-
PARP pomoże ochronić know-how firmy
... typu poddziałanie cieszy się powodzeniem szczególnie wśród mikroprzedsiębiorstw i firm małych, których często nie stać na poniesienie kosztów opatentowania znaku firmowego albo wynalazku. Celem działania jest poprawa efektywności funkcjonowania rynku innowacji i przepływu rozwiązań innowacyjnych poprzez upowszechnianie stosowania prawa własności ...
-
Aspekty prawne przestępstw internetowych
... co jest czynem naruszającym prawo ochronne znaku towarowego, czyli używanie w obrocie gospodarczym: - "znaku identycznego do zarejestrowanego znaku towarowego w odniesieniu do identycznych towarów" (art. 296, ... . Odpowiednio dobrana do działalności firmy domena to klucz do firmowego serwisu WWW. Po wyborze nazwy głównej domeny, należy zastanowić się ...
-
Wakacje 2015: Maroko i Teneryfa minimalnie droższe
... tego bardziej medialne wydarzenie. Uchwały w sprawie powiększenia kapitału akcyjnego spółki Enter Air S.A. - powstałej wcześniej w drodze wniesienia udziałów w Enter Air Sp. z o.o. i znaku firmowego przez pięć osób fizycznych - podjęto na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy 23 lutego tego roku. Subskrypcja będzie miała charakter otwarty ...
-
Dobra domena a promocja firmy w Internecie
... są kropkami. Nazwę domeny możemy zdefiniować przy pomocy liter, cyfr oraz znaku „– ”. Taki zapis domen został wprowadzony, by ułatwić poruszanie się w internecie. Wcześniej ... z różnymi rozszerzeniami. Ma to na celu ułatwienie klientowi dotarcia do firmowego serwisu WWW oraz wyeliminowanie działań nieuczciwej konkurencji. Posiadając już pakiet domen, ...
-
Bezpieczeństwo marki w internecie
... wyróżnikiem jest stosowanie zastrzeżonych nazw i znaków handlowych w witrynie (np. firmowego lub produktowe logo). Kolejnym elementem może być stosowanie haseł i ... za naruszenie zasad uczciwej konkurencji, podszywanie się pod renomę firmy i jej znaku towarowego oraz wprowadzanie w błąd odbiorców. Bezpieczeństwo i wiarygodność marki w internecie to ...
Tematy: marka, bezpieczeństwo marki -
Trendy w budowaniu marki
... w jakiej osadzony jest produkt czy usługa, oraz najnowsze trendy rynkowe. Ale przede wszytkim normy i standardy, jakie obowiązują przy konstruowaniu profesjonalnego znaku firmowego. Żeby logotyp oddawał właściwie charakter marki, musi spełniać akademickie zasady projektowania przyjęte w grafice użytkowej. Czy logo znanej marki samochodowej w takiej ...
-
Gadżety z logo dla klientów a koszty firmy
... na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, koszt uzyskania przychodów. Jednocześnie wskazać należy, iż umieszczenie znaku firmowego przedsiębiorcy na jakimkolwiek produkcie przekazywanym kontrahentowi, nie może przesądzać o jego charakterze reklamowym, a tym samym przesądzać o możliwości zaliczenia jego wartości do ...
-
Nazwa firmy chroniona przez prawo
... się na rynku nowej firmy i powinien odmówić rejestracji, gdy nowy uczestnik obrotu narusza przepisy prawa firmowego, oznaczając swoją działalność z użyciem elementów firmy innego przedsiębiorcy lub jego znaku towarowego. Podstawową funkcją firmy jest identyfikacja przedsiębiorcy wśród innych przedsiębiorców i konsumentów. Dlatego też firma powinna ...
-
Jak zaprojektować najlepsze logo firmy?
... to one powinny być prezentowane i podkreślane, także przez formę i treść logo firmowego. Znaczenie poszczególnych części składowych logo firmowego też jest różne. Regułą jest, aby nacisk położyć na te, które ... grupujące poszczególne nośniki pod względem ich funkcji i przeznaczenia. Integralną częścią jest księga znaku, czyli logo book, definiująca ...
-
Kiedy 0-proc. stawka VAT na albumy?
... są klasyfikacje wydane na podstawie przepisów o statystyce publicznej. W przypadku umów sponsoringu organy statystyczne zajmują stanowisko, że usługa polegająca na wyemitowaniu znaku firmowego sponsora tzw. logo oraz innych danych sponsora w zamian za przekazanie przez niego pewnej kwoty pieniężnej lub przedmiotów rzeczowych na rzecz ...
-
Jakie są wady i zalety franchisingu?
... usprawnić swoją działalność. Bardzo często franchisodawca organizuje różne szkolenia oraz zapewnia ciągły dostęp do wiedzy. Biorca uzyskuje możliwość korzystania ze znaku firmowego, który często ma już ukształtowany wizerunek na rynku. Stąd istnieje konieczność dbania o renomę danej marki, jak i firmy. Członkowie wewnątrz sieci ...
-
Wydatki na gadżety reklamowe a koszty firmy
... oferowanych przez nią towarów lub usług. Reklama firmy lub oferowanych przez nią towarów lub usług może być prowadzona poprzez lansowanie znaku firmowego, logo czy też nazwy (wyrok WSA z 27 kwietnia 2007 r., sygn. akt III SA/Wa 2644/06). A zatem za reklamę uznamy wszelkie działania ...
-
Fundusze UE: Paszport do eksportu
... kątem potrzeb wybranych rynków docelowych, – analizę wyglądu i bezpieczeństwa produktu oraz opakowania, b) Stworzenie wzornictwa w zakresie produktu, opakowania i znaku firmowego; Dodatkowo Beneficjenci mogą otrzymać dofinansowanie kosztów związanych z wdrożeniem Planu Rozwoju Eksportu w zakresie: działań promocyjnych i informacyjnych niezbędnych ...
-
Budowanie wizerunku firmy i produktów
... grupujące poszczególne nośniki pod względem ich funkcji i przeznaczenia. Integralną częścią jest księga znaku, definiująca nazewnictwo firmy oraz budowę zasady stosowania logo firmy. Księga ... reklamowe i materiały prezentujące firmę. Jest podstawą do opracowywania wizualizacji kampanii reklamowych. Zmiana logo firmowego, rebranding lub restylizacja ...
-
Wydatki na ubrania firmowe dla pracowników
... tak aby utracił charakter odzieży osobistej. Odzież ta powinna pełnić rolę pewnego znaku podatnika z jednej strony ujednolicać wygląd pracowników, a z drugiej odróżniać ich od ... w widoczne logo. Zdaniem Sądu ponoszone przez spółkę wydatki na zakup "stroju firmowego" opatrzonego w logo mogą być uznane za wydatki reklamowe i w całości zaliczone do ...
-
Dotacje dla firm w II poł. 2011 roku
... , jak i instytucje otoczenia biznesu. Na ochronę własności przemysłowej W roku 2011 można także otrzymać do 400 tys. zł dotacji na ochronę znaku firmowego. Priorytet 5 Programu Innowacyjna Gospodarka w bieżącym roku daje firmom z sektora MSP możliwość starania się o dotacje w ramach poddziałania 5.4.1 programu Innowacyjna Gospodarka ,,Wsparcie ...
-
Problemy z nazwami marek
... prawa do nazwy BBX są ich własnością na podstawie nienaruszalnego, federalnie zarejestrowanego znaku towarowego. Zarząd RIM wypowiadał się wtedy, że stosowanie nazwy BBX ... złotych aby spełnić warunki konkursu. Cena za projekt nazwy czy sloganu firmowego nie zależy od ilości propozycji, ale od gwarancji jakie otrzymuje zamawiający. Projektowanie ...
-
Przemysł kosmiczny w Polsce? - jest potencjał
... . Sprawa odżyła w 2011 roku. Wówczas Komisja Europejska ponowiła próbę nadania projektowi nazwy Kopernikus, argumentując to kosztami poniesionymi przy rejestracji znaku firmowego Kopernikus. Zaskoczony polski rząd nie zareagował. Dopiero ostra reakcja polskich naukowców i części parlamentarzystów uniemożliwiła realizację zamysłów Verheugena. Dzięki ...
-
Czy Autosan się odrodzi?
... budowę drogi. W domu tym mieszkał jeszcze pradziadek, współtwórca sanockich zakładów. Na pocieszenie Beksińskiemu pozostało to, że Autosan do dziś używa znaku firmowego zaprojektowanego przez wybitnego artystę, czyli charakterystycznego bociana. W 1968 r. zaczęła się natomiast produkcja furgonów N94, na podwoziu Stara25, który był kontynuacją ...
-
Współpraca z freelancerem. Jak stworzyć brief?
... stanie go zrealizować, np. jeżeli zlecamy przygotowanie zestawu tekstów na firmowego bloga, w briefie powinna znaleźć się informacja czy udostępniamy materiały do ... powinny być prace, w jakim medium będą publikowane. Dodatkowo warto załączyć księgę znaku, żeby freelancer dostosował się do wymagań, dotyczących wykorzystania logotypu firmy w ...
Tematy: freelancing, freelancer, wolny strzelec, freelancerzy, brief, copywriter, programista, grafik, zlecenie