eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sprzęt AGD: w sieci zwyciężają lodówki i pralki

Sprzęt AGD: w sieci zwyciężają lodówki i pralki

2014-07-07 13:28

Sprzęt AGD: w sieci zwyciężają lodówki i pralki

W sieci zwyciężają lodówki i pralki © Black Jack - Fotolia.com

Jeśli zakup artykułów gospodarstwa domowego, to zdecydowanie za pośrednictwem sieci. Z raportu przygotowanego przez RTB House, agencję technologiczną specjalizującą się w precyzyjnym doborze reklam do preferencji zakupowych internautów wynika, że każdego miesiąca asortymentu AGD poszukuje niemal milion użytkowników. Internauci najczęściej szukają lodówek. Nie gardzą również oglądaniem pralek i odkurzaczy.
Przeanalizowano dane z blisko 100 działających w Polsce sklepów online zintegrowanych z rozwiązaniem dla producentów od RTB House. Okazuje się, że co 4 odwiedzający je internauta przegląda sprzęty AGD.
Michał Orzechowski z RTB House, zauważa, że sieć jest coraz częściej głównym źródłem wiedzy na temat produktów, które planujemy kupić. – Jak pokazują badania IIBR, ok. 50 proc. decyzji zakupowych dotyczących sprzętów RTV i AGD oparta jest na informacjach znalezionych w internecie. Sprzedażowy sukces zależy zatem od umiejętnego wykorzystania bieżących danych o zakupowych potrzebach internautów. Wiedząc, kto w tym momencie szuka w sieci nowego sprzętu producenci mogą kierować przekaz do faktycznie zainteresowanych konkretnym produktem i np. reklamować zmywarki tym użytkownikom, którzy właśnie urządzają kuchnię – podkreśla Orzechowski.

Jak wynika z danych, internauci przeglądający w e-sklepach asortyment AGD najczęściej szukają nowej lodówki. W pierwszym kwartale 2014 roku po informacje na temat tego produktu do sklepów online zajrzało 573 tys. potencjalnych klientów. Na kolejnych miejscach znalazły się pralki (564 tys. użytkowników) oraz odkurzacze (386 tys.). Największy wybór odnotowano z kolei w kategoriach: odkurzacze (100 marek oferujących tego typu produkty), ekspresy do kawy (58) i blendery (56).

fot. Black Jack - Fotolia.com

W sieci zwyciężają lodówki i pralki

Internauci przeglądający w e-sklepach asortyment AGD najczęściej szukają nowej lodówki.


– W rywalizacji o uwagę odbiorcy bardzo ważne jest indywidualne podejście do potencjalnego klienta. Dlatego coraz więcej firm sięga po rozwiązania umożliwiające precyzyjny dobór tego, co pokazujemy na reklamach do preferencji internautów. Takie podejście przynosi korzyści zarówno użytkownikom, jak i producentom. Pierwsi widzą w sieci reklamy produktów o zbliżonych parametrach do wcześniej szukanych i mają pewność, że podejmują decyzję znając wszystkie opcje wyboru. Drudzy docierają z przekazem do najlepszej możliwej grupy docelowej, czyli osób, które tu i teraz są zainteresowane przedmiotem z konkretnej kategorii – podsumowuje Orzechowski.

Informacje o badaniu
Dane pochodzą z rozwiązania dla producentów od RTB House, które umożliwia dotarcie z indywidualnym przekazem do precyzyjne zdefiniowanej grupy docelowej. Wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „Najpopularniejsze marki w polskim e-commerce”.

Zobacz także


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.