-
Rośnie innowacyjność przedsiębiorstw. Liderem ciągle Apple
... firm, które decydują się na jedynie pośredni dostęp do opinii konsumentów. Większość ankietowanych liderów innowacji, przyznaje, że wciąż istnieje wiele obszarów ... proporcje te kształtują się: 52% na rozwój produktów i 48% usług). Metodologia badania Strategy& Strategy& zidentyfikowało 1 000 przedsiębiorstw, które ponoszą największe nakłady na B+R ...
-
Boże Narodzenie a budżet domowy Polaków
... pożyczek czy kredytów. To tylko niektóre z wniosków wyłaniających się z najnowszego badania „Świąteczne i noworoczne plany finansowe Polaków”, które TNS Polska zrealizował na ... dobry lub bardzo dobry rok. Liczba negatywnych opinii w tej grupie nie przekracza 10 proc. Jak wynika z badania respondenci z optymizmem patrzą także na nadchodzący rok ...
-
Więcej osób boi się utraty pracy. Pracodawcy: nie ma podstaw
... utraty pracy w najbliższym czasie – wynika z najnowszej, trzeciej edycji badania Barometr rynku pracy Work Service. To więcej niż w poprzedniej edycji badania. Utraty pracy najbardziej obawiają się osoby zatrudnione za niskie kwoty na tzw. umowach śmieciowych. Opinii pracowników nie podzielają jednak pracodawcy, którzy w zdecydowanej większości ...
-
E-administracja reaguje na potrzeby niepełnosprawnych
... powinny zostać dostosowane do wymagań standardu WCAG 2.0. PODSUMOWANIE WYNIKÓW BADANIA Poprawa jest znaczna – ponad siedmiokrotny wzrost liczby serwisów, które spełniają podstawowe ... do informacji i treści w nich zawartych. Otrzymały one ocenę dobrą i w opinii konsultantów z niepełnosprawnością są serwisami, w obrębie których nawigacja nie stwarza ...
-
Atrakcyjność inwestycyjna Europy 2015
... miejsca, Węgry – 10%. – Bardzo mnie cieszy, że Polska kolejny raz z rzędu w opinii największych światowych przedsiębiorców, wymieniana jest wśród państw o najwyższym potencjale ... stać się głównym magnesem dla nowych inwestycji w tej części świata, znalazły się badania i rozwój. Póki co, stanowią one tylko 7% BIZ w Europie. Konkurencyjność zarówno ...
-
Płatność przy odbiorze: tak lubimy najbardziej
... szuka na stronie e-sklepu logotypu znanego i sprawdzonego systemu płatności. W porównaniu do ubiegłorocznej edycji badania TNS Polska, kiedy takiej odpowiedzi udzieliło 4 proc. ankietowanych, wzrost jest dwukrotny. W opinii A. Wojtczuka rosnąca świadomość konsumentów przekłada się na wzrostowy trend w liczbie transakcji realizowanych w obsługiwanym ...
-
Obsługa klienta: czy polskie firmy IT są gotowe na obcokrajowców?
... badania zrealizowanego przez OBOAK, czyli Ośrodek Badań Opinii Adama Kowalskiego), na zlecenie Lizard Media, 40 procent ... tym języku. Bardzo dobry kontakt telefoniczny Bardzo dobrze wypadł również kontakt telefoniczny z wybranymi do badania firmami. 69 proc. firm była w stanie podjąć rozmowę w języku angielskim przy pierwszym kontakcie telefonicznym ...
-
Dżihad, terroryzm i uchodźcy: tak Polakom kojarzy się islam
... Ośrodka Opinii Adama Kowalskiego zostało przeprowadzone w październiku 2015 r. na zlecenie Wydawnictwa Nowe Media w związku z wydaniem książki Joela C. Rosenberga „Dwunasty IMAM”. Badanie przeprowadzone zostało za pomocą ankiety elektronicznej w 70 proc. wśród mieszkańców dużych miast, w 30 proc. mniejszych miast, miejscowości i wsi. Próba badania ...
-
Specjaliści IT nie chcą pracy za granicą?
... Services. Jak wynika z ostatniego raportu Antal „Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów w Polsce”, specjaliści i menedżerowie coraz większą wagę przykładają ... socjalna, która zdecydowanie przewyższa standardy pozostałej części świata. Metodologia badania Badanie IT@PL przeprowadzone zostało metodą CAWI w terminie 24.09 ...
-
Jakie zmiany w PIT i ZUS w 2016 roku?
... rok przyniesie też ułatwienia dla firm, które chcą inwestować w badania i rozwój. Z kolei dla zleceniobiorców zmieniają się zasady dotyczące oskładkowania umów zlecenia ... ostatnich 5 lat. Konieczne było potwierdzenie opinii niezależnej jednostki naukowej o okresie stosowania innowacji. Nowa ulga na badania i rozwój, która zacznie obowiązywać od ...
-
Jak smartfony zmieniły życie Polaków?
... najczęściej zastępowane przez multizadaniowe komórki. Smartfonizacja ma jednak i swoje minusy. Z badania zrealizowanego przez Deutsche Bank wynika m.in., że nowoczesne telefony, dające ... godzinę, są sytuacje, w których warto się od tego powstrzymać. W opinii badanych denerwujące i niewłaściwe jest korzystanie ze smartfona przede wszystkim w miejscach ...
-
Branża motoryzacyjna kwitnie w Europie Środkowej
... koncentrują się na współpracy z lokalnymi instytucjami publicznymi i szkołami. Jednak w opinii producentów samochodów, ich oczekiwania dotyczące szkolenia zawodowego pracowników ... 72 firmom-dostawcom z Bułgarii, Czech, Węgier, Polski, Rumunii i Słowacji. Celem badania była analiza czynników związanych z lokalizacją, które doprowadziły do sukcesu ...
-
Remont mieszkania czas zacząć: jakie finansowanie?
... oznaki wiosny mobilizują jednak wielu z nas do nieodkładania decyzji o remoncie. Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Biura Informacji Kredytowej**, aż 24% Polaków kredyt zaciągnięty ... – dodaje ekspert BIK. Mając na uwadze powyższe trendy oraz deklarowaną w badaniu opinii wysokość kwoty na pożyczkę lub kredyt wygląda na to, że tegoroczne ...
-
Firmy nie wiedzą, że nie odwiedzi ich już syndyk masy upadłościowej
... i kojarzony był głównie z utratą całego majątku firmowego, a w skrajnych przypadkach nawet dachu nad głową. Doskonałym odzwierciedlenie tych statystyk są badania, które Ośrodek Badań Opinii Adama Kowalskiego (OBOAK) przeprowadził wśród przedstawicieli sektora MSP. Na pytanie: "jaka może być skuteczność syndyków w ratowaniu firm", aż 94 ...
-
Czy to już moda na oszczędzanie pieniędzy?
... do 4-4,1 proc. w najbliższych latach. Nic zatem dziwnego, że badanie opinii przeprowadzone ostatnio na zlecenie Deutsche Bank, w którym zapytano Polaków o to ... aktywnie przeciwdziałać i zabezpieczyć się na przyszłość, choć jak pokazują szczegółowe wyniki badania, na razie dotyczy to przede wszystkim osób najlepiej zarabiających i mieszkańców ...
-
Polskie kobiety i ich kredyty
... , obejmując ważne stanowiska na równi z mężczyznami. Jednak, jak potwierdzają liczne badania, poważna różnica w rozwoju zawodowym obu płci dotyczy uwarunkowań życia rodzinnego i ... dokładnie wiedzą co się dzieje z ich pieniędzmi. Przykładem może być wynik badania opinii przeprowadzonego przez TNS*, w którym aż 61 proc. kobiet potwierdziło, że ...
-
MMŚP: sukces w biznesie to nie tylko pieniądze
... firmy), a więc właściciele mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Dowodem na to są chociażby rezultaty badania, które home.pl przeprowadziła wśród 1000 firm reprezentujących tę grupę. ... jest 17 proc. z nich, 14 proc. nie ma na ten temat opinii. A jakie? Reklama internetowa (71 proc. tych, którzy odpowiedzieli na poprzednie pytanie twierdząco ...
-
Barometr EFL: kondycja finansowa MSP II kw. 2018
... roku szczególnie widoczny jest wysoki apetyt na sprzedaż. Głównymi determinantami takich opinii są najpewniej rosnące wydatki konsumpcyjne, stabilny wzrost gospodarczy w strefie euro ... tym obszarze, co podobnie jak w przypadku sprzedaży, jest rekordowym odczytem w historii badania. Kwartał temu odsetek optymistów wyniósł 25,5 proc., a rok temu 24,3 ...
-
Z czym wiążą się problemy prawne Polaków?
... prawnej, to musimy wynagrodzenie adwokata lub radcy prawnego, koszt opinii biegłych i opłaty sądowe, sfinansować z własnego portfela. Dlatego też, wcześniejsze ... i więcej niż co czwarty Irlandczyk (27%) oraz Holender (26%). Wyniki dla zbliżonego badania, zleconego przez D.A.S. w naszym kraju wykazały, że Polacy z kłopotami natury prawnej spotykają ...
-
Najlepsi pracodawcy wg menedżerów 2018
... że najlepsi zostali wybrani spontanicznie i bez sugestii ze strony autorów badania. - Dotychczas firmy nie funkcjonowały na rynku tak bardzo konkurencyjnym i zorientowanym ... Artur Skiba. Informacje oo badaniu Badanie Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów zostało przeprowadzone metodą CAWI oraz CATI w terminie: grudzień ...
-
Opóźnienia w płatnościach: trzeba reagować szybko
... warto być zatem ostrożnym. Tym bardziej, że prowadzone przez BIG InfoMonitor badania zjawiska zatorów płatniczych dowodzą, iż firmy, które przeciągnęły płatność o 1 miesiąc, w ... opóźnione płatności od kontrahentów najczęściej skarżą się firmy handlowe. - W opinii firm handlowych, płatności opóźniają głównie podmioty z branży budowlanej i przemysłowej. ...
-
Zwyczaje zakupowe: smart shopping po polsku
... ? Z badania zrealizowanego przez PAYBACK Opinion Poll wynika, że są to zakupy online, korzystanie z porównywarek cenowych i promocji oraz czytanie opinii umieszczanych w sieci przez konsumentów mających doświadczenie z danymi produktami czy usługami. Smart shopping to pojęcie, o którym słyszał już niemal co drugi Polak (47% respondentów badania ...
-
Fintech. Czy Polacy są gotowi?
... przez Blue Media badania "Podejście Polaków do ... badania zrealizowanego przez Blue Media wynika, że gotowość na przekazanie swoich danych bankowych zewnętrznym podmiotom deklaruje jedynie 12 proc. z nas. Chociaż warto tu również nadmienić, że w porównaniu z minionym rokiem z 34 do 38 proc. podniósł się odsetek tych, którzy nie mają ugruntowanej opinii ...
-
Split payment dzieli nie tylko płatności
... zadaniem jest uszczelnienie systemu fiskalnego, dzieli nie tylko płatności, ale i przedsiębiorców. Z badania zrealizowanego na zlecenie BIG InfoMonitor wynika, że stosowaniem tego rozwiązania ... proc.) Chęć korzystania ze split payment wyraziła jedna czwarta uczestników badania, a 17 proc. nie opinii na ten temat. – Z naszych badań wynika, że sektor ...
-
Dziki Zachód w cyberprzestrzeni. Hakerzy rozbijają banki
... obniża w społeczeństwie poczucie cyberbezpieczeństwa. Potwierdzeniem tego mogą być chociażby ostatnie badania ESET. Wynika z nich, że Amerykanie, którzy są drugim ... internetowej oraz mobilnej wymusza na bankach ciągłe podnoszenie poziomu cyberbezpieczeństwa. W opinii Jarosława Mackiewicza, warto przypomnieć jeden z najgłośniejszych ataków na banki, ...
-
Niestabilność prawa największą bolączką sektora MŚP
... . W badaniu, które agencja badań rynku i opinii SW Research zrealizowała na zlecenie D.A.S. i Krajowej Izby Radców Prawnych, respondentów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw zapytano o najistotniejsze kwestie w zakresie warunków prowadzenia działalności gospodarczej oraz korzystania z usług prawnych. Rezultaty badania wskazują, że niemal 38 ...
-
Zima 2019: gdzie po sprzęt narciarski?
... Badań Rynku i Opinii SW Research zapytała Polaków o ich decyzje zakupowe w sprawach sprzętu i odzieży narciarskiej. Kierunek: stok ... jest zdecydowanie 4F (34 proc.) oraz nieco niżej sklasyfikowane: Rossignol (7 proc.) i Salomon (5 proc.).Badania pokazują, że sprzęt narciarski i odzież najchętniej kupujemy w sklepach Decathlon (46 proc.), 4F (17 proc ...
-
Jacy są polscy gracze?
... zainteresowanie grami waha się pomiędzy 21 a 25%. Takie wyniki są zaprzeczeniem często pojawiającej się opinii, że grami wideo interesują się wyłącznie najmłodsi i nieposiadający siły nabywczej konsumenci. – Dane z badania, które przeprowadziliśmy we współpracy z Mobile Institute, wyraźnie pokazują, że pewne stereotypy i skojarzenia dotyczące ...
Tematy: gry komputerowe, gry online, gry internetowe, gry sieciowe, gracze, gry wideo, streaming, e-sport -
Zniesienie limitu składek ZUS zniechęci do nas inwestorów?
... minionym roku firma KPMG przeprowadziła badanie, którego celem było poznanie opinii przedsiębiorstw działających w Polsce na temat wpływu ewentualnego wówczas zniesienia ... płac w związku z zatrudnianiem wysoko wykwalifikowanych specjalistów, co potwierdzają wyniki badania KPMG w Polsce. Zwiększone koszty zatrudnienia mogą również spowodować, iż ...
-
40% MSP boi się o klientów i koszty prowadzenia działalności
... nie oznaczają jednak, że sektor MSP śpi zupełnie spokojnie. Jak czytamy w komunikacie z badania, w kolejnych 12 miesiącach nie będzie brakowało wyzwań. Największe obawy badanych wzbudzają: ... Badanie MŚP Indeks 2019 zostało zrealizowane przez SW Research Agencję Badań Rynku i Opinii na zlecenie Elavon Polska. SW Research między 3 a 23 lipca 2019 r. ...
-
Sektor MŚP ocenił 2019 rok i zdradził plany na przyszłość. Zaczyna się walka o klienta
... tych, którzy nie mają najlepszych opinii o kondycji swojego biznesu sukcesywnie się powiększa. Z drugiej strony, kurczy się grono optymistów. Z badania wynika, że 30 proc. ... nadchodzące miesiące dla większości przedsiębiorstw z sektora MŚP są związane z klientami. Jak wynika z badania Diners Club Polska, 36 proc. firm jako główny cel stawia ...
-
W samochody elektryczne przesiądziemy się już za 10 lat?
... I nie ma w tym nic zaskakującego, skoro w opinii wielu to właśnie ona ma być najbliższą przyszłością motoryzacji, a samochody elektryczne już ... Paweł Wideł, Public Affairs and Government Relations Director, Grupa PSA. Metodologia badania Badanie „MotoBarometr 2019. Nastroje w Automotive. Polska, Czechy, Niemcy, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowacja ...
-
Wynagrodzenia i podatki, a potem faktury. Hierarchia płatności polskich firm
... to, że zobowiązaniem, które – w ich opinii – można odsunąć na późniejszy termin, są faktury wystawione przez strategicznych kontrahentów i dostawców. Aż dla prawie 30 proc. przedsiębiorstw to ostania płatność na liście. – Widać tu zbieżność z wynikami naszego ostatniego badania „Portfel należności polskich przedsiębiorstw”, sprawdzającego poziom ...
-
Pandemia: Polacy zaskoczeni zniesieniem maseczek
... mycie rąk i korzystanie z płynów dezynfekujących zakorzeni się w zwyczajach Polaków pomimo zniesienia większości obostrzeń. Metodologia badania Badanie zostało przeprowadzone w dniach 13-19.05.2020 przez SW RESEARCH Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W badaniu zebrano 1002 ankiety ...
-
KRD: w kryzysie sektor MŚP zapomina o weryfikacji kontrahentów
... i narasta obawa przed recesją. Weryfikacja według MŚP Druga edycja badania „Priorytety płatności firm”, przeprowadzonego pod koniec maja przez Instytut Keralla Research ... Biura Informacji Gospodarczej SA. Także zasięganie rady znajomych (35,1%) czy szukanie opinii w Internecie (28,8%) nie pozwalają na rzetelną weryfikację kontrahenta. Owszem, ...