eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › zmiana warunków pracy
  • Powrót po urlopie rodzicielskim a zmiana warunków zatrudnienia

    Powrót po urlopie rodzicielskim a zmiana warunków zatrudnienia

    09:37 10.05.2017 PORADA

    Witam, jestem nauczycielem mianowanym zatrudnionym na 9/18 na czas nieokreślony od 8 lat. W ubiegłym roku byłam zatrudniona na 18/18 w związku z pojawieniem się innowacji i dodatkowych godzin. Moja umowa na czas nieokreślony została zmieniona na podstawie aneksu do końca sierpnia 2016 r ... WIĘCEJ

    Tematy: zmiana warunków pracy, umowa na czas nieokreślony, L4 w ciąży, urlop macierzyński
  • Od jakiej daty obowiązuje mnie okres wypowiedzenia?

    Od jakiej daty obowiązuje mnie okres wypowiedzenia?

    10:43 03.05.2017 PORADA

    Jeśli mam zwolnienie lekarskie do 11.06, a z powodu zmiany warunków pracy (z całego etatu na 0,8), a 3-miesięczne wypowiedzenie dyrekcja chce wręczyć wszystkim z dniem 1.06, to czy to mnie też dotyczy czy dostanę z dniem 12.06? WIĘCEJ

    Tematy: zwolnienie lekarskie, warunki pracy, zmiana warunków pracy, okres wypowiedzenia
  • Ciąża, zmiana pracy i L4

    Ciąża, zmiana pracy i L4

    10:19 21.03.2017 PORADA

    Witam, od dziś (21 marca) jestem na zwolnieniu (12. tydzień ciąży) - zasłabłam po pracy i lekarz wypisał mi zwolnienie obawiając się konsekwencji stresu w pracy. Moje obawy budzi moja sytuacja. Moja historia zatrudnienia przeplata się w ciągu ostatnich 3 lat w dwóch "powiązanych ... WIĘCEJ

    Tematy: ciąża, zmiana pracy, L4, L4 w ciąży
  • Czy degradacja przez likwidację stanowiska pracy z tymi samymi obowiązkami jest zgodna z prawem?

    Czy degradacja przez likwidację stanowiska pracy z tymi samymi obowiązkami jest zgodna z prawem?

    11:30 10.03.2017 PORADA

    Do marca 2016 zajmowałam stanowisko: kierownik działu kas. Od marca otrzymałam porozumienie zmieniające warunki umowy, w którym zmieniono nazwę stanowiska na menedżer zespołu w dziale kas. Zmianę w wynagrodzeniu - podwyżkę i nowy, rozszerzony opis stanowiska pracy. Kilka dni po ... WIĘCEJ

    Tematy: porozumienie zmieniające, zmiana warunków pracy, warunki umowy, warunki pracy
  • Czy mogę odstąpić od porozumienia zmieniającego?

    Czy mogę odstąpić od porozumienia zmieniającego?

    21:49 12.02.2017 PORADA

    Witam, mój pracodawca zatrudnia ok. 230 osób, jest to firma państwowa. W związku ze zmianą statutu i regulaminu organizacyjnego przeprowadzono reorganizację w firmie, ja również otrzymałam zmianę warunków pracy i płacy. Porozumienie zmieniające otrzymałam w dniu 30.09.2016 r., a ... WIĘCEJ

    Tematy: porozumienie zmieniające, zmiana warunków pracy, warunki pracy, ciąża
  • Aneks do umowy o pracę - zmniejszenie stawki podstawowej

    Aneks do umowy o pracę - zmniejszenie stawki podstawowej

    12:53 10.02.2017 PORADA

    Witam, pracodawca chce wszystkim pielęgniarkom dać do podpisania aneks o umowę i obniżyć stawkę podstawową o około 400-450 zł, a tą  kwotę dać jako dodatek do pensji. Wiąże się to z mniejszym dodatkiem za dyżury nocne i za święta, czyli w sumie nasze wynagrodzenie będzie ... WIĘCEJ

    Tematy: aneks do umowy o pracę, zmiana umowy o pracę, zmiana warunków pracy, wysokość wynagrodzenia
  • Likwidacja stanowiska urzędnika w okresie ochronnym

    Likwidacja stanowiska urzędnika w okresie ochronnym

    12:38 25.10.2016 PORADA

    Witam, jestem pracownikiem samorządowym na kierowniczym stanowisku urzędniczym. W wyniku reorganizacji (likwidacja działu finansowo-księgowego) tracę od stycznia 2017 swój etat. Mam 61,5 l i za 6 miesięcy nabywam prawo do emerytury. Chcą mnie przenieść do pracy w innej jednostce ... WIĘCEJ

    Tematy: emerytura, prawo do emerytury, okres ochronny, likwidacja stanowiska pracy
  • Jak zanegować niekorzystną umowę o pracę?

    Jak zanegować niekorzystną umowę o pracę?

    16:42 19.09.2016 PORADA

    Dzień dobry, mam niemały problem z umową o pracę. Pracuję, jako sprzataczka na 0,75 etatu. Od października 2015 roku do końca czerwca 2016 miałam umowę na taki właśnie etat. W styczniu firma zmniejszyła mi etat mimo, że nie podpisałam żadnego aneksu do trwającej umowy. Pensja w ... WIĘCEJ

    Tematy: praca na niepełny etat, 3/4 etatu, zmiana warunków pracy, warunki umowy o pracę
  • Ciąża a niepełny wymiar pracy

    Ciąża a niepełny wymiar pracy

    13:50 19.09.2016 PORADA

    Witam! Od 2009 roku jestem zatrudniona na czas nieokreślony. Od czerwca 2015 wróciłam do pracy po urlopie macierzyńskim (zmniejszyłam etat do 4/5). Od października/listopada chciałabym przejść na L4 z powodu ciąży. Czy korzystniej jest zmienić etat na PEŁEN przed odejściem na L4? WIĘCEJ

    Tematy: umowa na czas nieokreślony, praca na niepełny etat, zmiana warunków pracy, wymiar czasu pracy
  • Zmiana nazwy firmy i podział na dwie firmy. Co dalej z umową o pracę?

    Zmiana nazwy firmy i podział na dwie firmy. Co dalej z umową o pracę?

    15:55 22.06.2016 PORADA

    Witam, w firmie, w której pracuję jestem zatrudniona od 10 lat na umowę na czas nieokreślony. Rok temu firma zmieniła nazwę, bo rozbiła się na dwie firmy, ale nie wiązało się to dla pracowników z podpisywaniem nowych umów, czy aneksów bo przejście było automatyczne i przez rok ... WIĘCEJ

    Tematy: umowa na czas nieokreślony, ciąża, L4 w ciąży, zwolnienie lekarskie
  • Zmiana pracodawcy - obowiązki informacyjne

    Zmiana pracodawcy - obowiązki informacyjne

    14:15 29.04.2009

    ... pracowników, w szczególności warunków pracy, płacy i przekwalifikowania. Tak, jak w poprzednim przypadku, przekazanie powyższej informacji związkom musi nastąpić na co najmniej 30 dni przed zamierzoną datą przejścia zakładu pracy. Jeżeli dotychczasowy lub nowy pracodawca zamierzają podjąć działania dotyczące warunków zatrudnienia pracowników, są ... WIĘCEJ

    Tematy: przejście zakładu pracy na innego pracodawcę, zmiana warunków pracy, obowiązki pracodawcy, związki zawodowe
  • Przywrócenie do pracy a powierzenie innej pracy

    Przywrócenie do pracy a powierzenie innej pracy

    14:19 15.04.2009

    ... , że pracodawca zobligowany jest zapewnić pracownikowi zatrudnienie na takim samym stanowisku, jakie piastował uprzednio, możliwość wykonywania takiej samej pracy oraz wynagrodzenie zgodne z obowiązującym w zakładzie pracy taryfikatorem wynagrodzeń lub regulaminem (por. wyrok SN z 24 października 1997 r., I PKN 326/97, OSNAPiUS 1998, Nr 15, poz ... WIĘCEJ

    Tematy: zmiana warunków pracy, uprawnienia pracodawcy, zmiana stanowiska pracy, nieprawne wypowiedzenie umowy
  • Czasowe powierzenie innej pracy

    Czasowe powierzenie innej pracy

    12:50 14.03.2009

    ... czasowe przesunięcie do innej pracy bezwzględnie nie może służyć jako narzędzie dyskryminacji pracownika. Nie należy więc np. oddelegowywać księgowego na stanowisko szatniarza. Powierzenie wykwalifikowanemu pracownikowi pracy nie wymagającej żadnych kwalifikacji zawodowych, w okresie biegnącego wypowiedzenia warunków pracy i płacy, narusza art. 42 ... WIĘCEJ

    Tematy: uprawnienia pracodawcy, prawa i obowiązki pracownika, zmiana warunków pracy, zmiana stanowiska pracy
  • Wiek emerytalny a zmiana warunków pracy

