2021-08-23 11:29
12,2 mln mkw. w centrach handlowych © pixabay.com
Przeczytaj także: Rynek handlowy I kw. 2021. Branża się nie poddaje
Dynamiczny rozwój parków handlowych i centrów o profilu zakupów codziennych w miastach o wielkości 10-50 tys. mieszkańców, sprawia, że coraz więcej sieci handlowych, dotychczas nieobecnych w niewielkich obiektach, bierze pod uwagę ekspansję w tego typu lokalizacjach. Przykładem może być wejście marki Sinsay do parków handlowych w Augustowie i Bolesławcu czy sieci Empik do Augustowa i Pułtuska – mówi Dominika Jędrak, Dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku w Colliers.
Polscy konsumenci od zawsze zwracają bardzo dużą uwagę na ceny kupowanych produktów. Obecna sytuacja ekonomiczna powoduje, że trend ten jeszcze bardziej przybiera na sile. Skutkuje to prężnym rozwojem marek ekonomicznych, takich jak: Tedi, Pepco, Dealz, Kik czy Action, które mogą pochwalić się bardzo szeroką ofertą produktową, dużą elastycznością co do struktury asortymentu i atrakcyjnymi cenami. Także znane marki otwierają nowe koncepty wpisujące się oczekiwania klientów. W I połowie 2021 roku pierwsze sklepy swojej nowej marki HalfPrice otworzyło CCC – mówi Katarzyna Nobis-Kamińska, Associate Director w Dziale Powierzchni Handlowych w Colliers.
fot. pixabay.com
12,2 mln mkw. w centrach handlowych
W I poł. 2021 r. w Polsce oddano do użytku ok. 130 tys. mkw. powierzchni centrów handlowych.
W ostatnim czasie koncept dark stores, w sposób dynamiczny dołączył do sieci logistyki miejskiej, realizując funkcje mini dystrybucji. Podstawowym założeniem sieci włączających ten kanał do swojej działalności jest szybka dostawa zamówionych on-line artykułów codziennych (głównie spożywczych, ale także chemii gospodarczej i kosmetyków) w czasie nieprzekraczającym 15 min. Stąd parametr lokalizacji w gęstej zabudowie mieszkaniowej staje się nadrzędnym warunkiem dla funkcjonowania dark shopów. Ma to także wpływ na optymalizację kosztów dostaw, co jest ważne w całej strategii last mile delivery – mówi Marta Machus-Burek, Senior Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych w Colliers.
oprac. : eGospodarka.pl
Colliers: deweloperzy ciągle wierzą w parki i centra handlowe
Rynek handlowy 2020 i prognozy na rok 2021
Colliers: rynek handlowy rośnie mimo przeciwności
Handel 2021 pod znakiem Covid-19
Nieruchomości handlowe w II kw. 2021
Centra handlowe: mały format, innowacje i zrównoważony rozwój
Centra handlowe: wróciły do gry i walczą o miejsce
8 nowych obiektów handlowych w I kw. 2021
Duże centra handlowe w odwrocie. Kto je detronizuje?
Witam, chciałabym założyć biznes online sprzedając produkty poprzez serwis zagraniczny dla kupujących na całym świecie. Jak wygląda w ...
Mam konkretne pytanie z zakresu e-commerce (e-sklep). Na którą domenę pozycjonować nowy e-sklep: www.dc-market.pl czy www.dcmarket.pl ...
Od lipca wyższe wypłaty rent i emerytur
Raty kredytów rosną dużo szybciej niż ceny najmu
Branża eventowa ruszyła z impetem, ale ma 360 mln zł zaległości
Ceny ubezpieczenia OC zaskakują
Jak bardzo opłaca się praca w gamedev? Wynagrodzenia od 6 tys. brutto
EUR/CHF poniżej parytetu
Sprzedaż mieszkań spadła