-
Koronawirus a centra handlowe. 5 ważnych pytań
... . Umowy te zostały w konsekwencji „z dobrodziejstwem inwentarza” wdrożone w wielu centrach handlowych w Polsce. Wielu najemców może teraz żądać na ich podstawie zwolnienia z czynszu ... sklepach własnych (tzn. takich, których sieci są właścicielami, a nie najemcami). Co z pracownikami sklepów w centrach handlowych? Nie można wysyłać pracowników na ...
-
Centra handlowe kompletnie zdominowane przez pandemię
... czym największe skoki odnotowywane są w sektorze spożywczym. Dla wielu sieci handlowych kanał online stał się jedyną szansą na prowadzenie działalności. Część ... Jędrak, dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International. Mimo że wybuch epidemii koronawirusa w Polsce był kluczowym wydarzeniem mającym wpływ na rynek handlu w kraju, w ...
-
Wal-Mart chce do Polski
... sieci zdementował tą informację. Jak zauważa, Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, polski rynek jest ciągle atrakcyjny dla wielkich sieci handlowych. 20 największych sieci ...
-
ZPC Otmuchów w drodze na GPW
... wyroby śniadaniowe i słone przekąski dla międzynarodowych koncernów spożywczych i sieci handlowych. Sprzedaje także słodycze i płatki zbożowe pod własnymi brandami. - Produkujemy tzw. private labels dla międzynarodowych liderów rynku spożywczego i największych sieci handlowych w Polsce takich jak Biedronka, Lidl, Carrefour, Kaufland i wielu innych ...
-
Handel 2021 pod znakiem Covid-19
... handlowych, gdy tylko te były ponownie otwierane. Inwestorzy szukają możliwości Pomimo pandemii, inwestorzy cały czas są zainteresowani zakupem nowych projektów handlowych w Polsce ...
-
Liczba dark stores wzrosła w czasie pandemii
... także wejście na rynek e-commerce tradycyjnych sieci handlowych, które dotychczas prowadziły sprzedaż w ramach stacjonarnej sieci sklepów. Na polskim rynku działa kilka platform funkcjonujących w modelu q-commerce: Lisek.app (prekursor tego typu usług w Polsce), Glovo, a także działająca w ramach współpracy Glovo i sieci Biedronka usługa Biek, Wolt ...
-
Dyrektywa Omnibus wciąż sporym problemem dla e-commerce
... finansowy koszt w postaci kary nałożonej przez UOKiK. Jednak wielu małych graczy w Polsce niestety myśli krótkoterminowo. I tylko wysokość kary oraz jej nieuchronność może ... i tak wykonuje dużo dobrej pracy. Najbardziej to widać na przykładach największych sieci handlowych, bo przez ich nieuczciwość konsumenci najwięcej tracą. Warto też wspomnieć, ...
-
Polski handel w długach
... Dotyka to w dużym stopniu małych sklepów, które wskutek mniejszych dochodów i ekspansji sieci handlowych mają trudności z płatnościami. To z kolei sprawia, że trudności z utrzymaniem ... Długów Biuro Informacji Gospodarczej i Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. Według 68,8% przedsiębiorców z tej branży nieterminowe płatności stanowią ...
-
Podatek handlowy odłożony o rok. Polska czeka na wyrok TSUE
... fiskalne, dotykające zwłaszcza duże sieci handlowe, zostało odłożone w czasie o kolejny rok. To nie pierwsze przesunięcie wprowadzenia w Polsce tego budzącego kontrowersje świadczenia ... Brukseli. Najczęstszym zarzutem przeciw dodatkowemu opodatkowaniu dużych sklepów i sieci handlowych była, podobnie jak w przypadku Polski, niedozwolona pomoc państwa ...
-
Karty płatnicze bardziej wszechstronne
... je głównie po to, aby skrócić czas realizacji transakcji w sklepach. W Polsce działają w tej chwili dwa systemy - payPass (obsługiwany przez MasterCard) oraz ... się nad taką inwestycją. System bezprzewodowych płatności wykorzystuje coraz więcej sieci handlowych i usługowych. W terminale wyposażone są m.in. restauracje McDonald’s, salony EMPIK, ...
-
Zaległe płatności w branży spożywczej
... . Przyczyną jest m.in. zmiana dystrybucji, na niekorzyść hurtowników. Zarówno w Polsce, jak i za granicą, skutkować to będzie większą liczbą przejęć i konsolidacji ... tzw. handlu tradycyjnego, gdy w odpowiedzi na presję cenową ze strony sieci handlowych duzi dystrybutorzy sami sprzedają bezpośrednio w regionach na większą skalę, wypierając z ...
-
Galeria Łodygowa w Warszawie
... Polsce, firma Dolcan, wchodzi w rynek galerii handlowych. Na warszawskim Targówku powstanie obiekt o charakterze handlowo-usługowo-biurowym o powierzchni ponad ... Obiekt planowany jest jako miejsce dla dużej sieci handlowej np. spożywczej oraz liczne sklepy i punkty usługowe. Rynek galerii handlowych w Polsce od kilku lat silnie się rozwija. Eksperci ...
-
Polski rynek nieruchomości komercyjnych IV kw. 2011
... powierzchni handlowej będzie zbliżona do poziomu z roku 2011. Stabilna sytuacja ekonomiczna w Polsce oraz dość duża odporność polskiej gospodarki na rynkowe zawirowania sprawiają, że polski rynek jest atrakcyjny dla międzynarodowych sieci handlowych, które decydują się otworzyć tutaj lokale handlowe lub zwiększyć zaangażowanie w już istniejącą ...
-
PeoPay: płatności mobilne w Biedronce
... Zarządzający Departamentem Klienta Detalicznego. Oprócz sieci sklepów Biedronka PeoPay działa również w ponad 19000 terminali w całej Polsce oraz w ponad 4000 sklepach internetowych. Dzięki temu klienci nie będą musieli instalować innych systemów płatności mobilnych, by płacić w różnych punktach handlowych. Co więcej, w aplikacji PeoPay użytkownicy ...
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
... rok. Wydatki na reklamę mają wzrosnąć w Polsce o 1,8 procenta, a nie jak przewidywano w grudniu 1,4 procenta. W bieżącym roku wartość rynku reklamowego ma ... Dr. Oetker) i właściciele sieci handlowych – w czołówce reklamodawców tego segmentu utrzymują się Lidl, Jeronimo Martins i Media Expert, znacząco wzrosły wydatki reklamowe sieci Żabka. Mniej niż ...
-
Ranking kont studenckich
... . Jakie dodatki przygotowały banki? mBank oferuje do 25 % zniżki na kursy w szkołach językowych w całej Polsce oraz atrakcyjne oferty zakupowe w najpopularniejszych sieciach handlowych. Millenium Bank proponuje zniżki w blisko 6 500 punktach w Polsce (sklepy, kina, muzea, itp.) oraz 100 tys. punktów w Europie objętych siecią Euro26. Karta ...
-
Rynek magazynowy w 2016 r.
... e-commerce oraz ekspansje firm już funkcjonujących na naszym rynku (logistycznych, sieci handlowych oraz przedsiębiorstw powiązanych z motoryzacją). Podaż przekroczyła 1,25 mln mkw., a w ... powierzchni zostało wybudowane w regionie Warszawy (239 tys. mkw.), następnie w Polsce Centralnej (230 tys. mkw.) i Poznaniu (195 tys. mkw.). W strukturze podaży ...
-
Inwestowanie na giełdzie: analiza spółki OEX
... sprzedaży produktów i usług klienta w sieci punktów detalicznych. Obecnie Grupa OEX jest dostawcą usług dla trzech operatorów sieci komórkowych w Polsce – Orange, T‐Mobile i Plus. Podstawowe usługi oferowane klientom w ramach segmentu Wsparcia sprzedaży to: outsourcing przedstawicieli handlowych, merchandising, badania ekspozycji i dostępności ...
-
Żywność ekologiczna będzie popularniejsza?
... etapy produkcji, już od wytwarzania surowców. Duże sieci handlowe nie widzą na razie w Polsce miejsca na rozwój sprzedaży ekożywności na taką skalę jak ... procent. klientów znajdują w dużych miastach. Zwiększa się też liczba sklepów i sieci handlowych oferujących ekożywność. Producenci poszerzają swój asortyment, wprowadzając na rynek nowe produkty. ...
-
CEDC sprzeda dystrybucję na rzecz Eurocash
... , zawarła 8 kwietnia wiążącą przedwstępną umowę sprzedaży 100 % swojej sieci dystrybucyjnej w Polsce na rzecz Eurocash S.A. za kwotę 400 mln PLN w gotówce (z ... w Polsce. Wierzymy, że podpisana umowa dystrybucyjna zapewni stabilność naszej sprzedaży, promocji, poziomu zapasów, przepływów pieniężnych i innych najważniejszych wskaźników handlowych ...
-
Handel i budownictwo to najpopularniejsze branże wśród mikrofirm
... znaleźli się przedsiębiorcy zajmujący się produkcją. Ubywa handlowców Struktura branżowa mikrofirm w Polsce zmienia się. W roku 2014, wg danych na koniec października, ... odsetek firm handlowych oraz zajmujących się naprawą aut. Ten proces trwa już od kilku lat, co wynika z dużej konkurencji ze strony sieci handlowych oraz sklepów internetowych. ...
-
Smart Commerce przyszłością handlu
... wykorzystanie pojawiających się nowych technologii, pojęcie Smart Commerce wciąż ewoluuje. Jednak postępująca popularyzacja wykorzystania systemów SI, AR/VR oraz IoT w placówkach sieci handlowych bezsprzecznie oznacza, że branża ta ewoluuje w stronę coraz szerszej implementacji założeń bycia „smart”. 1. Gemius, E-commerce w Polsce, Warszawa 2018
-
Konkurencja obniży ceny benzyny
... składają również najwięksi konkurenci niezależnych dystrybutorów - stacje takich sieci handlowych jak Géant, Auchan, Carrefour czy Tesco. Przedstawiciele tego ostatniego zapowiedzieli ostatnio, że zamierzają wydać w tym roku 100 mln zł na rozwój swoich stacji w Polsce. Dużym atutem należących do hipermarketów stacji benzynowych jest to ...
-
Silna pozycja branży mięsnej
... sieci handlowych. Zdaniem Janusza Rodziewicza, prezesa SRW RP, najważniejsza jest jednak integracja firm mięsnych. Wspólne centra zakupowe i dystrybucyjne, najlepiej pod wspólną marką. Wzory trzeba czerpać z doświadczenia naszych zachodnich sąsiadów - wyjaśnia prezes SRW RP. Ostatnio również sieci ...
-
Nowy sklep Netto na Dolnym Śląsku
... sieci sklepów Netto. W poniedziałek 14 grudnia Netto otworzy swój pierwszy sklep w Jeleniej Górze i 180 w Polsce. Nowe Netto powstało w Cieplicach, przy ul ... mogą też przynieść tego dnia zniszczone reklamówki innych sieci handlowych. Zostaną one wymienione bezpłatnie na nową, wytrzymałą torbę sieci Netto. W czasie otwarcia sklepu zorganizowany będzie ...
-
Sklep Netto w Myśliborzu
... zachodniopomorskim. W dniu otwarcia na klientów czekało wiele atrakcji. Netto w Myśliborzu to 187 sklep tej sieci w Polsce i trzeci otwarty w tym roku. Przy ulicy Lipowej, na standardowych 660 mkw. powierzchni ... mogli też przynieść tego dnia reklamówki innych sieci handlowych, które zostały wymienione bezpłatnie na nową, wytrzymałą torbę sieci ...
-
Trzy nowe hipermarkety Tesco
... sieci handlowych koncentruje się na rozwoju małych sklepów, sieć Tesco nadal intensywnie inwestuje w ... Tesco otworzyło 7 hipermarketów o powierzchni powyżej 3000 mkw. - Praktycznie wszystkie sieci w Polsce wstrzymały rozwój hipermarketów - mówi Michał Sikora z biura prasowego sieci. - Mamy pomysł jak zachęcić jeszcze więcej klientów do zakupów ...
-
Inspekcja Handlowa: kontrole 2013
... m.in. artykuły spożywcze, oznakowanie produktów cenami, usługi hotelarskie, promocje w dużych sieciach handlowych oraz paliwa. Jednocześnie IH przyjął ponad 19 tysięcy zawiadomień od konsumentów o niewłaściwej jakości sprzedawanych towarów. W Polsce funkcjonuje 16 wojewódzkich inspektoratów . Co roku sprawdzają jakość produktów oferowanych w handlu ...
-
Handel w oczekiwaniu na pik rekrutacyjny
... przykład wprowadzaniem wolnych od handlu niedziel czy wycofywania się z Polski sieci handlowych, jednak więcej pokaże nam zbliżający się sezon. Już teraz widać ... kandydata i w dużej mierze są to obcokrajowcy. Ukraińcy zarabiający i chcący zarabiać w Polsce, w wielu przypadkach pracują dłużej niż Polacy. Średnia liczba RBH pracownika tymczasowego w ...
-
Inspekcja Handlowa kontroluje oznakowanie warzyw i owoców. Dużo zastrzeżeń
... sieci handlowe. Jak informuje UOKiK, nieprawidłowości w zakresie oznakowania warzyw i owoców wystąpiły w 37 spośród 98 przebadanych placówek 16 sieci handlowych. ... w Delikatesach Centrum według etykiety sprowadzono z Holandii, a naprawdę wyrosły w Polsce, w Stokrotce przy marokańskich pomidorach daktylowych podano kilka krajów pochodzenia: ...
-
W Black Friday i Cyber Monday polski konsument wyda około 1000 zł
... Friday (20%). Takie otoczenie wymaga dobrego przygotowania od producentów i sieci handlowych – kluczem do sukcesu na festiwalu promocji staje się ... Polsce rola kanału stacjonarnego jest wciąż istotna. Ponad połowa zakupów online dokonywana jest przez komputer (56% w Polsce i 54% w Europie Zachodniej), a ponad jedna trzecia na telefonie (36% w Polsce ...
-
Rynek wina czeka gorszy rok
... - System znaków akcyzowych, czyli banderoli, w Europie istnieje jedynie w Polsce i Rosji. To anachroniczny przepis, który znacznie zwiększa koszty importu, a w rezultacie cenę ... Świata, czyli m.in. z Francji czy Włoch, straciły dobrą markę w Polsce w wyniku złej polityki sieci handlowych. Firmy te sprowadzały w latach 90. wina bardzo słabej jakości ...
-
Carrefour stawia na małe sklepy
... sieci handlowych nie będą, jak dotąd, wielkomiejskie hipermarkety, ale mniejsze sklepy na osiedlach i w niewielkich miejscowościach. O ... sklepów rocznie, z których tylko kilka to duże markety. Tak ambitnych planów nie ma nikt inny w Polsce - ocenia gazeta. Tesco zapowiada otwieranie najwyżej 50 sklepów rocznie, Auchan zaledwie 1-2, podobnie jak Real, ...
-
Kolejne supermarkety Intermarché
... é pod szyldem Super. Łącznie z nowymi sklepami do sieci Intermarché w Polsce należy obecnie 161 placówek. Nowe sklepy uruchomiono w Mogilnie (woj. kujawsko-pomorskie) oraz w Rawie Mazowieckiej (woj. łódzkie). Grupa konsekwentnie realizuje koncepcję tworzenia kompleksów handlowych, tzw. Rynków Muszkieterów. Dlatego również w Mogilnie i Rawie ...
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
... stopniowo się stabilizuje, mimo sytuacji na europejskich rynkach. Czy również w Polsce możemy się spodziewać tak długo oczekiwanej poprawy? Z gospodarki płyną coraz bardziej optymistyczne ... się też nowy gracz – Vivus. Wyższe niż przed rokiem są także wydatki sieci handlowych, w tym Lidla, choć inny lider branży, Jeronimo Martins, wydał w tym ...