    Wiek emerytalny a zmiana warunków pracy

    13:51 07.03.2009

    ... warunków pracy i płacy. Przyczyną wypowiedzenia zmieniającego warunki pracy i płacy mogą być np. konkretnie wskazane przyczyny niedotyczące pracownika, np. reorganizacja działu. 3. Nieprzyjęcie nowych warunków oznacza rozwiązanie umowy Wypowiedzenie zmieniające jest jednostronną czynnością prawną, zmierzającą do zmiany istotnych warunków pracy ... WIĘCEJ

    Tematy: wiek emerytalny, zmiana warunków pracy, przejście na emeryturę, warunki pracy
  • Zmiana stanowiska pracy a konieczność zmiany umowy o pracę

    Zmiana stanowiska pracy a konieczność zmiany umowy o pracę

    11:54 18.02.2009

    ... dotyczący czasu obowiązywania zmienionych warunków w wypowiedzeniu zmieniającym może brzmieć: Zmiana warunków pracy wprowadzona jest w związku z koniecznością zastępstwa nieobecnego pracownika XX w pracy. W związku z tym zmiana warunków pracy dokonywana jest na czas określony od dnia…do momentu powrotu do pracy zastępowanego pracownika. W przypadku ... WIĘCEJ

    Tematy: zmiana stanowiska pracy, zmiana umowy o pracę, stanowisko pracy, zmiana warunków pracy
  • Wypowiedzenie zmieniające

    Wypowiedzenie zmieniające

    09:40 19.07.2008

    ... warunków pracy i płacy na niekorzyść pracownika - powinno być dokonane z zachowaniem ustawowego okresu wypowiedzenia dotychczasowych warunków pracy i płacy, z jednoczesnym zaproponowaniem pracownikowi nowych warunków zatrudnienia” (wyrok SN z 18.02.1976 r., I PRN 3/76, OSNCP 1976, Nr 3, poz. 43), istotna zmiana rozkładu czasu pracy, uzgodnionego ... WIĘCEJ

    Tematy: wypowiedzenie zmieniające, zmiana warunków pracy, wypowiedzenie warunków pracy i płacy, zwolnienie pracownika
  • Wypowiedzenie zmieniające: czego nie można zmienić?

    Wypowiedzenie zmieniające: czego nie można zmienić?

    13:51 06.06.2008

    ... pracy w okresie wypowiedzenia (art. 37 kp), w sytuacji kiedy pracownik odmówił przyjęcia zaproponowanych nowych warunków pracy i płacy, odwołania się pracownika do sądu pracy ... WIĘCEJ

    Tematy: rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron, porozumienie zmieniające, wypowiedzenie zmieniające, zmiana warunków pracy
  • Co powinno zawierać porozumienie zmieniające?

    Co powinno zawierać porozumienie zmieniające?

    13:00 14.03.2008

    ... , gdyż zmiana warunków umowy o pracę wymaga formy pisemnej. Powinno również określać w sposób niebudzący wątpliwości, które warunki pracy lub płacy ulegają zmianie. Dokument powinien być przez strony, tj. pracownika i pracodawcę, uzgodniony co do wszystkich elementów i podpisany. W przypadku braku zgody pracownika na zmianę warunków zatrudnienia ... WIĘCEJ

    Tematy: porozumienie zmieniające, zmiana stanowiska pracy, zmiana warunków pracy, wypowiedzenie zmieniające
  • Porozumienie zmieniające - wymagana zgoda pracownika

    Porozumienie zmieniające - wymagana zgoda pracownika

    12:19 12.09.2007

    ... zmieniającego. Kodeks pracy nie zawiera przepisu wyraźnie zezwalającego pracodawcy na pogorszenie warunków pracy pracownika. Zmiana taka może wystąpić wyłącznie wtedy, kiedy nie zawarto mniej korzystnych warunków dla pracownika niż określają to przepisy prawa pracy. Jak wskazano we wstępie – istnieją dwie formy zmiany warunków płacy i pracy. Są to ... WIĘCEJ

    Tematy: porozumienie zmieniające, kodeks pracy, zmiana warunków pracy, pogorszenie płacy
  • Jak postąpić z pracownikami w przypadku przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę?

    Jak postąpić z pracownikami w przypadku przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę?

    12:34 13.04.2006

    ... pracy lub jego części na innego pracodawcę Uwaga! Kodeks pracy nakłada na pracodawcę obowiązek podania takich informacji (w tym informacji o zamierzonych działaniach w zakresie warunków zatrudnienia pracowników, w szczególności warunków pracy ... WIĘCEJ

    Tematy: przejście zakładu pracy na innego pracodawcę, umowy pracownicze, wniesienie aportem przedsiębiorstwa, zmiana warunków pracy

poprzednia  

1 ... 3 4 5 ... 10 ... 18

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: