-
Polscy politycy w social media
W ciągu 26 dni nowego roku internauci ponad 20 tysięcy razy napisali o Platformie Obywatelskiej, co oznacza niemal tysiąc publikacji dziennie. Jest to tyle przekazów, ile łącznie w tym czasie uzbierały pozostałe ugrupowania - informuje raport Instytutu Monitorowania Mediów przygotowany w ramach projektu Kompas Social Media. Najwyraźniej ...
-
Kadra zarządzająca w social media I 2012
Najbardziej medialnym "Bossem polskiej gospodarki" stycznia był Maciej Witucki - szef Telekomunikacji Polskiej. Nadal silną pozycję w rankingu mają przedstawiciele branży energetycznej - pełniący obowiązki szefów PGNiG Marek Karabuła i PGE Paweł Skowroński znaleźli się odpowiednio na drugim i czwartym miejscu pod względem liczby wystąpień w ...
-
Media a podniesienie wieku emerytalnego
Ustawa refundacyjna, ACTA, a teraz emerytury - w mediach trwa kolejna debata będąca efektem decyzji politycznych mających bezpośredni wpływ na życie Polaków. Podwyższenie wieku emerytalnego do 67 lat to ekonomiczna konieczność czy dowód na nieudolność państwa? Zdania na ten temat są podzielone - informuje Instytut Monitorowania Mediów w raporcie ...
-
Polski Internet a wydłużenie wieku emerytalnego
Projekt wydłużenia wieku emerytalnego wzbudza emocje od chwili, kiedy się pojawił. Wiadomo było, że głosowanie nad nim nie przebiegnie spokojnie. Język debaty, postawy polityków i związkowców stały się pretekstem do dyskusji nad stanem polskiej polityki, a także na temat roli mediów, które sejmowe awantury relacjonują społeczeństwu. Kto ...
-
Polska prasa i Internet a gaz łupkowy
Gaz łupkowy - szansa dla Polski na duże pieniądze i bezpieczeństwo energetyczne czy raczej prosta droga do nieodwracalnego zniszczenia środowiska? Niewiele jest tematów, przy których internauci są tak wstrzemięźliwi jak w wypadku łupków. Z analizy opinii w mediach społecznościowych wywnioskować można, że przeciętnemu internaucie często brakuje ...
-
Najbardziej opiniotwórcze social media
Media chętniej powołują się na Facebooka i Twittera, niż na doniesienia płynące z telewizji - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Monitorowania Mediów. Gdyby porównać media społecznościowe z tradycyjnymi tytułami prasowymi i rozgłośniami, to Facebook i Twitter zajęłyby piąte i szóste miejsce w rankingu opiniotwórczości, wyprzedzając ...
-
Kadra zarządzająca w social media VII 2012
Po trzech miesiącach przerwy na szczyt rankingu najbardziej medialnych bossów powrócił szef TP Maciej Witucki - informuje Instytut Monitorowania Mediów w najnowszym raporcie. Zainteresowanie mediów Witucki zagwarantował sobie sugestiami dotyczącymi współpracy z Netią oraz deklaracjami zapewnienia smartfonów za 1 zł, zgodnie z oczekiwaniami ...
-
Kadra zarządzająca w social media XI 2012
Energetyka znowu wstrząsnęła mediami. Niemal połowa listopadowych przekazów na temat bossów gospodarki poświęcona była branży energetycznej, zaś prawie 1/3 wszystkich informacji koncentrowała się na osobie Grażyny Piotrowskiej - Oliwy, szefowej PGNiG. Jedyna w zestawieniu bosska sukces medialny zawdzięcza udanym negocjacjom cen gazu, których ...
-
Polski Internet a środki na grypę
Przeziębienie? Grypa? Instytut Monitorowania Mediów w ramach usługi admonit sprawdził, jak w najgorętszym okresie grypowym wyglądały wydatki reklamowe producentów środków na te przypadłości, porównał to z medialnością poszczególnych medykamentów i zaprosił specjalistów do współpracy przy badaniu. - Kto przeziębienie, kaszel, czy katar uważa za ...
-
Sieci handlowe w mediach II 2013
Co należy zrobić, by stać się najpopularniejszą siecią handlową w mediach? Lidl postawił na wzmożoną emisję reklam, Biedronka na mocne nazwisko. Dane Instytutu Monitorowania Mediów wskazują, że obie drogi były błędne – Biedronka co prawda zwyciężyła pod względem popularności w Internecie, lecz z analizy wynika, że zainteresowanie mediów i ...
-
Branża energetyczna a wydatki na reklamę 2012
W 2012 roku widać wyraźne ożywienie w sektorze reklamy branży energetycznej. Trzech z pięciu największych dostawców energii zwiększyło budżety mediowe o kilkadziesiąt procent. Choć w ubiegłym roku wydatki tej kategorii zamknęły się, cennikowo, kwotą 78 milionów złotych, to mimo kryzysu na rynku konkurujące ze sobą firmy energetyczne promują swoje ...
-
Polski Internet: najczęstsze błędy językowe
Czy hasztagi są już nową częścią zdania, a autokorekta zastąpiła słowniki języka polskiego? Jak wiele błędów można popełnić w 140 znakach na Twitterze? I czy dodając kolejne zdjęcia na Instagramie mamy czas by pomyśleć nie tylko o jakości obrazu, ale też o poprawności słowa? Instytut Monitorowania Mediów w ramach raportu Kompas Social Media ...
-
Portale społecznościowe pełne kaszlu i bólu głowy
Wraz z nadejściem jesienno-zimowego szczytu zachorowań media społecznościowe zapełniają się skargami Polaków na dolegliwości związane z grypą i przeziębieniami – wynika z badań Instytutu Monitorowania Mediów. Na przełomie października i listopada w serwisach społecznościowych pojawiło się blisko 14 tysięcy wpisów, w których polscy internauci ...
-
Wybory prezydenckie 2015: Bronisław Komorowski najbardziej medialny
Kampania wyborcza trwa w najlepsze. Dla osób ubiegających się o najwyższy urząd w naszym państwie miarą popularności jest m.in. ilość informacji, jaka pojawia się o nich w mediach. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowił przyjrzeć się medialnym doniesieniom o kandydatach. Analiza objęła okres od 1 do 15 marca br. W tym czasie pojawiło się aż ...
-
Miasta wojewódzkie w mediach w I kw. 2015 r.
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów opublikował wyniki cyklicznego badania, dotyczącego popularności miast wojewódzkich w mediach. W I kwartale 2015 r. łączna wartość materiałów odnośnie stolic poszczególnych województw wyniosła 5,7 mld złotych, a średnio każdego dnia pojawiało się o nich prawie 20 tys. wzmianek. Bezkonkurencyjna pod względem liczby ...
-
Paweł Kukiz wciąż lubiany przez media
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował, jak kształtowała się w ostatnim czasie popularność medialna Pawła Kukiza. Jak się okazuje, polityk radzi sobie całkiem nieźle – zarówno pod względem liczby publikacji (5,7 tys. w okresie od 25 maja do 7 czerwca), jak i postrzegania – tylko 1% doniesień miało wydźwięk negatywny. Najwięcej informacji ...
-
Medialny Paweł Kukiz
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził, jak kształtowała się medialna popularność Pawła Kukiza między 8 czerwca a 5 lipca 2015 r. Okazuje się, że w badanym okresie na temat polityka ukazało się blisko 28 tysięcy materiałów, co daje liczbę prawie tysiąca publikacji dziennie. Na taki wynik w przeważającej mierze wpływ miała aktywność ...
-
Top Marka: motoryzacja najbardziej medialną branżą
Branża motoryzacyjna okazała się najbardziej lubianą przez media – wynika z badania Top Marka, przeprowadzonego przez magazyn „Press” i i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. W prasie i Internecie pod względem liczby publikacji zwyciężył Volkswagen, jednak w mediach społecznościowych najchętniej dyskutowano o BMW. Marki samochodowe w prasie… ...
Tematy: Top Marka, motoryzacja, branża motoryzacyjna, monitoring mediów, Volkswagen, Mercedes-Benz, Ford, BMW -
Konkurs Chopinowski w internecie i social media
XVII Konkurs Chopinowski od strony medialnej to transmisje wszystkich przesłuchań w telewizji, radiu i internecie, gorące komentarze ekspertów na żywo, dziesiątki tysięcy najróżniejszego typu publikacji i komentarzy w internecie oraz zasięg wzmianek w social media sięgający 70 mln osób - wynika z monitoringu mediów w IMM. Po długich, nocnych ...
-
Maffashion, Jemerced, Kasia Tusk. To one rządzą modową blogosferą
O polskiej blogosferze mówi się coraz więcej. Medialny rozgłos zyskują zwłaszcza blogerki modowe, o których ostatnio było głośno m.in. przy okazji ujawnienia stawek ich wynagrodzeń. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowił przyjrzeć się, która z nich najbardziej zaznacza swoją obecność w mediach. Analiza dowiodła, że niezaprzeczalną liderką ...
-
Robert Lewandowski rządzi w mediach
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował medialność Roberta Lewandowskiego w październiku bieżącego roku. 13,7 tys. publikacji oraz 415,2 tys. wzmianek w mediach społecznościowych mogą robić wrażenie. Ekwiwalent reklamowy materiałów został oszacowany na 115 milionów złotych. W październiku na temat Roberta Lewandowskiego ukazało się 13,7 ...
-
Rząd Beaty Szydło na Facebooku, czyli co mówią w social media
W dyskusjach o pracach rządu Polacy w mediach społecznościowych najczęściej wspominają o premier Beacie Szydło, a zwolennicy jej gabinetu potrafią dobrze wykorzystać potencjał social media - wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów. Internauci oceniając rząd najbardziej pozytywnie wypowiadają się na temat prac minister edukacji Anny ...
-
Robert Lewandowski kontra Artur Szpilka: nokaut
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował medialną popularność dwóch polskich sportowców – Roberta Lewandowskiego oraz Artura Szpilki w styczniu 2016 r. Który z nich mógł liczyć na większą liczbę publikacji i zainteresowanie użytkowników social media? Różnica w liczbie publikacji między sportowcami wynosi nieco ponad 2 tys. materiałów, jednak ...
-
Robert Lewandowski i Angelique Kerber: w lutym media należały do nich
Zwycięstwo w Australian Open było życiowym sukcesem Angelique Kerber, co nie uszło uwadze mediów. Niemiecka tenisistka wzbudza zainteresowanie w kraju nad Wisłą ze względu na polskie pochodzenie i podwójne obywatelstwo. Niezmienną popularnością cieszy się również Robert Lewandowski, który świętował swój 50 występ w rozgrywkach Bundesligi w barwach ...
-
Politycy i partie w mediach II 2016
W lutym 2016 r. Jarosław Kaczyński pozostawał najczęściej przywoływanym w mediach politykiem - zdołał zdeklasować bardzo popularnych Ryszarda Petru i Grzegorza Schetynę. Na kolejnych pozycjach uplasowali się Paweł Kukiz i Władysław Kosiniak-Kamysz. Popularność Kaczyńskiego nie dotyczyła jednak social media, gdzie palma pierwszeństwa powędrowała do ...
-
Prezes Rzepliński milczy, a Internet szaleje #BoRejting
Kilka dni temu minister Szałamacha wezwał prezesa Rzeplińskiego do powstrzymania się od wypowiedzi w mediach do dnia ogłoszenia wiarygodności kredytowej naszego kraju. Temat natychmiast podchwycili internauci. Od 5 maja akcja #borejting zdołała podbić media społecznościowe - na Facebooku i Twitterze hashtag ten pojawił się 6 tys. razy – wynika z ...
-
PKO Bank Polski liderem mediów w II kw. 2016
Instytut Monitorowania Mediów opublikował najświeższe dane dotyczące popularności banków w mediach. Niekwestionowanym zwycięzcą po raz kolejny okazał się PKO Bank Polski, którego dotyczyła niemal 1/4 wszystkich wpisów. Na kolejnych pozycjach uplasowały się mBank oraz Bank Zachodni WBK. Najwięcej publikacji ukazało się w mediach społecznościowych, ...
-
Wynagrodzenia 2019. Najwyżej i najniżej opłacane branże
W 2019 roku najwyżej opłacaną była branża IT, w której mediana miesięcznych wynagrodzeń wynosiła 6 367 PLN brutto (OBW 2019). Wysokie zarobki występowały również w bankowości. Mediana zarobków w tej branży wynosiła 6 000 PLN brutto. W dziewięciu najwyżej opłacanych branżach mediana wynagrodzeń wynosiła min. 5 000 PLN brutto. Najniżej opłacanymi ...
-
Wynagrodzenia w zawodach medycznych w 2019 roku. Kto zarabiał najwięcej?
W 2019 roku wzięło udział 2 990 osób z wykształceniem medycznym (absolwenci medycyny, farmacji, pielęgniarstwa, stomatologii oraz weterynarii). Wśród nich było 2 024 kobiety i 966 mężczyzn. Mediana wynagrodzenia całkowitego w tych zawodach wynosiła 4 900 PLN brutto. Luka płacowa była równa 21,05%. Dane prezentowane w artykule dotyczą wynagrodzeń ...
-
Wynagrodzenia na stanowiskach zdominowanych przez kobiety w 2020 roku
Mediana wynagrodzeń kobiet wyniosła 4 500 PLN, czyli o 600 PLN mniej niż wynosi mediana ogólnopolska. To mniej również o 1 231 PLN od mediany płac mężczyzn. W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń udział wzięły 37 673 kobiety. To 42% wszystkich ankietowanych. 24% badanych było w wieku między 26 a 30 lat. 49% miało wykształcenie wyższe magisterskie. 58 ...
-
Wynagrodzenia w województwie małopolskim w 2021 roku
Mediana wynagrodzeń w województwie małopolskim w 2021 roku wyniosła 6 000 PLN brutto i była wyższa o 300 PLN od mediany ogólnopolskiej. 25% najniżej wynagradzanych pracowników zarabiało nie więcej niż 4 400 PLN, a 25% najwyżej wynagradzanych zarabiało nie mniej niż 8 800 PLN. Mediana płac mężczyzn wynosiła 6 700 PLN, a kobiet 5 200 PLN. Najwyższe ...
-
Politycy w mediach w 2021 roku: liderami Morawiecki, Duda i Dworczyk
W 2021 roku w mediach pojawiło się 1,3 mln wypowiedzi polityków. Najbardziej medialni byli Mateusz Morawiecki, Andrzej Duda i Michał Dworczyk. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że ich wypowiedzi w różnych środkach masowego przekazu pojawiły się aż 300 tysięcy razy. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Którzy politycy byli najbardziej ...
-
Social media 2024. Kto i jak korzysta?
Z najnowszego raportu "Social Media" przygotowanego przez firmy Gemius, PBI oraz IAB Polska wynika, że najliczniejszą grupą korzystającą z mediów społecznościowych są osoby w wieku od 55 do 75 lat, ale najbardziej zaangażowane są osoby młode. Jak wygląda konsumpcja social mediów w Polsce? Które serwisy dominują na rynku reklamowym? Z tego tekstu ...
-
Wynagrodzenia w województwie małopolskim w 2023 roku
Mediana wynagrodzeń w województwie małopolskim w 2023 roku wyniosła 7 450 PLN brutto, była wyższa o około 300 PLN od mediany ogólnopolskiej. 25% najniżej wynagradzanych pracowników zarabiało nie więcej niż 5 531 PLN, a 25% najwyżej wynagradzanych zarabiało nie mniej niż 10 790 PLN. Mediana płac mężczyzn wynosiła 8 150 PLN, a kobiet 6 850 PLN. W ...
-
Marketingowiec omija platformę X i celuje w reklamę na YouTube
Stwierdzenie, że media społecznościowe zamieniły się w słupy reklamowe, nie jest przesadą. Nie jest też jednak zaskoczeniem, że przeciętny marketingowiec nader chętnie stawia na reklamę właśnie w social mediach. Przemawia za tym chociażby ich zasięg. Nie wszystkie serwisy cieszą się jednakową popularnością. Jak donosi najnowsza odsłona raportu ...