-
Polskie programy lojalnościowe
... niższy niż w Europie Zachodniej, jednak ich ilość gwałtownie rośnie. W niedługim czasie należy oczekiwać zaostrzenia się walki o miejsce w portfelach konsumentów. Z badania przeprowadzonego przez Roland Berger Strategy Consultants w listopadzie 2003 roku, w 110 polskich przedsiębiorstwach* wynika, że głównymi celami, jakie stawiają sobie polskie ...
-
Tydzień 27/2004 (28.06-04.07.2004)
... jest oceniana infrastruktura. W tej ocenie mieszczą się różne sprawy między innymi: ceny połączeń telefonicznych i internetowych, a także innowacyjność - w tym wydatki na badania i rozwój oraz liczby zgłaszanych patentów, czy też stopień komputeryzacji kraju. Jasnym punktem jest dynamicznie rosnąca liczba ludzi z wyższym wykształceniem. Wątpliwości ...
-
Niedostępny dział marketingu
... powinien się wystrzegać. Najgorsze jest to, że zamiast kontaktować się z rynkiem odcinają się od niego, a potem płacą kolosalne pieniądze za badania tegoż rynku. Z taką sytuacja spotkałem się między innym w kontaktach z firmą PTK, do której należy marka Idea (do tej firmy trudno ...
-
Strach przed atakiem
... coraz bardziej uzależnione od danych elektronicznych. Dyrektorzy ds. IT odczuwają więc coraz większą presję, aby skutecznie chronić te dane." Nowe badania wykazały również, że obawy związane z redukcją zatrudnienia utrzymują się w całym regionie na wysokim poziomie. Tylko 28% respondentów wyraziło pewność, że ...
-
Piractwo rośnie
... twórców, wykonawców i producentów oprogramowania. Powtórnej emisji całego cyklu można się spodziewać na przełomie sierpnia i września. - Jak wynika z opublikowanego w lipcu światowego badania stanu piractwa komputerowego na świecie w roku 2003, skalę tego zjawiska w Polsce należy szacować na poziomie aż 58 procent. Pod tym ...
Tematy: BSA -
Style życia w Polsce
... na właściwe odżywianie i starannie dobiera produkty żywnościowe i potrawy - wynika z kolejnej fali badania "Style życia w Polsce". Prawie dwie trzecie polskich konsumentów (61 proc.) ... Ważniejsza cena niż jakość Polacy od dawna największą wagę przywiązują do cen kupowanych towarów i jest ona podstawowym czynnikiem determinującym wybory przy półce ...
-
Biometryka w miejscu pracy
... jest zdania, że pozyskiwane w ten sposób informacje będą wykorzystywane do szpiegowania osób - czy to przez firmy, czy agencje rządowe. Wyniki badania pokazują także, że tylko 15% instalacji wykorzystujących technologię biometryczną będzie gotowych do użytku w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Obawy dotyczące ewentualnych ...
-
Sprzedaż samochodów 2004
... - donosi w raporcie podsumowującym miniony rok w polskiej motoryzacji Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. Jako przyczyny załamania się sprzedaży nowych aut, eksperci Samar podają wprowadzenie zmian w przepisach podatkowych VAT, harmonizację cen oraz praktycznie niekontrolowany import samochodów używanych. Skumulowana sprzedaż nowych ...
-
Tydzień 3/2005 (17-23.01.2005)
... zatrudnienia co prawda wzrosła w Unii z 62% do 64%, podczas gdy ten wskaźnik w USA jest na poziomie 72%, -udział wydatków na badania w PKB jest w Unii poniżej 2%, podczas gdy w USA wynosi on powyżej 2,5%, a w Japonii przekracza 3,1% PKB. Pogorszył się też stan unijnej gospodarki ...
-
Imitowanie marki - jak się bronić
... . Skopiowane może zostać wszystko, co tylko ma rozpoznawalne wzornictwo – od masowo dostępnych na rynku produktów szybko zbywalnych do dóbr luksusowych. Badania ankietowe, stale prowadzone przez stowarzyszenie AIM dotyczące produktów podobnych pokazują, że właściciel marki podejmujący działania mające na celu ochronę przysługujących ...
-
Tydzień 7/2005 (14-20.02.2005)
... unijnej kasy, padają też propozycje, by wyłączyć z tych kalkulacji różne składniki (np. wpłaty netto do budżetu unijnego czy wydatki na badania). Rekordzistą w tego typu propozycjach jest rząd włoski, ale niewiele mniejsze naciski wywiera Berlin i Paryż. W tej grupie państw zmierzających do zmian ...
-
Reklamy powinny być cool
... zwyczajów. We Francji na przykład zorganizowano przedstawienia teatrów ulicznych, w trakcie których – niezbyt nachalnie – prezentowano Coca-Colę. Przeprowadzone w 2004 roku badania przez Saurage Research pokazują, że osoby cool powinny zachowywać powściągliwość. Nadmierny entuzjazm wobec pracy, zawodu bądź (w przypadku studentów) wykładanych ...
-
Wynagrodzenia specjalistów w 2004 r.
... , wykształcenie czy branża, w jakiej jest się zatrudnionym. Najwyższe dochody osiągają mężczyźni z dużych miast, a w szczególności z Warszawy. Tekst powstał w oparciu o wyniki Internetowego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez portal wynagrodzenia.pl wraz z wp.pl, interia.pl, bankier.pl, pracuj.pl, jobs.pl, gazetaprawna.pl, jobuniverse ...
-
Alkohol od lat 18
... proc. sklepów nie sprzedało alkoholu osobie nieletniej. W miastach, gdzie nie prowadzono takich działań, tylko 22 proc. nie sprzedało alkoholu nieletniemu. Badania podsumowywały drugą edycję ogólnopolskiej, społecznej kampanii "Alkohol – nieletnim dostęp wzbroniony!". Wykazały one wysoki poziom rozpoznawalności kampanii wśród odbiorców – z kampanią ...
-
Rynek mediów i reklamy VII 2005
... ocenia sytuację na rynku mediów i reklamy jako złą. Rośnie natomiast procent osób, które oceniają sytuację jako dobrą – w porównaniu z kwietniową falą badania wzrósł on z 67 do 73 procent. Stabilizację rynku reklamy widać również w prognozach na najbliższe trzy miesiące. 69 procent respondentów uważa ...
-
Dochody Polaków VI 2005
... Produktów i Usług Acxiom Polska (czerwiec 2005 rok). Próba badawcza wynosiła 23865 osób i obejmowała obszar całej Polski. W celu uzyskania reprezentatywności wyniki badania zostały poddane procedurze ważenia (tzw. ważona próba celowo-losowa).
-
Licznik Geigera w zegarku
... też zbytnio nie spieszy, co jest raczej wskazane dla dobrego zegarka. Niemniej najsilniejszym magnesem dla klientów ma być funkcja ciągłego badania promieniowania radioaktywnego oraz możliwość wyświetlania informacji o przyjętej skumulowanej dawce. Użytkownik tego nietypowego zegarka może określić graniczną dawkę, po przekroczeniu której ...
-
Przestępstwa gospodarcze - raport 2005
... które wskazywało 80% respondentów; w 2003 r. odsetek ten wynosił 24%. Innym częstym przestępstwem gospodarczym jest oszustwo, na które wskazało 56% uczestników badania. Na trzecim miejscu plasuje się korupcja, którą wskazało 19% badanych. Analiza porównuje typy przestępstw wskazywane przez respondentów z percepcją dotyczącą najczęstszych ...
-
Koniunktura konsumencka XI 2005
... (w najbliższych 12 miesiącach). Wartość wskaźnika wynosi w bieżącym miesiącu –8,6 (wzrost o 3,6 pkt. procentowego względem października), jest zatem najwyższa od początku badania. Jednocześnie jest to wynik o 8,1 pkt. procentowego korzystniejszy niż przed rokiem. W listopadzie saldo ocen zmian ogólnej sytuacji gospodarczej kraju (w ostatnich 12 ...
-
Produkcja odtwarzaczy FVD ruszyła
... konkurencją dla formatów Blue-ray i HD-DVD. Informację tę potwierdził Der-ray Huang, wicedyrektor rządowej agencji OES (Opto-Electronics & Systems Laboratories), która wspierała finansowo badania nad nowym formatem dysków. Odtwarzacze FVD obsługują format Microsoft WMV HD oraz IMAX. Jak podają przedstawiciele firmy Idar, miesięcznie są ...
-
Rynek informatyki bankowej 2004-2005
... raportu poświęconego informatycznym systemom bankowym w Polsce. Badania oparto na analizie infrastruktury informatycznej i wydatków 40 najważniejszych banków komercyjnych działających w Polsce w 2005 r. oraz ... wartość rynku informatyki bankowej wyrażonej w dolarach. Trzeba jednak pamiętać, że przy silnych spadkach cen na produkty informatyczne ...
-
UKE: niewiarygodna kalkulacja kosztów TP
... rynkach i w oparciu o nie będą ustalane ceny w Polsce. W 2005 r. URTiP powołał biegłego rewidenta, firmę Ernst & Young Audit do przeprowadzenia badania rocznych sprawozdań z prowadzonej rachunkowości regulacyjnej i wyników kalkulacji kosztów usług Telekomunikacji Polskiej. Audytor stwierdził brak wystarczających dokumentów do weryfikacji ...
-
Nielubiani przedsiębiorcy
... trzecia rodaków dostrzegała, iż prywatny przedsiębiorca pracuje więcej niż inni, dziś przekonana jest o tym już ponad połowa badanych (56 procent). Badania na zlecenie "Rzeczpospolitej" przeprowadziła GfK od 3 do 5 lutego 2006 roku na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 958 dorosłych Polaków.
-
Młodzież w świecie reklamy
... chcieli, ale po namowie sprzedawcy niezręcznie było im odmówić. Nastolatki słabo znają swoje prawa oraz obowiązki sprzedawcy - to kolejny wniosek z badania. Większość (53 proc.) zapytanych jest przekonana, że w sklepie może być umieszczona - sprzeczna z prawem - informacja "Po odejściu od kasy reklamacji nie ...
-
Wyszukiwarka na stronę www od NetSprint
... również rozbudowa systemu zgodnie z potrzebami klienta. Motywy opracowania nowego produktu wyjaśnia prezes NetSprint.pl Artur Banach: "Już kilka lat temu badania Jupiter Research dowiodły, że 80% użytkowników opuszcza daną witrynę, jeżeli funkcjonalność wyszukiwania jest niezadowalająca. Wg Jakoba Nielsena serwisy liczące ponad ...
-
Firmy przechodzą na VoIP
... w dużych firmach są coraz większe możliwości tej technologii, w tym funkcja prowadzenia wideokonferencji. Jak przyznaje Nathan Brumby z firmy Integrated Research, podobne badania w latach ubiegłych sugerowały, że głównym czynnikiem korzystania z połączeń internetowych była jedynie ich konkurencyjna cena. Brumby dodaje jednak, że sama cena ...
-
Linxtelecom nie kupi Pro Futuro i Datacom
... S.A. porozumienia w sprawie refinansowania inwestycji finansowych dokonywanych przez Exatel w ProFuturo oraz nabycia posiadanych przez Exatel akcji ProFuturo. Po przeprowadzeniu badania spółki ProFuturo przez Linxtelecom, jej doradców handlowych, technicznych, finansowych i prawnych stwierdzono, że oczekiwania finansowe Exatel i NFI Jupiter są ...
-
Tydzień 14/2006 (03-09.04.2006)
... dyrektyw. Niemcy przeznaczą 30 mld euro w ciągu 6 lat, na budowę nowych elektrowni i w modernizację linii przesyłowych. Przeznaczono też 2 mld euro na badania nad nowymi źródłami energii. Według Eurostat-u stopa bezrobocia w krajach unijnych pozostała w lutym była taka sama jak w styczniu, czyli na poziomie ...
-
Ewolucja złośliwego oprogramowania 2005
... W związku z rosnącą liczbą ataków twórców wirusów na nowych użytkowników kluczowe znaczenie ma obecnie szybkość reakcji branży antywirusowej. Niestety, jak wynika z badania firmy Kaspersky, w większości przypadków użytkownicy nie są świadomi powagi sytuacji. Z ankiety wynika, że tylko 24% użytkowników aktualizuje swoje rozwiązania antywirusowe ...
-
Niemcy żałują inwestycji w Polsce
... .). Co trzeci wskazuje z kolei na system podatkowy i administracyjny oraz na niedotrzymywanie terminów płatności. Elementem pozytywnym są natomiast wysokie kwalifikacje kadr. Z badania wynik, ze najbardziej zadowoleni są niemieccy inwestorzy, którzy zaangażowali się w działalność w Estonii (91 proc.). Niewiele gorzej wypadły: Słowacja (89 proc ...
-
NIK o prywatyzacji PKO BP
... Państwa mógł określić wyższą górną granicę wartości przedziału cenowego akcji w ofercie publicznej. Ministerstwo Skarbu Państwa oraz PKO BP S.A. Celem badania była ocena prawidłowości przygotowania i przeprowadzenia prywatyzacji. Zdaniem kontrolerów Izby wybór doradcy prywatyzacyjnego został przeprowadzony zgodnie z przepisami ustawy o zamówieniach ...
-
Ewolucja złośliwego oprogramowania I-III 2006
... w żaden sposób usprawiedliwione. Z reguły nie prowadzą one do naprawienia problemów, za to dostarczają twórcom wirusów gotowy kod złośliwy. Takie niezależne badania ułatwiają również życie hakerom. Najbardziej niepokojące jest to, że stają się one coraz powszechniejsze. W pierwszym kwartale 2006 roku odnotowano kilka ...
-
Google wprowadza nowe produkty
... listy czołowych terminów wyszukiwania znanych jako Google Zeitgeist, które Google publikuje. Taki dostęp jest z pewnością przyjmowany z zadowoleniem przez każdego prowadzącego badania oparte na Internecie, w szczególności przez marketerów. Na koniec Google Notebook, który jest aplikacją, która pozwala użytkownikom przechowywać i dzielić się ...
-
Konsumenci popierają biometryczne metody identyfikacji
... starych sposobów, które uznają za wystarczająco dobre (60 proc. ankietowanych). Według Marka Cohna - wiceprezesa i szefa działu Homeland Security Solutions w Unisys, badania potwierdzają, że ludzie na całym świecie coraz przychylniej podchodzą do rozwiązań biometrycznych. Wygoda pokonuje uprzedzenia. Firmy komercyjne i instytucje publiczne powinny ...
-
Organizacja do zwalczania cyberterroryzmu
... na polu zwalczania działań terrorystycznych w przemyśle informatycznym. IMPACT skoncentruje się na trzech głównych obszarach działalności. Są to szkolenia, certyfikaty bezpieczeństwa, badania i rozwój. W ramach IMPACT będzie działało globalne centrum reakcji na sytuacje kryzysowe oferujące pomóc rządom, które stoją w obliczu lub już znajdują ...