie do czasu trwania kredytu od jego wypłaty, do odstąpienia. Czas na zwrot takiego kredytu z należnymi odsetkami mamy do ...
-
Co wyróżnia najlepsze programy lojalnościowe?
... sklepu. W tym drugim przypadku mówimy raczej o karcie rabatowej np. o wartości 5% lub 10% - przy czym karta może być ważna okresowo lub bezterminowo. Jeszcze inną formą wykorzystania karty jest zwrot ... towaru, możliwość zwrotu bez okazywania paragonu (wszak każda transakcja i tak jest zarejestrowana w systemie), czy też bezpłatną dostawę towaru do ...
-
Zakupy, gry, randki przez internet. Zawsze dbaj o bezpieczeństwo
... prosząc o niezwłoczny zwrot pieniędzy. Kierowała e-maile do firmy, ale wracały do niej tylko szablonowe odpowiedzi generowane przez system elektroniczny. Konsumentka nie otrzymała ani towaru, ani ... mikrofalówkę na stronie internetowej polskiego sklepu. Sprzęt popsuł się i na podstawie gwarancji trafił do naprawy do serwisu na terenie Litwy. Po ...
-
Walentynki: zakochany konsument też ma swoje prawa
... do zakupu całego arsenału miłosnych upominków. Doświadczenie niejednokrotnie już pokazało, że jakość sezonowych artykułów z serduszkami i napisami „I love you” pozostawia wiele do życzenia. Jakie przysługują nam prawa, gdy okaże się, że kupiliśmy wadliwy towar? Na zwrot towaru ... Przykładowa sprawa: Klient niemieckiego sklepu internetowego, prężnie ...
-
Dyrektywa OMNIBUS - ważne zmiany dla firm nie tylko z branży e-commerce
... zwrot ceny sprzedaży. Termin liczony jest od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania. W przypadku braku zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, konsument będzie mógł domagać się ich doprowadzenia do ... opinii przez osoby, które nie były klientami sklepu. W związku z tym konieczne do podjęcia przez sklep kroki będą uzależnione ...
-
4 warunki, aby cross-border był zgodny z prawem
... jest dostosowanie sklepu do wymogów prawnych. ... zwrot towaru termin dłuższy niż 14 dni, to sklep, który do niego sprzedaje, musi się do tego dostosować. Jeżeli któryś z ustawodawców będzie bardziej precyzyjnie regulować procesy związane z gwarancją, rękojmią czy zgodnością towaru z umową, to te przepisy znajdą zastosowanie podczas sprzedaży do ...
-
Rękojmia a gwarancja. Gdzie tkwi różnica?
... Litwy zakupił mikrofalówkę na stronie internetowej polskiego sklepu. Sprzęt popsuł się i na podstawie gwarancji udzielonej przez producenta trafił do naprawy, do serwisu na terenie Litwy ... część; chcesz uzyskać zwrot pieniędzy, czyli odstąpić od umowy (w przypadku gwarancji możemy oczekiwać najczęściej jedynie naprawy lub wymiany towaru na nowy); ...
-
Zakupy przez internet: wyprzedaż nie ogranicza praw kupującego
... . Do takich produktów zaliczane są np. produkty ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności do ... z Rzetelnyregulamin.pl. – Zapis o braku możliwości zwrotu towaru objętego promocją cenową lub wyprzedażą jest ... W tym przypadku wyłącznie od woli sprzedawcy, tj. danego sklepu, zależy to, czy przyjmie z powrotem przeceniony produkt, ...
-
Młodzi Polacy na zakupach. Jak i gdzie kupują?
... preferuje robienie zakupów w tradycyjnych sklepach. Do wyboru sklepu stacjonarnego przede wszystkim przekonuje ich możliwość dotknięcia towaru, obejrzenia, przymierzenia (ponad 53% ... najczęściej żałują swoich zakupów, najrzadziej ze wszystkich grup decydują się na zwrot produktów, które ich nie satysfakcjonują. Może to wynikać z braku doświadczania w ...
-
Zakupy online po sąsiedzku: czy lokalny biznes cieszy się popularnością?
... samodzielnie dostarczyć do pobliskiego sklepu, w którym je kupiliśmy. Co pozwala zaoszczędzić pieniądze za zwrotną przesyłkę. Od razu otrzymuje także zwrot pieniędzy ... , Pickup In-Store – rezerwowanie towaru online i odbiór w sklepie), a także BORIS (Buy Online, Return In-Store, czyli taki wybór e-sklepu, który umożliwi zwrot towaru w pobliskiej ...
-
Euro 2012 a prawa konsumentów
... po angielsku. Kupiłeś szalik, który jednak chciałbyś zwrócić? Czy możesz? Prawo do zwrotu towaru, który nie ma wad, a np. przestał się nam podobać zależy od kraju. ... nie ma, spytaj sprzedawcę. Gdy zgodzi się na zwrot, poproś o potwierdzenie tej możliwości np. na paragonie wraz z pieczątką sklepu. Kupując na Ukrainie, konsument może zwrócić lub ...
-
Świąteczne zakupy online: dbaj o bezpieczeństwo
... do zakupu. Nie sugerujemy się wyłącznie wysoką pozycją sklepu internetowego w wyszukiwarce. Może to wynikać z faktu opłacenia linków sponsorowanych, co jest możliwe do uzyskania łatwiej i szybciej, niż w przypadku gdy wynika to z długotrwałego pozycjonowania i działania sklepu ... do klienta nie dotrze, może on zwrócić się do takiej firmy o zwrot ... towaru ...
-
Klauzule niedozwolone - raport luty 2016
... stronie sklepu ... towaru w nieuszkodzonym opakowaniu, bez śladów użytkowania.” (Wpis numer 6285) „Jeżeli po otrzymaniu towaru kupujący znajdzie w nim uszkodzenia powstałe podczas dostawy, powinien w obecności kuriera spisać protokół szkody, w którym ujęta będzie data, godzina doręczenia oraz opis uszkodzeń lub zauważonych braków. Wymiana i zwrot ... do ...
-
Jak rozpoznać dropshipping i nie stać się importerem wbrew woli?
... który mógłby odesłać telefon. Bez możliwości odesłania towaru, nie mógł liczyć na zwrot pieniędzy. Pisał do sklepu, tym razem jego wiadomości pozostawały bez odpowiedzi. Konsument spostrzegł, że sklep jest zarejestrowany na terenie Wielkiej Brytanii i zgłosił się po pomoc do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Przedsiębiorca, który okazał ...
-
Zobacz, jak działa gwarancja zwrotu pieniędzy
... Mowa przede wszystkim o nieuczciwych sprzedawcach, którzy albo nie wysyłają zamówionego towaru albo wysyłają produkty inne niż te, które zostały zamówione. ... zwrotem pieniędzy kiedy konsument skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy. Sprzedawcy internetowi mogą zaoferować klientom sklepu dwa modele: Classic oraz Excellence. W modelu Classic ...
-
Black Friday i Cyber Monday: jak wyjść cało z szału zakupów?
... sklepu. Niejasne naliczanie rabatów – zamiast deklarowanej wysokiej obniżki ceny, klient otrzymuje mniejszy upust. Anulowanie opłaconych zamówień – najczęściej z powodu „błędu systemu”. Prawa konsumenta podczas e-zakupów Masz prawo do ... towaru okazał się wadliwy - zwróć się czym prędzej do ...
-
Deichmann i Avans naruszały prawa konsumentów
... do odstąpienia od umowy. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożona na Deichmann-Obuwie kara wyniosła 288 771 zł. Przedsiębiorca odwołał się do sądu. Z kolei spółka Avans w regulaminie sklepu internetowego zastrzegał, że konsument, który składa reklamacje może żądać w pierwszej kolejności wyłącznie naprawy towaru ...
-
Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2018
... konkurencji. Odzież i obuwie To sytuacja, kiedy klient najpierw wybiera się do stacjonarnego sklepu, żeby upatrzony produkt obejrzeć, dotknąć i przymierzyć, a dopiero potem szuka ... do 100 dni na zwrot towaru. Niebanalnych pomysłów na rywalizację jest wiele. Tym razem o trumfie zadecydował jednak efekt skali i doświadczenie, przeniesione do ...
-
Co czeka polski handel detaliczny?
... konsumentów, która pozwala nabywcom na zmianę zdania i zwrot towaru w ciągu dwóch tygodni od zakupu, niewątpliwie przyczyni się do wzrostu zaufania konsumentów do zakupów online. Jednak ewolucja ... placówki. Tym, co niewątpliwie wpłynie na budowanie silnej pozycji sklepu, może być wzbogacenie jego oferty o markowy asortyment, czy też specyficzne ...
-
Czy warto kupować sprzęt elektroniczny online?
... się poprzedniemu nabywcy i zostały zwrócone do sklepu, a także sprzęt oddany z powodu usterek, który naprawiono, „odnowiono” i ponownie włączono do sprzedaży. Taki produkt jest na ... warunki reklamacji i zwrotu pieniędzy obowiązujące w e-sklepie. Polskie prawo zezwala na zwrot towaru zakupionego na odległość w ciągu 10 dni bez podania przyczyny. ...
-
Prawa konsumenta: nie daj się oskubać
... do sklepu ... do reklamacji. Składamy ją u sprzedawcy – najlepiej na piśmie. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja, wtedy możemy zgłosić reklamację gwarantowi (najczęściej jest to producent lub dystrybutor towaru). Prawo wyboru między obiema możliwościami należy do ...
-
Firmy kurierskie: 12 pytań o prawa konsumenta
... do rezygnacji z zakupu, które rozpoczyna się po otrzymaniu przedmiotu kupionego na odległość lub poza lokalem. Są od niego jednak wyjątki, które obejmują produkty np. łatwo psujące się, czy wykonane na specjalne zamówienie. Na odesłanie towaru ... sklepu ...
-
Polski konsument 2009
... dłuższy czas, stąd też większa motywacja klientów do wyboru towaru o jak najlepszych parametrach. Przy zakupie ... że zdarza im się podejmować trud związany z dojazdem do odległego sklepu, żeby dokonać tańszych zakupów. Kobiety częściej niż ... również handlujący na targowisku czy bazarze; Po piąte – zwrot produktu, który nie ma wad, a po prostu ...
-
Wakacje 2013 w Europie: najczęściej zadawane pytania
... sklepu. Tylko od dobrej woli sprzedawcy zależy umożliwienie klientowi zwrócenia towaru pozbawionego wad. - Do ...