-
EPO: kryzys to nie jest czas na patenty?
W czasach pandemii statystyki dotyczące ilości patentów zgłaszanych do EPO nieco pikowały. Na ich tle Polska pozytywnie się wyróżniała i wszystko wskazuje na to, że dobra passa rodzimej wynalazczości jest kontynuowana. W minionym roku ilość zgłoszeń patentowych z Polski wzrosła o 17,8%, co zagwarantowało nam pozycję europejskiego wicelidera. Z ...
-
27% Polaków wyda na Wielkanoc 2023 od 501 do 1000 zł
27 proc. Polaków wyda na zakupy spożywcze niezbędne do zorganizowania Świąt Wielkanocnych od 501 do 1000 zł - wynika z badania Santander Consumer Banku "Polaków Portfel Własny: Wiosenne wyzwania 2023". Co może zaskoczyć, najwięcej na świąteczne zakupy spożywcze zamierzają przeznaczyć młodzi w wieku od 18 do 29 lat (39 proc.), co może świadczyć o ...
-
1/3 Polaków planuje remont mieszkania. Co 5. wyda ponad 20 tys. zł
Z badania Santander Consumer Banku "Polaków Portfel Własny: Wiosenne wyzwania 2023" wynika, że blisko co 3. Polak przymierza się tej wiosny do remontu mieszkania. Ceny materiałów budowlanych są dziś dość wygórowane, nie dziwi zatem fakt, że w co piątym przypadku rachunek na prace remontowe opiewa na pokaźne 20 000 złotych. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Rynek PRS: stabilny wzrost i nowe gwiazdy najmu instytucjonalnego
12 000 mieszkań to mało i dużo. Z jednej strony polski rynek PRS rozwija się intensywnie, z drugiej - do jego europejskich liderów jest nam jeszcze daleko. Niezaprzeczalnie jednak 40-procentowy wzrost liczby dostępnych lokali od września 2022 r. to wynik co najmniej dobry. AXI IMMO podsumowuje sytuację na rodzimym rynku najmu instytucjonalnego. ...
-
Automotive: jak radzą sobie producenci i dystrybutorzy części samochodowych?
Wprawdzie ani otoczenie gospodarcze, ani też geopolityczne nie było ostatnio zbyt sprzyjające dla prowadzenia działalności gospodarczej, to jednak okazuje się, że branża motoryzacyjna radzi sobie w tych warunkach całkiem nieźle. Potwierdzeniem tego są rezultaty najnowszej odsłony badania MotoFocus.pl, Santander Banku oraz Polskiej Agencją ...
-
Rekord na skalę całej UE: 40% samochodów w Polsce ma ponad 20 lat
Po polskich drogach przemieszcza się coraz większa liczba samochodów. Z analizy zrealizowanej przez porównywarkę rankomat.pl wynika, że to właśnie nasz kraj przoduje w Unii Europejskiej pod względem ilości aut w przeliczeniu na 1000 mieszkańców. Jednocześnie okazuje się, że liderami jesteśmy również pod względem wieku zarejestrowanych pojazdów - ...
-
Edukacja szkolna kosztuje co trzeciego rodzica ponad 11 000 zł rocznie
W ubiegłym roku szkolnym ponad 11 tys. zł wydał na edukację swojego dziecka co trzeci rodzic w Polsce - wynika z raportu Santander Consumer Banku "Polaków Portfel Własny: edukacja przyszłości". Koszty na edukację obejmują wszystkie wydatki związane z nauką, takie jak zakup potrzebnych przyborów, podręczników i zeszytów, płatne korepetycje i ...
-
Nastolatkowie, czyli materializm w czystej postaci?
Jak mówi znane porzekadło, pieniądze szczęścia nie dają. Takiemu przekonaniu hołduje wielu Polaków, ale - jak się okazuje - tych nieco starszych. Badane zrealizowane na zlecenie Santander Bank Polska dla projektu Finansiaki dowodzi bowiem, że przeszło 6 na 10 nastolatków deklaruje, że ich szczęście w istotnym stopniu powiązane jest z finansami. ...
-
Mniej ataków hakerskich na polskie firmy. Nanocore zdetronizował Emotet
Nanocore, Snatch i Tofsee to najczęściej wykrywane w październiku zagrożenia w polskiej cyberprzestrzeni - podaje Check Point Research. Lider września, trojan bankowy Emotet, znalazł się poza podium. Tygodniowa liczba ataków hakerskich na polskie firmy wreszcie spadła - i to po raz pierwszy w 2023 roku poniżej 600. Październikowe podium ...
-
Budimex znów liderem wśród spółek budowlanych w 2022 roku
Prawie 45 mld zł wyniosły przychody 15 największych spółek budowlanych w Polsce w 2022 roku - wynika z raportu "Polskie Spółki Budowlane 2023", przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte. Liderem wśród spółek budowlanych została ponownie Grupa Budimex, której przychody wyniosły 8,6 mld zł. Na podium znalazły się także Grupa Strabag i Grupa PORR. ...
-
Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety?
Zakupy online cieszą się ogromną popularnością. Również te, przy których wykorzystujemy aplikacje mobilne sklepów. Opracowany przez Santander Consumer Bank raport "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023" dowodzi, że co 5. Polak korzysta z "apek" kilka razy w tygodniu. Co sprawia, że wybieramy taką właśnie formę dokonywania zakupów w ...
-
Zakupy online: co sądzimy o metaverse, personalizacji i ekologii?
Santander Consumer Bank przedstawił kolejną porcję wyników najnowszego raportu "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023". Ostatnie doniesienia rzucają światło na podejście polskich konsumentów do zakupów online w metaverse oraz ich stosunek do kwestii personalizacji oraz ekologii. Oto, czego się dowiadujemy. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Jakie problemy rozwiązuje najem instytucjonalny?
Polski rynek najmu jest opanowany przez prywatnych właścicieli mieszkań. Jednocześnie dość dynamicznie rozwija się najem instytucjonalny, choć trzeba przyznać, że do wyników osiąganych przez liderów tego rynku jest nam jeszcze daleko. Niewątpliwie jednak stanowi on odpowiedź na potrzeby wielu Polaków, którzy nie mogą sobie pozwolić na zakup ...
-
Jak osiągnąć sukces zawodowy? Kariera oczami nastolatków
Jak osiągnąć sukces zawodowy? Ciężką pracą, a może poprzez znajomości lub łut szczęścia? Odpowiedzi na te i inne pytania udzielili najmłodsi Polacy - badanie zostało zrealizowane dla Santander Bank Polska na potrzeby projektu Finansiaki. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co dla najmłodszych Polaków oznacza sukces zawodowy? Co w opinii nastolatków w ...
-
Branża automotive - jest pierwsze podsumowanie 2023 roku
Zbliża się koniec roku, a więc nadchodzi okres bilansów mijających 12 miesięcy. O pierwsze takie podsumowanie dla branży automotive pokusił się MotoFocus.pl we współpracy z Santander Bank Polska, Stowarzyszeniem Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) oraz Polską Agencją Inwestycji i Handlu. Okazuje się, że 2023 rok okazał się ...
-
2/3 Polaków ma subskrypcje
35 proc. Polaków nie korzysta z wirtualnych usług subskrypcyjnych - wynika z ostatniej odsłony opracowanego przez Santander Consumer Banku raportu "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023". Po przeciwnej stronie barykady znajdują się aktywni użytkownicy subskrypcji, którzy nie wahają się sięgnąć po portfel, aby zagwarantować sobie stały ...
-
Czy i dlaczego decydujemy się na zwrot towaru?
Konsument dokonujący zakupów w e-commerce ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od sprzedaży bez podawania przyczyny, a przedsiębiorca zobligowany jest zwrócić koszty jego zakupu. Czy polscy kupujący często decydują się na zwrot towaru? Odpowiedzi na to i inne pytania udziela raport Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy ...
-
Taktyczne podejście do technologii. Wywiad z Paulem Cheekiem, gościem IV Kongresu MIT
Technologia umożliwia biznesowi szybki rozwój, ale nie wszyscy liderzy potrafią umiejętnie wdrożyć ją w firmie. Paul Cheek, seryjny przedsiębiorca i inżynier oprogramowania, zdradza, na czym polega taktyczne podejście do wykorzystywania technologii i z jakich narzędzi mogą korzystać firmy w tym zakresie. Ekspert wystąpi na IV Kongresie MIT Sloan ...
Tematy: -
49 nowych i rozbudowanych obiektów handlowych w 2023 roku
W 2023 roku w Polsce powstało 35 nowych obiektów handlowych, a 14 zostało rozbudowanych lub zmodernizowanych - wynika z danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych. Z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych wynika, że łączna powierzchnia handlowa nowych obiektów wyniosła ponad 424 tys. mkw. GLA, w tym 149 tys. mkw. GLA oddano w I ...
-
Fuzje i przejęcia 2023: Wschodząca Europa odporna na wyzwania
W 2023 roku liczba transakcji fuzji i przejęć w Europie Środkowo-Wschodniej nieznacznie spadła w porównaniu do 2022 roku, jednak ich wartość była bardzo zbliżona do ubiegłorocznej - wynika z najnowszego raportu CMS Emerging Europe M&A 2023/24, opublikowanego we współpracy z EMIS. Liderami w regionie pod względem aktywności M&A były Polska, Rumunia ...
-
Polski rynek nieruchomości biurowych czeka niewielkie ożywienie
Wraz z oczekiwanym spadkiem kosztów finansowania, stałym wzrostem wartości czynszów oraz oswojeniem się inwestorów z sytuacją geopolityczną, polski rynek nieruchomości biurowych może przyciągnąć większe niż w ostatnich latach zainteresowanie międzynarodowych inwestorów, twierdzą eksperci Baker McKenzie. Wyzwaniem staje się konieczność modernizacji ...
-
UODO: kary za brak zgłoszenia naruszenia ochrony danych osobowych
Prezes UODO Mirosław Wróblewski nałożył administracyjną karę pieniężną w wysokości 1 mln zł 440 tys. zł na Santander Bank Polska S.A. za brak zgłoszenia naruszenia ochrony danych. Podobnie Toyota Bank Polska S.A. został ukarany za brak zgłoszenia naruszenia ochrony danych osobowych. Prezes UODO o naruszeniu ochrony danych osobowych w Santander ...
-
Najczęściej cytowane media III 2024. TVN24 wciąż liderem
TVN24 wciąż jest liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). W marcu 2024 na kolejnych miejscach podium Gazeta Wyborcza i Wirtualna Polska. Stację TVN24 cytowano w marcu 2024 roku 4,2 tys. razy. Redakcja swoją pozycję zawdzięcza m.in. rozmowie z Izabelą Leszczyną, ministrą zdrowia, ...
-
20 lat Polski w UE na rynku nieruchomości komercyjnych
Dwie dekady od momentu przystąpienia Polski do Unii Europejskiej były czasem dynamicznego rozwoju kraju i rynku nieruchomości komercyjnych, efektywnie wykorzystanym na profesjonalizację sektora. Nie stałoby się to bez udziału unijnych środków. Według danych Ministerstwa Finansów od 1 maja 2004 roku do końca 2023 roku Polska otrzymała łącznie 245,5 ...
-
Słoneczny wyż nad branżą turystyczną
Z analiz Allianz Trade - światowego lidera w ubezpieczaniu należności handlowych, wynika, że pomimo niepewności gospodarczej i narastających napięć geopolitycznych nad turystyką świeci słońce! Odbicie w branży turystycznej napędzają nie tylko tanie oferty: turyści coraz częściej pakują walizki na dalekie podróże, najwyższą stopę wzrostu wśród ...
-
Polskie firmy atakowane są przez CrimsonRAT
Najczęściej wykrywanym w Polsce zagrożeniem jest CrimsonRat, który infekuje ponad 6 proc. polskich firm. Na podium znalazły się także botnet Androxgh0st oraz downloader FakeUpdates - informuje Check Point Research. Na świecie największym zagrożeniem jest FakeUpdates, wpływając na 7 proc. firm. CrimsonRAT to narzędzie zdalnego dostępu (RAT), ...
-
Cross-border napędza polski e-commerce
Polscy e-sprzedawcy coraz śmielej spoglądają w kierunku zagranicznych rynków i to nie tylko tych zupełnie oczywistych, ale tez zupełnie egzotycznych. Nie jest to jednak dużym zaskoczeniem, skoro - jak wynika z opublikowanego przez platformę IdoSell "Raportu Cross-border z Polski" - konsumenci z zagranicy są wyraźnie zainteresowani ofertą naszego ...
-
Branża automotive: spowolnienie i mało optymistyczne prognozy na przyszłość
Jak radzą sobie producenci i dystrybutorzy części samochodowych oraz właściciele warsztatów samochodowych? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowszy raport MotoFocus.pl. Opracowanie zrealizowane we współpracy ze Stowarzyszeniem Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM), Santander Bank Polska oraz Polską Agencją Inwestycji i ...
-
Najczęściej cytowane media VII 2024. Gazeta Wyborcza liderem
W lipcu 2024 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów została Gazeta Wyborcza. Na kolejnych miejscach podium znalazły się TVN24 oraz Rzeczpospolita. Gazeta Wyborcza cytowana była ponad 4,2 tys. razy. Materiałem, który wzbudził największe zainteresowanie, był tekst Wojciecha Czuchnowskiego, ...
-
Cross-border: polski marketing nie na obcy rynek e-commerce?
Polski e-commerce rozwija się w dynamicznym tempie, czego dobitnym dowodem jest chociażby coraz większa liczba e-sprzedawców podbijających zagraniczne rynki. W sprzedaży cross-border nie można zapominać o marketingu. Warto mieć przy tym na uwadze, że działania marketingowe, które sprawdzają się na polskim rynku, mogą niekoniecznie trafiać w gusta ...
-
Najczęściej cytowane media IX 2024. Gazeta Wyborcza liderem
We wrześniu liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów została Gazeta Wyborcza. Na kolejnych miejscach podium znalazły się Rzeczpospolita i Onet. Gazeta Wyborcza cytowana była ponad 3,9 tys. razy. Jednym z materiałów, który zwrócił uwagę dziennikarzy innych redakcji, był wywiad Agnieszki ...
-
Polska największym producentem zniczy w Europie
Zbliża się dzień Wszystkich Świętych, kiedy tradycyjnie na grobach bliskich zapalimy znicze. Zapewne wyprodukowane w Polsce, bo z analiz Akcenty wynika, że Polska jest największym eksporterem zniczy i świec w Europie. Liderem światowym są Chiny. Jak wynika z danych Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Producentów Zniczy i Świec, w ubiegłym roku Polacy ...
-
Rynek magazynowy z dobrymi perspektywami wzrostu
Na europejskim rynku magazynowym aktywność najemców i deweloperów spowolniła, choć rynek nadal się rozwija - wynika z najnowszego raportu Newmark Polska "Rynek magazynowo-przemysłowy w Europie, I połowa 2024 r.". Liderami pod względem popytu w badanym okresie były Niemcy, Polska i Francja. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: W których krajach UE jest ...
-
PKB w Polsce powyżej 3 proc. do 2026 roku?
Polska do 2026 roku będzie liderem wzrostu gospodarczego w Europie Środkowej, z prognozowanym wzrostem PKB na poziomie powyżej 3 proc. - wynika ze zbieranego przez Deloitte konsensusu prognoz rynkowych i instytucjonalnych. Dzięki zdywersyfikowanej gospodarce i dużemu rynkowi wewnętrznemu oraz ekspansywnej polityce fiskalnej, jest obecnie w lepszej ...
-
Trump kontra Fed w 2025?
Koniec roku przynosi szereg pytań o to, jak będzie wyglądał świat oraz rynki finansowe w 2025 roku? Tym bardziej, że za niecały miesiąc 47-ym prezydentem Stanów Zjednoczonych zostanie po raz drugi - Donald J. Trump. Wybór Trumpa na prezydenta Stanów Zjednoczonych w 2016 roku był momentem przełomowym dla polityki gospodarczej USA. Pierwsza kadencja ...


2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność