Robert Lewandowski i Angelique Kerber: w lutym media należały do nich
2016-03-14 13:29
Gazety © BillionPhotos.com - Fotolia.com
Przeczytaj także: Robert Lewandowski kontra Artur Szpilka: nokaut
Triumf Kerber w wielkoszlemowym Australian Open po emocjonującym finale z Sereną Williams był hucznie świętowany w mediach. Kerber w rankingu WTA awansowała na 2. miejsce, wyprzedzając m.in. Agnieszkę Radwańską. Szeroko komentowano między innymi kwestię pochodzenia tenisistki, która mieszka i trenuje w Polsce.W lutym na jej temat ukazało się 1,5 tys. publikacji w prasie, RTV i na portalach internetowych, a ich wartość oszacowano na 12,6 mln złotych. Z informacjami na temat Kerber mogło się zetknąć 1,2 mld potencjalnych odbiorców – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Prawie pięciokrotnie większą popularnością w mediach tradycyjnych cieszył się jednak Robert Lewandowski, niemniej zainteresowanie piłkarzem nieco spadło (w styczniu 7,1 tys. materiałów, w lutym 6,8 tys.). Ekwiwalent reklamowy zmienił się stosunkowo niewiele – z 45,5 mln na 45,3 mln.
Kerber była najpopularniejsza w mediach na początku miesiąca. Pierwszego lutego na jej temat ukazało się ponad 500 informacji. Największa medialność Lewego z kolei przypadła na 6 lutego w związku z meczem Bayern Leverkusen vs Bayern Monachium. Była to wyjątkowa rozgrywka – jubileuszowy, pięćdziesiąty występ tego piłkarza w rozgrywkach Bundesligi w barwach Bayernu. Tylko tego dnia w mediach pojawiło się prawie 800 publikacji.
O sukcesach tenisistki najczęściej informowały portale Sportowefakty.wp.pl, Eurosport.onet.pl, Sport.se.pl. W TOP 5 znalazły się także strony Przegladsportowy.pl oraz Sport.interia.pl. Lewy również dominował w przekazach redakcji Sportowefakty.wp.pl, ale na kolejnych miejscach pod względem liczby publikacji uplasowały się Sport.se.pl i Sport.pl.
Doniesienia na temat Angelique Kerber pojawiały się głównie na okładkach – w lutym wystąpiła na pierwszych stronach aż 41 razy. Na pozostałych stronach informacje o tenisistce występowały znacznie rzadziej. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku Roberta Lewandowskiego – obecność medialna na poszczególnych stronach rozkłada się dosyć równomiernie. Przykładowo na stronie czwartej – 25 wzmianek, na piątej – 24.
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji na temat Angelique Kerber oraz Roberta Lewandowskiego w podziale na media w lutym
fot. mat. prasowe
Zmiany w czasie ukazywania się informacji na temat Kerber oraz Lewandowskiego w mediach, luty 2016
Social media należą do Roberta
Internauci intensywnie komentowali sukcesy RL9 w mediach społecznościowych. W lutym w nawiązaniu do sportowca ukazało się 63,6 tys. wzmianek. Dla porównania – na temat Kerber tylko 3,6 tys. materiałów.
fot. mat. prasowe
Zmiany w czasie ukazywania się informacji na temat Kerber oraz Lewandowskiego w social media
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Robert Lewandowski w grudniowych mediach
-
Robert Lewandowski królem social media
-
Szymon Hołownia - marszałek Sejmu, król mediów
-
Energetyka jądrowa w mediach. Wzrost publikacji po wybuchu wojny w Ukrainie
-
Biedronka, Lidl, Żabka - o nich Polacy rozmawiają w internecie
-
TikTok rośnie w siłę. TOP5 polskich kont
-
Pomoc dla Ukrainy. 900 tys. postów w mediach społecznościowych w 6 dni
-
XVIII Konkurs Chopinowski w mediach
-
COVID-19 nasilił medialną dyskusję o fake newsach
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)