eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › E-grocery w Polsce. Jak robimy zakupy spożywcze online?

E-grocery w Polsce. Jak robimy zakupy spożywcze online?

2018-02-11 00:50

E-grocery w Polsce. Jak robimy zakupy spożywcze online?

Jak robimy zakupy spożywcze online? © schantalao - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Zakupy przez internet szturmem zdobyły serca polskich kupujących. Coraz większą popularnością konsumentów cieszą się również internetowe zakupy spożywcze online. Jak wynika z raportu e-Izby i Frisco.pl, przyznaje się do nich już co siódmy internauta. W wirtualnych koszykach najczęściej lądują napoje, pieczywo, owoce i warzywa.

Eko i duży wybór napędzają e-grocery


Dlaczego Polacy coraz chętniej decydują się na zakupy spożywcze online? Okazuje się, że główną motywacją nie jest tu cena, ale szeroki wachlarz produktów. Takiej odpowiedzi udzieliło 47 proc. osób, które kupują żywność w sieci. Pierwsze miejsce wśród najczęściej kupowanych artykułów zajmują napoje (34 proc.). Za nimi plasują się kolejno alkohol (26 proc.) oraz ex aequo pieczywo, a także warzywa i owoce (25 proc.). E-kupujący chętnie również sięgają po produkty ekologiczne. Konsumenci podkreślają również, że w sklepach internetowych łatwiej jest o produkty dietetyczne, specjalistyczne i związane z danym rodzajem kuchni.
Ta kategoria zakupów w sieci jest stosunkowa młoda jeśli chodzi o zwyczaje zakupowe polskich konsumentów, ale 20 proc. tempo rozwoju e-grocery w Polsce wskazuje, że to perspektywiczna gałąź e-handlu. Biorąc pod uwagę, że 1 / 3 kupujących żywność w sieci, robi to w niedziele - zakaz handlu w 2 niedziele w miesiącu, który wejdzie w życie w marcu i nie obejmie e-commerce - z dużym prawdopodobieństwem przyczyni się do wzrostu realizacji zakupów online w każdej kategorii, w tym FMCG - podkreśla Patrycja Sass - Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Kluczowe korzyści dla kupujących żywność w sieci


Zakupy spożywcze online to według badanych wygoda związana z możliwością kupowania „z kanapy”, korzystania z gotowych list zakupowych, oszczędnością czasu i brakiem konieczności dźwigania, bądź co bądź, ważących zwykle sporo produktów żywnościowych. 23 proc. wskazuje, że kupując żywność w sieci zyskuje więcej czasu dla bliskich. Ponadto dzięki tej formie zakupów 1⁄4 kupujących deklaruje, że mniej denerwuje się swoimi obowiązkami zakupowymi.

fot. mat. prasowe

Dlaczego robisz zakupy przez internet?

Dla kupujących najważniejszy jest duży wybór produktów oraz oszczędność czasu.


Kupiłem z ciekawości, kupię ponownie


Ciekawość - to jej najczęściej zawdzięczamy pierwsze doświadczenia zakupu żywności w siec (26 proc. wskazań). Drugim co do popularności czynnikiem okazał się brak w sklepach stacjonarnych specjalistycznych produktów (16 proc. wskazań), a następnie przygotowania do konkretnej okazji, np. przyjęcia (14 proc. wskazań).
Potencjał rozwoju internetowego handlu żywnością jest ogromny – szacuje się, że penetracja tej kategorii w Polsce to obecnie ok. 0,7% rynku FMCG, a według danych Euromonitor International średnie tempo wzrostu e-grocery wynosi 15-20% rok do roku. Rozwój Frisco.pl wskazuje na to, że e-zakupy spożywcze cieszą się coraz większym zainteresowaniem. W ciągu ostatnich dwóch lat baza klientów Frisco.pl wzrosła o ponad 70%, odnotowaliśmy również 100% wzrost sprzedaży. Zostaliśmy też liderem warszawskiego rynku zakupów spożywczych online, który odpowiada za ok. 40% całego polskiego rynku e-grocery. Wierzymy więc, że ma on przed sobą szanse na dynamiczny rozwój – jak wskazują wyniki raportu, już 16% Polaków deklaruje kupowanie produktów spożywczych online – mówi Katarzyna Kazior, prezes Frisco.pl.

fot. mat. prasowe

Co dla Ciebie oznacza”wygoda” zakupów spożywczych online?

Wygoda to przede wszystkim różnorodność i szeroki wybór produktów oraz brak konieczności dźwigania zakupów.


Warto podkreślić, że 57 proc. osób, które skorzystały z e-zakupów spożywczych deklaruje, że po pierwszym zakupie postanowiły go ponowić. Częściej na taką postawę wskazały kobiety (67 proc.), a także osoby w grupie 25-34 lata oraz mieszkańcy dużych miast. Są to najbardziej lojalne grupy jeśli chodzi o zakupy spożywcze w sieci.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

1 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.