-
Dropshipping a prawa konsumenta. Na co zwracać uwagę?
... W tym wariancie konsumenci często muszą samodzielnie wysyłać zwroty produktów lub reklamacje do dalekich krajów, gdzie mogą obowiązywać odmienne przepisy. Apeluję do ... lub w regulaminie pojawiają się zapisy typu „sprzedawca towaru z Azji” czy „klient jako importer towaru uiszcza opłaty celno-skarbowe”, konsumentowi powinna się zapalić czerwona ...
-
Prawa i obowiązki konsumentów
... Reklamacje żywności Pani Zosia kupiła swój ulubiony jogurt, w sklepie niedaleko domu. W domu okazało się, że jogurt jest spleśniały, mimo, że jego termin przydatności do spożycia jeszcze nie minął. Sprzedawca odpowiada za zgodność sprzedanego towaru ... stwierdził niezgodność towaru z umową oraz kiedy otworzył opakowanie danego towaru. Reklamowane ...
-
Jak złożyć reklamację?
... było jedno ze stoisk bazaru. Dziś zadzwoniłam do producenta, aby złożyć reklamacje, ale pracownik firmy nie chciał ze mną rozmawiać. Umowa sprzedaży zawarta została między Panią ... niezgodność, jeśli przyczyna niezgodności istniała w chwili wydania towaru kupującemu. Data stwierdzenia niezgodności towaru z umową ma znaczenie dla rozkładu ciężaru ...
-
Światowy Dzień Konsumenta
... przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich wynika jednak, że Polacy nie rozróżniają dwóch trybów zgłaszania roszczeń (niezgodność towaru z umową, gwarancja), nie znają terminu, w jakim należy składać reklamacje (tylko 15% podaje jako termin - 2 lata), nie wiedzą, w jakim terminie ich reklamacja ma być rozpatrzona (właściwego ...
-
Polacy a zakupy świąteczne
... konsumentów w zakresie przysługujących im praw. O tym, że w przypadku wykrycia wady towaru kupionego podczas promocji świątecznej można składać reklamację, wiedziała niewiele ponad połowa ... lub wymienić, sklepy nie mają obowiązku przyjmowania zwrotu pełnowartościowego towaru - jednak mogą same ustalić reguły zwracania lub zamiany produktów, których ...
-
Ocena ryzyka w faktoringu
... być ściśle związana z poziomem wyksięgowań. W rzeczywistym obrocie gospodarczym różnego typu wyksięgowania są powszechne i stanowią nieodłączną część handlu. Zwroty towaru, reklamacje, kompensaty, korekty wynikające z pomyłek przy wystawianiu faktur lub udzielonych rabatów są niejednokrotnie powodem dokonywania przez odbiorców mniejszych wpłat za ...
-
Klauzule niedozwolone - raport luty 2016
... towaru kupujący znajdzie w nim uszkodzenia powstałe podczas dostawy, powinien w obecności kuriera spisać protokół szkody, w którym ujęta będzie data, godzina doręczenia oraz opis uszkodzeń lub zauważonych braków. Wymiana i zwrot produktu możliwa jest tylko na podstawie spisanego protokołu szkody.” (Wpis numer 6276) „Wszelkie reklamacje ...
-
Klauzule niedozwolone - raport listopad 2015
... internetowych (np. pomyłki w cenach) na konsumentów. „Reklamacje wyłącznie drogą elektroniczną i w ustalonym terminie” „Reklamacje powinny być składane tylko za pośrednictwem poczty ... nie ponosi odpowiedzialności za wysłany produkt „Odpowiedzialność za uszkodzenie towaru w trakcie transportu nie leży po stronie Sprzedającego.” (numer wpisu: 6198, ...
-
Świąteczne zakupy online: pamiętaj o swoich prawach
... do zakupów, pokrywają koszty odesłania zakupionych przedmiotów. Reklamacje Dochodzenie swoich praw w przypadku wykrycia wad towaru, które wynikają z winy producenta przebiega tak samo, jak w przypadku zakupu w sklepie stacjonarnym. Standardowo sprzedawca odpowiada przez 2 lata z tytułu niezgodności towaru z umową. – Warto dodać, że nie musimy ...
-
Korekta stawki VAT do sprzedaży udokumentowanej paragonem z kasy fiskalnej
... 3 rozporządzenia, zwroty towarów i uznane reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej: 1. datę sprzedaży; 2. nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie ...
-
Korekta błędnej sprzedaży na kasie fiskalnej on-line
... wynika, że zwroty towarów i uznane reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości albo części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej: 1. datę sprzedaży; 2. nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie tej ...
-
Przypominamy najważniejsze prawa konsumenta cyfrowego
... dotyczy sytuacji, w których przedsiębiorca nie powiadomi klienta pisemnie o prawie do zwrotu towaru. Prawo do odstąpienia od umowy nie obowiązuje jedynie w pojedynczych ... tracą swoją wartość, na przykład oprogramowania czy plików muzycznych. Reklamacje W przypadku reklamacji najczęściej pojawiają się wątpliwości, gdy korzystamy z promocji czy ...
-
Przychód firmy: korekta w podatku dochodowym
... przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca wystawia faktury korygujące »in minus« z powodu błędnego określenia ceny lub wartości towaru lub usługi lub z innej przyczyny (np. zwrot towaru, reklamacje jakościowe, rabat, zmniejszenie ceny) zaistniałej po dokonaniu sprzedaży oraz wystawieniu faktur pierwotnych. Zdarzają się sytuacje, że ...
-
Pierwszy dzwonek a prawa konsumenta
... , bądź potwierdzenie przez nich umowy. Zakupy w sklepie Pamiętajmy, że zwrot towaru pełnowartościowego zależy od dobrej woli sprzedawcy. Zatem przedsiębiorca sam ... praw. Ponadto prowadzą mediacje, analizują treści umów i kart gwarancyjnych, pomagają sporządzić reklamacje. Do ich zadań należy także przygotowanie pozwów i innych pism procesowych dla ...
-
Akcje marketingowe: obniżone ceny towarów w rozliczeniu VAT
... obniżenie ceny jakiegoś towaru o pewną kwotę. Z punktu widzenia podstawy opodatkowania, można wyróżnić następujące rodzaje rabatów: • rabaty przyznane przed ustaleniem ceny i dokonaniem sprzedaży – niemające wpływu na podstawę opodatkowania, • rabaty przyznane po dokonaniu sprzedaży – bonifikaty, opusty, uznane reklamacje i skonta – wpływające na ...
-
Popularni rzecznicy praw konsumenta
... poradach dominowały następujące kategorie spraw: 1. Umowy sprzedaży konsumenckiej - reklamacje towarów zakupionych – głównie (w kolejności wykazanej częstotliwością pojawiania się ... ewidentnej wadliwości towaru nie ma możliwości wymiany towaru na nowy, ponoszenie kosztów transportu, badania-ekspertyzy towaru, żądanie od konsumentów opłat w sytuacji ...
-
Sprzedaż bezpośrednia: nie daj się nabrać na sztuczki akwizytorów
... UOKiK pokazują (generalnie), że zazwyczaj reklamacje składane przez konsumentów rozstrzygane są zgodnie z ich oczekiwaniami. Jakkolwiek cieszy fakt, że większość składanych reklamacji jest rozpatrywana zgodnie z oczekiwaniami klientów, to nadal odnotowujemy sytuacje, w których konsumenci po stwierdzeniu wady towaru nie decydują się dochodzić swoich ...
-
Przejrzysty regulamin sklepu internetowego to podstawa
... wynosi 14 dni. Odesłanie towaru Koszt odesłania towaru, np. w razie odstąpienia od umowy, ponosi kupujący. Oczywiście możliwe jest odrębne uregulowanie powyżej kwestii między stronami w drodze umowy. Reklamacje Istotną zmianą jest przemodelowanie procedury reklamacyjnej. Zmiana wiąże się z wadliwością towaru. Szczególnie ważnym jest wydłużenie ...
-
Prawa konsumentów obowiązują zawsze. Także w Czarny Piątek
... umowy. Powinien on oddać ci cenę towaru i koszty przesyłki. Pamiętaj: jeżeli kupowałeś w sklepie stacjonarnym, możliwość zwrotu pełnowartościowego towaru zależy od dobrej woli sprzedawcy - to on ustala zasady. reklamacji wadliwego towaru – także pochodzącego z promocji. Jeżeli towar ma wadę, złóż reklamacje u sprzedawcy. Możesz to zrobić w ciągu ...
-
Dropshipping: dowody księgowe data powstania przychodu
... na swój rachunek bankowy i przesyłać zamówienia do dostawcy, obsługiwać reklamacje). Na potrzeby podatku dochodowego zainteresowana będzie prowadzić podatkową księgę ... od klienta, a kwotą przekazaną przez nią do dostawcy (właściciela towaru) tytułem poszczególnych transakcji. Należy również dodać, że podstawę opodatkowania zgodnie z art. ...
-
Sprzedaż gruntu z bonifikatą w podatku VAT
... obniżenie ceny jakiegoś towaru o pewną kwotę. Z punktu widzenia podstawy opodatkowania, można wyróżnić następujące rodzaje rabatów: - rabaty przyznane przed ustaleniem ceny i dokonaniem sprzedaży – niemające wpływu na podstawę opodatkowania, - rabaty przyznane po dokonaniu sprzedaży – bonifikaty, opusty, uznane reklamacje i skonta – wpływające na ...
-
Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena
... Dyrektywa Omnibus, reklamacje składane są na podstawie „odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową”. W pierwszej kolejności możesz żądać naprawy lub wymiany wadliwego towaru. Zwrot pieniędzy (częściowy lub całkowity) będzie możliwy w kolejnym etapie dochodzenia roszczeń. Sprzedawca odpowiada za wady przez 2 lata od wydania towaru. Termin ...
Tematy: Black Friday, Cyber Monday, Black Week, ceny, cena, promocje, promocja, rabaty, wyprzedaże, obniżki cen, promocje cenowe, ochrona konsumentów, prawa konsumenta, prawa konsumentów, uprawnienia kupującego, UOKiK, Omnibus, reklamacja, prawo do reklamacji, zakupy online, zakupy internetowe, zwrot towaru, odstąpienie od umowy -
Rękojmia a gwarancja
... przez niego towarze gwarancją. Gwarancja ma zatem służyć zapewnieniu właściwej jakości sprzedanego towaru. Gwarancja ustanawiana w drodze dobrowolnej umowy bądź oświadczenia stanowi ... za pomocą rozróżnienia na terminy za wady fizyczne, wady prawne oraz terminy reklamacje. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku licząc ...
-
E-sklepy masowo łamią prawa konsumentów
... dostawy produktu, reklamacjach i zwrotach. – Jednym z popularniejszych błędów jest zapis ograniczający uprawnienia do zwrotu towaru lub reklamacji. Sprzedawcy czasami powołują się na fakt istnienia gwarancji na towar pisząc w zakładce „Reklamacje”, o tym, że reklamacji nie przyjmują ponieważ towar posiada gwarancję producenta i to z nim klient ...
-
Lojalność e-klienta
... książek czy też niektórych publikacji. W dobrym stylu jest informowanie klienta o dostępności towaru w danej chwili. Niestety jak wykazały badania okazuje się, że aż ... jaki jest koszt przesyłki, sposób jej spedycji, oraz w jakich przypadkach przyjmowane są reklamacje i zwroty. - ochrona danych osobowych - coraz więcej firm zbiera dane osobowe ...
Tematy: -
Jak odzyskać dług od niemieckiej firmy?
... a następnie przy odbiorze towaru dopilnować, aby odbierany był on przez osoby do tego upoważnione, które potwierdzą jego właściwą jakość. Oprócz wspomnianego dokumentowania sprzedaży, trzeba także dbać o szybkie i formalnie poprawne rozpatrywanie reklamacji i wszelkich zastrzeżeń odbiorcy towaru czy usług. Na reklamacje zawsze trzeba reagować, nie ...
-
Faktura korygująca: jaki kurs walut?
... faktury np. błędne dane nabywcy bądź inne wymagające niekiedy wyzerowania faktury, jak i tych, które powstały później, np. dodatkowe rabaty, zwrot towaru, reklamacje) spółka tak wystawione faktury niekiedy koryguje. Występują także sytuacje, w których jednak korekta dotyczy kilku, kilkunastu faktur wystawionych w danym miesiącu (tzw ...
-
Reklamacja bez paragonu
... również wirtualne konta użytkowników agregujące historię zakupów. Poza tym fakt nabycia towaru mogą potwierdzić świadkowie, którzy towarzyszyli nam w tej czynności ... Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów negatywnie odnosi się do informowania klientów, że reklamacje rozpoznaje się wyłącznie na podstawie paragonu. Całkiem niedawno zakwestionowane ...
-
Sklepy online stosują klauzule niedozwolone
... które sprzedawcy są odpowiedzialni. Nie są też ważne zastrzeżenia sklepu, że reklamacje nie będą uznawane, gdy klient nie sprawdzi towaru przy kurierze. Wiele kontrowersji budzi stosowanie w regulaminie zapisu, mówiącego o odesłaniu zwracanego towaru w nienaruszonym opakowaniu. Zgodnie z prawem, klient nie ma takiego obowiązku. Jak (nie ...
-
Dropshipping: przepis na tanie i bezpieczne zakupy online
... towaru od momentu otrzymania przesyłki, a w każdym kraju UE prawo dotyczące zakupów na odległość będzie identyczne. Gdy sklep ma siedzibę poza granicami UE Sytuacja wygląda jednak zgoła inaczej, gdy sklep zarejestrowany jest poza granicami Unii Europejskiej. – Wtedy reklamacje ... polski sprzedawca odpowiada np. za reklamację towaru. Należy pamiętać, ...
-
E-commerce pod presją. Nadchodzi nowa ustawa konsumencka
... reklamacje. Zakupiony towar będzie można zwrócić w ciągu 2 lat jeżeli jest uszkodzony, niekompletny, wygląda inaczej niż w reklamie lub nie nadaje się do użytkowania zgodnego z przeznaczeniem, żądając od sprzedawcy jego naprawy lub wymiany na nowy. Jeśli wada zakupionego towaru ...
-
Upadłości niemieckie, a kłopoty polskie
... , a następnie przy odbiorze towaru dopilnować aby odbierany był on przez osoby do tego upoważnione, które potwierdzą jego właściwą jakość. Oprócz wspomnianego dokumentowania sprzedaży, trzeba także dbać o szybkie i formalnie poprawne rozpatrywanie reklamacji i wszelkich zastrzeżeń odbiorcy towaru czy usług. Na reklamacje zawsze trzeba reagować, nie ...
-
Karta podarunkowa a prawa konsumenta
... na nasze pochodzenie. Inną kwestią jest natomiast wysyłka towaru - nie ma on bowiem obowiązku dostarczenia towaru do kraju, do którego nie przewiduje dostawy. ... w której kupony elektroniczne mogą zostać zwrócone w ciągu pierwszego roku po wygaśnięciu. Zwroty i reklamacje Sprzedawcy często oferują zwrot pieniędzy na kartę podarunkową, którą możemy ...
-
#ZostańWDomu i przenieś biznes do sieci. Jak (legalnie) otworzyć sklep internetowy?
... powinna zostać przekazana na stronie www w zakładkach: Dostawa, Zwroty i reklamacje, Prywatność. UWAGA! Od 1 czerwca 2020 r. wchodzi nowelizacja prawa konsumenckiego. ... konsumenta: Zwroty - Odstąpienie - prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od doręczenia towaru stanowi szczególne uprawnienie KONSUMENTA dokonującego zakupu na odległość np. przez ...
-
Konsument w UE ufa reklamom
... większość z nas uważa, że cena jest adekwatna do jakości oferowanego towaru. Najwięcej polskich respondentów było zadowolonych w przypadku artykułów spożywczych i urządzeń ... z drugiej jednak strony zadowoleni konsumenci są mniej skłonni składać reklamacje. Europejskie rynki detaliczne wyróżniają się wysokim poziomem jakości obsługi klienta ...