-
10 trendów marketingowych na 2025 rok
... na rzecz różnorodności i integracji wpływają na decyzje zakupowe prawie 8 na 10 osób na całym świecie. W związku z daleko idącymi zmianami politycznymi, społecznymi ... AVOD. Media społecznościowe muszą wprowadzać innowacje, aby przyciągnąć uwagę odbiorców: Niecała jedna trzecia badanych twierdzi, że reklamy na platformach mediów społecznościowych ...
-
Pracownicy fizyczni gotowi na zmianę pracy
... fizyczni to grupa szczególnie mało przychylna długo ciągnącym się decyzjom pracodawców. Tylko niecała 1/3 z respondentów dopuszcza udział w procesie rekrutacyjnym trwającym dłużej niż dwa ... powinien być kładziony na przejrzystość i małe skomplikowanie działań rekruterów. 7 na 10 pracowników fizycznych podkreśla, że szybka rekrutacja to dla nich duży ...
-
CFO zapowiadają oszczędności
... już tylko 6 proc. badanych (spadek o 17 p.p.), a wejście na nowe rynki planuje niecała połowa badanych dyrektorów finansowych (spadek o 14 p.p.). Poza ograniczeniem inwestycji, dyrektorzy ... (wzrost o 13 p.p.), a 37 proc. planuje optymalizację łańcucha dostaw (wzrost o 10 p.p.). Jedynie co 10 badany zapowiada, że nie podejmie w przyszłym roku żadnych ...
-
Frankowicze woleliby kredyt w euro
... niecała połowa na nim zyskała. Niestety tych, którzy tracą przybywa z każdym miesiącem, ponieważ raty kredytów w CHF są wyższe niż w PLN, we wszystkich badanych przez nas przypadkach. Za chwilę minie 10 ... jest wyższe niż w kredycie w złotych. Najczęściej nadwyżka nie przekracza jednak 10 000 zł. Ponad połowa frankowiczów traci na kredycie Kredytów ...
-
Rynek pracy wciąż w cieniu pandemii
... wiadomości poza standardowymi godzinami pracy odpowiada 39 proc., przy czym 10 proc. z ankietowanych robi to częściej niż̇ przed pandemią. Istnieje spora różnica ... spotkań jest za dużo i utrudniają one realizację codziennych zadań. Przeciwnego zdania jest niecała jedna czwarta pracowników. Na negatywne skutki wideokonferencji dużo częściej uwagę ...
-
Najlepsi polscy deweloperzy
... uprzejmą i wyczerpującą odpowiedź”. „O 7:17 wysłałem maila, a tego samego dnia o godzinie 10:10 otrzymałem wyczerpującą odpowiedź”. W ocenie kontaktu e-mailowego wzięty pod uwagę ... również popracować nad ustalaniem potrzeb klientów w trakcie rozmowy telefonicznej – jedynie niecała połowa z nich uznała, że pracownik zadał wystarczającą liczbę pytań, ...
-
Mniejsza rotacja pracowników. Co jeszcze słychać na rynku pracy?
... pracy Tyle samo pracowników, co przed kwartałem, aktywnie poszukuje pracy (10%). Nieco większy odsetek (45%, tj. wzrost o 2 p.p.) rozgląda się za ofertami, natomiast mniejszy (45%, ... wzrosło o 10-20%. Podwyżki na poziomie przynajmniej 20% otrzymało 7% pracowników. Niecała połowa (44%) pracowników dostała w 2019 r. podwyżkę takiej wysokości, jakiej ...
-
Praca, czyli kupowanie kota w worku i zabawa w kotka i myszkę?
... nasuwa się z opinii o kolejnych przysłowiach. Żadna praca nie hańbi – takie zdanie wyraża 7 na 10 z Polaków. 2/3 dodaje, że bez sumiennych działań ciężko o sukces – czyli bez ... nie ucieknie. Tylko 4 na 10 twierdzi, że w pracy warto być upartym jako osioł i harować jak wół w dążeniu do swoich celów. Jeszcze mniej, bo niecała 1/3 zgadza się z ...
-
Jak migracje wpływają na rozwój?
... wsparcia finansowego decyduje się zaledwie 8% migrantów zamieszkujących państwa południa i niecała jedna trzecia (27%) cudzoziemców przebywających w rozwiniętych krajach ... południa. Większość imigrantów na świecie żyje w krajach północy (ok. 56%): migranci stanowią między 10% a 12% całkowitej liczby populacji państw północy, podczas gdy w krajach ...
-
Branża motoryzacyjna: najważniejsze trendy
... produkcja lekkich materiałów konstrukcyjnych. Wynika to z mocnego przekonania, podzielanego przez 9 na 10 firm, że technologia i rozwój produktu są kluczowym elementem przewagi konkurencyjnej. ... technologii paliwowych, takich tak napędy elektryczne czy hybrydowe. Tylko niecała połowa zarządzających z branży uznaje, że jest to kluczowy czynnik ...
-
Tablety: preferencje konsumentów IV kw. 2013
... października do grudnia 2013 roku najpopularniejszą wielkością ekranu w tablecie okazało się 10 cali. Urządzeń o właśnie takiej przekątnej wyświetlacza poszukiwało ponad 36% użytkowników ... internetu w tablecie, największa grupa (70,58%) poszukiwała sprzętu wyposażonego w Wi-fi. Niecała 1/3 użytkowników za pożądaną opcję uznała obsługę kart GSM (29, ...
-
Inwestor giełdowy 2015
... więcej niż 1 godzinę dziennie, z kolei 25,7% poświęca temu kilka godziny tygodniowo, a niecała 1/5 ankietowanych jedynie parę godzin w miesiącu. Przyczyną może być motywacja działania ... przeważnie nie dłużej niż 5 lat (36%), niektórzy obecni są na rynku do 10 lat (29,8%). Inwestorów z dłuższym stażem jest łącznie 34,2%. Przeciętnie inwestujemy do 30 ...
-
Dziennikarze kontra specjaliści od public relations
... ), dział PR (23%) oraz specjalista PR zatrudniony w firmie i agencja zewnętrzna (23%). Niecała połowa (48%) firm mierzy efekty prowadzonych działań PR. Najbardziej popularną ... media, które uzyskały podobną ilość wskazań, to Networld (wymieniło go 10,9% respondentów), CRN i Chip (obydwa po 9,4%). Kolejnym obszarem, ocenianym przez badanych, była ...
-
Obiecujący debiut giełdowy Tauron
... niecała jedna piąta na Amerykę Północną, a ponad jedna dziesiąta na Europę. Pod względem liczby przeprowadzonych dużych ofert publicznych przodują Chiny z 87 spółkami, które sprzedawały akcje. Na kolejnym miejscu są Stany Zjednoczone (29), potem Hong Kong (10 ... akcję cała spółka będzie warta nieco ponad 10 mld zł. Średnia z wycen sięga zaś 12,48 mld ...
-
Rynek mieszkaniowy 2010
... zeszłym roku rynek nieruchomości osiągnął względną równowagę pomiędzy podażą i popytem na mieszkania. Ceny niższe o 10 – 15% od szczytów Ceny po kryzysowej przecenie ... Najbardziej pożądane są lokale dwupokojowe. Chce je kupić 54% nabywców – rzeczywiście kupuje niecała połowa. Jedynym segmentem gdzie zrealizowany popyt jest większy niż zgłaszany są ...
-
Polska szkoła w dobie cyfryzacji, czyli jak dużo zostało do zrobienia
... cyfrowe (10%), materiały audio (7%) i materiały interaktywne, np. gry, quizy (7%). Najmniej respodentów korzysta z aplikacji mobilnych (ponad 3%) i e-booków (około 3%). Zdecydowana większość ankietowanych (81% respondentów) nie ma możliwości samodzielnego tworzenia na lekcjach zasobów edukacyjnych. Taką okazję miała tylko niecała 1/5 ankietowanych ...
-
Koronawirus jako katalizator zmian na rynku pracy
... zdecydowanie przechyliła się na stronę osób na stałe przebywających w miastach (16,9 vs 10,2 proc.). Z ubiegłorocznego badania portalu rekrutacyjnego Homejob przeprowadzonego na reprezentatywnej próbie ... dostępem do internetu. Za to nie każdy potrzebuje biurka, na które wskazała niecała połowa badanych przez firmę konsultingową CBRE. Wyżej na liście ...
-
Filantropia efektem ubocznym COVID-19?
... . Wśród tych, którzy nie mają takiej opcji, oczekiwałoby jej aż blisko 4 na 10 pracowników. Na taką formę pomagania chcieliby poświęcić 2-3h w miesiącu. Filantropia i biznes Wyniki ... popularne wśród mieszkańców CEE. O tym, że istnieje taka zachęta do pomagania, słyszała niecała połowa z nas. Co więcej, wiedza o istnieniu ulg wcale nie przekłada się na ...
-
Liczy się doświadczenie zawodowe nie studia? Młodzi o rynku pracy
... odnośnie dopasowania programów zajęć na uczelni do wymagań współczesnej kariery. Tylko niecała 1/4 (23%) zgadza się z opinią, że studia wyższe dobrze przygotowują do ... dodaje, że praca w młodym wieku ułatwia późniejszy rozwój zawodowy, a dla 7 na 10 – pozwoliła zrozumieć, jaką ścieżkę kariery powinni obrać. Różnorodnym doświadczeniom zdobywanym ...
-
EY: firmy rodzinne odporne na pandemię
... firmy rodzinne generują 2,5 bln USD przychodów i zatrudniają ponad 6 milionów ludzi. Siedem z 10 największych na świecie to firmy amerykańskie z Walmartem czy Fordem na ... – mówi Magdalena Kasiarz, Associate Partner w kancelarii EY Law. Obecnie niecała 1/5 (17%) członków rad nadzorczych i zarządów firm rodzinnych to kobiety. W gronie organizacji ...
-
Na majówkę 2022 wyjedziemy w góry. Wydamy średnio prawie 900 zł
... popularnością wśród wyjeżdżających cieszą się kwatery i pokoje, których dotyczy 34 proc. wszystkich zapytań. Aż ¼ zapytań dotyczy domków, a niecała ⅕ apartamentów. Zdecydowanie mniej niż 10 proc. zapytań dotyczy pensjonatów, gospodarstw agroturystycznych, willi oraz ośrodków wypoczynkowych. Niewiele osób szuka hoteli i SPA - w sumie niecałe ...
-
7 produktów, które wolimy kupić stacjonarnie zamiast online
... produktami – mówi Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego w CBRE. Spośród 10 kategorii produktów, o które zapytano konsumentów w raporcie CBRE „Global Live Work ... 10 badanych. Na drugim miejscu jest jego natychmiastowa dostępność (40 proc.), a na trzecim możliwość uzyskania dodatkowych informacji i doradztwa od sprzedawców (26 proc.). Niecała ...
-
Polacy a transformacja energetyczna. Są szanse na sukces?
... wyniku Polski, głębsza analiza wyników pokazuje znaczącą polaryzację wśród konsumentów. Niecała połowa respondentów badania (41%) jest przekonana, że ich osobiste działania ... 19% Polaków cierpi na ubóstwo energetyczne, definiowane jako przeznaczanie powyżej 10% budżetu na energię. Gospodarstwa domowe nie są więc w stanie zaakceptować kolejnej ...
-
Podwyżki płac planuje 65 proc. pracodawców
... planuje przeprowadzenie podwyżek w tym roku. W ubiegłym roku podwyższenie wynagrodzeń planowała niecała połowa badanych (44% pracodawców). W największym stopniu zmiany płac dotyczyć będą ... spadł do niecałych 5%, podczas gdy jeszcze w drugiej połowie 2008 roku wynosił 10,63%. Jak pokazują wyniki badań AG TEST HR, niesatysfakcjonujące wynagrodzenie ...
-
Sektor MŚP a ekologia
... w branży ekologicznej (lub w zielonej gospodarce) działa na rynkach krajowych. Tylko niecała jedna czwarta MŚP deklaruje wykorzystywanie możliwości jednolitego rynku. Mimo że udział ... i ekologicznych rynków” zostało wykonane w okresie od dnia 24 stycznia do dnia 10 lutego 2012 r. przez TNS Political & Social. Zostało przeprowadzone w 27 państwach ...
-
Na rynkach akcji robi się nerwowo
... proc. spadki zaliczały walory Cyfrowego Polsatu, Millennium, Polimeksu i Kogeneracji. Przed przeceną obroniła się niecała połowa spółek wchodzących w skład mWIG40. Na szerokim rynku uwagę zwracał ... dawały za wygraną. Tamtejsze indeksy zaczęły dzień od zwyżki o 0,10,2 proc. i w pierwszych minutach handlu jej skala nieznacznie się zwiększała. ...
-
Ropa napędza bessę
... na wartości. Spośród składowych S&P500 na plusie zdołała się utrzymać niecała trzydziestka, a z trzydziestki składającej się na Dow Jones’a ocalała tylko Nike. ... indeks o 0,8 proc. w dół. Najbardziej nielubianymi okazały się walory Airbusa, które przeceniono o ponad 10 proc. To raczej nie przypadek, bo na Wall Street w czołówce znalazły się ...
Tematy: komentarz giełdowy, WIG20, WIG30, mWIG40, WIG50, giełdy światowe, obroty akcjami, prognozy giełdowe, ropa -
Jak wygląda informatyzacja sektora MSP?
... w firmach z sektora SME w użyciu jest od 4 do 11 telefonów. 62 proc., czyli 6 na 10 badanych firm, korzysta z własnych serwerów, średnio posiadając dwa takie urządzenia. Prawie ... swoje dane poprzez odgórną politykę haseł ustalanych i zarządzanych przez firmę. Z kolei niecała połowa badanych firm (46 proc.) szyfruje pocztę e-mail. Jedynie co trzecia ...
-
Rola CFO ewoluuje
... badaniu EY[1], 48% CFO przyznaje, że musi kontrolować zgodność finansów z 10 zestawami standardów raportowania finansowego, a 1/3 musi się zmierzyć z 16 ... musi się nauczyć przywództwa oraz budowania zespołu. Taką potrzebę widzi z kolei tylko niecała połowa pokolenia "baby boomers". Jednocześnie zaledwie 23% respondentów z pokolenia Y ma kwalifikacje ...
-
Budownictwo mieszkaniowe w Polsce. Kto właściwie buduje?
... ,2 proc. W tym samym czasie rozpoczęli budowę 14,9 tys. lokali. Kraków i Wrocław to niecała połowa wielkości rynku stołecznego, Gdańsk niespełna 30, a Poznań ponad 20 proc. ... i zakładowe) to niewielki ułamek rynku. Do 2006 r. budowały one nieco poniżej 10 proc. mieszkań (najwięcej w 1993 – 11,1 proc.), ale potem nastąpił spadek i obecnie jest to 2 ...
-
Edukacja finansowa dzieci: albo wcale albo źle?
... odpowiadają, że zachęcają je do odkładania kieszonkowego (63%). 47% deklaruje, że dyskutuje z dzieckiem na temat finansów, oszczędzania i planowania zakupów. 4 na 10 badanych wskazuje, że formą nagradzania oszczędnego malucha jest dołożenie mu brakującej kwoty do zakupu wymarzonej rzeczy. W dalszej kolejności ankietowani wspominają ...