-
Co się stało z Naszą Klasą, czyli jak zmienił się świat social mediów w Polsce?
W dobie dominacji Facebooka, Instagrama i TikToka mało kto pamięta, że historia mediów społecznościowych w Polsce sięga początków obecnego wieku, a jej prekursorami nie są wcale światowi giganci, ale rodzime serwisy. Z okazji 20-lecia badania Mediapanel, Gemius i PBI postanowiły przyjrzeć się, jak na przestrzeni dwóch dekad zmienił się świat ...
-
Social media: Snapchat, Pinterest i Twitch gonią duopol
W sieci pojawił się najnowszy raport o social mediach, opracowany przez Gemius, PBI, IAB Polska przy wsparciu Akademii Leona Koźmińskiego oraz Centrum Badań Mediów i Społeczeństwa ALK. Opracowanie potwierdza, że najpopularniejszymi serwisami w naszym kraju pozostają Facebook i YouTube, ale wskazuje również, że ten duopol ma coraz poważniejszą ...
-
Najczęściej cytowane media III 2005
Gazeta Wyborcza utrzymała pozycję lidera w marcowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów, przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów. Zaskoczeniem jest awans na trzecie miejsce tygodnika Wprost, cytowanego najczęściej w kontekście sprawy Orlenu. Wśród innych mediów zwycięskie miejsca zajmują Radio ZET, TVN i Onet.pl. W marcu 2005 ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2007
W listopadowym raporcie Instytutu Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" zwycięstwo należy do "Dziennika". "Polska" dogoniła peleton, a stacje radiowe - RMF FM i Radio ZET - były częściej cytowane przez inne media niż TVN24. Od 1 do 30 listopada na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 7993 ...
-
Najczęściej cytowane media 2007
Najbardziej opiniotwórczym medium 2007 roku - jak wynika z rocznego raportu Instytutu Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce w 2007 roku" - została Rzeczpospolita. Liderem wśród stacji telewizyjnych jest TVN24, a radiowych - RMF FM. Od 1 stycznia do 31 grudnia 2007 r. na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów ...
-
Mass media online: wolność czy kontrola?
Retoryczne popisy na temat nowych mediów często zawierają tezę, że media elektroniczne pomagają tworzyć społeczeństwo bardziej równe i wyzwolone. Wielką ich zaletą jest natychmiastowy dostęp dla wszystkich, którzy chcą mówić, niezależny od potężnych interesów, które kontrolują treść mediów drukowanych i kanały przekazu radiowego i telewizyjnego. ...
-
Rynek mediów i reklamy 2009-2013
Pierwszych wzrostów w branży mediów i rozrywki możemy oczekiwać w 2010 r. a wartość rynku do 2013 r. osiągnie 1,6 biliona USD - to główne wnioski z najnowszego raportu pt. Global Entertainment & Media Outlook 2009-2013 ("Perspektywy dla branży rozrywki i mediów 2009-2013 na świecie"), opracowanego przez PricewaterhouseCoopers. PwC podaje, iż ...
-
Dysk multimedialny Verbatim: MediaStation HD DVR
Verbatim wprowadził na rynek MediaStation HD DVR - dysk multimedialny, który umożliwia odtwarzanie oraz nagrywanie materiałów bezpośrednio z telewizji, przystawek satelitarnych i kablowych, odtwarzaczy DVD lub VHS. Urządzenie pozwala na wyświetlanie obrazu w dobrej rozdzielczości i odtwarzanie mediów strumieniowych za pośrednictwem sieci lokalnych ...
-
Najczęściej cytowane media I 2010
W styczniowym rankingu piętnastu najbardziej opiniotwórczych mediów Instytutu Monitorowania Mediów znalazły się aż trzy portale internetowe: Onet.pl, tvn24.pl oraz WP.pl. Jest to pierwszy taki przypadek od września 2003 roku, kiedy powstał pierwszy raport. Najczęściej cytowanym medium jest Rzeczpospolita z 1259 powołaniami. To kolejne wysokie ...
-
Polska kadra medyczna nadal chętnie emigruje
W Polsce personel medyczny cieszy się wysokim prestiżem oraz uznaniem społecznym. Lekarze są doskonale wykształconą grupa zawodową, docenianą nie tylko na rynkach lokalnych, ale również międzynarodowych. Niemniej jednak służba zdrowia w naszym kraju już od wielu lat boryka się z problemami administracyjnymi, ekonomicznymi, czy infrastrukturalnymi. ...
-
Zarobki w działach marketingu w 2009 roku
W 2009 roku połowa asystentów w działach marketingu zarabiała w przedziale pomiędzy 1 700 PLN a 3 450 PLN brutto. Mediana wynagrodzeń na tym stanowisku wyniosła 2 500 PLN. Stanowiło to 39% płac product managerów (mediana 6 450 PLN) oraz 68% zarobków specjalistów ds. marketingu (mediana 3 700 PLN). Wynagrodzenie co czwartego dyrektora ds. ...
-
Najczęściej cytowane media X 2010
Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, październik 2010 to miesiąc dużych zmian w rankingu głównym "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce". Po rocznym panowaniu Rzeczpospolitej, na pierwszym miejscu znalazła się Gazeta Wyborcza, a do TOP 15 najczęściej cytowanych mediów powrócił portal internetowy tvn24.pl. Październikowy raport Instytutu ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2010
W listopadzie 2010 roku tygodnik Wprost znalazł się na trzecim miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów w Polsce, tuż za Rzeczpospolitą i Gazetą Wyborczą - czytamy w najnowszym raporcie Instytutu Monitorowania Mediów. Powodem tak dużej popularności były publikowane na łamach tygodnika sensacyjne nowe wątki w sprawie katastrofy pod Smoleńskiem. ...
-
Najczęściej cytowane media 2010
Bezapelacyjnym zwycięzcą rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów roku 2010 jest Rzeczpospolita. Drugie miejsce zajmuje Gazeta Wyborcza, na trzecim Dziennik Gazeta Prawna. Najbardziej opiniotwórczą telewizją jest TVN24 a rozgłośnią radiową: RMF FM (odpowiednio czwarte i piąte miejsce w rankingu głównym). Wśród portali zwyciężył onet.pl, Puls ...
-
Najczęściej cytowane media V 2011
W maju 2011 roku media najczęściej cytowały Rzeczpospolitą (793) i Gazetę Wyborczą (718). Na kolejnym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów znalazł się Dziennik Gazeta Prawna (282) - informuje Instytut Monitorowania Mediów. IMM podaje: po raz pierwszy od momentu ukazania się na rynku, pismo Uważam Rze znalazło się w pierwszej trójce ...
-
Europejczycy a mobilny Internet 2011
W Polsce z mediów mobilnych korzysta obecnie 18% Polaków, co oznacza wzrost w porównaniu z 14% w roku ubiegłym - wynika z niezależnych badań Orange Exposure 2011. Ich przedmiotem jest określenie sposobów korzystania z mediów mobilnych przez użytkowników w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Polsce. Wyniki badania realizowanego przez TNS ...
-
Sponsorzy EURO 2012 zrobili dobry interes
Zestawienie wydatków reklamowych z wynikami monitoringu mediów, przygotowane przez Instytut Monitorowania Mediów i admonit, pokazuje, że sponsorzy zyskali na zaangażowaniu w EURO 2012 zwiększoną liczbę publikacji prasowych w kontekście mistrzostw oraz buzz w mediach społecznościowych. Jednak nawet sponsorów można było przebić, lokując ciekawą ...
-
Najbogatsi Polacy w mediach VII 2012
Fortuna najbogatszych rośnie mimo kryzysu. Czy podobny trend dotyczy ich obecności w mediach? PRESS-SERVICE Monitoring Mediów zbadał medialność pierwszej dziesiątki rankingu 100 najbogatszych Polaków, opublikowanego przez tygodnik "Wprost". Najpopularniejszy okazał się Jan Kulczyk. Zajmujący niezmiennie od 10 lat pierwsze miejsce w rankingu ...
-
Polski Internet a premiery filmowe
Czego internauci szukają w kinie? Zabawy czy wzruszeń, okazji do refleksji, pretekstu do wojny światopoglądowej czy tylko audiowizualnego tła do jedzenia popcornu? Sporo dowiedzieć się z można z analizy publikacji na temat filmów w mediach społecznościowych: w ciągu ostatnich trzech miesięcy najwięcej napisano o najnowszej odsłonie przygód agenta ...
-
Ulubione sklepy Polaków
Nasze ulubione sklepy? Nie zawsze to o nich mamy najwięcej informacji. W mediach najczęściej występuje Biedronka, pomimo że to Allegro wygrało w badaniu najchętniej wybieranych miejsc zakupów - wynika z analizy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów". Jeszcze inaczej sytuacja wygląda w social media, gdzie sami decydujemy, o czym piszemy i czym dzielimy ...
-
Kamil Stoch - medialny sportowiec roku 2014
Kamil Stoch zwyciężył po raz kolejny – tym razem polski skoczek najwyższe miejsce na podium zawdzięcza liczbie publikacji, jakie w minionym roku pojawiły się na jego temat w mediach. Tylko w lutym było ich 24 tysiące. Na drugim miejscu znalazł się Robert Lewandowski, na trzecim Justyna Kowalczyk – wynika z raportu „Najbardziej medialni polscy ...
-
Polscy blogerzy - TOP 10
Maffashion, czyli Julia Kuczyńska, kolejny raz zwyciężyła w Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogerów 2014, przygotowanego przez Jasonhunta. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował, jak często pojawiały się w mediach informacje o dziesiątce najpopularniejszych polskich blogerów. Zwyciężczyni może pochwalić się wynikiem 3,2 tys. wzmianek. ...
-
Co media społecznościowe mówią o grypie?
Polacy każdego dnia zamieszczają w social media nawet 2 tysiące skarg na grypę i przeziębienia - wynika z monitoringu internetu Instytutu Monitorowania Mediów. Liczba internetowych deklaracji złego samopoczucia jest wprost proporcjonalna do liczby zachorowań na grypę gromadzonych przez Państwowy Zakład Higieny i nasila się podczas ...
-
Pies dla dziecka pod choinkę? Dobry pomysł?
Blisko 50 tysięcy wpisów zachęcających do adopcji bezdomnych psów ukazało się w listopadzie i na początku grudnia w mediach społecznościowych - wynika z badania serwisu KarmiePsiaki.pl i Instytutu Monitorowania Mediów. To w 2015 roku liczba rekordowa. Eksperci przestrzegają jednak, że decyzję o przygarnięciu lub zakupie zwierzęcia należy dokładnie ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.
W pierwszych trzech kwartałach minionego roku wydatki na reklamę w branży farmaceutycznej były o 14% wyższe w stosunku do analogicznego okresu roku wcześniejszego i wyniosły niemal 670 mln złotych - wynika z analizy domu mediowego Codemedia. 18% tej sumy pochłonęła promocja leków przeciw przeziębieniu. Ulubionym medium reklamodawców okazała się ...
-
Miliardowe wydatki na reklamę. Handel nie szczędzi na promocji
Dom mediowy Codemedia przeanalizował ubiegłoroczne wydatki na reklamę w branży handlowej i dowiódł, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Łączny budżet reklamowy wszystkich przeanalizowanych podmiotów przewyższył 1 miliard złotych, co względem poprzedniego roku oznacza wzrost na poziomie 25%. Zdecydowanym liderem okazał się Lidl, który nie tylko ...
-
Jakie wydatki na reklamę w e-commerce? Analizujemy I poł. 2017 r.
W I półroczu br. wydatki, które branża e-commerce przeznaczyła na reklamę, okazały się o 8% wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Największe budżety pochłonęła reklama w Internecie, która pozostaje ulubionym medium reklamodawców z tego sektora. Najhojniejszy w badanym okresie okazał się sklep internetowy Bon Prix, który wydał na ...
-
Ceny mieszkań - średnia arymetyczna czy mediana?
W kontekście analiz cenowych rynku nieruchomości, czasem pojawiają się zarzuty dotyczące podawania średniej arytmetycznej ceny 1 mkw. zamiast mediany. Jak tłumaczą eksperci portalu RynekPierwotny.pl medianowa cena metrażu to rzeczywiście lepszy wskaźnik, który wyróżnia się m.in. odpornością na skrajne wyniki (tzn. uwzględnienie bardzo drogich lub ...
-
Top Marka 2019: marki motoryzacyjne
Motoryzacja pozostaje jedną z najbardziej medialnych branż, a w kontekście jej obecności w mediach zaznacza się wyraźnie wiodące znaczenie elektromobilności. Polacy w coraz większym stopniu są zainteresowani samochodami elektrycznymi, co znajduje bezpośrednie przełożenie na działania i komunikację marketingową brandów motoryzacyjnych. W ...
-
Pomoc dla Ukrainy. 900 tys. postów w mediach społecznościowych w 6 dni
Media na całym świecie, także w Polsce, na bieżąco raportują przebieg wojny w Ukrainie. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował wpisy w mediach społecznościowych i tradycyjnych dotyczące pomocy humanitarnej dla walczącej o wolność Ukrainy. Twitter rośnie w siłę Przez pierwsze sześć dni wojny (24 lutego – 1 marca) w mediach społecznościowych ...
-
8 faktów o kleszczach
... , ręce i pęsetę starannie umyć - komentuje dr hab. med. Ernest Kuchar, specjalista chorób zakaźnych Grupy LUX MED. 6. Zaczerwienienie skóry i odczyn zapalny to zwykła reakcja ... nerwów, niedowłady, zaburzenia czucia, mowy i połykania, śpiączkę – dodaje ekspert Grupy LUX MED. 8. Nie istnieje szczepionka przeciwko boreliozy, jednak jest dostępna ta ...
-
W polskim internecie kwitnie dezinformacja nt. Ukrainy
Instytut Monitorowania Mediów zwraca uwagę na zauważalne w polskich mediach społecznościowych nasilenie skali dezinformacji dotyczącej Ukrainy i jej obywateli. Badanie opracowane przez IMM wespół z Demagogiem dowodzi, że w listopadzie minionego roku antyukraińska narracja pojawiła się aż w 73 tys. polskojęzycznych wpisów i komentarzy w social ...
-
Kadra zarządzająca w mediach II 2005
Piotr Nurowski, prezes Elektrimu, był w lutym 2005 roku najczęściej opisywanym w mediach szefem spośród 50 prezesów największych firm w Polsce. Z raportu "Bossowie polskiej gospodarki w mediach" przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów wynika jednak, że Nurowski był zwykle wymieniany w publikacjach nie jako biznesmen, ale działacz ...
-
Serce przeżyje dłużej
Firma TransMedics wprowadziła do sprzedaży nietypowe rozwiązanie medyczne o nazwie TransMedics Organ Care System, które zwiększa żywotność przewożonych organów ludzkich, przeznaczonych do transplantacji. Obecne na rynku urządzenia oferowały jedynie transport przy obniżonej temperaturze, podczas gdy nowy produkt przepuszcza przez narząd ciepłą i ...
-
Najczęściej cytowane media VII 2009
Według lipcowego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowanego przez Instytut Monitorowania Mediów najczęściej cytowanym tytułem prasowym była Rzeczpospolita. Miano najbardziej opiniotwórczej rozgłośni radiowej wywalczyła stacja RMF FM, a telewizyjnej - TVN24. W całkowitym zestawieniu piętnastu najczęściej przytaczanych mediów ...