eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najsilniejsze marki w Polsce – Top20

Najsilniejsze marki w Polsce – Top20

2014-11-20 11:36

Najsilniejsze marki w Polsce – Top20

Google, Lego i YouTube najsilniejszymi markami w Polsce © Marek - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Już po raz dziewiąty projekt Superbrands wyłonił najsilniejsze marki funkcjonujące na polskim rynku. Tegorocznym zwycięzcą został Google, przed Lego i YouTube. Z rodzimych przedstawicieli najwyżej ocenione zostało Allegro, jednak nie jest to jedyny polski akcent w zestawieniu Top20 – powody do radości mają także Tymbark oraz E.Wedel. Jak wygląda pełna lista zwycięzców?

Przeczytaj także: Najsilniejsze marki w Polsce 2015 – Top20

Organizacja Superbrands od 20 lat na całym świecie, a od 10 w Polsce wyłania ścisłą elitę wśród marek funkcjonujących na rynku. W najnowszej, dziewiątej już edycji projektu, po raz kolejny we współpracy z ARC Rynek i Opinia, ponownie przyznano trzy rodzaje wyróżnień:
  • Superbrands – dla najsilniejszych marek w Polsce (oceny konsumentów oraz Rady Marek)
  • Created in Poland Superbrands – dla najsilniejszych polskich marek (oceny konsumentów)
  • Business Superbrands – dla najsilniejszych marek biznesowych w Polsce (oceny dedykowanej Rady Marek Business Superbrands)

Tak przedstawia się TOP20 najsilniejszych marek obecnych na polskim rynku:

fot. mat. prasowe

Najsilniejsze marki w Polsce

Na podium znalazły się aż dwie młode marki - Google oraz YouTube


Widoczna w zestawieniu przewaga zagranicznych reprezentantów przełamana została obecnością trzech polskich przedstawicieli – najwyżej ocenione zostało Allegro, następnie Tymbark oraz E.Wedel.

Na pełnej liście laureatów pojawiły się jednak kategorie zdecydowanie należące do polskich marek –wody mineralne, soki i napoje owocowe, produkty mięsne i rybne to przykłady branż, w których w czołówce znajdują się wyłącznie polskie marki.
Z roku na rok dostrzegamy na rynku coraz więcej dobrze budowanych polskich marek. Specjalnie z myślą o markach wywodzących się z Polski od dwóch edycji przyznajemy tytuły Created in Poland Superbrands. Historia większości rodzimych marek nie liczy więcej niż ćwierć wieku. Mimo że są to dynamiczne, dobrze prowadzone marki, często potrzebują jeszcze kilku, a nawet kilkudziesięciu lat, żeby móc na równi konkurować z markami globalnymi. Średni wiek dwudziestu najsilniejszych marek wynosi bowiem prawie 80 lat! – powiedziała Monika Kowalewska, dyrektor projektu Superbrands Polska.

W zestawieniu pojawiły się 3 młode marki, a 2 z nich zagościły nawet na podium (Google – 1. miejsce, YouTube – 3. miejsce, Allegro – 6. miejsce). Jak mówi Monika Kowalewska, stworzenie marki w wirtualnej rzeczywistości może być receptą na szybkie podbicie przez nią rynku.

W bieżącej edycji projektu po raz pierwszy w sprzedaży dostępne są raporty z badania konsumenckiego dla każdej ze 110 kategorii. Uwzględniają one wskaźnik znajomości marek oraz wskaźnik rekomendacji w zależności od płci i wieku, a także mapę archetypów, czyli wskazanie archetypu dominującego dla marki oraz dla jej bezpośrednich konkurentów.

Informacje o badaniu


Tegoroczne badanie konsumenckie Superbrands zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI na próbie N=15035, w dniach 4-30 września 2014 r., wyniki były ważone do struktury populacji ze względu na płeć oraz przedział wiekowy. Badanie uwzględniało ponad 2400 marek konsumenckich w 110 kategoriach produktów i usług. W badaniu mierzono wspomaganą znajomość marki oraz skłonność do polecenia marki.

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: