Kawiarnie a jakość obsługi klienta
2008-11-16 01:06
Przeczytaj także: Sklepy dla dzieci: niska jakość obsługi klienta
Podsumowanie
fot. mat. prasowe
Klasyfikacja według kryteriów
Aż 31,2 proc. klientów nie zostało przekonanych, co komentowano na przykład w taki sposób: - Generalnie, mimo miłej obsługi, całkiem dobrej kawy i babeczki, nie umówiłabym się w tej kawiarni z moimi znajomymi. Brak innych klientów, otwarta przestrzeń (a przez to skazanie na muzykę puszczaną w korytarzach centrum handlowego) wydały mi się dość przygnębiające.
Podsumowując International Service Check zauważa, że średni poziom obsługi w polskich sieciach kawiarni jest bardzo dobry. Zarówno wygląd kawiarni (88,1 proc. możliwych od uzyskania punktów), obsługa klienta (89,1 proc.) jak i serwowane produkty (94,1 proc.) są na bardzo wysokim poziomie mogącym stanowić wzór dla innych branż. Polem do popisu pozostaje tylko budowanie trwałych relacji z klientami i przywiązanie ich do marki. Średni wynik 24 proc. jest wynikiem bardzo niskim.
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzone zostało metodą Mystery Shopping przez grono tajemniczych klientów, którzy odwiedzili 32 kawiarnie rozmieszczone w 9 miastach (Bydgoszcz, Gdańsk, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Szczecin, Warszawa, Wrocław). Badaniem objęto 8 najbardziej znanych marek kawiarni sieciowych, dla których przeprowadzono po 4 wizyty testowe w losowo wybranych lokalizacjach. Akcja trwała od 7 do 16 października 2008 roku.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Dostawcy Internetu: jakość obsługi klienta
-
Jakość obsługi klienta u jubilera
-
Jakość obsługi klienta w marketach
-
Jakość usług w bankach europejskich
-
Jakość usług w bankach
-
(Nie)lojalność polskich klientów
-
Marketing - troska o klienta
-
7 branż, które czeka rewolucja customer service
-
Placówki bankowe - jakość obsługi 2012