eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zakupy online głównie na Allegro

Zakupy online głównie na Allegro

2014-07-11 09:55

Zakupy online głównie na Allegro

Jako miejsce zakupu ubrań 40% internautów wskazało allegro.pl © niroworld - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska wynika, że absolutnym numerem jeden wśród najbardziej rozpoznawalnych serwisów zakupowych jest w Polsce allegro.pl (76 proc. spontanicznych wskazań). Na drugim miejscu znalazła się tablica.pl (obecna nazwa OLX.pl), a na trzecim – e-Bay.

Przeczytaj także: Co kupujemy w Internecie?

Jako miejsce zakupu ubrań 40% internautów wskazało allegro.pl, co czyni portal najpopularniejszym serwisem wśród tej kategorii stron www. Również w celu zaopatrzenia się w sprzęt RTV i AGD największa liczba respondentów wejdzie na allegro.pl (29 proc.), podobnie jak w przypadku multimediów (15 proc.). Jeśli chodzi o zakupy spożywcze, liderem jest e-sklep alma24.pl (17 proc.), najpopularniejszą e-perfumerią sephora.pl (10 proc.), a e-apteką doz.pl (6 proc.).

fot. mat. prasowe

Znajomość spontaniczna serwisów e-zakupów

Respondenci proszeni byli o wymienienie trzech serwisów związanych z zakupami w internecie, które przychodzą im na myśl w pierwszej kolejności.


Niższa cena kosztem większego ryzyka

Opinie o e-zakupach nie zmieniły się znacząco w przeciągu ostatnich dwóch lat. Liczba internautów, którzy uważają je za ryzykowne wynosi 22 proc. (tyle samo co w 2012 roku), natomiast w opinii 12 proc. ankietowanych są one całkowicie bezpieczne (10 proc. w 2012 roku). O 3 proc. więcej niż przed dwoma laty internautów twierdzi, że zakupy online są tańsze niż zakupy w tradycyjnych sklepach (36 proc.) oraz dają większe możliwości wyboru produktów (37 proc.)

Zdaniem Grzegorza Wójcika, członka zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej, zaufanie do zakupów online rośnie wraz ze zwiększającą się świadomością klientów odnośnie przysługujących im praw i internetowych zasad bezpieczeństwa. Do wzrostu zaufania przyczyniają się również sprzedawcy profesjonalizujący świadczone przez siebie usługi w konkurencyjnych realiach rynku.

Informacje o badaniu
Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview) na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.


oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: