eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?

Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?

2004-06-25 00:31

Przeczytaj także: Skuteczna reklama w interncie


Mailing
Mailing to forma promocji, polegająca na rozsyłaniu listów elektronicznych zawierających informacje komercyjne i promocyjne, zaproszenia, podziękowania, prośby, itp. Mailing umożliwia dotarcie w krótkim czasie do szerokiej grupy odbiorców. Możliwe jest tu targetowanie, czyli rozsyłanie różnej korespondencji do odpowiednio dobranych odbiorców - segmentów docelowych.

W kampaniach wykorzystuje się dwie formy listów elektronicznych: w formacie tekstowym - bez zdjęć i grafiki, a także w formacie HTML - rodzaj strony internetowej ze zdjęciami i animacjami. Czasami list jest wysyłany w obu postaciach. W dobrym liście już sam temat zachęca do otwarcia. Nadawca jest jasno określony - nie jest jednym z wielu, list został wysłany "specjalnie" do niego. Odbiorca może łatwo zweryfikować nadawcę, np. portal internetowy. List ma zwięzłą formę i jasną krótką treść. Dobrze, gdy jest oryginalny i pomysłowy.

Sponsoring
Oznacza objęcie patronatu przez firmę nad całym serwisem lub jego częścią, najczęściej związaną tematycznie z asortymentem sprzedawanym przez sponsorujące przedsiębiorstwo. Sponsoring może też mieć charakter sponsorowania różnych wydarzeń w sieci czy serwisie WWW.

Informacje na listach i w grupach dyskusyjnych
Warto brać udział w dyskusjach w Internecie. Można w ten sposób poinformować uczestników o istnieniu serwisu, zaprosić ich do niego, a także śledzić zamieszczane tam wiadomości i wyciągać wnioski z korzyścią dla własnej firmy e-commerce. Nie należy jednak spamować listy, bowiem nie jest to zgodne z netykietą i z reguły prowadzi do skutków przeciwnych niż oczekiwane. Można również dopilnować, aby strona była wymieniona i oceniona przez witryny gromadzące opinie konsumentów. Chociaż witryna nie jest w stanie kontrolować treści recenzji, sama obecność jest już ważna - świadczy o tym, że uznaje się ją za ważnego gracza w rynkowym krajobrazie.

Marketing wirusowy
Polega on na przygotowaniu np. zabawnych filmów, wygaszaczy ekranu czy całych serwisów, które są tak atrakcyjne, że internauci sami przesyłają je dalej np. do swoich znajomych. Działa to jak "samorozsyłający" się list.

Programy partnerskie / prowizyjne / filiacyjne
Polegają na umieszczeniu na stronie internetowej należącej do programu, linku lub bannera prowadzącego do innego sklepu w zamian za tą samą praktykę ze strony partnera.

Rejestracja w katalogach i wyszukiwarkach
Proces rejestracji służy możliwie najłatwiejszemu odnajdywaniu strony firmy w Internecie. W tym celu najlepiej wykorzystać odpowiednie oprogramowanie, które od razu rejestruje serwis w najpopularniejszych wyszukiwarkach i katalogach. Warto pomyśleć tu o zakupie dobrze dobranych słów kluczowych, które nie tylko dobrze opiszą witrynę, lecz sprawią, że znajdzie się ona w miarę wysoko na liście wyników wyszukiwania otrzymanych z wyszukiwarki, i tym samym będzie ją trudniej przeoczyć.

Wartość dodana

Są to wszystkie darmowe i unikatowe gadżety, które przyciągają internautów do serwisu, np. gry, tapety, filmy, dowcipy, porady, newslettery, eZiny (elektroniczne czasopisma rozsyłane tylko do subskrybentów), wersje demonstracyjne produktów, porady i wskazówki związane z użytkowaniem sprzedawanych produktów, darmowe konta pocztowe, konkursy, kartki elektroniczne, etc. Taka forma promocji działa podobnie do marketingu wirusowego.

Dla pozyskania e-klienta, oprócz wykorzystania promocji w samym Internecie, można zwrócić się do tradycyjnych metod komunikacji takich jak reklama w radio, telewizji, na afiszach, etc. Dużym błędem jest pominięcie istotności adresu strony. Adres WWW musi się jak najlepiej kojarzyć z działalnością firmy oraz być w miarę łatwy do zapamiętania. Warto, aby nazwa witryny pokrywała się np. z nazwą produktu lub firmy, wtedy łatwiej ją znaleźć nawet przez wyszukiwarkę. Nie można też zapomnieć o zapewnieniu sobie obecności w prasie i w środowiskach opiniotwórczych.

poprzednia  

1 2 3 ... 7

następna

Plotka czy rekomendacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: