-
Idea gospodarki o obiegu zamkniętym wchodzi w fazę realizacji
... , że w Polsce jest nawet lepiej niż w innych krajach. Oczywiście, jeśli popatrzymy na globalne korporacje funkcjonujące w Polsce, to rzeczywiście mały i średni polski biznes ma się od kogo uczyć. Ze względu na obecność na wielu rynkach, w tym także na tych najbardziej rozwiniętych i doświadczonych ...
-
Jakie zwyczaje zakupowe mają Ukraińcy w Polsce?
... , ma większą siłę nabywczą. Tacy konsumenci więcej pieniędzy wydają na terenie Polski, choć i tak znaczną część zarobków Ukraińcy wysyłają do bliskich w swoich rodzinnym kraju. ... językowej. Dodaje również, że dzięki coraz większemu wpływowi konsumentów z Ukrainy na Polski rynek i oraz ich wkład w gospodarczy rozwój kraju, Ukraińcy stali się obiektem ...
-
Zakupy online - jak nie stracić?
... w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” potwierdza, że już co czwarty polski e-kupujący (26%) uważa kupowanie przez Internet za całkowicie bezpieczne. Dla porównania, ... dane bez zabezpieczeń, łatwo się do takiej bazy danych włamać. A jeśli konsument chce fakturę, to oprócz imienia i nazwiska, adresu i telefonu bądź e-maila musi podać także ...
-
Wyprawka szkolna 2019. Tanio nie będzie
... na jedno dziecko mają zamiar wydać w tym roku 518 dolarów. W przypadku Polski będzie to około 300 dolarów. W takim porównaniu należy brać pod uwagę ... komputerowy, gadżety elektroniczne czy pakiety danych znacznie chętniej nabędziemy online. Co trzeci konsument przy okazji zakupów internetowych skorzysta z mediów społecznościowych. – Potwierdzają się ...
-
7 globalnych trendów, które wpłyną na przyszłość płatności
... już 42 zagraniczne podmioty, wyrażające zainteresowanie prowadzeniem działalności na terenie Polski w zakresie usług opartych o PSD2, czyli inicjacji płatności oraz agregacji danych ... wystandaryzowanych rozwiązań, oferowanych wspólnie przez banki, takich jak polski BLIK. Rozwój e-commerce oraz postęp technologiczny skutkujący transformacją znacznej ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 45/2019
... walki polskiego rządu z inwestorami realizującymi magistralę Nord Stream 2. Jak wiadomo polski ostatnio Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na spółkę Engie Energy najwyższą karę ... na Litwie (po ok. 45 proc.). W tej kwestii inne państwa mogą brać przykład z Polski – ponad 6 na 10 osób w naszym kraju regularnie oszczędza. „Nie możemy ...
-
Rosną wydatki na podróże i alkohol
... jedzenie w sieci kupuje jedna trzecia Chińczyków, a co ciekawe jedynie 5 proc. Japończyków. Po spadku sprzed dwóch tygodni do 25 proc. konsumenci z Polski częściej także drogą online zamawiają jedzenie w restauracjach (+3 pp.). – Spowodowany spadkiem poziomu bezpieczeństwa w sklepach tradycyjnych wzrost sprzedaży online niesie jeszcze jedną ...
-
Coface: więcej niewypłacalności firm, nadchodzi fala upadłości?
... , pewną wstrzemięźliwością konsumentów zwłaszcza w obszarze żywności premium, ale również mocną pozycją Polski w sprzedaży eksportowej żywności, np. drobiu. Okazuje się również, że ... konsumenckiej, jak i tradycyjnej. Do 2015 roku rolnik był traktowany jak konsument, dlatego od kilku lat obserwujemy stałe przyrosty upadłości w branży rolniczej, ...
-
Jak 2. fala pandemii wpływa na zachowania konsumenckie?
... , Kanady, Chin, Francji, Niemiec, Indii, Irlandii, Włoch, Japonii, Meksyku, Holandii, Korei Południowej, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Chile, RPA oraz Polski. Opracowany przez Deloitte indeks niepokoju konsumentów to różnica netto między osobami, które zgadzają się i tymi, które nie zgadzają się ze ...
-
E-commerce: zagranicznym klientom zaoferuj ich lokalne metody płatności
... wszystkim ci, którzy zagwarantują im jak najlepsze doświadczenia zakupowe. Nadarza się również dogodny moment, aby pomyśleć o rozszerzeniu działalności poza granice Polski. Zdaniem PayU, kluczową kwestią podczas takiej ekspansji jest zapewnienie zagranicznym konsumentom lokalnych metod płatności. Ostatnie dane GUS wskazują, że wartość ...
-
Black Friday i Cyber Monday: jak wyjść cało z szału zakupów?
... pozytywnych opinii i czego one dotyczą oraz kiedy były dodane. Upewnij się, że przedsiębiorca działa z Polski lub innego kraju UE – Twoje prawa są wówczas dużo mocniej chronione. Zweryfikuj okres zwrotu, ... transgranicznych, które dotyczą sprzedawców z obszaru Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii, Norwegii i Islandii. Strona internetowa: konsument ...
-
Usługi cyfrowe: jak pandemia zmienia zachowania konsumentów?
... pod kątem efektów medycznych, jak i dostępu do informacji – mówi Robert Kauf. O badaniu Polski raport „Deloitte Digital Consumer Trends” jest częścią międzynarodowego badania użytkowników usług cyfrowych. Dane cytowane w raporcie dla Polski oparte są na reprezentatywnej w skali kraju próbie 2000 polskich konsumentów w wieku 18-65 ...
-
Które produkty spożywcze są polskie?
... konsumentów marki, które wbrew pozorom nie są stuprocentowo polskie. Należą do podmiotów zagranicznych. Przykładowe marki w podkategorii cukier, sól i mąka Cukier Polski Cukier – Producent: Krajowa Spółka Cukrowa S.A. (Polska) Bio Planet – Bio Planet SA (Polska) Sante – Sante (Polska) Cukier Królewski – Südzucker Polska S.A. → jest ...
-
Jak pandemia i szczepienia wpływają na zachowania konsumentów?
... wybredni, a utrzymanie ich lojalności wobec marki staje się coraz większym wyzwaniem. Aż 50 proc. konsumentów z Polski jest gotowa skorzystać z usług konkurencji już po pierwszym złym doświadczeniu z obecnym dostawcą, co oznacza ... regionu EMEA, w tym 6 000 z krajów Europy Środkowej, Bliskiego Wschodu i Afryki (CEMEA). Grupa respondentów z Polski ...
-
Rewolucja w e-commerce. Oto, jak ostatni rok zmienił zakupy
... jest to dostępne. Przed pandemią zakupy spożywcze przez Internet były dostępne tylko w Warszawie. Teraz można ich dokonać na terenie całej Polski. Sklepy, które mają udostępnioną sprzedaż internetową, dostosowują się pełni do potrzeb konsumenta względem dostawy, płatności cyfrowych oraz obsługi, która znacznie ...
-
Zachowania konsumentów: tania czy zdrowa żywność?
... na ich zdrowie. Duże zainteresowanie aspektem zdrowotnym obserwuje się przede wszystkim wśród mieszkańców Polski (82 proc.) – najwyższy wynik w Europie, Finlandii (74 proc.) oraz Portugalii (72 proc.). Natomiast ... z 15 krajów europejskich, w tym z: Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Irlandii, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Portugalii, ...
-
Zrównoważony rozwój w e-commerce: jak duże ma znaczenie?
... udostępniające i biorące udział w raportach społecznych. Aż 68% ankietowanych w badaniu wskazuje, że polski rynek e-commerce jest bardziej odpowiedzialny i wyżej przez nich oceniany, ... klientów, ale też pracowników. To jest dowód na to, że polski e-commerce może się dynamicznie rozwijać, również w sposób zrównoważony! E-konsumenci cenią sobie dokładne ...
-
Nadchodzi Dyrektywa Omnibus. Co to oznacza dla sklepów internetowych?
... wynikających z Dyrektywy w stosunku do przedsiębiorców już z 28 maja br. – mówi Olga Gerlich. Sprawną implementację przepisów Dyrektywy Omnibus utrudnia zastosowany przez polski rząd sposób procedowania przepisów wykonawczych. Prace legislacyjne mające na celu implementację Dyrektywy są prowadzone dwutorowo, na podstawie dwóch odrębnych projektów ...
-
ESG w trudnych czasach. Konieczność czy nie?
SEC Newgate przedstawia wyniki najświeższej odsłony Monitora ESG, którym po raz pierwszy w historii objęto również respondentów z Polski. Zasadniczym celem raportu jest monitorowanie świadomości i zainteresowania kwestiami ESG, przede wszystkim w kontekście zachowań konsumentów, ich aktywności na polu ESG oraz ...
-
Rynek handlowy 2022: Polacy wrócili na zakupy
... kilku czynników, z czego warto wspomnieć o tym, że po wybuchu wojny do Polski napłynęli uchodźcy. Szacuje się, że aktualnie w naszym kraju przebywa ok. 2,2 mln osób ... do klientów z mniejszych ośrodków miejskich. Cieszy nas również fakt wejścia na polski rynek marek, znanych nam z wyjazdów zagranicznych. Sztandarowy przykład to Uniqlo w Warszawie ...
-
Zachowania konsumentów: inflacja nie sprzyja trosce o środowisko?
... przeprowadzona pod koniec marca 2023 r. Była to 41. edycja przeprowadzona globalnie i 34., w której wzięli udział konsumenci z Polski. W sumie eksperci Deloitte przebadali mieszkańców 25 krajów, oprócz Polski, byli to obywatele: Arabii Saudyjskiej, Australii, Belgii, Brazylii, Kanady, Chin, Danii, Holandii, Hiszpanii, Francji, Niemiec, Indii ...
-
Logistyka e-commerce w 2023 r. Rynek urośnie, a z nim oczekiwania klientów
... te zakupy, które wykraczają poza obszar niezbędnie koniecznych, jak właśnie moda, biżuteria czy rozrywka. Wahania od początku roku raportuje także polski GUS. W styczniu wartość sprzedaży detalicznej przez internet spadła w cenach bieżących o 32,7% względem grudnia, a e-commerce w sprzedaży "ogółem" skurczył się z 9,5% do 8,3%. W lutym ...
-
Polacy mistrzami "Kup teraz zapłać później"
... Drugie miejsce ex aequo, z niewiele słabszym wynikiem 64 proc., zajmują odbiorcy z Polski i Rumunii. Popularność rozwiązania w Polsce wynika z jednej strony ze względnie wysokiego ... ubrań, butów i akcesoriów najczęściej używają konsumenci z Francji (39 proc.), Polski (37 proc.) i Rumuni (37 proc.). Jeżeli chodzi o wydatki związane z podróżami, to ...
-
Nastroje konsumenckie najlepsze od początku pandemii
... (23-29 lat) oraz mocny, ośmiopunktowy minus w średniej grupie wiekowej (40-49) i wśród starszych (60 lat i więcej). Bez względu na duże różnice, polski rynek, a zwłaszcza detaliści, na barometr nastrojów konsumenckich z pewnością patrzą z dużym zadowoleniem. W obliczu wojny, niepewności gospodarczej i galopującej, rekordowej inflacji jeszcze kilka ...
-
Karp na święta: czy i jak kupujemy ryby?
... Instytutu Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS, opracowanego dla Organizacji Producentów - Polski Karp wynika, że nie zabraknie na nich oczywiście ryb, w tym ... hipermarketach i supermarketach karpia zakupi także 27 proc. konsumentów). Co piąty konsument zamierza jednak udać się bezpośrednio do gospodarstwa rybnego (19 proc.). Pozostali będą ...
-
Rynek handlowy 2023 i prognozy na rok 2024
... do sieci Tesco. 5. Debiuty na polskim rynku W 2023 roku w Polsce na polski rynek weszły między innymi marki Lush, Candy Pop, Woolworth czy Solmar. W ... Warszawie – wskazuje Wojciech Wojtowicz. – Obecnie food halle zlokalizowane są głównie w największych miastach Polski, choć nadal nie we wszystkich, ale nowe realizacje takie jak bydgoska Hala ...
