-
2023 był rokiem ransomware
... z 7 proc. organizacji dotkniętych tym samym zagrożeniem w 2022 roku, a także najwyższy wskaźnik w ostatnich latach. Wpływ ransomware na organizacje był widoczny w każdym regionie świata, przy czym region APAC (Azja-Pacyfik) miał najwyższy wskaźnik – 11 proc. organizacji doświadczyło próby ataku. W obu Amerykach odnotowano największy wzrost ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert nie daje o sobie zapomnieć
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w grudniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,95%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których ... ,7%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,11 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 50,15%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „ ...
-
Rynek pracy w transporcie i logistyce 2023. Prognozy na I kw. 2024
... minus 2,4 na rzecz redukcji etatów. To, że na początku roku wskaźnik ulegnie pogorszeniu deklarowało w grudniu 11,4% dyrektorów firm sektora transportowego i magazynowego, ... bliskim 10%, co odpowiadało gigantycznym brakom nawet 80-100 tys. kierowców, w 2023 r. wskaźnik zmniejszył się do 6%, co dało nagle tysiąc nieobsadzonych wakatów. Teoretycznie ...
-
Kryzys na Morzu Czerwonym to niższa marża w Polsce i w Europie?
... miesięcy. Na przykład sektor dóbr trwałego użytku i odzieży jest w dużym stopniu uzależniony od dostaw z Azji, ale ma również najwyższy w Europie wskaźnik zapasów do sprzedaży (41,7). W rezultacie firmy z tego sektora mogą uniknąć skutków zakłóceń w łańcuchu dostaw, choć nie będą w stanie przenieść wyższych ...
-
Rynek kredytowy 2023 i prognozy na 2024 rok
... 2023 roku udział kredytów przeterminowanych powyżej 90 dni wynosił 7,0 proc. Z terminową spłatą nadal najlepiej radzą sobie kredytobiorcy mieszkaniowi. W ich przypadku wskaźnik udziału kredytów przeterminowanych wyniósł 4,2 proc. na koniec grudnia 2023 roku, co oznacza wzrost o 0,8 punktu procentowego w ciągu 12 miesięcy. Głównym czynnikiem ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio I 2024
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital we wrześniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 47,0%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których ... %. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,13 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 52,27%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „ ...
-
Do równości płci na rynku pracy jeszcze daleko. Zarobki wyrównają się za blisko 100 lat?
... tempie postępu potrzebowalibyśmy jeszcze 46 lat, aby kobiety osiągnęły wskaźnik aktywności zawodowej mężczyzn, prawie dwa razy więcej (93 lata), aby zniwelować ... (w niwelowaniu różnic pomiędzy płciami) potrzebowalibyśmy jeszcze 46 lat, aby kobiety osiągnęły wskaźnik aktywności zawodowej mężczyzn, prawie dwa razy więcej (93 lata), aby zniwelować ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio II 2024
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w lutym (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 46,85%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla ... ,8%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,09 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 50,07%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media ...
-
Praca na emeryturze: rząd ma pomysł na aktywizację zawodową seniorów
... 55 a 64 r.ż. przekracza 74 proc. (dane OECD, Q2-Q3 2023). Polsce, w której wskaźnik aktywności zawodowej wynosi 58,4 proc. (55-64 r.ż.), daleko do Islandii (82,8 ... Ludności BAEL). Współczynnik aktywności zawodowej tej grupy wiekowej wynosił 15,7 proc., a wskaźnik zatrudnienia ukształtował się na poziomie 15,5 proc. Wśród aktywnych zawodowo seniorów ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio III 2024
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w marcu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 46,73%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla ... 40%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,88 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 50,03%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media ...
-
Parki handlowe w I kw. 2024 wciąż na celowniku inwestorów
... Sukcesji w Łodzi (46 tys. m kw.) oraz budowa obiektów: Silwana Gorzów Wielkopolski (25 tys. m kw.) i Vendo Park Szczecin (22 tys. m kw.). Wskaźnik nasycenia i inwestycji Analizując całkowity dostępny wolumen nowoczesnej powierzchni handlowej, obejmującej centra handlowe, centra wyprzedażowe, parki handlowe oraz wolnostojące obiekty handlowe ...
-
Rynek biurowy w Warszawie I kw. 2024. Zmniejsza się dostępność nowej powierzchni
... . W największej strefie pozacentralnej, czyli Służewcu, pozostają na poziomie 13-15 euro za m kw. za miesiąc. Różnorodność w pustostanach i nowych budowach Jeśli chodzi o wskaźnik pustostanów, na koniec I kwartału 2024 roku, wynosił on 11%, co stanowi spadek o 0,6 p.p. w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku. W całej Warszawie ...
-
Skąd zapotrzebowanie na prywatne akademiki?
... podaży. Przy 1,2 mln studentów i 115 300 łóżkach w akademikach, ogólny wskaźnik dostępności wynosi 9,4%, co jest wartością znacznie niższą niż w innych ... studentów i 115 300 miejscach w akademikach, istnieje znaczna luka między popytem a podażą. Średni wskaźnik dostępności miejsc w akademikach wynosi jedynie 9,4%, a biorąc pod uwagę rynek prywatnych ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio V 2024
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w maju (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 46,59%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których ... 42%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,28 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 49,23%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „ ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio VI 2024
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w czerwcu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 47,28%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla ... 40,2%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,25 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 49,64%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media ...
-
Rośnie popyt na powierzchnie magazynowe
... Polski zaczęło występować zjawisko nadpodaży powierzchni, co wpływa na wstrzymanie poziomu nowych inwestycji. Obecnie w głównych regionach wskaźnik powierzchni niewynajętej oscyluje w przedziale 6-10 proc., a średni wskaźnik pustostanów w Polsce wynosi 8,3 proc. Bardzo pozytywnym zjawiskiem jest stabilizacja poziomu czynszów na rynku, po szybkim ...
-
Budownictwo mieszkaniowe: Polska w czołówce krajów europejskich
... lokali na 1000 mieszkańców i wyniósł 5,86. Wśród analizowanych w raporcie krajów, wskaźnik ten jest wyższy jedynie w Irlandii (6,19) i Izraelu (5,88). a liczba mieszkań oddanych do ... kwadratowych, musi na ten cel przeznaczyć równowartość 7,9 rocznych średnich pensji brutto. Wskaźnik ten nie zmienił się znacząco na przestrzeni ostatnich kilku lat, ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio VII 2024
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w lipcu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 47,65%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla ... 40,6%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,32 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 50,84%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media ...
-
Ile trzeba pracować w Polsce, żeby kupić iPhone'a 16 Pro?
... wskaźnikiem sprzed roku liczba wymaganych dni zmniejszyła się o 4,6 dnia. Tak wyglądał wskaźnik iPhone’a w Polsce w ostatnich 7 latach: 2018 – 32,5 dnia 2019 – 31,8 dnia 2020 – 28 ... i źródło danych Index iPhone’a to coroczny wskaźnik relacji cen iPhone’a do wynagrodzeń, prowadzony przez Picodi.com od 2018 roku. Wskaźnik iPhone’a 2024 został obliczony ...
-
Budżet państwa niesie inflację i opóźnia obniżki stóp procentowych?
... ponad 8% PKB w latach 2024-2025, w porównaniu ze średnią rynków wschodzących wynoszącą 4,4%) Wskaźnik odsetek (długu) do dochodów Polski jest na poziomie około 5% Scenariusz ... Polska zacznie konsolidować swój budżet państwa począwszy od 2026 roku. W rezultacie wskaźnik długu publicznego do PKB prawdopodobnie ustabilizuje się na poziomie około 56% po ...
-
5 pozytywnych trendów na rynku biurowców w Warszawie
... (wzrost o 5% r/r) 75 000 m kw. – nowa podaż (wzrost o 270% r/r) 10,7% – wskaźnik pustostanów (wzrost o 10 punktów bazowych r/r) 492 200 m kw. – całkowity popyt (spadek ... , co przekładało się na wskaźnik pustostanów na poziomie 10,7% (spadek o 20 punktów bazowych w ujęciu kwartalnym). W centralnych strefach wskaźnik ten wyniósł 8,9% (spadek o 20 ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio IX 2024
... Średnia widoczność kreacji digital we wrześniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 46,25%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których ... ,7%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,70 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 49,52%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, ...
-
Raportowanie ESG a bezpieczeństwo i higiena pracy
... ; Średnia liczba dni zwolnień lekarskich na skutek wypadków (S.3) – ocena wpływu wypadków na produktywność; Total Recordable Incident Rate (TRIR) (S.3) – międzynarodowy wskaźnik ułatwiający porównania globalne; Lost Time Injury Frequency Rate (LTIFR) (S.3) – liczba incydentów skutkujących absencją na milion godzin pracy; Incident Reporting Rate ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio X 2024
... ). Średnia widoczność kreacji digital w październiku (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,41%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla ... 41,8%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,74 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 48,20%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media ...
-
Biurowce w Warszawie powiększyły się o zaledwie 11 tys. m kw.
... ograniczona podaż biurowców w Warszawie hamuje aktywność najemców? Jaki zachowuje się wskaźnik pustostanów na warszawskim rynku biurowym? Z czego wynika rosnące znaczenie ... rynek trafi dodatkowe 105 tys. m kw. Wskaźnik pustostanów spada Na koniec III kwartału 2024 roku wskaźnik pustostanów w Warszawie osiągnął wartość 10,7% (spadek o 0,2 pp. ...
-
Co muszą detaliści, czyli wyzwania sprzedaży detalicznej
... We Włoszech odnotowano w październiku wskaźnik zaufania na poziomie 97,4. Pomimo tego że w Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii wskaźnik ufności konsumenckiej ma nadal ... bln USD. Szacujemy, że do 2029 r. osiągnie około 6,5 bln USD, rosnąc o skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) wynoszący +9,5% w ciągu najbliższych pięciu lat, choć jest to ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio XI 2024
... ). Średnia widoczność kreacji digital w listopadzie (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 55, ... 43,9%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,60 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 47,89%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże ...
-
Rynek najmu oraz utrzymanie bloków i kamienic - czego się spodziewać w 2025 roku?
... wprowadzenia przez wynajmującego podwyżki czynszu w 2024 roku wyniósł 11,4%. Analogiczny wskaźnik dotyczący 2025 roku dopiero poznamy, ale nie ulega wątpliwości, że ... że w 2025 r. limit łatwych do wprowadzenia podwyżek czynszowych wyniesie około 4%. Analizowany wskaźnik nie będzie jednak istotny dla najemców, którzy podpisali umowę najmu ...
-
Jaka podwyżka czynszu najmu w 2025 roku?
... na dłużej niż rok, właścicielowi mieszkania wolno podwyższyć czynsz o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych – mówi Marek Wielgo, ekspert portalu GetHome ... Urzędu Statystycznego (GUS) właśnie ogłosił, że w ubiegłym roku ten średnioroczny wskaźnik inflacji wyniósł 3,6%. To oznacza, że z taką podwyżką czynszu – zwykle dokonywaną w ...
-
Wyższa aktywność zawodowa emerytów: wybór i przymus?
... 44,6 procent w UE. Jednocześnie w obu grupach, zarówno mężczyzn, jak i kobiet, osoby z wyższym wykształceniem dłużej pozostają aktywne zawodowo. W latach 2014–2023 wskaźnik zatrudnienia w Polsce wśród mężczyzn w wieku 60–64 lata wzrósł o 23,3 punkty procentowe, a w przypadku kobiet – o 9,4 punktu procentowego. W starszych grupach wiekowych, takich ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w grudniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,03%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla ... 43,6%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,43 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 48.23%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media ...
-
Czy praca w dziale administracji jest dobrze płatna?
... zarobków osób zatrudnionych w dziale administracji i zakupów. Czy praca w administracji bywa lukratywnym zajęciem? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak kształtuje się wskaźnik zatrudnienia w działach administracji i zakupów? Czego pracodawcy oczekują od kandydatów do pracy? Na jakie zarobki mogą liczyć osoby zatrudnione w dziale administracji ...
-
Kraków największym rynkiem prywatnych akademików w Polsce
... 45 akademików (publicznych i prywatnych), które oferują blisko 18 000 łóżek. Wskaźnik dostępności miejsc w akademikach wynosi jedynie 14%, co oznacza, że na każde ... najem instytucjonalny, czego wynikiem jest spadający wskaźnik pustostanów. Pomimo znaczącego przyrostu nowej podaży, na koniec 2024 roku wskaźnik pustostanów wyniósł 3,9%. Zmiana była ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w I 2025
... Średnia widoczność kreacji digital w styczniu 2025 (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,95%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla ... 41,9%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,25 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 49,34%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „ ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w II 2025
... (9,6 sekund dla kreacji typu display i 6,5 sekundy dla kreacji wideo). Średnia widoczność kreacji digital w lutym 2025 (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 44%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 55,7% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji ...