-
Reklamacja towaru: konsumencie uważaj
... reklamacji przez przedsiębiorcę. Utrudnianie dochodzenia praw Sieć sklepów Prima Moda zastrzegała, że reklamacje można zgłaszać jedynie z paragonem. Tymczasem zgodnie z prawem paragon nie jest jedynym możliwym dowodem potwierdzającym zakup towaru w danym sklepie. Konsument może potwierdzić zawarcie transakcji także w inny sposób np. przedstawiając ...
-
Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty. Jakie masz prawa?
... jest dużo trudniejsze. Dodatkowo mogą obowiązywać inne przepisy. Przed zakupem sprawdź w regulaminie, z kim zawierasz umowę oraz czy nie jesteś importerem towaru. Bezpłatna pomoc W razie kłopotów reagujmy – zgłośmy się do odpowiednich instytucji. Bezpłatną pomoc prawną otrzymamy w następujących miejscach: Infolinia Konsumencka – w sprawach prostych ...
-
Zwrot towaru bez paragonu fiskalnego a rozliczenie podatku VAT
... . Rozporządzenia: Zwroty towarów i uznane reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej: 1) datę sprzedaży; 2) nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie ...
-
Reklamacja towaru nie musi być koszmarem
... próbuje zrzucić na nich odpowiedzialność za niewłaściwie użytkowanie produktu. Zamiast jednak traktować reklamacje jako zło konieczne, warto dowiedzieć się, jak z nimi postępować. Dla ... , że przedsiębiorca będzie robił wszystko, aby uniknąć odpowiedzialności za sprzedaż wadliwego towaru bądź usługi. Zdarza się, że sprzedawcy celowo nie informują ...
-
Jak odpowiadać na reklamacje konsumentów?
... . Brak udzielenia odpowiedzi w tym terminie jest równoznaczny z uznaniem żądań klienta za uzasadnione. Niezgodność towaru z umową Zasady związane ze składaniem przez konsumentów i rozpatrywaniem przez przedsiębiorców reklamacji wadliwego towaru zawarte są w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Ustawę stosuje się do dokonywanej ...
-
Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce
... oni jednak pamiętać, że wyższe obroty to również większa ilość zwrotów towaru i reklamacji. Jak sobie z nimi radzić? Z doniesień merce.com wynika, że ... Kto wyjdzie z tej sytuacji obronną ręką? Samodzielnie czy z pomocą? Z raportu “Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych” firmy merce.com wynika, że w polskich e-sklepach podejście do zwrotów ...
-
Reklamacje w transporcie drogowym - kiedy można je składać?
... Kiedy można składać reklamacje w transporcie drogowym? Jak powinna być treść takiej reklamacji? Jak składać reklamacje w przypadku ... towaru, jeśli zarówno odbiorca jak i przewoźnik sprawdzili stan towaru, ale później odkryto ukryte uszkodzenia, odbiorca towaru może zgłosić pisemne zastrzeżenia (reklamację) w ciągu 7 dni, opóźnienie w dostawie towaru ...
-
Odpowiedzialność sprzedawcy za wady towaru
... powodu spore szkody, bo kontrahenci, dla których wykonała opakowania zgłaszali reklamacje. Spór między sprzedawcą a kupującym trafił do sądu. Ten musiał rozstrzygnąć, ... ; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować. ...
-
Zakupy spożywcze online: tylko 3 dni na reklamacje
... sklep może wystąpić do niego z żądaniem pokrycia części lub całości wartości towaru, w związku ze stratą wynikającą z naruszenia opakowania tj. przekroczenia uprawnień wynikających z tzw. ... , ten okres ulega skróceniu do zaledwie 3 dni od momentu otwarcia towaru paczkowanego. Natomiast, jeśli chodzi o produkt sprzedawane luzem, czas ten biegnie od ...
-
Nietrafiony prezent? Kiedy zwrot towaru, a kiedy reklamacja?
... hierarchia roszczeń. Od początku 2023 r. wejdą w życie nowe przepisy. Termin „rękojmia konsumencka” zastąpi „brak zgodności towaru z umową”. W przypadku produktów zakupionych do końca 2022 r. konsumenci mogą składać reklamacje na dotychczasowych zasadach – dodaje Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK. W praktyce oznacza to, że nietrafione prezenty kupione ...
-
Reklamacja towaru - nieprzyjemna konieczność
... daleko nam jeszcze w tej kwestii do Brytyjczyków, którzy bardzo często składają reklamacje i doskonale znają swoje prawa. – Często wręcz tych praw nadużywają. Jednak brytyjskie ... przestrzegać, a nawet je rozwijać. – Duże marki dają wszystkim możliwość zwrotu towaru do trzydziestu, a nawet czterdziestu pięciu dni. Dlaczego? Bo żaden niezadowolony ...
-
Świąteczne zakupy za granicą a reklamacje
... dowód zakupu, opisując wadę i określając swoje żądania. Możemy wystąpić do sprzedawcy o naprawę towaru albo jego wymianę, a jeżeli te dwie opcje będą niemożliwe lub zbyt ... swój koszt. Konsumenci, którzy napotkają problemy z uznaniem reklamacji na podstawie niezgodności towaru z umową lub prawa do odstąpienia od umowy na odległość mogą zgłosić ...
-
Wakacyjne reklamacje - ile poczekamy na odpowiedź?
... nie istnieje ogólny termin, w którym konsument może oczekiwać rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli chodzi o dochodzenie praw na podstawie rękojmi (czyli tzw. niezgodności towaru z umową – obowiązującej we wszystkich państwach UE), zarysowują się trzy podejścia: w kilku krajach przeiwdziana jest konkretna liczba dni np. 8 w Hiszpanii i na ...
-
Dystrybucja towarów w e-handlu
... to kto będzie podmiotem wobec którego będą kierowane reklamacje, czy roszczenia przez klientów. Umowa o współpracy powinna precyzyjnie regulować te kwestie, a w szczególności kto odpowiada za spełnienie obowiązków informacyjnych wobec konsumentów oraz kto odpowiada za zwroty i reklamacje towaru. Należy pamiętać, że zgodnie z art. 545 Kc ...
-
Prawo do reklamacji: co należy wiedzieć?
... gwarancji. Pojęcia bardzo często mylone przez konsumentów. Gwarancja – podobnie jak niezgodność towaru z umową – umożliwia dochodzenie roszczeń w przypadku, gdy nabyta rzecz okazała się ... dni od odbioru uszkodzonego bagażu lub 21 dni od stwierdzenia opóźnienia. Reklamacje powinniśmy złożyć także w sytuacji, gdy przewoźnik lotniczy uchybi jednemu ze ...
-
Ustawa o prawach konsumenta: 7 najważniejszych zasad
... dopiero do umów zawieranych od 25 grudnia, dlatego zwroty lub reklamacje grudniowych zakupów będziemy robić jeszcze w ramach wcześniej obowiązującego prawa. Zgodnie z art ... roku, ale został zakupiony przed tą datą – reklamacje składamy w oparciu o przepisy dotyczące niezgodności towaru z umową lub o kartę gwarancyjną, jeżeli została wydana wraz z ...
-
Młodzi konsumenci i ich prawa
... powinien podpisać kopię stawiając datę). Sprzedawca, który już miał podobne reklamacje, przeprosił Zosię za kłopot i zwrócił całą kwotę. W świetle prawa sprzedawcą ... celu realizacji ich potrzeb o charakterze konsumpcyjnym, na pojęcie „niezgodności towaru z umową” i różnice pomiędzy niezgodnością towaru z umową a gwarancją. Była w niej też mowa o tym, ...
-
E-handel: prawa konsumentów lepiej chronione
... Reklamacje po nowemu Duże zmiany zajdą również w kwestii reklamowania towarów i usług. Dziś każdy kupujący, który chce dochodzić swoich praw ma na to 2 lata. Wystarczy, że przygotuje pismo, w którym zawrze swoje dane teleadresowe, datę zakupu, nazwę towaru ... rękojmia i gwarancja. Zniknie pojęcie „niezgodności towaru z umową”. Powinno to zdecydowanie ...
-
Kasy fiskalne: w 2013 r. nowa ewidencja korekt
... reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej: datę sprzedaży; nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie tej nazwy; termin dokonania zwrotu towaru ...
-
Czy możemy zwrócić nietrafione prezenty świąteczne?
... sklepy mają obowiązek zagwarantowania swoim klientom możliwości zwrotu towaru. Zwrot towaru w sklepach internetowych Jak dowodzą badania konsumenckich zachowań, niemal ... – mówi Zuzanna Kopaczyńska-Grabiec, dyrektor Departamentu Prawnego i Compliance w Wonga w Polsce. Reklamacje zakupionych towarów Podczas zakupowego szaleństwo warto dokładnie ...
-
Termin reklamacji wydłużony
... reklamacje do 12 miesięcy po terminie obowiązywania rękojmi, zakładając, że zauważą wadę w ostatnim dniu obowiązywania rękojmi, co wydłuża odpowiedzialność sprzedawcy aż do 36 miesięcy. Bardzo korzystne dla klientów jest też wydłużenie okresu domniemania wady towaru ...
-
Dropshipping: sklep internetowy bez magazynu
... ; co dla sprzedawcy internetowego oznacza m.in. brak konieczności wcześniejszego kupowania towaru w ilościach hurtowych. Sklep bez magazynu zyskał na popularności na ... na wszelkie zapytania klientów odnośnie produktu, a także rozpatrywać zwroty i reklamacje. Jednym z najważniejszych pytań, które nasuwają się w pierwszej myśli jest z pewnością ...
-
Święte prawa konsumenta: reklamacja
... może dochodzić swoich roszczeń na podstawie przepisów kodeksu cywilnego. Tego rodzaju reklamacje kierowane są zawsze bezpośrednio do sprzedawcy, który jednocześnie jest ... jest bardzo szeroki – dotyczy wszelkich wad fizycznych sprzedanej rzeczy i niezgodności towaru z umową. Natomiast gwarancja ma charakter dobrowolny – jej udzielenie i zakres zależy ...
-
Sprzedaż w modelu dropshipping: co powinna zawierać umowa?
... musi mieć regres do dostawcy za wady, które wynikły z jego usług. 2. Reklamacje i zwroty, czyli odpowiedzialność za towar Sprzedawca powinien uregulować na swoją ... tytułu odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od dnia dostawy towaru. Po drugie, wszelkie pozostałe postanowienia umowne, które ograniczają uprawnienia konsumenta w ...
-
Dostałeś towar niezgodny z opisem? Sprawdź swoje prawa
... odpowiedzialny za produkt, który oferuje konsumentom. Dlatego reklamacje, które z przyczyn niezgodności towaru z opisem przysługują kupującemu, należy kierować właśnie do ... - Nie należy więc dać się zwieść sprzedającemu, który w przypadku chęci zwrotu takiego towaru, odmawia konsumentowi i odsyła go do kontaktu z producentem. Przydatne linki: - Prawa ...
-
Zwrot zaliczki i korekta faktury wystawionej do paragonu fiskalnego
... ). Jak taką „sprzedaż” następnie skorygować, gdy dojdzie do zwrotu towaru czy zaliczki? Jeżeli przedsiębiorca jest zobowiązany do ewidencjonowania obrotu ... kas rejestrujących przewidują dwa podstawowe rejestry korekt: ewidencję zwrotów towarów i uznane reklamacje towarów i usług oraz ewidencję oczywistych pomyłek. Szerzej na temat ewidencji korekt ...
-
Sposób płatności w sklepie online ma znaczenie
... i rozliczania transakcji po stronie sprzedającego. Co ważne, e-sklepowi łatwiej jest zidentyfikować konkretne zlecenie, a to znacznie usprawnia ewentualne zwroty lub reklamacje towaru – dodaje A. Wojtczuk. Tradycyjne sposoby ciągle popularne Najczęściej wybieranym przez Polaków sposobem płacenia za zakupy w Internecie jest wciąż przelew realizowany ...
-
Nieudane prezenty świąteczne? Nic straconego!
... po prostu "padł"? Reklamować. Pamiętaj też, że do reklamacji wadliwego towaru wcale nie potrzebujesz gwarancji -wszystkie towary zakupione u sprzedawcy zarejestrowanego na terenie ... w innym kraju UE, Norwegii lub Islandii, a przedsiębiorca nie odpowiada na reklamacje? Pamiętaj, jeżeli masz problemem z zagraniczną firmą zarejestrowaną na terenie ...
-
Zawyżona stawka VAT przy sprzedaży paragonowej
... sprzedawca towarów czy usług. Podatek ten jest bowiem wliczony w cenę usługi lub towaru. Gdy podatek ten jest zawyżony - poprzez zastosowanie błędnej stawki - można ... nie zgodził. Sąd podkreślił, że użyte w przepisach "zwroty towarów oraz uznane reklamacje" i "oczywiste pomyłki" nie wyczerpują wszystkich zdarzeń mogących stanowić przyczynę korekty, ...
-
Kasy fiskalne 2013: korekta paragonu w ewidencji
... i reklamacje towarów, a oddzielnie oczywiste pomyłki. Zwroty towarów i uznane reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej: datę sprzedaży; nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub ...
-
Ewidencje korekt gdy kilka kas fiskalnych
... html reklamacje> towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej: datę sprzedaży; nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie tej nazwy; termin dokonania zwrotu towaru ...
-
UOKiK: 750 tys. zł kary dla Media Markt
... spółka odmawia przyjmowania lub odrzuca reklamacje klientów zgłaszane po upływie sześciu miesięcy od wydania towaru, jeśli konsument nie udowodni w sposób wymagany przez przedsiębiorcę, że wada istniała w chwili zakupu. Jednym z podstawowych praw konsumentów w Unii Europejskiej jest prawo do reklamacji towaru niezgodnego z umową. Mamy z nią ...
-
Wigilijne zakupy spożywcze online? Sprawdź, jakie masz prawa
... jak najszybciej. Koniecznie przed upływem terminu przydatności do spożycia. Reklamacje należy złożyć (najlepiej pisemnie) na adres wskazany w regulaminie sklepu. Zgodnie z przepisami ... . Nie wolno z tym zwlekać – w przypadku żywności reklamacje należy złożyć jeszcze przed upływem daty minimalnej trwałości towaru lub terminu przydatności do spożycia. ...
-
Obsługa zamówień w sklepach internetowych
... drugiej zaś strony oburzeni klienci informowali nas, że nie otrzymali zamówionego towaru - mówi Jakub Sowiński, współwłaściciel e-sklepu sprzedającego dewocjonalia. - Innym ... 74 reklamacje (73 procent ogółu) dotyczyły niewłaściwego wykonania usługi pocztowej (tj. nie doręczenia lub znacznego opóźnienia doręczenia). Pozostałe reklamacje dotyczące ...
-
Klauzule niedozwolone - raport marzec 2016
... lub uzyskanie odszkodowania. Protokół należy przesłać niezwłocznie do siedziby sklepu internetowego Meble Idea. Reklamacje w firmie kurierskiej mogą być zgłaszane w przeciągu 5 dni od daty doręczenia przesyłki, po tym terminie reklamacje związane z uszkodzeniem towaru nie będą rozpatrywane” (wpis numer 6352) „Zwracany towar należy odsyłać wraz ...