-
Nastroje konsumenckie nieco gorsze w końcówce roku
... na to jak olbrzymi wzrost nastroje konsumenckie dokonały na przestrzeni roku oraz jak mocno wynik Polski wyprzedza dziś średnią unijną. Utrzymanie tego poziomu zadowoli cały rynek, a już na pewno detalistów i producentów ... zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania ...
-
Prognozy na 2024 rok, czyli Mastercard Economic Outlook
... tę najlepiej odzwierciedla szybszy od inflacji wzrost wynagrodzeń. Dotyczy to na przykład Polski, gdzie we wrześniu 2023 r. płace wzrosły o 11% rok do roku, a inflacja ... do tego z 2023 r. i po uwzględnieniu wpływu inflacji wyniesie 2,9% rok do roku. Dla Polski przewiduje się stopę referencyjną na poziomie 4,25% i wzrost PKB 3,3% rok do roku. 4. ...
-
3 na 4 polskich konsumentów to smart shopperzy
Smart shopping cieszy się uznaniem polskich konsumentów. Z najnowszego raportu Shopping Monitor firmy CPS GfK wynika, że już 73 proc. polskich kupujących można określić mianem smart shopperów. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Kim jest smart shopper? Jakie są zalety smart shoppingu? Jak Polacy podejmują decyzje zakupowe? Smart shopping to podejście ...
-
Dlaczego mecze Euro 2024 oglądaliśmy jednym okiem?
... widowni, jak dwa wcześniejsze zmagania. Jednak gdy został odgwizdany karny dla Polski, konsumenci wzięli głęboki oddech i odłożyli zakupy online na drugi plan. Jednak ... . Dlatego tak ważne jest dopasowanie e-sklepu do różnych formatów urządzeń, tak aby konsument mógł poznać produkt z poziomu smartfona, tabletu czy laptopa i kupić go w dogodnym dla ...
-
Jest nowy ranking detalistów: które marki Polacy oceniają najlepiej?
... konsumenci nadal zwracają szczególną uwagę na najniższe ceny. Wejście do Polski chińskich platform – Shein i Temu – zmieniło punkt odniesienia w tym obszarze. Czołowe dyskonty – ... analizy opinii publicznej ponad 48 tys. konsumentów z 9 krajów, w tym 2,5 tys. z Polski, to jedno z najbardziej kompleksowych badań dotyczących postrzegania 568 detalistów ...
-
Hybrydy tak, elektryki niekoniecznie. Co przeszkadza w rozwoju elektromobilności?
... własność? Szesnasta edycja raportu Deloitte powstała na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród 31 tys. konsumentów pochodzących z 30 państw z całego świata, w tym z Polski. Badani odpowiadali na pytania dotyczące m.in. preferencji i oczekiwań wobec kolejnego samochodu, podejścia do pojazdów elektrycznych oraz kwestii takich jak mobilność ...
-
Czy Polacy korzystają z infolinii? - wyniki badania konsumentów
... badań dotyczących nastawienia konsumentów do komunikacji telefonicznej firm z rynkiem. Pierwsze badanie dotyczyło infolinii. Przebadano 650 losowo wybranych osób z obszaru całej Polski. 514 z nich, czyli 79% respondentów miało już doświadczenia związane z infoliniami, czyli dzwoniło kiedykolwiek pod płatne lub bezpłatne numery zaoferowane przez ...
Tematy: -
Telemarketing w Polsce - wyniki badania konsumentów
... firm z rynkiem. Pierwsze, zrealizowane w kwietniu b.r. badanie dotyczyło infolinii, drugie, wykonane w maju - telemarketingu. Przebadano 635 losowo wybranych osób z obszaru całej Polski. 308 z nich, czyli 48% respondentów mogło podzielić się doświadczeniami związanymi z telemarketingiem, tj. przynajmniej raz w życiu odebrało telefon komercyjny od ...
Tematy: -
Zakupy w aptekach
Apteki co najmniej raz w miesiącu odwiedza 48 procent Polaków w wieku 15 lat i więcej. Kupujemy tam przede wszystkim gotowe lekarstwa na receptę (90%), środki przeciwbólowe dostępne bez recepty (85%) oraz leki przeciwko przeziębieniom i grypie także dostępne bez recepty (82%). W innych miejscach, niż apteki leki dostępne bez recepty (OTC) lub ...