-
Pokolenie Y wierzy w swoje umiejętności i nie boi się trudnego rynku pracy
... Słowaków i Litwinów. Polacy chcieliby zarabiać średnio 776 euro miesięcznie. Z badania Deloitte wynika, że 42,3 proc. badanych marzy o pracy w dużej ... że młodzi Polacy mają dosyć wygórowane oczekiwania wobec swoich przyszłych szefów. W ich opinii podstawowym zadaniem lidera jest zabezpieczenie przyszłości firmy w długoterminowej perspektywie – ...
-
BLS przypadła kierowcom do gustu
... występuje w zachodnich krajach Unii Europejskiej. Cieszymy się, że zawitał również do nas – dodaje Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes zarządu Gothaer TU S.A. Metodologia badania: Badanie na zlecenie Gothaer TU S.A. zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia na reprezentatywnej próbie 1005 Polaków będących użytkownikami samochodów i posiadających ...
-
Instytucje finansowe a ich popularność w Internecie
... z sektora finansów – banki, ubezpieczyciele, pożyczkodawcy i kantory internetowe. Celem badania było sprawdzenie, jak poszczególne podmioty radzą sobie w kontekście działań ... – konsumenci w Internecie zainteresowani są przede wszystkim konkretnymi produktami i poszukują opinii oraz rekomendacji. Jest to związane z faktem, iż wybór ubezpieczyciela ...
-
Polacy i prezenty świąteczne: liczy się cena, ale i reputacja marki
... są: reputacja marki (24%), polskie pochodzenie produktu (20%), opinia znajomych (19%), prestiż (14%). W opinii prof. UW Dominiki Maison, eksperta ds. zachowań konsumenckich z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, wyniki badania stanowią potwierdzenie tezy, iż we współczesnych czasach jakość produktu i wizerunek wykreowany przy udziale ...
-
Restauracje stawiają na jakość obsługi i rozwój
... o badaniu Raport „Polska na Talerzu. Badanie klientów sektora Horeca” to kontynuacja pierwszej fali badania rynku konsumenckiego. Druga fala poświęcona jest natomiast branży gastronomicznej i przygotowano ją na podstawie badania opinii publicznej, przeprowadzonego w maju 2015 r. przez IQS na zlecenie MAKRO Cash&Carry, metodą pogłębionych wywiadów ...
-
Pokolenie Y, czyli pracodawco nie licz na lojalność
... nie ma możliwości rozwijania swoich zdolności przywódczych. To jednak nie wszystko - z globalnego badania „The 2016 Deloitte Millennial Survey. Winning over the next generation ... z wynikami poprzednich lat, łagodniejszym okiem patrzą oni na motywacje i etykę przedsiębiorstw. W opinii 64 proc. respondentów biznes jest skupiony na własnych celach, ...
-
Święta Wielkanocne znacznie tańsze niż Boże Narodzenie
... Providenta wynika, że średnio wydamy na nie 400 zł. Zgodnie z wynikami cyklicznego badania opinii – Barometru Providenta – okazuje się, że tegoroczne koszty wielkanocne wyniosą średnio 400 zł. ... miast (50-200 tys.) planują wydać mniej niż w ubiegłym roku. Jak wynika z badania, 20 proc. gospodarstw domowych wyda do 200 zł, 24 proc. między 201 a 400 ...
-
Wielkanoc 2016 w domu i bez wielkich wydatków
... PIENIĄDZE DOBRZE WYDANE Zastaw się, a postaw się? Absolutnie nie. Wbrew pokutującej opinii Polacy wcale nie zamierzają zadłużać się na święta. Zaciągnięcie zobowiązania finansowego ( ... w domu (64%) lub spędzi ten czas w domach bliskich (34%). Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, Wielkanoc to dla Polaków przede wszystkim tradycja, którą ...
-
Transakcje bezgotówkowe mają się dobrze, choć liczba kart spada
... bezpieczeństwa niż noszenie przy sobie dużej ilości gotówki. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia, zrealizowanego w marcu 2016 ... Polaków, co oznacza, że co 6 dorosła osoba ma kartę kredytową. Tymczasem w badaniu opinii co druga osoba potwierdziła posiadanie „plastiku” w formie debetowej bądź kredytowej. ...
-
Fundusze inwestycyjne: kupujemy w banku i pytamy o radę
... drugi raz z rzędu znalazło się na plusie i wyniosło + 0,11 mld). Najnowsze badanie opinii przeprowadzone przez Deutsche Bank pokazuje natomiast, że liczba Polaków, którzy ... już przy bardzo niskich kwotach wpłat są fundusze inwestycyjne – dodaje. Jak wynika z badania Deutsche Bank, ponad 68 proc. respondentów kupiło swoje jednostki uczestnictwa ...
-
Lojalni i nieroszczeniowi, czyli młodzi Polacy w banku
... Osoby do 24. roku życia to bowiem lojalni i bezproblemowi klienci - wynika z badania zrealizowanego przez porównywarkę Comperia.pl, ZBP oraz Instytut Badań Rynkowych i ... podsumowuje Karol Wilczko. Akcja Miliony Polaków to jedno z największych badań opinii publicznej o produktach bankowych, w ramach którego 22 tysiące internautów wyraziło ...
-
Praca w IT: czego chcą pracownicy, czego wymagają firmy?
... więcej niż dostępnych kandydatów – wynika z raportu „Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów” firmy Antal, która zajmuje się rekrutacją ... przywiązują do innowacyjności firmy - taką odpowiedź wskazało 22 proc. respondentów badania przeprowadzonego przez Antal. Na kolejnych miejscach znajdują się styl zarządzania i kultura ...
-
Czego mikrofirmy chcą od banków?
... konieczne jest wsparcie ze strony instytucji finansowych. Czego oczekują mikroprzedsiębiorcy? Z badania, które Raiffeisen Leasing zlecił ARC Rynek i Opinia wynika, że aż 28% ... Badawczy ARC Rynek i Opinia przeprowadził na reprezentatywnej grupie przedsiębiorców badanie opinii „Wolność w Biznesie”. Jego celem było poznanie potrzeb mikrofirm. W ramach ...
-
Firmy nie wierzą w Plan Morawieckiego
... są w stanie cokolwiek zmienić. Nieznany plan Morawieckiego Wspomniane we wstępie badania zostały przeprowadzone wśród uczestników V Kongresu Rzetelnych Firm i dowiodły, że przeszło ... co jest dość niepokojącym wynikiem - nie umiało wyrazić na jego temat żadnej opinii. Zdaniem Mirosława Sędłaka, prezesa Rzetelnej Firmy, tak słaba wiedza przedsiębiorców ...
-
M-commerce rośnie w siłę. Kto i jak kupuje przez telefon?
... . Użytkownicy wykorzystują go nie tylko do zakupów - często porównują ceny, szukają opinii o produktach, a także lokalizują sklepy stacjonarne. M-commerce rośnie w siłę. Klienci m-commerce sprawdzają więcej źródeł przed zakupem Najnowsza edycja badania „M-Commerce. Kupuję mobilnie 2016“ dowodzi, że polscy kupujący korzystają średnio z trzech ...
-
Sporty zimowe Kowalskiego: jakie mamy zwyczaje?
... jeszcze wynika z badania zrealizowanego przez Beeline Research & Consulting dla Towarzystwa Ubezpieczeń Europa? Jak decydujemy o miejscu zimowego wyjazdu? Z badania „Zwyczaje związane ze ... Nieco mniej miłośników białego szaleństwa wybiera zimowe wyposażenie na podstawie opinii i recenzji (40 proc.) oraz rekomendacji znajomych (33 proc.). Co czwarty ...
-
Kiedy waloryzacja i podwyżka wynagrodzenia?
... określa zasady podejmowania decyzji i działań z zakresu zarządzania wynagrodzeniami (M. Armstrong, 2009). Warto zatrudnić specjalistę ds. wynagrodzeń i benefitów i przeprowadzić badania opinii pracowników. Da nam to informacje na temat satysfakcji i zaangażowania pracowników, oraz pozwoli ocenić system wynagrodzeń. Polityka płacowa powinna być ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 1/2017
... kierunki to Niemcy (31%), Wielka Brytania(30%) i Norwegia (10%). Te badania wykonano przed brytyjskim referendum. Po likwidacji Ministerstwa Skarbu. Centrum Informacyjne Rządu ... to także naszego kraju. Aktualnie stwierdzono już 22 ogniska grypy ptaków. W opinii ekspertów rządowych największe straty z tego tytułu odnotowuje się w województwie lubuskim ...
-
Jakie korzyści przyniosło wejście Polski do Unii Europejskiej?
... .) dostrzega plusy przynależności do Wspólnoty. O braku jakichkolwiek benefitów mówi zaledwie 7,7% respondentów, a co piąty nie ma na ten temat wyrobionej opinii. – Rezultaty naszego badania potwierdzają, że wśród Polaków zdecydowanie dominują euroentuzjaści - komentuje dr hab. Piotr Białowolski z IRG SGH. – Widać również, że w ciągu 13 ...
-
Firmy motoryzacyjne. Dobra koniunktura, spore wyzwania
... osobowych – komentuje Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Jak wynika z badania KPMG i PZPM, menedżerowie z firm dystrybucyjnych spodziewają się lepszej koniunktury ... na przełomie kwietnia i maja 2017 r. Jego celem było poznanie opinii kadry zarządzającej firm motoryzacyjnych na temat bieżącej i przyszłej sytuacji branży w ...
-
Praca na czarno. Niby nie problem, ale jednak
... na czarno wciąż pozostaje nie do końca rozwiązanym problemem. Jak wynika z badania przeprowadzonego na panelu Ariadna dla serwisu ciekaweliczby.pl, 6 na 10 Polaków przyznaje, ... w Polsce, które skutkują ucieczką w szarą strefę i pracą na czarno. Wyniki badania są spójne z tą argumentacją” - komentuje dr Tomasz Baran z Wydziału Psychologii Uniwersytetu ...
-
Odpowiedzialne pożyczanie pieniędzy, czyli jakie?
... to poznać wszystkie koszty To właśnie na zlecenie IPF brytyjska firm badawcza GfK przeprowadziła badania wśród klientów Providenta na wybranych rynkach, na których działa spółka (Polska, Czechy, Węgry, Rumunia, ... 3882 klientów Providenta w Polsce, Czechach, Rumunii, na Węgrzech i w Meksyku. Miało na celu poznanie opinii badanych dotyczących ich ...
-
Millenialsi w MŚP. Jak wykorzystują nowe technologie?
... ma im pomóc w osiągnięciu sukcesu, są nowe technologie. Z opracowanego przez EFL badania „Milenialsi w MŚP. Pod lupą” wynika również, że już co trzeci z „igreków” odważnie ... czy usługami firm – mówi Radosław Woźniak, wiceprezes EFL S.A. Nowe technologie w opinii milenialsa EFL w badaniu „Milenialsi w MŚP. Pod lupą” poprosił przedsiębiorczych Y, aby ...
-
Wigilia czy podróżowanie? Oto jest pytanie
... kierunków lotniczych w te Święta. Oferujemy również funkcję Explore, w której można znaleźć loty w określonym budżecie”. UWAGI Analiza powstała w oparciu o wyniki badania opinii przeprowadzonego przez Opinium Research między 20 a 22 listopada 2017 roku na reprezentatywnej grupie 1000 dorosłych Polaków. Zestawienie najtańszych kierunków powstała ...
-
Nie maleje popyt na nieruchomości komercyjne w całej Polsce
... kwartale 2017 roku, z bardzo dobrymi perspektywami na 2018. Jednocześnie uczestnicy badania z miast europejskich konsekwentnie podkreślają brak podaży dobrej jakości nieruchomości ... w ciągu ostatnich trzech miesięcy z poprzednimi trzema miesiącami, a także wyrażenie opinii na temat perspektyw dla rynku. Otrzymano w sumie 1570 odpowiedzi z firm, z ...
-
Jak części motoryzacyjne oceniają rynek?
... sondaż opinii, który firmy SDCM i Frost & Sullivan przeprowadziły wśród menedżerów reprezentujących producentów części, dystrybutorów ... uderza w segment niezależnych dystrybutorów części zamiennych, zmniejszając ich udziały w rynku Serwis i naprawy Wyniki badania warsztatów w Polsce, wykazują, iż według ocen serwisów, 59% wizyt ich klientów stanowią ...
-
Na ile freelancer jest free?
... strzelców. Freelancing jest atrakcyjny również dla samych pracowników, którzy - jak wynika z badania EY „Contingent Workforce Study” - upatrują w nim szanse na większą elastyczność, dowolność w budowaniu ... forma nam to zagwarantuje. Dodatkowo, przed podjęciem radykalnych kroków warto zasięgnąć opinii innych i w miarę możliwości połączyć obie formy ...
-
4 mity o pracy w sklepie
... się w centrum uwagi mediów i opinii publicznej. A jest o czym mówić - statystyki wskazują, że sektor ten odpowiada za niebagatelną część ( ... , że sprzedawcy mogą liczyć tylko na najniższą krajową pensję. Według ostatnich danych „Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń” połowa osób zatrudnionych w handlu zarabia od 2,5 do 5,25 tys. zł brutto miesięcznie. ...
-
Wakacje 2018: kto, gdzie i za ile?
... organizacji podróży nie polegają już na katalogach. Teraz opierają się na opinii znajomych i publikowanych przez nich pięknych zdjęciach z wyjazdów – mówi Magdalena Rosła, ... nie zamierza w żaden sposób ubezpieczyć zagranicznego wyjazdu. To duża zmiana w porównaniu z wynikami Badania Wakacyjnego Diners Club z 2016 r. Dwa lata temu tylko 22 proc. osób ...
-
8 rzeczy, o których warto pamiętać przed założeniem firmy
... o czym powinno się pamiętać przed otwarciem niezależnego interesu. 1. Interesujący i przyciągający uwagę pomysł Badania dowodzą, że w 2016 r. łącznie powstało prawie 350 tys. nowych firm. Tylko ... , radzę robić dwie rzeczy. Po pierwsze – zawsze zasięgać trzech różnych opinii. Nie muszą to być biznesowe autorytety w danej branży. Również cenne ...
-
Ile reprezentacja Polski straciła po mundialu?
... osiągnięć reprezentacja Polski rozczarowała kibiców. Porażka znalazła odzwierciedlenie również w wartości marketingowej drużyny Adama Nawałki. Z badania zrealizowanego przez SW Intelligence, dział analiz Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research wynika, że od momentu rozpoczęcia rozgrywek sumaryczny scoring biało-czerwonych spadł o 27 procent. Miało ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 30/2018
... Wyznaczony zapisami traktatowymi termin brexitu z każdym dniem systematycznie zbliża się. W opinii ekspertów w dalszym ciągu wiele spraw pomiędzy Brukselą i Londynem dotąd nie ... zestresowany pracownik. Prowadzimy w rankingu najbardziej zestresowanych pracowników w Europie – donoszą badania firmy ADP. Co czwarty ankietowany poskarżył się na codzienny ...
-
O zaufanie klientów nie jest łatwo
... narzucającymi określone normy w zakresie przetwarzania danych osobowych? Kluczowe wnioski z badania: Główne czynniki przesądzające o zaufaniu klientów do firm to: przejrzyste ... na świecie” do kontaktu z firmami wykorzystuje 10 różnych kanałów komunikacji. W opinii klientów ilość musi iść również w jakość: klienci oczekują odpowiedniego zaangażowania ...
-
Polacy królami świątecznych zakupów w internecie
... to z coraz większej popularności zakupów w internecie. Jak wynika ze zrealizowanego przez Deloitte badania „Zakupy świąteczne 2018”, Polacy z roku na rok dostrzegają coraz więcej ... internecie mogą zrobić w dowolnie wybranym przez siebie czasie. Internet to także baza opinii innych ludzi o produktach, co docenia aż trzy czwarte kupujących w sieci. ...
-
Czy praca i miłość idą w parze?
... opinii większości. Temat osobistych relacji w firmie nierzadko pozostaje tajemnicą poliszynela - wszyscy wiedzą, że takowe istnieją, ale głośno się o tym nie mówi. To niektóre wnioski, jakie płyną z opracowanego przez Grupę Progres badania ... istnieją, pracownicy ich nie znają. W informacji wykorzystano wyniki badania Grupy Progres „Praca i miłości ...