-
Ekologia w polskich szafach. Jak kupujemy odzież?
... lupę wzięto również zachowania zakupowe oraz sposoby, w jakie zwykliśmy używać odzież i obuwie. Efektem analizy jest opracowanie „Czy ekologia jest w modzie? Raport o ... znanym. Wśród sektorów charakteryzujących się największą szkodliwością dla środowiska sektor modowy i odzieżowy respondenci uplasowali dopiero na szóstej pozycji. Tymczasem, jak ...
-
Sektor MSP: lepsze czasy na horyzoncie
... : transport i spedycja, odzież i obuwie oraz poligrafia i wydawnictwa. Badania ujawniły, że w tych dziedzinach znacznie częstsze są prognozy pogorszenia się sytuacji (transport i spedycja – 40 proc., odzież i obuwie – 43,8 proc., poligrafia i wydawnictwa – 50 proc.) niż jej poprawy (transport i spedycja – 16 proc., odzież i obuwie – 16,4 proc ...
-
Branża handlowa ma 2,4 miliarda złotych długów
... w październiku w stosunku do tego samego miesiąca ub.r. w takich kategoriach, jak odzież i obuwie – spadek o 12,8 proc. oraz meble, sprzęt AGD i RTV – mniej o 3,6 proc. Znacząco ... ,2 miliarda złotych. Świadczy to o trudnym położeniu, w jakim znalazł się ten sektor. Obraz radosnych zakupów kreowany w reklamach nie idzie w parze z realną sytuacją ...
-
E-commerce zawiódł. Na czym branża TSL zarobi w tym roku najwięcej?
... Obuwie zamawia niewiele mniej, bo 67%. Wydajemy na to średnio 270 zł miesięcznie, a w przypadku butów jest to 275 zł. To olbrzymi potencjał sprzedażowy. Te kwoty wyraźnie jednak wzrastają w świątecznym sezonie zakupowym, a wraz z nimi rośnie wolumen zamówień, ponieważ odzież, obuwie ...
-
Ciche straty, głośny problem. Kradzież w sklepie wymknęła się spod kontroli?
... produkty akcyzowe (20%) oraz odzież, obuwie i tekstylia (16%). W ramach tych kategorii, najczęściej identyfikowane są cukierki i słodycze (14%), alkohol (13%) oraz odzież z wyłączeniem bielizny (9%). To ... generują nieoptymalne koszty przy ograniczonej efektywności. Sektor potrzebuje dedykowanych modeli zabezpieczeń dostosowanych do rzeczywistych ...
-
Logistyka rynku mody zagrożona wojną celną Chiny-USA
... odzież, obuwie i akcesoria były w 2024 r. najpopularniejszą kategorią produktową pod względem udziału zamówień. Aż 46% osób korzystających w UE z internetu zrobiło zakupy właśnie w tej kategorii. Sektor modowy zdeklasował w ten sposób drugie w kolejności zakupy gotowych posiłków (21%) oraz asortyment z kategorii uroda (20%). Również w Polsce sektor ...
Tematy: rynek mody, branża modowa, odzież, import odzieży, moda, rynek odzieżowy, logistyka, cło, cła, wojna celna -
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... Zdrowia, Ministerstwa Sprawiedliwości i Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (sektor pozostałe, +20,1 mln zł, dynamika +24,5%). Po czterech kwartałach 2019 r. wpływy ... dynamika -14,0%) i 5,1 mln zł (dynamika -9,4%), straciły też kluczowe dla medium sektory odzież i obuwie oraz higiena i pielęgnacja. Jedną z głównych przyczyn spadków było ...
-
Artykuły dla dzieci: połowa firm cienko przędzie
... odzież, jedna czwarta na zabawki, a jedna dziesiąta na żywność Według PMR główne segmenty wydatków na artykuły dla dzieci stanowi odzież i obuwie ...
-
Mapa Rynku Pracy - Grudzień 2004
... ich pogorszenie. Sprzedaż bieżącą oceniają negatywnie firmy sprzedające żywność, włókno, odzież i obuwie. Wzrost sprzedaży zanotowały przedsiębiorstwa zajmujące się dystrybucją mebli i sprzętu ... największy spadek liczby ogłoszeń - sięgający prawie 100. Ostatecznie sektor uzyskał 9% udział w badanych ogłoszeniach (o 2 punkty procentowe mniej niż ...
-
Przeciętne wynagrodzenie wzrosło o 12%
... wzrostu cen wyniosło 4,6 proc. Najszybciej drożeje energia i transport, tanieje natomiast odzież i obuwie. SYTUACJA NA GPW W takich dniach, jak dziś warszawska giełda pokazuje, swoją słabość ... niestety nie było i na wszystkich rynkach mocno tracił sektor finansowy - szkocki RBS tracił 9 proc., Barclays 5,5 proc., a za oceanem Freddie Mac papiery ...
-
Inwestycje w e-commerce i handlowe niedziele. Tego potrzebuje handel?
... aż o 22,9 proc. To największy spadek w całej historii badań, a są przypadki (np. odzież i obuwie z notowaniem - 63,4 proc.), gdzie jest on blisko trzykrotnie wyższy. Ponowne ... koszyka zakupowego (27 proc.) produkty FMCG. Okazuje się, że nawet ten sektor odnotował w kwietniu spadek o 14,9 proc. Kolejne miesiące pokażą z kolei, jak pandemia wpłynęła ...
-
O 105% r/r więcej niewypłacalności w I kwartale 2021
... podaje Euler Hermes, sektorem z największą liczbą niewypłacalności w I kwartale 2021 jest sektor usług - +174% r/r. Natomiast sektorem z najmniejszą skalą wzrostu niewypłacalności - ... na rzecz budownictwa. Niewypłacalności są także w przemyśle lekkim: odzież i obuwie; novum są pojawiające się problemy producentów tektury, opakowań, drukarni. ...
-
Pandemia napędza e-commerce. Korzystają m.in. magazyny
... (tzw. marketplace). W trakcie pierwszej fali największe wzrosty odnotowały kategorie: odzież i obuwie, a także RTV, AGD, książki oraz meble. Wygodniej i bliżej domu Pandemia ... strefy ekonomiczne. Autorzy opracowania policzyli, że przez ostatnie pięć lat sektor e-commerce i operatorzy obsługujący procesy e-handlu odpowiadali za 25% - 30% całego ...
-
Zrównoważony rozwój: greenwashing wzbudza podejrzliwość konsumentów
... najgorzej to media społecznościowe (60%), mięso i produkty mięsne (58%) oraz odzież i obuwie (57%). Pod względem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju branża dóbr luksusowych ... mogą przebić się do świadomości konsumentów i wprowadzać znaczące zmiany. Bez względu na sektor działalności jeszcze nigdy nie mieliśmy do czynienia z tak dużą koniecznością ...
-
Przetargi - raport II 2012
... '11. Zdecydowanie kończy się już martwy sezon zimowy w "budowlance", sektor ten zanotował bardzo wysoki miesięczny przyrost ogłoszeń przetargowych - podaje raport ... , także zdrowia. Obniżył się natomiast udział wydatków na restauracje i hotele, odzież i obuwie, wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego, a także na towary i usługi w ...
-
E-commerce kontra zakupy tradycyjne
... sobie dobrze zarówno w handlu tradycyjnym, jak i internetowym, czerpiąc zyski z obu kanałów sprzedaży. Mowa tu o sklepach oferujących różnego rodzaju gadżety, a także odzież i obuwie - produkty te były w ubiegłym roku równie chętnie nabywane w sieci, jak i offline. Podobna sytuacja dotyczy segmentu RTV/AGD, który i tak pozostaje najbardziej ...
-
Przetargi - raport IV 2013
... . Inflacja w stosunku do poprzedniego miesiąca wyniosła z kolei 0,4 proc. Najmocniej wzrosły ceny za usługi z zakresu rekreacji i kultury (o 2,0 proc.), za odzież i obuwie (o 3,3 proc.) oraz żywność i napoje bezalkoholowe (o 0,4 proc.). Z produktów żywnościowych najbardziej podrożały owoce i warzywa, makarony, oleje roślinne i ryby. Spadły ceny ...
-
Europejski konsument na rynku. Jak kupujemy?
... ” – mówi Magdalena Frątczak, dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych w CBRE. Robienie zakupów w najbliższej okolicy jest także wyraźnym trendem w grupie 16-24-latków, którzy kupują odzież i obuwie w swoim sąsiedztwie aż 19 razy w roku. Także ta grupa wiekowa najczęściej udaje się na zakupy do centrów miast i na ulice ...
-
Jak e-commerce zmienia powierzchnie magazynowe?
... prognoz wzrośnie do 10% już w ciągu najbliższych 2-3 lat (źródło: Admitad). W ujęciu branżowym rozwój ten dotyczy takich kategorii produktowych jak odzież i obuwie, sprzęt AGT&RTV, elektronika, FMCG, wyposażenie wnętrz, książki, meble czy części motoryzacyjne. E-commerce motorem napędowym polskiego rynku magazynowego Pod silnym wpływem ...
-
Logistyka e-commerce pod presją
... odzież, obuwie i inne akcesoria modowe. Spośród ponad 7,6 tys. respondentów w wieku 18-64 lata, którzy zrobili zakupy w sieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy, aż 26% wskazało na odzież ... także podkreślić, że również raport Nielsen i Sendcloud udowadnia, że europejski sektor e-commerce stoi rynkiem mody. Według analityków tych organizacji najczęściej ...
-
Moda w e-commerce: zwroty wyzwaniem dla logistyki
... odzież, obuwie i akcesoria mają także niezłe perspektywy wzrostowe. O ile bowiem średnioroczny wzrost dla unijnego e-commerce B2C w latach 2023-2027 szacuje się na 9,17%, co przełoży się na 568,5 mld dolarów na koniec prognozowanego okresu, to sektor ... mld osób. W Unii z zakupów internetowych w kategorii odzież, obuwie i akcesoria skorzysta 227,1 mln ...
-
Wojna handlowa Trumpa nabiera tempa. Cła odwetowe uderzą w USA?
... straty, to tekstylia, odzież i obuwie (6,5 mld USD), a następnie komputery i telekomunikacja (5,7 mld USD) oraz maszyny i urządzenia (3,8 mld USD). Tajwan, Korea Południowa i Japonia są następne w kolejce, każde z potencjalnymi maksymalnymi stratami eksportowymi w wysokości 22 mld USD. W przypadku Tajwanu sam sektor komputerów i telekomunikacji ...
Tematy: wojna handlowa, cło, cła, Donald Trump, gospodarka USA, Chiny, eksport, import, wymiana handlowa -
Reklamy przyspieszają: 2,9% wzrostu po 9. miesiącach br. Są szanse na 3,5%
... magazynów sektory odzież i obuwie oraz higiena i pielęgnacja. Dzienniki Po dziewięciu miesiącach budżety przeznaczone na reklamę w dziennikach spadły ogółem o 12,8 mln zł. Od początku roku w każdym kwartale reklamodawcy wydawali na reklamę w dziennikach około 9% mniej niż przed rokiem. Największy udział w spadku medium miał sektor produkty ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2017
... wzrost cen. W prezentowanych branżach handlowych diagnozy koniunktury są optymistyczne. W bieżącym miesiącu naj-lepsze są oceny zgłaszane przez przedstawicieli branży tekstylia, odzież, obuwie (plus 11,3 w styczniu br., plus 10,2 w grudniu ub. r.). Dyrektorzy pozostałych branż również oceniają koniunkturę pozytywnie, lepiej niż w ubiegłym miesiącu ...
-
Koniunktura przemysłowa III 2017
... . Dyrektorzy firm przewidują wzrost cen. W prezentowanych branżach handlowych wskaźniki koniunktury są zróżnicowane. Pozytywne oceny zgłaszane są przez przedstawicieli branż: tekstylia, odzież, obuwie (plus 24,7 w marcu br., plus 12,4 w lutym), pojazdy samochodowe (plus 11,5 w marcu br., plus 12,4 miesiąc wcześniej) oraz żywność (plus ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2017
... . Dyrektorzy firm przewidują wzrost cen. W prezentowanych branżach handlowych wskaźniki koniunktury są zróżnicowane. Pozytywne oceny zgłaszane są przez przedstawicieli branż tekstylia, odzież, obuwie (plus 22,0 w maju, plus 23,8 w kwietniu), pojazdy samo-chodowe (plus 12,0 w maju, plus 16,0 miesiąc wcześniej) oraz żywność (plus 7,1 w maju, plus ...
-
Koniunktura przemysłowa VII 2017
... niewielkie zwiększenie zatrudnienia. Dyrektorzy firm przewidują wzrost cen. W bieżącym miesiącu we wszystkich prezentowanych branżach handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 18,6 w lipcu, plus 17,2 w czerwcu), pojazdy samochodowe (plus 12,3 w lipcu, plus 11,2 miesiąc wcześniej), żywność (plus 5,0 w lipcu, podobnie ...
-
Koniunktura przemysłowa IX 2017
... niewielkie zwiększenie zatrudnienia. Dyrektorzy firm przewidują wzrost cen. W bieżącym miesiącu we wszystkich prezentowanych branżach handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 25,4 we wrześniu, plus 21,7 w sierpniu), pojazdy samochodowe (plus 12,3 we wrześniu, plus 8,8 miesiąc wcześniej), żywność (plus 8,5 we ...
-
Biedronka i Action z największym awansem. Są wyniki najnowszego rankingu sieci detalicznych
... ci, którzy stracili, byli krytykowani za stosunek jakości do ceny. Polski sektor handlu detalicznego jest nie tylko mocno konkurencyjny ale także coraz ... , natomiast w x-kom oraz Komputroniku było to jedno z najsłabiej ocenianych kryteriów. Odzież i obuwie W tegorocznym badaniu pojawiło się wielu debiutantów. W pierwszej trójce najlepiej ocenianych ...
-
Co muszą detaliści, czyli wyzwania sprzedaży detalicznej
... koszty produkcji są silnie uzależnione od Chin (odzież, zabawki, meble, sprzęt gospodarstwa domowego, obuwie i artykuły używane w podróży). Sprzedawcy detaliczni ... wyzwaniu: wynikającemu zarówno z inflacji, jak i zakłóceń w łańcuchu dostaw. Podczas gdy sektor detaliczny w skali globalnej utrzymywała w okresie czterech lat poprzedzających pandemię ...
-
Europejscy konsumenci a zakupy
... tradycyjnego sklepu, gdzie mogą obejrzeć, dotknąć i przymierzyć artykuły odzieżowe lub obuwie, zanim kupią je w sieci” – powiedziała Agata Czarnecka, starszy konsultant w dziale badań ... Sami konsumenci są znacznie mniej zainteresowani technologią mobilną i kodami QR niż sektor handlowy, dlatego być może większy sens ma inwestowanie w inne atuty” – ...
-
Upadłości firm VIII 2018 r.
... dotyczy firm zaopatrujących rynek konsumencki – nie tylko w żywność, ale także odzież i obuwie czy art. wyposażenia mieszkań (AGD, naczynia itp.). Jak wielokrotnie już komentowano ... (pomimo hossy w branży, zwłaszcza w turystyce krajowej) czy transportem (sektor również zwiększający obroty), problemy przeżywały liczne firmy reklamowe, zarządzania ...
-
Przetargi - raport IX 2012
... miał wzrost cen dóbr i usług związanych z transportem. Droższa była także odzież i obuwie oraz koszty związane z edukacją i mieszkaniem. Wrzesień 2012 r. był także trzecim ... wygląda dla branży budowlanej korzystnie. W III kwartale 2012 roku sektor publiczny ogłosił o 9 procent mniej postępowań o udzielenie zamówienia publicznego niż w analogicznym ...
-
Podróbka, czyli o stratach na 261 mld złotych
... analiza, całkowite straty w 11 sektorach (kosmetyki i higiena osobista, odzież, obuwie i akcesoria, artykuły sportowe, zabawki i gry, biżuteria i zegarki, torebki i bagaż, nagrania ... odzieży, akcesoriów i obuwia oraz kosmetyków i higieny osobistej. Sektor odzieży, obuwia i akcesoriów: Sektor odzieży, obuwia i akcesoriów jest największy spośród ...
-
Globalna logistyka rośnie we wszystkich obszarach
... obszarze wzrost na poziomie zaledwie 0,8%, co było bardzo bolesnym spadkiem z 5,6% w 2022 r. Sektor logistyczny dobrze zareagował na analizę Światowej Organizacji Handlu (WTO), wedle której ... świętach. Jest to szczególnie widoczne w takich kategoriach jak odzież, obuwie, akcesoria, czyli sektorze fashion oraz w elektronice użytkowej. Większy ruch, ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?