eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zachowania konsumentów: zakupy spożywcze w sieci

Zachowania konsumentów: zakupy spożywcze w sieci

2018-04-12 10:05

Zachowania konsumentów: zakupy spożywcze w sieci

Polak robi zakupy spożywcze w sieci © daviles - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Już co siódmy polski internauta przyznaje, że regularnie kupuje produkty spożywcze przez Internet - wynika z opracowanego przez e-Izbę i Frisco.pl raportu „E-grocery w Polsce – zakupy spożywcze online”. Rzesza amatorów tego rodzaju zakupów systematycznie wzrasta. Co trzeci jej reprezentant, kupując żywność online, deklaruje przeważnie duże i zaplanowane zakupy. 32 proc. badanych robi je raz, a 31 proc. - dwa razy w miesiącu.

Przeczytaj także: E-grocery w Polsce. Jak robimy zakupy spożywcze online?

Kiedy kupujemy żywność online?


Okoliczności, w których konsumenci decydują się na zakupy spożywcze online są różnorodne i trudno jest tu o wskazanie dominujących tendencji. Z raportu wynika, że 19 proc. badanych żywnościowe e-zakupy robi wówczas, gdy potrzebne im są produkty trudno dostępne w innych sklepach, a 18 proc. zaopatruje się online przed różnymi okazjami, np. przyjęciem.

Z punktu widzenia rozwoju branży niewątpliwie istotny jest fakt, że wyłącznie produkty z długą datą ważności kupuje w sieci już tylko 13% e-klientów.

Produkty spożywcze w sieci kupujemy 7 dni w tygodniu


Polacy nie mają również ulubionego dnia, w którym odwiedzają witrynę e-sklepu spożywczego. Na duże i planowane zakupy decydujemy się niezależnie od dnia tygodnia - po prostu kupujemy wtedy, kiedy jest nam wygodnie. 32 proc. klientów robi takie zakupy w weekendy, natomiast 24 proc. w dni powszednie, a 44 proc. przyznaje, że nie ma reguły. Mężczyźni zdecydowanie wolą poświęcić czas na zakupy w sobotę lub niedzielę (42 proc.). Podobnego zdania jest tylko 1 na 5 Polek, ale z drugiej strony, panie wskazują częściej, że nie ma reguły, kiedy robią planowane online’owe zakupy spożywcze.

Najczęściej Polacy robią planowane zakupy spożywcze w sieci będąc w domu (29 proc.). W pracy zakupy robią zdecydowanie częściej panie (33 proc.) niż panowie (12 proc.).

Wysoka jakość produktów i wygodny kontakt najważniejsze


Konsumenci kupujący produkty spożywcze w sieci od internetowego sklepu spożywczego oczekują przede wszystkim wysokiej jakości produktów i wygodnego kontaktu (37 proc.). Co trzeci badany liczy także na szybką, ale i punktualną dostawę, a co czwarty – oczekuje odpowiednich warunków przewożenia produktów.

fot. mat. prasowe

Dlaczego robisz zakupy przez internet?

Dla kupujących najważniejszy jest duży wybór produktów oraz oszczędność czasu.


Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: