-
Jak rozwija się handel poza centrami handlowymi?
... handlowych, zwłaszcza małych obiektów w mniejszych miastach, a także w osiedlowych lokalizacjach dużych aglomeracji. Rozwój ten napędzany jest z jednej strony planami ekspansji sieci handlowych ... przed polskimi ulicami handlowymi. Przy najważniejszych ulicach handlowych w Polsce wciąż najchętniej lokuje się branża gastronomiczna: restauracje, ...
-
Black Friday w pandemii - wielkie okazje czy karykatura wielkich wyprzedaży?
... Polsce pod hasłem „Black Friday” kryje się wstęp do najgorętszego dla handlu okresu ... e-commerce). Ograniczenia w handlu stacjonarnym z pewnością wywróciły plany promocyjne wielu sieci handlowych, przygotowane z myślą o Czarnym Piątku. W przypadku niektórych sieci widoczny jest pewien chaos komunikacyjny – w jednym czasie w swoich przekazach ...
-
Centra handlowe muszą się zmieniać
... handlowych Od niemal 30 lat centra handlowe kreują nowoczesną przestrzeń dla handlu, rozrywki i gastronomii. Wielu sieciom i ich markom dały możliwość rozwoju i zbudowania kompletnej i efektywnej sieci ... , które pokażą obiektywną percepcję i siłę sektora centrów handlowych w Polsce z punktu widzenia konsumentów oraz uczestników branży. Chcemy ...
-
Centra handlowe w Europie w 2010 r.
... analityk z działu Wycen i Doradztwa Cushman & Wakefield w Polsce, powiedziała: „Prognozowany na 2011 rok poziom podaży centrów handlowych w Polsce (400.000-450.000 mkw. GLA) wzrasta w porównaniu do roku 2010. Świadczy to o utrzymującym się wysokim zainteresowaniu sieci handlowych, deweloperów i inwestorów polskim rynkiem. Nowe inwestycje powstają ...
-
"Czerwona Torebka" SA debiutuje na GPW
... obszarem działalności Emitenta ma być tworzenie sieci specjalistycznych punktów handlowych i usługowych Czerwona Torebka. Emitent tworzy również sieć sklepów warzywno-owocowych pod nazwą Warzywnik, zlokalizowanych w sieci Czerwona Torebka. W okresie rozwoju i konsolidacji sieci handlowych w Polsce nie bez znaczenia pozostaje planowane tempo ...
-
Polscy konsumenci kochają małe sklepy
... zarządzający platformy do obniżania i opłacania rachunków za media MAM. Czy era wielkich sieci handlowych i dyskontów niebawem się zakończy? Oczywiście, że nie. Warto jednak zastanowić ... przede wszystkim konsumenci. Ponadto taka polityka będzie niezgodna z przyjętą w Polsce tradycją konsumencką i obowiązującym trendami. O raporcie Raport powstał ...
-
Produkty prozdrowotne coraz popularniejsze
... sieci handlowych klient otrzyma produkt wysokiej jakości za rozsądną cenę - tłumaczy Katarzyna Karpińska. Między innymi dlatego, że sieci są w stanie wynegocjować u producentów niższe ceny. Dodatkowo, w przypadku prozdrowotnych produktów sieciowych, firmy oszczędzają także na kosztach reklamy i marketingu. Dużym optymistą jest prezes sieci ...
-
Sklepy stawiają na remodeling
... niezależne przedsiębiorstwa, stowarzyszone na zasadach partnerstwa. W efekcie tych działań łączna powierzchnia handlowa E.Leclerc w Polsce osiągnęła 125 238 mkw., co plasuje stowarzyszenie na siódmym miejscu wśród detalicznych sieci handlowych w naszym kraju. - Dzięki przejęciu i przeobrażeniu kolejnych sklepów E.Leclerc dotrze ze stale powiększaną ...
-
Opłata interchange w transakcjach bezgotówkowych
... kwartale 2011 r. Oznacza to, że terminale są częściej instalowane w placówkach handlowych już wcześniej akceptujących karty, jako kolejne urządzenia do akceptacji kart, niż u nowych sprzedawców. Należy zauważyć, że dynamika wzrostu sieci akceptacji w Polsce jest znacznie niższa niż dynamika liczby kart płatniczych oraz liczby i wartości ...
-
Galeria Dekada w Olsztynie
... przyszłości uruchomione zostaną także obiekty w Olsztynie (15 czerwca 2012), Krakowie (wrzesień 2012), Malborku, Rypinie i Nowym Targu. Głównymi najemcami galerii i centrów handlowych DEKADA są największe sieci sklepów w Polsce: spożywcze, RTV i AGD, odzieżowe, obuwnicze, drogeryjne, apteczne i inne oraz sieciowe firmy usługowe i gastronomiczne.
-
Dekada Kraków otwarta
... Consulting. Pięć pierwszych obiektów sieci pod wspólną nazwą „DEKADA” działa już w Olsztynie, Żyrardowie, Myślenicach, Skierniewicach oraz Sieradzu. Podobne inwestycje planowane są także w Malborku, Rypinie, Grójcu i Nowym Targu. Głównymi najemcami galerii i centrów handlowych DEKADA są największe sieci sklepów w Polsce: spożywcze, RTV i AGD ...
-
Handlowe ulice w Warszawie: stracą czy zyskają na pandemii?
... ulicą handlową w Polsce ... handlowych ulic w Warszawie, które są arteriami komunikacyjnymi dużych osiedli mieszkaniowych, z intensywnym ruchem pieszym i komunikacją publiczną. Obecność w takich miejscach stanie się dodatkowym sposobem dywersyfikacji ryzyka dla sieci handlowych – dodaje Małgorzata Kobziakowska, dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych ...
-
Rynek spożywczy: handel detaliczny 2007
... sieci handlowe Konieczność rywalizacji z supermarketami i dyskontami zmusza małe sklepy do integracji, choćby po to, by obniżyć koszty zaopatrzenia i logistyki. Na największego integratora niedużych sklepów detalicznych wyrasta Emperia, która w samym tylko 2007 roku przyłączyła do grupy sieci siedem sieci handlowych ...
-
Rynek telekomunikacyjny a interesy konsumentów
... niszowych segmentach rynku. Dostęp do Internetu Rynek usług dostępu do sieci Internet w Polsce w ostatnich latach rozwija się bardzo dynamicznie. Można zaobserwować ... uciekały się do nieuczciwych praktyk. W 2005 roku odnotowywano często nieetyczne działania przedstawicieli handlowych Tele2, którzy albo podszywali się pod pracowników TP SA, by ...
-
ARSS: stacje benzynowe 2010
... franczyzowych i ok. 50 w segmencie ekonomicznym (pod marką 1-2-3). Spośród dużych sieci obecnych w Polsce warto wspomnieć jeszcze Neste i Lukoil, które mają po ponad 100 stacji ... obiekty własne. Mniej liczne niż wiele sieci prywatnych są sieci stacji paliw należące do sieci handlowych. Łącznie takich obiektów jest w Polsce ok. 140. Najwięcej ma ich ...
-
Social media jako narzędzie marketingowe
... i skuteczna kampania reklamowa. Opinia znajomych - choćby tylko tych z sieci – jest w stanie markę wypromować, bądź zniszczyć. Toteż o opinie warto dbać, pielęgnować ... a social media/social commerce pokazały, że jeden na trzech użytkowników serwisów społecznosciowych w Polsce jest dziś fanem przynajmniej jednej marki lub firmy. Prym wiodą firmy ...
-
Nieruchomości komercyjne w regionie EMEA III kw. 2014
... obecnie. Pojawiają się kolejne okazje inwestycyjne, a na rynku sieci handlowych zachodzą dynamiczne zmiany w zakresie trendów konsumenckich i sektora e-commerce, ... starszy konsultant w dziale rynków kapitałowych Cushman & Wakefield w Warszawie, zauważa, że w Polsce, inaczej niż w innych krajach europejskich, wolumen inwestycyjny na rynku handlowym ...
-
Polski handel zadłużony na ponad 7,4 mld zł. 2020 rok nie będzie łatwy
... . Również udział firm niespłacających w terminie zadłużenia jest tu najwyższy w Polsce. W woj. mazowieckim zaległości ma 6,4 proc. podmiotów, a w woj. śląskim 6,8 proc. ... drastyczne wydłużanie terminów płatności. Dla niektórych hurtowni, sklepów czy sieci handlowych może to oznaczać konieczność znalezienia dodatkowego finansowania obrotowego i spadek ...
-
Colliers: rynek handlowy rośnie mimo przeciwności
... tekstu dowiesz się m.in.: Jak prezentuje się sytuacja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce? Jakie obiekty zostaną oddane do użytkowania w tym roku? Jakie działania ... , dyskontowego, mody i rekreacji. Powstają również innowacyjne koncepty, które są odpowiedzią sieci handlowych na zmieniające się potrzeby klientów. Jako przykład warto wymienić np ...
-
Centra handlowe potrzebują odnowy
... handlowych wpływa także zmiana strategii działania dużych sieci handlowych. Zamiast budować sieć sklepów obejmujących swym zasięgiem możliwie jak największy obszar geograficzny, jak to miało miejsce przed gospodarczym kryzysem, sieci handlowe koncentrują się obecnie na centrach handlowych ...
-
Skuteczna strategia w handlu bazuje na CX
... wywiady przeprowadzone zarówno z ekspertami z branży, jak również z przedstawicielami sieci handlowych i samymi klientami. Raport wskazuje najnowsze tendencje w handlu detalicznym, w ... dopełniać customer experience. - Nasze rozmowy podważyły mit, że z zakupów w internecie w Polsce korzystają tylko młodzi ludzie. Co więcej, okazuje się, że zarówno ...
-
Powierzchnie handlowe w Europie 2010-2012
... to spowodowane wzrostem podaży nowej powierzchni, która powstaje, by zaspokoić rosnące zapotrzebowanie ze strony sieci handlowych – mówi Hans Vrensen, Globalny Dyrektor Działu Badań w DTZ. - Porównując rynek nowoczesnych powierzchni handlowych w Polsce z innymi krajami, okazuje się, że wskaźnik nasycenia jest porównywalny ze średnią europejską i na ...
-
Centrum Handlowe Promenada w Oławie
... sieci handlowych, działających na polskim rynku. Trwają zaawansowane negocjacje z potencjalnymi najemcami. Otwarcie galerii planowane jest na trzeci kwartał 2013 r. Inwestor, Orapa Investments, jest polsko-holenderską spółką joint venture. Polski partner, firma Europacific posiada 20 lat doświadczenia na rynku nieruchomości w Australii i w Polsce ...
-
Powierzchnie handlowe w Warszawie IV kw. 2011
... handlowych w Polsce. I chociaż obecnie jest tu ponad 1.36 miliona metrów kwadratowych nowoczesnych powierzchni handlowych, nadal liczba centrów handlowych jest niewystarczająca dla potrzeb mieszkańców stolicy. W roku 2011 nie otwarto żadnego centrum handlowego (według klasyfikacji ICSC – Międzynarodowej Rady Centrów Handlowych ...
-
Super i hipermarkety a wydatki na reklamę w I poł. 2012
... ponad 70% klientów sieci Lewiatan jest również klientami sieci Biedronka). Słabszy złoty sprzyja inwestowaniu zagranicznych sieci w Polsce, a kryzys w Unii powoduje ... sieci handlowych jest Lidl, który intensywnie działa reklamowo przez cały rok. Całorocznymi obecnościami w sieci mogą się również pochwalić sieci: Biedronka oraz Tesco. Pozostałe sieci ...
-
Rynek magazynowy w 2018 r.
... mkw. ze strony operatorów logistycznych, sieci handlowych i dystrybutorów z różnych branż. Średnia wielkość wynajmowanego modułu ... handlowych i dystrybutorach. Ponadto, pomimo nieco słabszych prognoz dla gospodarek Niemiec i innych krajów Europy Zachodniej zainteresowanie inwestycjami w Polsce nie słabnie a oferta sektora magazynowego w Polsce ...
-
Analiza rynku kosmetycznego 2011
... badania konsumenckiego zawartego w najnowszym raporcie PMR pt. "Rynek dystrybucji artykułów kosmetycznych w Polsce 2011. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2011-2013". Jak czytamy w ... znaczenie ma tutaj fakt, iż sklepy te są dogodnie zlokalizowane (w centrach handlowych, na głównych ulicach). Poza tym w mniejszych miejscowościach, gdzie nie ...
-
Biedronka wprowadzi płatność kartą?
... sieci handlowych, która nie akceptuje transakcji kartami zarówno kredytowymi, jak i do kont osobistych – komentuje Mikołaj Fidziński, ekspert porównywarki finansowej Comperia.pl. – Jednym z głównych powodów przyjmowania takiej strategii była chęć uniknięcia opłaty interchange, czyli prowizji pobieranej przez bank od każdej transakcji. W Polsce ...
-
Nieruchomości komercyjne w regionie EMEA I kw. 2014
... handlowych ze względu na rosnący poziom wydatków konsumpcyjnych i coraz większy popyt ze strony lokalnych i międzynarodowych sieci handlowych ... atrakcyjnych obiektów drugorzędnych będą się zmniejszać”. Wartość transakcji inwestycyjnych w sektorze handlowym w Polsce w I kw. 2014 r. wyniosła 295,3 mln euro. Jest to istotny wzrost w porównaniu ...
-
Omnichannel gwarancją sukcesu w e-commerce?
... budowy sklepów stacjonarnych przez te działające wyłącznie w sieci. Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2015” 55 proc. polskich internautów korzystało z zakupów online ... wielokanałowości, to nie jest rozwiązanie zarezerwowane wyłącznie dla wielkich sieci handlowych. Odpowiednie wykorzystanie różnych kanałów kontaktu i sprzedaży, przy wsparciu ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 21/2019
... 1,4 procent dotyczyła obrotu powyżej 170 mln zł miesięcznie". Jak widać podatek handlowy uderzał w największych detalistów w Polsce i miał zasilić wpływy podatkowe do budżetu państwa w szczególności od dużych sieci handlowych. Uznałem za celowe zwrócić uwagę naszym czytelnikom na zmiany, które proponuje MON, a które prawdopodobnie utrudnią ...
-
Wzrost e-commerce będzie trwał w 2021 r.? Co sądzą eksperci?
... handlowych spowodowało konieczność poszukiwania innego sposobu dotarcia do klienta. Taka ekspresowa transformacja sprzedaży dała podwaliny do głębokiej digitalizacji, którą będziemy obserwować w tym sektorze. Robert Stolarczyk, prezes PromoTraffic, agencji digital dla e-commerce Liczba zarejestrowanych sklepów internetowych w Polsce ... sieci w Polsce ...
-
Polacy polubili marki własne
Jeszcze do niedawna produkty marek własnych sieci handlowych nie sprzedawały się w Polsce najlepiej. Przyzwyczajenia konsumentów się jednak zmieniają i w tej chwili niemal każdy sieciowy detalista oferuje linie towarów obrandowane przez siebie. Szacuje się, że w Polsce w branży FMCG sprzedaż spod znaku private labels ma wartość blisko ...
-
Penta Investments sprzedaje sieć Żabka
... spółki Żabki Polska SA. w pełni akceptuje strategię nowego właściciela, zakładającą rozwój sieci Żabka i Freshmarket. Jesteśmy przekonani, że dzięki dalszej dynamiczej ekspansji już wkrótce staniemy sie jedną z pięciu wiodących sieci handlowych w Polsce“ – powiedział Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska SA. Transakcja została zrealizowana ...
-
Nieruchomości komercyjne: biura najdroższe od 6 lat
... sieci handlowych. Podobne czynniki przyczyniły się do wzrostu czynszów w Sofii (4,2%) i Pradze (2,3%). W pierwszym kwartale stopy kapitalizacji dla nieruchomości przy głównych ulicach handlowych ...