-
Zakup paliwa na paragon w kosztach uzyskania przychodu?
... także… paragon, ale tylko w niektórych sytuacjach. I tak §14 ust. 4 rozporządzenia mówi, że zakup w jednostkach handlu detalicznego materiałów, środków czystości i bhp oraz materiałów biurowych może być, dokumentowany paragonami zaopatrzonymi w: datę i stempel (oznaczenie) jednostki wydającej paragon, ilość nabytego towaru, cenę jednostkową towaru ...
-
Telepraca nasza powszednia
... pracy (nawet o 50 procent), optymalizacja stanu zatrudnienia, znaczna redukcja ilości zwolnień chorobowych, znaczna oszczędność powierzchni biurowej, wyposażenia i zużycia materiałów biurowych, ograniczenie konfliktów w pracy, zapłata za uzyskane efekty a nie za czas pracy, zmniejszenie kosztów zatrudnienia personelu. Wielu pracodawców stosujących ...
-
Żelowe drukarki Ricoh
... są dla użytkowników tanich kolorowych drukarek laserowych, a także biurowych użytkowników drukarek atramentowych i monochromatycznych drukarek laserowych. Wykorzystując płynny żel ... a ich żywotność jest równa cyklowi życia drukarki. Obniża to koszty materiałów i tym samym koszt wydruku. Inne oszczędności kosztowe realizowane są poprzez możliwość ...
-
Przetargi elektroniczne: rodzaje i sposób działania
... system zakupów jest procedurą świetnie sprawdzającą się w przypadku zakupów powtarzalnych, czyli wielokrotnego nabywania takich samych towarów lub usług (materiałów biurowych, sprzętu komputerowego, paliwa). Przepisy nie określają maksymalnej górnej granicy wartości szacunkowej zamówienia, która może być zamawiana za pośrednictwem dynamicznego ...
-
Drukarki Konica Minolta magicolor
... biurowych o dwa nowe modele - magicolor 4650EN i magicolor 4650DN. Nowe drukarki przeznaczone dla jednoosobowych firm, małych ... do 850 arkuszy. Oba urządzenia posiadają czołowy dostęp zarówno do podajników papieru, jak i materiałów eksploatacyjnych. magicolor 4650EN i magicolor 4650DN zostały wyposażone w kontroler Emperon, procesor 500 MHz i pamięć ...
-
Stanowisko sekretarki wciąż popularne
... pl dużą popularnością cieszyły się stanowiska sekretarek, pracowników biurowych oraz recepcjonistek. Wśród blisko 30 tysięcy ofert pracy, publikowanych przez giełdę, ... rezerwacja biletów, prowadzenie baz danych, redagowanie korespondencji, zamawianie artykułów i materiałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania biura, a często też obsługa centrali ...
-
Działania proekologiczne banków
... z tym ogranicza zużycie energii m.in. poprzez zastąpienie żarówek świetlówkami. Bank dba o segregację i recykling odpadów powstających w biurach i wprowadza katalog ekologicznych materiałów biurowych. Raiffeisen Bank w ubiegłym roku rozpoczął program „Go Green!”, który opiera się na szerzeniu świadomości ekologicznej wśród pracowników. W centrali ...
-
Druk kolorowy jest ekonomiczny
... Lexmark, dostawcy rozwiązań druku. W rezultacie drukują znacznie mniej niepotrzebnych materiałów, co prowadzi do zmniejszenia zużycia papieru i zmniejszenia kosztów w porównaniu do ... kolorowego druku w Europie? Jak już wspomniano powyżej, 71 % pracowników biurowych w Europie posiada dostęp do co najmniej jednej kolorowej drukarki. W czołówce, jeżeli ...
-
Biurowiec Green Corner w Warszawie
... Corner będzie budynkiem biurowym klasy A, posiadającym 27 500 m kw powierzchni biurowych i handlowych, a oddanie do użytku planowane jest na przełomie drugiego i trzeciego kwartału ... innymi lokalizacja projektu, optymalizacja zużycia energii i wody, wybór materiałów oraz jakość środowiska wewnętrznego. Green Corner będzie posiadał 7 kondygnacji ...
-
Monitor NEC MultiSync EA232WMi
... produkcji plastiku pochodzącego z recyclingu oraz materiałów niezawierających rtęci oznacza dodatkowe ograniczenie szkodliwego wpływu na środowisko. Monitor oferuje dobrej jakości obraz w formacie 16:9 i kontrast dynamiczny 25000:1. MultiSync EA232WMi jest idealnym rozwiązaniem do zastosowań biurowych i rozwiązań wieloekranowych w średnich i dużych ...
-
Potrącenia i odliczenia z wynagrodzenia pracownika
... tłumaczone". Zaliczką podlegającą potrąceniu jest więc tylko zaliczka w sensie ścisłym, tj. kwota wypłacona pracownikowi do rozliczenia się np. w celu zakupu materiałów biurowych czy na poczet podróży służbowej. Należności ze środków pracodawcy Pewna część świadczeń egzekwowanych z wynagrodzenia wymaga zgody pracownika na ich potrącenie ...
-
Bizhub C25 Konica Minolta
... i faks. To wielofunkcyjne urządzenie drukujące w kolorze przeznaczone do prac biurowych. Dzięki małej masie, niewielkim rozmiarom i cichej pracy można je zainstalować ... technicznego wszystkich urządzeń podłączonych do sieci oraz kontrolowanie zużycia materiałów eksploatacyjnych. Dzięki zastosowaniu aplikacji CS Remote Care możliwe jest bezpośrednie ...
-
Praca zdalna: blaski i cienie
... 25 do 5 procent. Oszczędność kosztów – Zatrudniając pracowników zdalnych, firmy oszczędzają na kosztach wynajmu biura, umeblowania, zakupu sprzętu i oprogramowania, materiałów biurowych itp. Jedyną niezbędną inwestycję stanowi nowoczesna platforma komunikacji IP, która i tak jest przez większość firm wykorzystywana dla usprawnienia obsługi klienta ...
-
Kiedy wydatki w koszty podatkowe?
... przypisać do danego okresu i tym samym podlegają one zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów jednorazowo w momencie poniesienia, należą w szczególności: koszty zakupów materiałów biurowych, których nie można przypisać do konkretnego okresu, koszty administracyjne itp. Do tzw. kosztów pośrednich, które można przypisać do konkretnego okresu ...
-
Samozatrudnienie czy praca na etacie?
... brutto, można przez 5 lat zaliczać miesięcznie w koszty ok. 900 zł; nie dotyczy aut w leasingu), raty leasingowe, zakup komputera, programów komputerowych, materiałów biurowych itp., a także koszt usługi księgowej. Pod tym względem działalność gospodarcza wygrywa z etatem, ponieważ pracownicy mają stałe i bardzo niskie koszty uzyskania ...
-
Dotacja na otwarcie firmy: odliczony VAT a podatek PIT
... na jego konto kwota 1 000 zł w ramach wsparcia pomostowego, która jest przeznaczona na sfinansowanie bieżących zakupów związanych prowadzoną działalnością (zakup materiałów biurowych, energii, koszty telefonów itp.). Od zakupów tych wnioskodawca odliczył i odlicza na bieżąco podatek VAT, nie zostały one natomiast zaliczone do ...
-
Nowe monitory Philips w formacie 16:10
... do serii profesjonalnej i biznesowej. Dedykowane są one przede wszystkim do zastosowań biurowych. 24-calowe monitory wyposażone są w czujnik PowerSensor, który zmniejsza zużycie energii ... o 80%, ale również wydłuża żywotność monitora. Co więcej, 25% materiałów wykorzystanych do produkcji monitorów pochodzi z recyklingu, a całość konstrukcji wolna ...
-
E-faktura: dlaczego warto ją stosować?
... faktur elektronicznych to dla przedsiębiorstwa przede wszystkim ograniczenie wydatków jakie firma ponosi wystawiając i wysyłając tradycyjne dokumenty sprzedaży. To oszczędność materiałów biurowych, takich jak papier, tonery do drukarek czy koperty oraz zminimalizowanie kosztów związanych z przechowywaniem dokumentów. E-faktur nie trzeba drukować ...
-
Internet Wszechrzeczy: 4,6 biliona dolarów dla sektora publicznego
... . Na przykład, intensywniejsze wykorzystanie rozwiązań do pracy zdalnej może wygenerować ok. 125 miliardów dolarów dzięki obniżeniu kosztów nieruchomości, materiałów biurowych i innych. Rozwiązania te zwiększają jednocześnie produktywność pracowników i stwarzają nowe możliwości zatrudniania. „Sektor publiczny stoi przed ogromnym wyzwaniem, aby ...
-
Jak obniżyć podatek dochodowy w firmie?
... w dacie zapłacenia raty kredytu. 7. Pozostałe rodzaje kosztów. Przedsiębiorcy mogą również zaliczać do kosztów uzyskania przychodu wydatki z tytułu zakupu materiałów biurowych, książek czy literatury fachowej związanej z prowadzoną działalnością gospodarczą czy zakup niedrogich gadżetów z logo firmy które będą przekazywane nieodpłatnie kontrahentom ...
-
Malarz budowlany
... pomieszczeniach różnego rodzaju budynków (mieszkalnych, biurowych, w halach fabrycznych, magazynach, pomieszczeniach sklepowych itp.), a także na zewnątrz budynków. ... stopów metali, pokryć dachowych, rynien, rur spustowych i obróbek z blachy oraz innych materiałów wykonywanie napisów, liter, deseni, pasków wielobarwnych i obramowań ocenianie jakości ...
Tematy: malarz budowlany -
Sekretarka
... prowadzenie terminarza przełożonego i organizowanie mu podróży służbowych, oraz przygotowywanie materiałów i dokumentów na jego polecenie. Sekretarka najczęściej jako pierwsza przyjmuje gości ... interesantów prowadzenie dokumentacji kancelaryjno-biurowej obsługiwanie urządzeń biurowych zarządzanie czasem pracy przełożonego kontrolowanie efektywności ...
Tematy: sekretarka -
Remont gminnej drogi w kosztach podatkowych spółki jawnej?
... to takie koszty, których poniesienie jest niezbędne w celu uzyskiwania przychodu, nie można ich jednak przypisać konkretnemu przychodowi (np. koszty zakupu materiałów biurowych, czy usług księgowych). (…) Biorąc powyższe pod uwagę stwierdzić należy, że wydatki poniesione na ten cel będą mogły stanowić wydatki pośrednio ...
-
Przetargi: klauzule społeczne i środowiskowe to rzadkość
... zatrudnienie określonej liczby pracowników na umowę o pracę i przedstawienie stosownego oświadczenia, które to potwierdzi. Ministerstwo Gospodarki poszukując dostawcy materiałów biurowych i ksero zobowiązało go do zatrudnienie osoby niepełnosprawnej i powierzenia jej zadań związanych z merytoryczną częścią kontraktu, np. przygotowaniem dokumentacji ...
-
Nocleg pracownika poza podróżą służbową bez podatku dochodowego?
... sygn. II FSK 2387/12, zgodnie z którym: „ (...) obowiązek zapewnienia prawidłowej organizacji pracy nie może być utożsamiany tylko z zapewnieniem biurka, materiałów biurowych czy pokryciem kosztów eksploatacji samochodu służbowego czy kosztów zużytej energii elektrycznej. Ten obowiązek należy i trzeba odnosić i analizować w kontekście konkretnych ...
-
Hotel ze śniadaniem dla pracownika mobilnego z podatkiem dochodowym?
... 2629/11: „Przyjęcie odmiennego stanowiska prowadziłoby do paradoksalnego wniosku, iż wartość związanych z obowiązkami pracownika wydatków pracodawcy w postaci m.in. materiałów biurowych, zużytego prądu, wydatków związanych z eksploatacją samochodu służbowego itp. powinna być proporcjonalnie przypisywana do przychodów pracowników z tytułu stosunku ...
-
Rozliczenie wydatków organizacji przetargu na budowę środka trwałego
... , na które składają się: wynagrodzenia wraz z pochodnymi pracowników zarządu, koszty delegacji, koszty eksploatacji samochodów służbowych, koszty zużycia materiałów biurowych, podatki o charakterze kosztowym, opłaty pocztowe, telekomunikacyjne i inne, koszty utrzymania budynków i pomieszczeń zarządu, koszty ogólnoprodukcyjne obejmujące koszty ...
-
Rynek nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych II kw. 2015
... przeznaczonych do sprzedaży. Z kolei w przypadku nieruchomości komercyjnych, zwłaszcza biurowych, zauważalny był wzrost wskaźnika pustostanów, co było bezpośrednim następstwem ciągle ... dla deweloperów relacją cen mieszkań do niskich od kilku lat kosztów materiałów i robót budowlanych. Dane finansowe firm deweloperskich wskazują z reguły na niską ...
-
Jak cyfryzacja wspiera polski biznes?
... rzecz ich elektronicznych odpowiedników daje przedsiębiorstwu możliwość znacznego ograniczenia wydatków ponoszonych przy wystawianiu i wysyłaniu dokumentów sprzedaży. To nie tylko oszczędność materiałów biurowych - papieru, tonera czy kopert, ale też szansa na zwiększenie wydajności pracy. E-faktury nie trzeba drukować, wysłanie jej do klienta trwa ...
-
Hotel dla pracownika niebędącego w podróży służbowej
... 2387/12, Naczelny Sąd Administracyjny orzekł, że obowiązek zapewnienia prawidłowej organizacji pracy nie może być utożsamiany tylko z zapewnieniem biurka, materiałów biurowych czy pokryciem kosztów eksploatacji samochodu służbowego czy kosztów zużytej energii elektrycznej. Ten obowiązek należy i trzeba odnosić i analizować w kontekście konkretnych ...
-
Zapewnienie pracownikowi noclegu obciążone podatkiem dochodowym
... 2387/12, Naczelny Sąd Administracyjny orzekł, że obowiązek zapewnienia prawidłowej organizacji pracy nie może być utożsamiany tylko z zapewnieniem biurka, materiałów biurowych czy pokryciem kosztów eksploatacji samochodu służbowego czy kosztów zużytej energii elektrycznej. Jeżeli prawidłowe i efektywne wykonywanie obowiązków pracowniczych wymaga od ...
-
Nocleg dla oddelegowanego pracownika z podatkiem dochodowym
... 2387/12, Naczelny Sąd Administracyjny orzekł, że obowiązek zapewnienia prawidłowej organizacji pracy nie może być utożsamiany tylko z zapewnieniem biurka, materiałów biurowych czy pokryciem kosztów eksploatacji samochodu służbowego czy kosztów zużytej energii elektrycznej. Jeżeli prawidłowe i efektywne wykonywanie obowiązków pracowniczych wymaga od ...
-
Canon imageRUNNER ADVANCE C256i, C356i oraz C356P
... druku do 35 str./min i są dedykowane dla wszelkiego rodzaju środowisk biurowych. Urządzenia imageRUNNER ADVANCE C256i, C356i oraz C356P mają 10,1-calowe ekrany ... zszywania i sortowania, pozwalając zaoszczędzić czas podczas produkcji bardziej złożonych materiałów. imageRUNNER ADVANCE C256/356 są zgodne z najnowszym oprogramowaniem Canon uniFLOW ...
-
Cyfryzacja zakupów firmowych. Ile oszczędzają przedsiębiorcy?
... , by generować wartość dodaną w organizacji. Prawdą jest, że w dużej części przedsiębiorstw nadal dział zakupów traktowany jest jako narzędzie do kupowania materiałów biurowych, czy innych niezbędnych do funkcjonowania przedsiębiorstwa produktów. Warto jednak spojrzeć na zespoły zakupowe jako te, które są w stanie wygenerować oszczędności ...
-
Zakupy z dotacji zwolnionej od podatku są kosztem firmy
... działalności gospodarczej. Otrzymane pieniądze przeznaczył na zakup sprzętu niezbędnego do prowadzenia firmy, tj. laptopa, projektora, drukarki, mebli, wyposażenia, materiałów biurowych, narzędzi serwisowych, oprogramowania komputerowego i komponentów elektronicznych. Każdy zakup nie przekroczył kwoty 3.500 zł. Powyższe stały się w związku z tym ...