-
Inteligentne technologie na Dzień Dziecka
... , które będą wchodzić w interakcje z dzieckiem w czasie rzeczywistym. Wybór jest duży, a mały konsument coraz bardziej wymagający. Liczy się już nie tylko prezent, ale doświadczenia, które on ... , w którym największą sprzedaż marki odnotowują w grudniu, lutym i czerwcu. Szacuje się, że polski rynek zabawek warty jest ok. 3 mld złotych, co stawia nas w ...
-
Koniunktura konsumencka VII 2019
Jak prezentują się nastroje polskich konsumentów? Z danych cyklicznie prezentowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że lipiec nie nastroił nas zbyt optymistycznie. Względem poprzedniego miesiąca pogorszyły się zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w lipcu 2019 r. Bieżący ...
-
Po artykuły szkolne idziemy z przyjemnością
... sklepu stacjonarnego, co pokazuje, jak bardzo przenikają się oba światy. – Coraz istotniejszą rolę w dostarczaniu informacji o produkcie odgrywają narzędzia cyfrowe. Dzisiejszy konsument wyraźnie różni się od tego sprzed kilku lat. Teraz klient ma coraz mniejszą potrzebę, by pytać sprzedawców o radę czy opinię ...
-
Koniunktura konsumencka IX 2019
Jak prezentują się nastroje polskich konsumentów? Z danych cyklicznie prezentowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że wrzesień nastroił nas zbyt optymistycznie. Względem poprzedniego miesiąca poprawiły się zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) we wrześniu 2019 r. Bieżący ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 44/2019
... (50 proc.), we Włoszech (46 proc.), w Danii i na Litwie (po ok. 45 proc.). W tej kwestii inne państwa mogą brać przykład z Polski – ponad 6 na 10 osób w naszym kraju regularnie oszczędza. „Nie możemy przewidzieć przyszłości i dlatego zawsze rozsądnym rozwiązaniem jest oszczędzać pieniądze, gdy ...
-
Ukraińcy w Polsce, czyli rosnąca siła konsumencka
... brzmiących dla polskiej gospodarki doniesień, że po otwarciu granic innych członków UE dla pracowników z Ukrainy - m.in. Niemców już w styczniu 2020 - z Polski może odpłynąć od 250 tys. do 500 tys. pracowników. Tymczasem komunikacja do mniejszości narodowych w okresie wyborczych zmagań jest dość powszechna ...
-
Opakowania plastikowe. Największy problem Europy?
... % odpowiada "tak". To tylko część rezultatów zleconego przez DS Smith badania, które objęło swoim zasięgiem konsumentów z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Belgii i Polski. Jego celem było poznanie nawyków i postaw respondentów względem opakowań, recyklingu oraz zarządzania odpadami. Badanie dowiodło też, że najbardziej uwrażliwieni na ...
-
Galerie handlowe w Warszawie mają silną konkurencję
... gastronomiczna oraz usługowa. I to właśnie w tym kierunku podąża dziś stołeczny rynek powierzchni handlowo-usługowych. Galerie handlowe już na stałe wpisały się w polski krajobraz. W Warszawie jest ich już ponad 50, a ich głównym atutem jest niewątpliwie skupiona pod jednym dachem, bogata oferta handlowo-usługowa. Jednak ...
-
Polacy chcą zwiększyć wydatki
Nastroje polskich konsumentów na fali wznoszącej. Po bardzo dobrym wyniku z poprzedniego kwartału (63,6 pkt), wskazówka Barometru Rynku Consumer Finance znowu powędrowała w górę, pokazując tym razem 71,6 pkt. Panujący wśród Polaków optymizm wyraża się przede wszystkim w prognozach odnośnie zakupu dóbr trwałego użytku i nieruchomości oraz stopnia ...
-
Boże Narodzenie wypada słabiej niż Dzień Singla i Black Friday
GfK po raz kolejny bierze pod lupę zachowania konsumentów, przyglądając się tym razem ich aktywności zakupowej w czasie poprzedzających Boże Narodzenie akcji wyprzedażowych. W Europie przedświąteczną okazją do zakupów w okazyjnych cenach jest przypadający w tym roku 29 listopada Black Friday. W Chinach – Dzień Singla, który obchodzony był 11 ...
-
GUS: w grudniu nastroje konsumentów pikowały
Jak prezentuje się koniunktura konsumencka w naszym kraju? Najnowsze doniesienia GUS wskazują na pogorszenie nastrojów wśród polskich konsumentów. Powodem tych spadków są m.in. gorsze oceny sytuacji ekonomicznej kraju oraz mniej optymistyczne przewidywania co do bezrobocia oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Koniunktura ...
-
Koniunktura konsumencka I 2020. Bieżące nastroje Polaków gorsze niż ostatnio
W pierwszym miesiącu tego roku nastroje polskich konsumentów pobiegły dwutorowo. Z danych opublikowanych właśnie przez Główny Urząd Statystyczny wynika bowiem, że bieżąca koniunktura konsumencka jest nieco gorsza od tej, którą notowano w minionym miesiącu, ale lepsze są za to przewidywania, które Polacy formułują w odniesieniu do przyszłości. ...
-
Zakupy online: 3 nowe zachowania konsumenckie
... próby liczącej 24 258 uczestników z 21 krajów Europy (Austrii, Belgii, Chorwacji, Czech, Estonii, Francji, Niemiec, Węgier, Irlandii, Łotwy, Litwy, Holandii, Polski, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii) i Rosji. Wszyscy ankietowani byli pełnoletni i złożyli przynajmniej jedno zamówienie od stycznia 2019 ...
-
Turystyka zarażona koronawirusem. Kto zapłaci za odwołane wyjazdy?
... chwili obecnej nie pojawiły się bowiem formalne ogłoszenia o epidemii lub nie zostały w praktyce zamknięte granice. Ponadto od organów sanitarno-epidemiologicznych (w przypadku Polski Głównego Inspektora Sanitarnego) płyną komunikaty dla podróżujących (aktualizowane codziennie, na podstawie danych EDCC oraz WHO), mające jednak charakter ewidentnie ...
-
Koniunktura konsumencka III 2020. Kontynuacja gorszych nastrojów
W lutym nastroje polskich konsumentów zanotowały spadki. Z danych opublikowanych właśnie przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że marzec przyniósł stabilizację tego trendu. Mało optymistyczne oceny dotyczą m.in. przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz gospodarstwa domowego. Koniunktura konsumencka. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK ...
-
Ochrona środowiska: jakie działania proekologiczne podejmujemy najczęściej?
Dziś, już po raz pięćdziesiąty w historii, obchodzimy Światowy Dzień Ziemi. To dobra okazja, aby przyjrzeć się proekologicznym zachowaniom polskich konsumentów. Jak dbamy o środowisko? Jakie działania ekologiczne przychodzą nam łatwo, a o jakie jest w naszym społeczeństwie zdecydowanie trudniej? Odpowiedzi na te pytania niesie za sobą badanie ...
-
GUS: koniunktura konsumencka jest fatalna
Nastroje polskich konsumentów zanotowały spadki już w lutym, a marzec przyniósł tylko i wyłącznie kontynuację tego trendu. Niestety nie odwrócił go również kwiecień - w czwartym miesiącu tego roku Polacy mają jeszcze gorsze humory – podał GUS. Koniunktura konsumencka. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w kwietniu 2020 r. Jak podaje GUS, ...
-
GUS: koniunktura konsumencka ciągle zła, ale lepsza niż w kwietniu
W marcu nastroje polskich konsumentów zanotowały bardzo pokaźne spadki, kwiecień przyniósł kontynuację tego trendu. Jednak maj nastroił Polaków nieco bardziej optymistycznie. Jak podaje GUS, w piątym miesiącu br. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. I tak jednak pozostają one na rekordowo niskich poziomach ...
-
GfK: pesymizm polskich konsumentów nieco mniejszy
Kwietniowy lockdown i reperkusje pandemii sprawiły, że w minionym miesiącu nastroje polskich konsumentów osiągnęły historyczne dołki. W maju pesymizm dotyczący przyszłych ocen sytuacji gospodarstwa domowego oraz gospodarki kraju nadal był spory, ale w porównaniu z kwietniem widać było pewną poprawę - wynika z badania zrealizowanego przez GfK. -23 ...
-
GUS: koniunktura konsumencka wyraźnie lepsza, Polacy odetchnęli?
Wybuch pandemii sprawił, że nastroje polskich konsumentów uległy dramatycznemu wręcz załamaniu. Spadki zaczęły się już w lutym, a marzec i kwiecień przyniosły tylko i wyłącznie kontynuację tego trendu. Maj przyniósł jednak delikatne odwrócenie spadkowej tendencji, a w czerwcu - jak poinformował dzisiaj GUS - koniunktura konsumencka znowu się ...
-
Jak powinny wyglądać dobre praktyki w windykacji?
... osoby zadłużonej. Wniosek o zbadanie zgodności praktyki biznesowej firmy windykacyjnej z Zasadami Dobrych Praktyk Przy ZPF działa Komisja Etyki, do której każdy konsument, klient firm członkowskich ZPF może zwrócić się ze skargą - wnioskiem o zbadanie zgodności praktyki biznesowej konkretnej firmy z Zasadami Dobrych Praktyk. Osoba ...
-
Banki wciąż próbują ominąć korzystny dla frankowiczów wyrok TSUE
... walutowego. Nie byłby wówczas spełniony także wymóg transparentności wzorca umownego ex ante – tj. już na datę zawarcia umowy, tak aby konsument znając skutki ekonomiczne i finansowe umowy zdecydował czy chce się taką umową związać. Zgoda na wprowadzenie przez sąd kursu rynkowego w oparciu ...
-
Pandemia odciska piętno na rynku reklamy. Ponad 9% spadku, broni się digital
... w rynku reklamowym jedynie dla tej kategorii. Udział budżetów lokowanych w reklamy online wzrósł o 2,5 punktu procentowego, z 35,9% do 38,4%. Wskaźniki gospodarcze dla Polski po pierwszym kwartale 2020 roku nie były jeszcze aż tak dramatyczne jak te odnotowane w kwietniu i maju. Po trzech pierwszych miesiącach ...
-
Małe sklepy i coraz większe płatności bezgotówkowe
Pandemia zmieniła zwyczaje zakupowe polskich konsumentów. Zmianie uległa nie tylko zawartość naszych koszyków, ale również sposoby płacenia za zakupy. Z danych systemu M/platform wynika, że w małych sklepach płatności bezgotówkowe wzrosły w szczytowym okresie o blisko 40%. Obecnie widać już powrót do gotówki, ale podwyższony ciągle poziom ...
-
GUS: w sierpniu 2020 nastroje polskich konsumentów znowu pikowały
Wraz z pojawieniem się w naszym kraju pandemii nastroje polskich konsumentów uległy dramatycznemu wręcz załamaniu. Pesymizm zmniejszał się jednak wraz z luzowaniem obostrzeń. Jak jednak podał dziś GUS, w sierpniu nastroje konsumenckie znowu pikowały. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można zakładać, że jest m.in. to efekt odnotowanych na początku ...
-
Deloitte: polscy konsumenci kupują online, ale zakupy odbierają w sklepie
Deloitte prezentuje najnowszą odsłonę Global State of the Consumer Tracker. Badanie zrealizowane na przełomie drugiej i trzeciej dekady sierpnia wskazuje, że obawy polskich konsumentów nieco się uspokoiły - rekordowo ostatnio niski indeks niepokoju powoli wraca do stanu sprzed miesiąca. Na uwagę zasługuje istotny spadek odsetka kupujących ...
-
FOR: Demografia i recesja uderzają w FUS
... świadczenia socjalne związane z wiekiem w Polsce już w 2018 roku były na poziomie zbliżonym do Niemiec, pomimo, że mniej niż 18% mieszkańców Polski ma 65 lat lub więcej, podczas gdy w Niemczech jest to prawie 22%. Aleksander Łaszek Główny ekonomista, wiceprezes zarządu
-
Czy krytycy eko marketingu to przeciwnicy ekologii?
... , Eko Troskliwi, Krytycy Eko marketingu. Przyjrzyjmy się szczegółowo ostatnim z wymienionych. Okazuje się, że krytyczna postawa wobec ekologii charakteryzuje 14% mieszkańców Polski, co oznacza, że grupa ta może liczyć sobie od 4,2 do nawet 6,5 mln osób. Krytykami ekologii są częściej mężczyźni (58%). Pod ...
-
GUS: w listopadzie konsumenci znowu bez optymizmu
... Niewielka liczba respondentów pracujących (2,1%) nie miała zdania. Dla 56,0% konsumentów obecna sytuacja epidemiologiczna stanowi duże zagrożenie dla zdrowia populacji Polski jako całości. Przeciętne zagrożenie odczuwa 38,2% odpowiadających na pytania. Małe zagrożenie deklaruje 4,8%, zaś brak zagrożenia stwierdziło zaledwie 1,0% respondentów. Dla ...
-
GUS: nastroje konsumentów lepsze w grudniu
Grudzień nastroił polskich konsumentów bardziej optymistycznie. Lepsze w stosunku do poprzedniego miesiąca są zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Ma na to wpływ mniejsze poczucie zagrożenia w związku z pandemią. W grudniu 2020 r. obecna sytuacja epidemiologiczna stanowiła duże zagrożenie dla codziennego życia dla 27,5% ...
-
7 trendów e-commerce w 2021 roku
... ekspertów rynek second-hand w USA ma do 2023 wzrosnąć dwukrotnie3, możemy więc spodziewać się i w tym przypadku przełożenia zachodnich trendów na rynek Polski. Nad rozwojem tego obszaru zakupów mocno pracuje chociażby Facebook ze swoim Marketplace, jak i Instagram, które umożliwiają sprzedaż bezpośrednio przez social ...
-
Brexit a prawa konsumenta
... zegarek wyprodukowany w Chinach, kupiony na brytyjskim rynku. Jeżeli przedsiębiorca z Wielkiej Brytanii nie kieruje swojej sprzedaży do określonego państwa członkowskiego np. Polski - nie ma polskiej domeny, waluty, a jedynym podanym językiem jest angielski – konsumenci powinni sprawdzić w regulaminie, jakie prawo właściwe zostało wybrane ...
-
Pop up store: rozwiązanie na czas pandemii czy długotrwały trend?
Koncepcja pop up store zakłada tworzenie zaskakujących, unikatowych sklepów, których działanie jest ograniczone w czasie. Nie jest ona novum - na Zachodzie ma już kilkuletnią tradycję. Wybuch pandemii zmienił zachowania i oczekiwania klientów, stając się jednocześnie bodźcem dla rozwoju tego formatu. Czy ma on szansę na zdobycie popularności ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
Ponad rok funkcjonowania w pandemicznej rzeczywistości nie pozostaje bez wpływu na zachowania zakupowe i samopoczucie polskich konsumentów. Z szóstej już odsłony badania zrealizowanego przez Havas Intelligence (Havas Media Group) wynika m.in., że jesteśmy dość podatni na mity związane z pandemią, które w istotnym stopniu determinują nasze decyzje. ...
-
UOKiK: zabawki spoza UE pełne ftalanów
... spełnia wymagania. Korzystają też ze specjalistycznych badań laboratoryjnych. Zabawki, które nie spełniają wymagań, nie są dopuszczane do obrotu na terenie Polski i UE. Jeśli poziom stwierdzonego zagrożenia jest poważny i zabawka zagraża zdrowiu dzieci, powinna być zniszczona – wyjaśnia szefowa Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena ...