-
Rynek nieruchomości komercyjnych odżywa
... wpływ na rynek komercyjny w Polsce. Wykorzystując efekt skali, wznosili duże ... handlowe, 19,2% na magazyny i parki handlowe, 0,9% parki wyprzedażowe oraz 7,4% na pozostałe obiekty handlowe. Centra handlowe, ... sieci handlowych z sektora spożywczego, RTV AGD. Ponadto wznowiono procesy inwestycyjne niektórych projektów centrów handlowych, część sieci ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych I kw. 2016
... Polsce wynosi 13 mln mkw., z czego na centra handlowe przypada 9,29 mln mkw., na parki handlowe - 1,45 mln mkw., na wolnostojące obiekty handlowe 2,07 mln mkw., a na centra wyprzedażowe 209 000 mkw. Międzynarodowa firma doradcza JLL podsumowała I kwartał 2016 r. na rynku nieruchomości handlowych w Polsce ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych III kw. 2016
... podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosła 13,11 mln mkw. w ramach takich formatów jak: centra handlowe – 9,3 mln mkw., parki i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe – 3,59 mln ... informuje Anna Wysocka. Popyt Polski rynek nadal przyciąga nowe sieci handlowe. Najwięcej debiutów na przestrzeni tego roku odnotowano właśnie w III kw. ...
-
5 faktów z rynku handlowego w I połowie 2021 roku
... sieci Empik do Augustowa i Pułtuska – mówi Dominika Jędrak, Dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku w Colliers. 2. Mocna ekspansja sieci ekonomicznych Popyt na powierzchnie handlowe w minionym półroczu zdominowany został przez sieci ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych 2014-2015
... LPP. Należy zauważyć, że w procesie określania strategii ekspansji, sieci handlowe analizują zarówno daną lokalizację i jej otoczenie konkurencyjne, jak i uwarunkowania makroekonomiczne miasta, strefę zasięgu oraz perspektywy rozwoju”, dodaje Anna Wysocka. W 2014 r. działalność w Polsce rozpoczęły 24 zagraniczne marki. W IV kw. zadebiutowały m.in ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych 2016
... handlowe to ponad 9,5 mln mkw. przypadających na 406 obiektów. Pozostałe formaty to parki handlowe i wolnostojące obiekty handlowe: 3,6 mln mkw. oraz centra wyprzedażowe: 0,21 mln mkw.”, wymienia Agnieszka Tarajko – Bąk. „Sektor handlowy w Polsce ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych I poł. 2018
... handlowe (3,8 mln mkw.) oraz centra wyprzedażowe (0,25 mln mkw.). „W pierwszej połowie roku łączna podaż w ramach wszystkich formatów handlowych w Polsce wzrosła o 168 000 mkw., z czego 130 000 mkw. przypadło na centra handlowe ...
-
Rynek handlowy 2022: Polacy wrócili na zakupy
... na plus. Na rynku w minionym roku dominowały parki handlowe, trwała ekspansja sieci takich jak Action, Pepco czy Dealz, w ... handlowe – to one dominowały w 2022 roku. W Polsce mamy aktualnie ponad 13 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Od stycznia do września tego roku rynek powiększył się o 184,1 tys. mkw., z czego 94 proc. to parki handlowe ...
-
Upadłości firm 2017
... i rosnące zatory płatnicze. Wielu firmom w Polsce w minionym roku ... sieci handlowe. Mniejsi handlowcy również nie zaliczą 2017 roku do udanych. W dystrybucji sieci handlowe i dyskonty przewyższyły liczbą małe sklepy, które to chcąc obecnie konkurować cenowo również łączą się w sieci zakupowe lub działają w ramach programów afiliacyjnych. Sieci ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych I kw. 2015
... powierzchni handlowej w Polsce wyniosła 12,47 mln mkw., z czego 8,89 mln mkw. stanowiły centra handlowe, 3,39 mln mkw. - parki i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe, a 0,19 mln ... starań, aby przyciągnąć atrakcyjnych najemców. W oczach krajowych i międzynarodowych sieci zyskują parki handlowe, chociaż w ich puli najemców wciąż nie znajdują ...
-
Handel internetowy nie wyprze tradycyjnego
... sieci handlowe przyciągają konsumentów? Jak wygląda w I kw.2022 rynek powierzchni handlowych w Polsce ...
-
Zadłużenie małych sklepów wzrośnie po podwyżce VAT?
... i ekspansywnej reklamie ich udział w rynku cały czas rośnie. Sieci handlowe systematycznie się umacniają i stanowią coraz większe zagrożenie dla najmniejszych przedsiębiorców – wskazuje dr hab. Waldemar Rogowski, główny analityk BIG InfoMonitor. Na koniec 2023 r. liczba sklepów w Polsce spadła poniżej 370 tys., co oznacza, że w rok ...
-
Europejski konsument na rynku. Jak kupujemy?
... wiekowa najczęściej udaje się na zakupy do centrów miast i na ulice handlowe, ponieważ jest tam łatwo dotrzeć bez samochodu. Klienci o niższych dochodach z różnych ... zakupów online w różnych krajach. Niemcy i Anglicy kupują w sieci najczęściej, odpowiednio 29 i 24 razy w roku, podczas gdy w Polsce i w Rosji jest to odpowiednio tylko 2 i 1 razy w ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych I kw. 2019
... Polsce wynosi 14,3 mln mkw. z czego 10,1 mln mkw. oferują 422 centra handlowe. Pozostałe formaty, czyli parki i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe ...
-
Powierzchnia handlowa wciąż na fali
... handlowe ... Polsce, czy ukraiński koncept rodzinnej restauracji Pesto Cafe. Nadal wyczekiwany przez rynek jest również debiut w Polsce irlandzkiej sieci Primark. W pierwszej połowie roku swoje pierwsze w Polsce lokale otworzyły również: park rozrywki TEPfactor w Blue City, odzieżowa marka Boxeur des Rues w Factory Poznań, czy MyShoes, nowa marka sieci ...
-
Umowy najmu w centrach handlowych - klauzula OCR
... w Unii Europejskiej niż w strefie waluty Euro, wobec tego dla wynajmującego w Polsce bardziej opłaca się w umowie najmu zawrzeć klauzulę waloryzacyjną z zastosowaniem ... handlowej, rozrost sieci handlowych, a tym samym dominująca pozycja negocjacyjna kluczowych najemców (tzw. anchorów), doprowadziła do sytuacji, w której sieci handlowe coraz ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne bez załamania. Prognozy na 2021 rok
... z wycofywaniem się pandemii. W Polsce szczególnie interesujące są nowoczesne centra dystrybucyjne, stołeczne biurowce oraz centra wyprzedażowe i parki handlowe, w których dominuje oferta najemców ... głównych klastrach logistycznych w całej Europie w pobliżu autostrad oraz sieci transportowych, które są zabezpieczone długoterminowymi umowami. ...
-
Rynek handlowy z potencjałem
... sieci. Na polski rynek weszło tylko w minionym roku prawie 30 nowych marek. Klienci natomiast powrócili do tradycyjnych zakupów i wypełniają tłumnie obiekty handlowe ... euro aktywa handlowe wygenerowały około 30 proc. całkowitej wartości akwizycji zarejestrowanych w Polsce. W centrum zainteresowania inwestorów były przede wszystkim parki handlowe i ...
-
Europa liberalizuje zakaz handlu w niedziele
... sieci Karstadt, reprezentanci branży chcą stworzenia warunków umożliwiających działalność sklepów w niedziele. Obecnie jest ona możliwa jedynie 4 razy w ciągu roku. Ich zdaniem to zdecydowanie za mało, ale nie żądają też, aby sieci handlowe ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych 2016
... handlowe – 408 powstałych nad Wisłą galerii handlowych oferuje obecnie niemal 9,8 mln mkw. Pozostała część powierzchni handlowej zajmowana jest przez parki handlowe i wolnostojące obiekty handlowe (3,8 mln mkw.) oraz centra wyprzedażowe (0,24 mln mkw.). „Na przestrzeni całego roku na rynku handlowym w Polsce ...
-
Biedronka ukarana przez prezesa UOKiK. Ponad 723 mln zł kary
... Sieci handlowe uzyskują od swoich dostawców różnego rodzaju rabaty handlowe których wysokość powinna być ustalana w formie wiążącej strony umowy. Może ona dopuszczać udzielenie upustu w momencie sprzedaży do sieci ...
-
Centra handlowa: niższa odwiedzalność i obroty, wyższa cyfryzacja
... handlowe o powierzchni nieprzekraczającej 10 000 mkw. Parki handlowe umożliwiając szybkie i wygodne zakupy doskonale wpisują się w aktualne potrzeby klientów. Format ten już od kilku lat dynamicznie się w Polsce ...
-
Branża mięsna w 2008r.
... sieci Ograniczenie eksportu mięsa spowodowało, że sytuacja krajowych przetwórców, zwłaszcza nadmiernie uzależnionych od sieci handlowych, stała się nie do pozazdroszczenia, gdyż na bardzo konkurencyjnym rynku wewnętrznym nie mogli w pełni zrekompensować sobie wzrostu cen surowca podwyżkami własnych wyrobów. Sieci handlowe ... w euro, w Polsce i w ...
-
Branża mleczarska: szanse i zagrożenia
... stosowanych przez sieci handlowe. Temat ten podjęła również Magdalena Pieńkowska z resortu gospodarki, która poinformowała, iż inne państwa Unii Europejskiej nie poradziły sobie jak dotąd ze zjawiskiem rosnącej siły prztargowej handlowych przedsiębiorstw sieciowych, której skutkiem są nieuczciwe praktyki handlowe. W Polsce sieci handlowe nie mają ...
-
W FMCG liczy się jakość produktu oraz customer experience
... sieci handlowe – jest utrzymanie właściwego balansu pomiędzy strategiami wzrostu wynikającego ze skalowania biznesu a utrzymaniem „ducha przedsiębiorczości”, tak charakterystycznego dla małych, startujących dopiero organizacji – mówi Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych w zespole doradczym dla sektora FMCG w KPMG w Polsce ...
-
Nieruchomości komercyjne: stopa kapitalizacji pod presją
... stopy kapitalizacji sięgają obecnie 6,15%. „Przewidujemy, że w 2018 roku utrzyma się w Polsce presja zniżkowa na stopy kapitalizacji dla najlepszych nieruchomości ... przestrzeni całego roku, ponieważ ze względu na zagrożenia dla gospodarki i wahania kursów walutowych sieci handlowe ograniczyły skalę ekspansji pomimo wzrostu gospodarczego i konsumpcji. ...
-
Rynek magazynowy w 2017 r.
... sieci handlowe (15%), e-commerce (15%) i motoryzacja (6,8%). Warto jednak zaznaczyć, że rekordowe umowy najmu zostały zdominowane przez sektor e-commerce, zarówno przez firmy działające wyłącznie w sieci, jak Amazon, Zaladno, ale też sieci handlowe ...
-
Hurt i detal u progu niepewności. Jak poradzi sobie branża handlowa
... , mimo pozytywnych danych sprzedażowych, w ubiegłym roku w Polsce odnotowano ponad 200 postępowań upadłościowych zarówno w handlu hurtowym, ... straciło ponad 200 mln zł na upadłości najstarszej sieci polskich supermarketów – czyli ... dużą grupą niewypłacalnych podmiotów. Niestety przedsiębiorstwa handlowe mają też trudności z regulowaniem zobowiązań ...
-
Social media jako narzędzie marketingowe
... . Opinia znajomych - choćby tylko tych z sieci – jest w stanie markę wypromować, bądź zniszczyć. Toteż o opinie ... , że jeden na trzech użytkowników serwisów społecznosciowych w Polsce jest dziś fanem przynajmniej jednej marki lub ... handlowe. I to całkiem skutecznie. W czerwcu firma SmartNet Research&Solutions opublikowała raport Centra Handlowe na ...
-
Nieruchomości komercyjne: Warszawa przyciąga inwestorów
... ponad 19.000 pracowników w 50 centrach” - powiedział Colin Waddell, dyrektor zarządzający CBRE w Polsce. “Warszawa przyciąga inwestorów zainteresowanych poszczególnymi segmentami rynku nieruchomości, a także sieci handlowe i najemców powierzchni biurowych. Warszawskie nieruchomości są na celowniku zarówno funduszy inwestycyjnych, jak i inwestorów ...
-
Omnichannel. To już nie trend, ale standard
... sieci handlowe. Zrealizowane przez nas badania dowodzi, że mimo iż jesteśmy na początku drogi, coraz więcej marek obecnych w Polsce ...
-
Konsumenci i rozwój technologii zmieniają oblicze handlu
... nowych technologii przekonani są zarówno producenci markowych produktów, jak i sieci handlowe, którzy dostrzegają w tym obszarze możliwość zbudowania trwałych relacji z ... na potrzeby klientów – mówi Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce. Rozwój technologii wymusza zmianę komunikacji i sprzedaży W zależności od kategorii ...
-
Nieruchomości komercyjne idą na rekord
... Polsce (centra handlowe M1, Power Centre, wolnostojące obiekty Auchan, Bi1 oraz Praktiker) przez grupę Chariot Top, stworzoną przez konsorcjum Redefine, PIMCO i Oaktree. Transakcja na nienotowaną dotychczas w Polsce ... Union Investment, stał się właścicielem dwóch polskich hoteli należących do sieci Holiday Inn. Polski rynek staje się coraz bardziej ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych I-III kw. 2019
... modowe – amerykański Forever21 i norweski Cubus, co jest rezultatem ogłoszenia bankructw na rynkach międzynarodowych. Z kolei sklep brytyjskiej sieci z zabawkami, Hamleys, zamknął swój jedyny w Polsce salon w warszawskiej Galerii Północnej. Marka nie wyklucza jednak ponownego otwarcia sklepów w innych lokalizacjach w kraju. Czynsze i pustostany ...
-
Jak e-commerce wpływa na rynek magazynowy w regionie CEE?
... ponad 39 mln mkw., z czego ponad połowa (51%) znajdowała się w Polsce. Rynek magazynowy w tym regionie rozwija się w szybkim tempie – w ostatnich trzech ... €/mkw., a średni wskaźnik pustostanów wynosi ok. 6%. Firmy z różnych branż (a zwłaszcza sieci handlowe) intensywnie rozwijają strategie sprzedaży wielokanałowej. Odpowiadają także za wzrost popytu ...