-
UOKiK: zmowa na rynku artykułów biurowych
... programem – w tych sprawach wydano sześć decyzji. Ostatnia z nich dotyczy przedsiębiorców działających na rynku artykułów biurowych. W październiku 2008 roku UOKiK otrzymał zawiadomienie od dystrybutora papieru i materiałów biurowych – Office Pulse, w którym przedsiębiorca przyznał się do zawarcia antykonkurencyjnego porozumienia ze swoim rynkowym ...
-
Wyprawka szkolna: preferencje konsumentów
... na znane marki o silnej pozycji na rynku. Liderem w tej kategorii jest firma Class Investment – jedno z czołowych polskich przedsiębiorstw w branży artykułów szkolnych i biurowych, wybierane przez 42% użytkowników. Jak pokazują dane zebrane przez analityków Okazje.info, oprócz piórnika w tornistrze muszą się również znaleźć: komplet ...
-
Stawka VAT na sznurek polipropylenowy
... przeznaczenie do zastosowania tego towaru przez nabywcę. Ze złożonego wniosku wynika, iż Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie dystrybucji artykułów piśmienniczych, artykułów biurowych i sprzętu biurowego. Ponadto Wnioskodawca dokonuje sprzedaży między innymi sznurka polipropylenowego, który nabywa ze stawką podatku od towarów ...
-
Panattoni Park Łódź West - 60 tys. powierzchni magazynowej w centrum kraju
... mkw. powierzchni magazynowej. Jak już wspomniano we wstępie, blisko 11 200 mkw. zarezerwowane zostało już na biura i magazyn przedsiębiorstwa z branży artykułów szkolnych i biurowych. Nowy magazyn realizowany jest zgodnie z certyfikacją BREEAM na poziomie Very Good, a zastosowana w nim nowoczesna elewacja, zostanie wykonana według koncepcji ...
-
Biurowce, czyli ochrona środowiska i dobrostan pracowników
... oraz ogrody zimowe. Ambicją środowiska biurowego jest też tworzenie przestrzeni ekologicznych. Wykorzystanie na ich obszarze jak największej ilości artykułów biurowych pochodzących z recyklingu lub będących produktami wielokrotnego użytku, jak np. butelek filtrujących zamiast jednorazowych opakowań plastikowych. Niewątpliwie zmniejszeniu śladu ...
-
Branża HoReCa perspektywiczna
... punktów gastronomicznych na stacjach benzynowych, a także wzrost liczby powierzchni biurowych. Zdaniem analityków z firmy PMR, trudno się spodziewać, że takie tempo wzrostu się ... , niż zupełnie rezygnowali z usług gastronomicznych - napisano w raporcie. Dla producentów artykułów spożywczych oznacza to tylko tyle, że swoją obecność w kanale HoRe- ...
-
Marki własne Lidla i Biedronki liderami rynku non-food
... pod marką własną to: artykuły dekoracyjne i wyposażenia domu, artykuły papiernicze i biurowych oraz zabawki. Badanie przeprowadzone przez agencję Inquiry w styczniu 2021 roku dowiodło, że większość Polaków ma świadomość istnienia marek własnych w kategorii artykułów przemysłowych. Aż 82% spośród badanych deklaruje, że spotkało się z tego ...
Tematy: non-food, marki własne, supermarkety, dyskonty, markety, sieci handlowe, Lidl, Biedronka, Kaufland, Tesco, Auchan, Carrefour -
Elektroniczne zakupy w TPSA
... Buyer Professional). Zastąpił on dotychczas istniejącą formę papierowych zamówień materiałów biurowych. Wdrożenie rozwiązania EBP wspólnie przez TP i Marketplanet, to największy tego typu projekt w ... akceptacyjnej. W katalogach systemu EBP znajduje się ponad 7 tys. pozycji sprzętu i materiałów biurowych, środków czystości oraz artykułów spożywczych. ...
-
Program bonifikat Visa Business
... to na obecnym etapie pięć ofert z segmentu B2B dotyczących sprzętu komputerowego oraz wyposażenia biura, artykułów biurowych oraz usług profesjonalnych. Zniżki wynoszące od 5% do 15% oferują: firma ABIS - dostawca materiałów biurowych i przedstawiciel m.in. największego producenta galanterii biurowej na świecie Esselte; firma Liberty Poland - jeden ...
-
Brytyjski rząd woli Linuksa
... zamawiać niezbędne artykuły. System oparty na Linuksie będzie do dyspozycji departamentów pracy oraz rent i emerytur. Zamówienia online będą dotyczyły głownie, artykułów biurowych, materiałów drukarskich, niemniej planowany jest dalszy rozwój systemu, tak aby obejmował on szerszy zakres produktów i usług. Dyrektor wykonawczy Biura ds ...
Tematy: linux -
Faktoring a finansowanie działalności
... faktoringowych, z usług tego najczęściej korzystają przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją i zbytem tekstyliów, odzieży, mebli, materiałów budowlanych, papieru i artykułów biurowych, sprzęt elektrycznego i elektronicznego. Faktoring można jednak z powodzeniem stosować we wszystkich operacjach sprzedaży towarów i usług gdzie występują wydłużone ...
-
Urządzenie wielofunkcyjne Konica Minolta 1600f
... niewielkich biur. Nowe urządzenie wielofunkcyjne umożliwia wykonywanie podstawowych prac biurowych: drukuje, kopiuje, skanuje i faksuje. Wymiary urządzenia wynoszą 39 x 45 x ... kolorze umożliwia skanowanie, a następnie wysyłanie pocztą elektroniczną kolorowych broszur, artykułów, prezentacji i innych dokumentów. Urządzenie pracuje z szybkością 16 ...
-
Stanowisko sekretarki wciąż popularne
... .pl dużą popularnością cieszyły się stanowiska sekretarek, pracowników biurowych oraz recepcjonistek. Wśród blisko 30 tysięcy ofert pracy, publikowanych przez giełdę, ... obiegu dokumentów, rezerwacja biletów, prowadzenie baz danych, redagowanie korespondencji, zamawianie artykułów i materiałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania biura, a często ...
-
Nieuczciwe praktyki 4 firm na oku UOKiK
... Polkomtela. Dodatkowo Polkomtel zagwarantował sobie prawo pierwszeństwa świadczenia tej usługi przed innymi operatorami. Drugie postępowanie dotyczy lokalnego rynku sprzedaży artykułów biurowych. UOKiK sprawdza, czy zobowiązanie Office Pulse do niepodejmowania działań konkurencyjnych wobec Papier-Hurt miało na celu ograniczenie konkurencji. UOKiK ...
-
Kafeteryjny system motywacyjny
... , że finansowanie kosztów dojazdu do pracy (bilety miesięczne, karty paliwowe) czy zapewnianie opieki nad dzieckiem (abonament w przedszkolu) lub możliwość otrzymania artykułów biurowych (np. materiały eksploatacyjne do drukarek) są bardziej motywujące niż bilety do kina czy karty zakupowe do księgarni. To nie oznacza ...
-
Co czwarty polski pracownik jest nieuczciwy
Uczciwość pracownika nie jedno ma imię. Produkty firmowe wynosimy z pracy rzadko, ale na przywłaszczanie sobie artykułów biurowych pozwalamy sobie nieco częściej. Serwis Praca.pl przeprowadził wśród użytkowników serwisu ankietę dotyczącą "podkradania" z biura - co najczęściej wynoszą z firm Polacy i ...
-
Przetargi - raport IV 2011
... urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych (+45,7 proc.), dostawy oleju napędowego (+32,4 proc.), materiałów medycznych (+25,6 proc.), różnego sprzętu i artykułów biurowych (+24,4 procent), produktów farmaceutycznych (+17 procent) a także dostawy odczynników laboratoryjnych (+13,4 procent). W czwartym miesiącu roku, względem kwietnia ...
-
Kontrola koncentracji: kolejne zgody UOKiK
... Dotyczą one rynków: ubezpieczeń emerytalnych, LPG, nieruchomości, części samochodowych i artykułów spożywczych. Wśród uczestników koncentracji znalazły się m.in. spółki należące grupy ... etapów inwestycji, obejmującej wzniesienie, a następnie komercjalizację budynków mieszkalnych i biurowych przy ul. Jana Kazimierza w Warszawie. Wcześniej prezes UOKiK ...
-
Zarządzanie płynnością finansową firmy to podstawa
... Faktury z tego tytułu mają odroczone terminy płatności. Do wydatków opłacanych w gotówce należą z kolei zakupy produktów i towarów, paliwa do samochodu oraz artykułów biurowych. Kawiarnia zatrudnia pracowników i raz w miesiącu wykonuje płatności z tym związane. Jest płatnikiem VAT, z którego rozlicza się kwartalnie. Z taką częstotliwością rozlicza ...
-
Koszty poniesione przed założeniem firmy - czy można rozliczyć?
... o odpowiedni wygląd siedziby swojej firmy przeprowadzając remont albo też zapłacić czynsz za wynajem. Częstym wydatkiem jest zakup mebli, wyposażenia, artykułów biurowych. Oczywiście to nie wszystkie koszty jakie wiążą się z założeniem działalności gospodarczej. Przedsiębiorca może zlecić stworzenie odpowiedniej strony internetowej, zaprojektowanie ...
-
Przetargi - raport I kw. 2015
... roboty instalacyjne w budynkach. Relatywnie najmniejszym zainteresowaniem cieszyły się w I kw. 2015 roku zakupy toner do drukarek laserowych/faksów (165 ogłoszeń), różnego sprzętu i artykułów biurowych (171), urządzeń komputerowych, czy pakietów oprogramowania i systemów informatycznych.
-
Pożyczka dla pracownika w podatku PCC
... . Jakie wątpliwości wyjaśnił organ podatkowy? Wnioskodawca jest prezesem w spółce z o.o., która zajmuje się produkcją i sprzedażą papierowych materiałów reklamowych oraz artykułów biurowych. Spółka jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Do tej pory spółka nie prowadziła działalności finansowej (polegającej chociażby na udzielaniu pożyczek). Nie ...
-
11 sposobów na zarządzanie finansami firmy
... Łączenie wydatków Wydatki firmy można ograniczać poprzez łączenie zakupów i – dzięki składaniu większych zamówień – negocjować niższe ceny. Dotyczy to zarówno zakupu artykułów biurowych, sanitarnych, wyposażenia, jak również niektórych usług. Warto znaleźć wykonawcę, którego kompetencje będą nieco szersze i dzięki temu unikniemy podpisywania dwóch ...
-
Hurt i detal u progu niepewności. Jak poradzi sobie branża handlowa
... 14,5 mln zł. Wśród nich znajdują się m.in. fundusz sekurytyzacyjny, operator komórkowy, firma faktoringowa i spedycyjna, dostawca energetyki, a nawet… sprzedawca artykułów biurowych. Na trzecim miejscu znajduje się firma z województwa kujawsko-pomorskiego, która ma 96 zobowiązań od 2 wierzycieli – firmy faktoringowej i energetycznej oraz łączny ...
-
Własny biznes bez działalności gospodarczej i ZUS
... przedsiębiorca, masz sporo czasu na przygotowanie swojej działalności - organizację pracy, zakup niezbędnych sprzętów, mebli, komputerów, drukarek, artykułów biurowych czy zatrudnienie pracowników, lub w przypadku prowadzenia sklepu internetowego - na promocję e-sklepu, przyciągnięcie klientów, zbudowanie zaufania, rozkręcanie sprzedaży ...
-
Branża papierniczo-biurowa w kłopotach przez pracę zdalną?
Pandemia wpłynęła negatywnie na wiele sektorów gospodarki, także na branżę papierniczo-biurową. Przechodzenie pracowników na pracę zdalną i uczniów na lekcje online spowodowały mniejsze zapotrzebowanie na papier i artykuły biurowe. A kłopoty branży są coraz większe. Z danych Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej wynika, że ...
-
Produkcja w Polsce VI 2005
... ceny produkcji wyrobów chemicznych, wyrobów z metali (o 1,3%), artykułów spożywczych i napojów (o 1,8%), masy włóknistej oraz papieru (o 1,9%), sprzętu i urządzeń radiowych, telewizyjnych i telekomunikacyjnych (o 3,7%). Najbardziej obniżono ceny produkcji metali (o 6,5%) oraz maszyn biurowych i komputerów (o 6,7%). W czerwcu 2005 r. ceny produkcji ...
-
Produkcja w Polsce X 2005
... telewizyjnych i telekomunikacyjnych (o 0,7%), wyrobów z metali, wyrobów z pozostałych surowców niemetalicznych (o 0,5%), maszyn i urządzeń (o 0,4%), artykułów spożywczych i napojów, pojazdów samochodowych, przyczep i naczep, maszyn biurowych i komputerów (o 0,2%). Ceny produkcji pozostałego sprzętu transportowego oraz drewna i wyrobów z drewna oraz ...
-
Produkcja w Polsce IX 2007
... w tym w produkcji koksu i produktów rafinacji ropy naftowej (o 1,6%) oraz artykułów spożywczych i napojów (o 0,9%). Zanotowano również wzrost cen produkcji masy włóknistej oraz ... 0,4%). Obniżono również ceny produkcji wyrobów tytoniowych (o 0,7%), metali (o 1,0%) oraz maszyn biurowych i komputerów (o 1,2%). Ceny w sekcji wytwarzanie i zaopatrywanie w ...
-
Czynsze za powierzchnie handlowe w regionie EMEA wzrosły
... wzrosły, przy czym dwucyfrowe wzrosty zaobserwowano na regionalnych rynkach biurowych w Wielkiej Brytanii: w Birmingham, Bristolu, Edynburgu i Leeds. W pierwszym kwartale 2022 r. czynsze za ... się niekorzystnych zjawisk. Rosnąca inflacja, którą napędzają głównie ceny artykułów spożywczych i energii, staje się coraz większym zmartwieniem dla ...
-
Produkcja w Polsce X 2006
... wyrobów z metali (o 0,3%), wyrobów chemicznych, odzieży i wyrobów futrzarskich, maszyn biurowych i komputerów (o 0,4%). Wzrosły również ceny produkcji metali, drewna i wyrobów z drewna ... ze słomy i wikliny (o 2,9%), skór wyprawionych i wyrobów z nich (o 2,7%), artykułów spożywczych i napojów oraz odzieży i wyrobów futrzarskich (o 2,2%). Spadły ...
-
Produkcja w Polsce XI 2006
... wyrobów chemicznych, maszyn i urządzeń oraz mebli; pozostałej działalności produkcyjnej - o 0,1%. Ceny produkcji artykułów spożywczych i napojów, metali, wyrobów gumowych i z tworzyw sztucznych, a także drewna ... precyzyjnych i optycznych, zegarów i zegarków (o 2,9%) oraz maszyn biurowych i komputerów (o 8,5%). Największy spadek cen zanotowano w ...
-
Produkcja w Polsce VIII 2007
... i wyrobów z drewna oraz ze słomy i wikliny (o 4,9%), artykułów spożywczych i napojów (o 4,0%), masy włóknistej oraz papieru (o 3,6%), wyrobów gumowych i z tworzyw sztucznych (o 2,7%), a także metali (o 2,6%). Spadły natomiast ceny produkcji maszyn biurowych i komputerów (o 6,0%) oraz sprzętu i urządzeń radiowych, telewizyjnych i telekomunikacyjnych ...
-
Produkcja w Polsce X 2007
... do zanotowanego w poprzednim miesiącu. Zanotowano natomiast wzrost cen produkcji wyrobów chemicznych (o 0,2%), w dziale włókiennictwo (o 0,3%), produkcji artykułów spożywczych i napojów oraz maszyn biurowych i komputerów (po 0,5%). Najbardziej podniesiono ceny produkcji koksu i produktów rafinacji ropy naftowej oraz wyrobów tytoniowych (po ...
-
Produkcja w Polsce XI 2007
... z drewna oraz ze słomy i wikliny, wyrobów tytoniowych (po 0,1%). Ceny produkcji artykułów spożywczych i napojów ukształtowały się na poziomie zbliżonym do zanotowanego w poprzednim miesiącu ... ceny po 0,6%, skór wyprawionych i wyrobów z nich - o 0,9%, a maszyn biurowych i komputerów - o 1,0%. Najbardziej spadły ceny produkcji metali (o 1,2%). Ceny w ...