Internauci a konsumpcja mediów i reklamy
2011-12-05 11:53
Przeczytaj także: Reklama zewnętrzna czarnym koniem rynku w 2023 roku
Patrząc z innej perspektywy, co trzeci Internauta mieści się w wieku 25-44 i przynajmniej kilka razy w tygodniu, oprócz internetu, jest w zasięgu telewizji. To bardzo cenna informacja dla media-plannerów, którzy starają się dotrzeć do maksymalnej liczby klientów, czy konsumentów i mają do nich tak intensywny dostęp za pomocą dwóch mediów jednocześnie. Ci, którzy znają dobrze specyfikę obydwu nośników, mogą zoptymalizować plany marketingowe osiągając jednocześnie pożądane wyniki w kreowaniu wizerunku i w maksymalizowaniu sprzedaży.
EKRANOŻERCY
Aby lepiej zrozumieć współ-konsumpcję obydwu mediów przeprowadzono szczegółowe analizy na grupie osób, które są doświadczonymi użytkownikami i korzystają jednocześnie z obydwu mediów codziennie lub prawie codziennie. Byli to wszyscy respondenci w badaniu etnograficznym oraz 48% Internautów. Osoby takie nazwano Ekranożercami ze względu na częstą konsumpcję obydwu mediów. Są to osoby dość jednorodne ze względu na wiek i płeć.
fot. mat. prasowe
Styl współ-konsumpcji TV i www
Potrzeby, które zaspokaja w tej współpracy Internet dzielą się na cztery grupy: komunikacja, newsy, informacje dotyczące zainteresowań oraz rozrywka. Realizując każdą z nich internauci natykają się na wiele typów reklamy, które gwarantuje marketing online. Surfując, obcują cały czas z powierzchnią reklamową, dostają e-maile, szukają różnych informacji, handlują, czytają i oglądają, a część z nich pisze i kreuje wizerunki.
fot. mat. prasowe
Jak często oglądasz/słuchasz/czytasz...?
Nie dziwi więc też fakt, że współpraca obydwu nośników jest wyraźnie widoczna na płaszczyźnie aktywności, których Internauci podejmują się podczas oglądania telewizji. Najczęściej wymieniane jest bowiem korzystanie z Internetu, nawet nieco częściej niż spożywanie posiłków. Korzystanie z obydwu mediów jednocześnie deklaruje trzech na czterech Ekranożerców. Tyle samo podczas oglądania telewizji podejmuje w sieci aktywności, które wspierają proces zakupowy.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
-
Rynek reklamy napędzany przez online
-
Rynek reklamy rośnie, ale będzie gorzej?
-
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
-
Reklama online prawie 30% w górę w II kw. 2021
-
IAB Polska: reklama w internecie znowu zaskakuje