-
Jak chronić swoje dane, korzystając z TikToka?
TikTok wzbudza wiele kontrowersji i obaw związanych z bezpieczeństwem. Eksperci z firmy ESET podpowiadają, jak możemy lepiej chronić swoje dane korzystając z tej aplikacji. Zgodnie z raportem zajmującej się cyberbezpieczeństwem, australijskiej firmy Internet 2.0 z lipca 2022 roku , TikTok żąda nadmiernych uprawnień i zbiera znacznie więcej danych, ...
-
TikTok dostosowuje się do przepisów UE. Jakie zmiany niesie dyrektywa DSA?
TikTok poinformował o postępach, jakie poczynił, pracując na zgodnością serwisu z wymaganiami unijnej dyrektywy DSA (Digital Services Act). Jednymi z jej głównych założeń są poprawa moderacji w mediach społecznościowych oraz walka z niepożądanymi treściami. Co to oznacza z punktu widzenia europejskich użytkowników tej platformy społecznościowej? Z ...
-
DSA wchodzi w życie. Co zmienia się na TikToku?
Od 28 sierpnia na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) wchodzi w życie pakiet aktów prawnych o usługach i rynkach cyfrowych – Digital Services Act (DSA), który reguluje ochronę użytkowników i nakłada szereg zobowiązań na największych przedsiębiorców działających w sferze cyfrowej. W związku z tym, TikTok wprowadził znaczące zmiany na ...
-
Social media: słupy z ogłoszeniami o pracę?
Jeszcze kilka lat temu social media kojarzyły się przede wszystkim z rozrywką i utrzymywaniem relacji międzyludzkich. Te czasy odeszły już jednak do lamusa. Media społecznościowe to coraz częściej skuteczny kanał sprzedaży, a także pozyskiwania pracowników. Ci ostatni doskonale zdają sobie już z tego sprawę. Co ciekawe, do kontaktów na niwie ...
-
Deepfake wykorzystujący wizerunek MrBeast promował oszustwo
Najpopularniejszy na świecie YouTuber, MrBeast, i dwójka prezenterów BBC, zostali wykorzystani do promowania oszustw. Cyberprzestępcy za pomocą AI stworzyli fałszywe filmy, w których celebryci nakłaniali do oszukańczych zakupów i inwestycji. Materiały pojawiały się na TikToku i Facebooku. Film wykorzystujący wizerunek MrBeast pojawił się w tym ...
Tematy: MrBeast, deepfake, YouTube, cyberataki, cyberzagrożenia, oszustwa, social media, media społecznościowe, TikTok, Facebook -
Jak wykorzystać media społecznościowe w rekrutacji?
Z roku na rok rośnie liczba użytkowników mediów społecznościowych. Najpopularniejsze to Facebook, Instagram, TikTok i X, czyli dawniej Twitter, a także LinkedIn. Czy i jak można wykorzystać social media podczas rekrutacji pracowników? Istotny jest jasny przekaz Social media pomagają w poszukiwaniu pracowników z różnych branż. Ważne jest, by w ...
-
Co się stało z Naszą Klasą, czyli jak zmienił się świat social mediów w Polsce?
W dobie dominacji Facebooka, Instagrama i TikToka mało kto pamięta, że historia mediów społecznościowych w Polsce sięga początków obecnego wieku, a jej prekursorami nie są wcale światowi giganci, ale rodzime serwisy. Z okazji 20-lecia badania Mediapanel, Gemius i PBI postanowiły przyjrzeć się, jak na przestrzeni dwóch dekad zmienił się świat ...
-
Zakaz TikToka w USA: polityka, bezpieczeństwo i globalne skutki
Trwa napięta walka o przyszłość TikToka w Stanach Zjednoczonych, gdzie planowany na najbliższą niedzielę zakaz aplikacji może wpłynąć na miliony użytkowników oraz reklamodawców. Decyzja Sądu Najwyższego w sprawie ustawy „Protecting Americans from Foreign Adversary Controlled Applications Act” zdecyduje, czy platforma pozostanie dostępna, czy też ...
-
Lekarz z TikToka, czyli deepfake’i w służbie pseudomedycyny
Czasem zamiast konsultacji lekarskiej wybieramy inne rozwiązanie i sięgamy po poradę dotyczącą zdrowia do internetu. To na pewno szybsze rozwiązanie, ale czy lepsze? Eksperci z firmy ESET przestrzegają przed pseudomedycznymi treściami dostępnymi na TikToku czy Instagramie. W rzeczywistości to komunikaty generowane przez sztuczną inteligencję, ...
-
Czy TikTok zjada YouTube’a?
Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że TikTok, Reelsy i Shorts zdeklasowały tradycyjnego YouTube’a. Marka, która nie publikowała krótkich filmów, zostawała w tyle. Format kilkunastosekundowego wideo zdominował internet i komunikację marketingową. Ale dziś coraz więcej osób pyta: czy naprawdę krócej znaczy lepiej? Skąd ta siła krótkich form? To ...
-
Apple najcenniejszą marką świata 2025
Najcenniejszą marką świata, czwarty rok z rzędu, pozostaje Apple - wynika z najnowszego rankingu Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands za rok 2025. Wartość tej marki sięga obecnie 1,3 biliona dolarów. Na podium znalazły się także Google i Microsoft. W rankingu zadebiutował ChatGPT, zajmując 60. miejsce. Imponujący wzrost wartości odnotowały ...
1 2