eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościMedia › Robert Lewandowski kontra Artur Szpilka: nokaut

Robert Lewandowski kontra Artur Szpilka: nokaut

2016-02-17 13:58

Robert Lewandowski kontra Artur Szpilka: nokaut

Lewy znokautował Szpilkę ©  Vitaly Krivosheev - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował medialną popularność dwóch polskich sportowców – Roberta Lewandowskiego oraz Artura Szpilki w styczniu 2016 r. Który z nich mógł liczyć na większą liczbę publikacji i zainteresowanie użytkowników social media?
Różnica w liczbie publikacji między sportowcami wynosi nieco ponad 2 tys. materiałów, jednak znacznie większe rozbieżności zauważyć można w przypadku ekwiwalentu reklamowego – aż o 27,3 mln złotych więcej dla Lewego – czy w dotarciu – tutaj różnica na korzyść piłkarza to 1,5 mld potencjalnych kontaktów z odbiorcami. Wynika to z faktu, że o RL9 znacznie częściej można było znaleźć informacje w prasie oraz radiu. Lewy zyskał także znaczną przewagę w publikacjach internetowych. Jedynie telewizja informowała w podobnym stopniu o obu sportowcach.

Aktywność medialna Lewandowskiego w trakcie analizowanego miesiąca była bardzo nierównomierna. Na wykresie widnieje wiele pików. Najwyższy z nich przypadł 12 stycznia, kiedy to Lewy został okrzyknięty najlepszym polskim piłkarzem 2015 roku w plebiscycie Polskiego Związku Piłkarzy. RL9 zgarnął najważniejszą nagrodę po raz piąty z rzędu. Sportowiec cieszył się też dużym zainteresowaniem 2 stycznia w związku z zajęciem piątego miejsca w notowaniu francuskiego "L'Equipe" na najlepszego piłkarza 2015 roku.

Natomiast publikacje odnośnie Artura Szpilki rozkładają się bardziej regularnie. Dynamiczny skok popularności medialnej dotyczył 14 stycznia. Wszystko za sprawą awansu w rankingu World Boxing Council. Obecnie Szpilka w swojej kategorii wagowej plasuje się na szóstym miejscu. Natomiast najwyższy pik odnotowano 17 stycznia – w dniu walki o pas mistrza świata WBC w wadze ciężkiej. Deontay Wilder brutalnie znokautował wówczas Szpilkę.

Artur Szpilka na okładkach


Bokser zdecydowanie częściej pojawiał się na pierwszej stronie gazet – 41 razy. Wynik Lewandowskiego to 27 okładek. Najczęściej o RL9 informowały Sportowefakty.wp.pl, Sport.se.pl oraz Przegladsportowy.pl, natomiast o Szpilce Polskatimes.pl, Gs24.pl i Ringpolska.pl.

Buzz wokół RL9 w social media


Znacznie częściej internauci komentowali działania Roberta Lewandowskiego. W styczniu na jego temat w mediach społecznościowych pojawiło się aż 72,8 tys. wzmianek. Użytkownicy m.in. Facebooka czy Twittera codziennie analizowali poczynania RL9. Natężenie informacji rozkłada się równomiernie.

Z kolei w nawiązaniu do Szpilki ukazało się 23,6 tys. wpisów i komentarzy. Widać wyraźną aktywność internautów w połowie miesiąca.

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji na temat Roberta Lewandowskiego i Artura Szpilki w podziale na media w I 2016

Telewizja była jedynym medium, które donosiło o poczynaniach sportowców w mniej więcej równym stopniu


fot. mat. prasowe

Zmiany w czasie ukazywania się publikacji na temat Roberta Lewandowskiego i Artura Szpilki: internet

Najwięcej informacji na temat Artura Szpilki opublikowano 17 stycznia


fot. mat. prasowe

Zmiany w czasie ukazywania się publikacji na temat Roberta Lewandowskiego i Artura Szpilki - social

W styczniu na temat Roberta Lewandowskiego w mediach społecznościowych pojawiło się 72,8 tys. wzmianek


Zobacz także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

MENU
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.