eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek reklamy VIII 2023. Kinder detronizuje Media Expert w TV

Rynek reklamy VIII 2023. Kinder detronizuje Media Expert w TV

2023-09-14 09:46

Rynek reklamy VIII 2023. Kinder detronizuje Media Expert w TV

Kinder detronizuje Media Expert w TV © pixabay.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Z najnowszego badania gemiusAdReal, w którym poddano analizie sierpniowe działania reklamowe wynika, że w internecie i radiu najaktywniejsze były marki z branży "Trade", natomiast w telewizji - "Pharmaceuticals".

Przeczytaj także: Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert bierze wszystko?

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Jakie marki były najaktywniejsze reklamowo w sierpniu 2023?
  • Kto by najbardziej aktywnym reklamodawcą online?
  • Które marki były najbardziej aktywne reklamowo w radiu, a które w telewizji?


RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ


W sierpniu 2023 odnotowaliśmy 74,3 mld emisji kreacji reklamowych display i wideo, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2670 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 85,15% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,79 sekundy (10,08 sekundy dla kreacji typu display i 7,66 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w sierpniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 47,70%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 59,17% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 47,55%.

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (28,8 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w sierpniu wyniósł 38,7%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,26 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 51,68%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (5,9 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 8%) oraz Clothing and accessories (4,8 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,5%).

fot. mat. prasowe

Najaktywniejsze reklamowo branże

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (28,8 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w sierpniu wyniósł 38,7%.


Top reklamodawcy online


Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w sierpniu 2023 była marka Media Expert, która wygenerowała 2,37 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 75,94% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Ceneo.pl z 2,27 mld kontaktów i 73,31% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,23 mld kontaktów i zasięg na poziomie 76,44%).
Ranking TOP 10 marek zamyka marka Player.pl, który odnotowała 0,6 mld kontaktów reklamowych.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy online

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w sierpniu 2023 była marka Media Expert, która wygenerowała 2,37 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 75,94% Polaków w wieku od 7 do 75 lat.


Wydatki na reklamę online


Analiza wydatków reklamowych na kampanie display online potwierdza aktywność marki Ceneo.pl, która znalazła się na pierwszym miejscu zestawienia - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 4,22%. Na drugim miejscu uplasował się MediaExpert z 3,98% udziału, natomiast podium zamyka Allegro.pl (3,24% udziału).

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę online

Analiza wydatków reklamowych na kampanie display online potwierdza aktywność marki Ceneo.pl, która znalazła się na pierwszym miejscu zestawienia - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 4,22%.


Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ


W sierpniu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”, która wyprzedziła branżę „Trade”. Wygenerowała ona ponad 15 mld kontaktów reklamowych, docierając do 94,66% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w sierpniu wyniósł dla tej branży 24,4%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 20,49 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (10,7 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 17,3% oraz 94,73% zasięgu), podium zamyka natomiast branża Food (7,8 mld kontaktów reklamowych, SoV – 12,6% i zasięg – 94,23%).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy telewizyjnej

W sierpniu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”.


Top reklamodawcy TV


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w sierpniu była marka Kinder, która w tym miesiącu zdetronizowała markę Media Expert. Wygenerowała ona 1,35 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert (1,16 mld kontaktów reklamowych i 88,44% zasięgu), natomiast na trzecim – Lidl (1,12 mld kontaktów i 87,75% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Allegro z 0,66 mld kontaktów reklamowych i 84,22% zasięgu w populacji 7-75.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w sierpniu była marka Kinder, która w tym miesiącu zdetronizowała markę Media Expert.


Wydatki na reklamę TV


Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Media Expert – jej udział w wydatkach wyniósł 2,68% - a na drugim Kinder, z udziałem na poziomie 2,66%. Trzecie miejsce należało do Biedronki z udziałem 2,05%.

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę TV

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Media Expert.


RYNEK REKLAMY RADIOWEJ


W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w sierpniu była branża „Trade” (7,6 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (4,1 mld kontaktów) oraz „Media, books, CD & DVD” (0,93 mld kontaktów reklamowych).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy radiowej

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w sierpniu była branża „Trade”.


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w sierpniu była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 1,93 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,67% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Euro RTV AGD (0,94 mld kontaktów reklamowych, 79,47% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,61 mld kontaktów, 78,77% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka Carrefour (0,24 mld kontaktów i 69,75% zasięgu).

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy - radio

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w sierpniu była ponownie marka Media Expert.


Wydatki na reklamę radiową


Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w sierpniu marka Media Expert (12,25%). Kolejne miejsca należą do Euro RTV AGD (5,91%) oraz Lidla (2,72%).

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę radiową

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w sierpniu marka Media Expert.


gemiusAdReal
gemiusAdReal to pierwsze na rynku badanie, które dostarcza dane na temat aktywności reklamowej wszystkich marek komunikujących się z konsumentami poprzez internet i telewizję. Dzień po dniu pozwala analizować aktywność konkurencji (np. formaty, kreacje, efektywność, siłę kampanii), dzięki AdRealowi możemy wyznaczyć benchmarki dla swoich działań w sieci. Jest to szczególnie istotne ze względu na poziom skomplikowania rynku, wielości form reklamowych, sposobów rozliczeń oraz coraz bardziej złożony proces zakupu i emisji. Badanie to umożliwia określenie zarówno potencjału, jak i wykorzystania przestrzeni reklamowej poszczególnych wydawców mediowych.


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: