-
Rynek mediów i reklamy 2014-2018
2,2 bln USD – taką wartość w 2018 roku ma osiągnąć globalny rynek mediów i rozrywki. Największy udział w przychodach nadal będą posiadać media tradycyjne, a telewizja ciągle pozostanie dla reklamy najatrakcyjniejsza, to jednak media cyfrowe i reklama w Internecie staną się głównymi siłami napędowymi wzrostu. Polski rynek w analizowanym okresie ...
-
Sieci handlowe w mediach II kw. 2014
Kogo zaskoczył jeleń w samochodzie, a kto szukał na półkach dyskontów produktów na piknik? W drugim kwartale 2014 roku wydatki reklamowe sieci handlowych w Polsce utrzymały się na poziomie podobnym do roku ubiegłego i wyniosły łącznie 272 mln zł - wynika z danych admonit, aplikacji do monitorowania kampanii i wydatków reklamowych w mediach. Aż 90 ...
-
Sieci handlowe w mediach III kw. 2014
W telewizyjnych spotach Lidla nadal królował duet Okrasa - Brodnicki, a w social mediach Biedronce najbardziej pomógł... Wojciech Cejrowski, mimo iż nie wziął udziału w żadnej kampanii reklamowej. W trzecim kwartale 2014 roku działające w Polsce sieci handlowe przeznaczyły na płatną promocję w mediach ponad 250 mln zł - wynika z najnowszego ...
-
Opłata reprograficzna: w social mediach zawrzało
Jednym z najczęściej dyskutowanych tematów w social mediach podczas wyborów samorządowych była opłata reprograficzna, zwana popularnie „podatkiem od piractwa”. Zarówno kreowanie wizerunku, jak i percepcja wyborców są „siłą nabywczą” głosów podczas kampanii wyborczej i głosowania. Przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów analiza mediów ...
-
JOW-y w mediach
Jednomandatowe Okręgi Wyborcze – zgodnie ze swoją definicją – powinny idealnie wpisywać się w demokratyczną zasadę dokonywania wyborów przez większość. Jak się okazuje jednak zarówno politycy, jak i obywatele Polski dzielą się na różne „większości”. Zaplanowane na 6 września referendum w sprawie JOW-ów wzbudziło duże poruszenie społeczeństwa, co ...
-
"Gwiezdne Wojny" podbijają media
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się medialnej popularności filmu „Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy” jeszcze przed jego premierą – między 16 listopada a 15 grudnia bieżącego roku. Tylko w mediach społecznościowych ukazało się 33,5 tys. wzmianek, a promocja warta była 41,5 mln złotych. Na premierę kontynuacji gwiezdnej sagi fani czekali ...
-
Wynagrodzenia w branżach w 2015 roku
Najwyżej opłacaną branżą w 2015 roku były technologie informatyczne (IT), gdzie mediana wynagrodzeń wyniosła 5 700 PLN – wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak. Na drugim miejscu w zestawieniu uplasowała się bankowość z medianą płac w wysokości 5 000 PLN brutto miesięcznie. Trzecie miejsce na podium ...
-
Sieci handlowe w social mediach III kw. 2016
W III kwartale bieżącego roku trójka najczęściej pojawiających się w mediach sieci handlowych nie zaskakuje: na pierwszym miejscu znalazła się Biedronka, za nią Lidl, a na trzeciej pozycji Tesco. Duże zaangażowanie internautów w kwestie związane z tematyką dotyczącą branży handlowej nie jest żadną nowością. Tym jednak, co rzuca się oczy podczas ...
Tematy: Boże Narodzenie, sieci handlowe, IMM, monitoring mediów, Biedronka, Tesco, Lidl, social media -
Polskie firmy odzieżowe - królowe social mediów
Polskie firmy odzieżowe coraz lepiej radzą sobie na rynku przepełnionym po brzegi tanią ofertą sieciówek. Okazuje się jednak, że na pochwałę zasługuje nie tylko ich sprzedaż i jakość oferowanych produktów, ale także sposób, w jaki funkcjonują one w internecie, a w szczególności w mediach społecznościowych. Agencja monitoringu mediów Newspoint wraz ...
-
Wynagrodzenia kierowników w 2016 roku
Mediana wynagrodzeń kierowników w 2016 roku wyniosła 6000 PLN brutto miesięcznie. Oznacza to, że przeciętne zarobki menedżerów były dwukrotnie niższe niż pensje dyrektorów (mediana 12 000 PLN) i ponad dwukrotnie wyższe niż pensje pracowników szeregowych (mediana 2650 PLN). Co czwarty polski menedżer zarabiał powyżej 8 500 PLN. Z kolei zarobki 25% ...
-
Wynagrodzenia w województwie mazowieckim w 2016 roku
Mediana płac dla województwa mazowieckiego bez Warszawy wyniosła w 2016 roku 3 500 PLN. Jest to dokładnie 1 800 PLN mniej niż mediana płac w samej Warszawie, która wyniosła 5 300 PLN. Natomiast mediana wynagrodzeń dla województwa mazowieckiego z uwzględnieniem Warszawy wyniosła 4 900 PLN brutto. W największym mazowieckich miastach zarobki znacznie ...
-
Koronawirus w mediach. Rządzi panika i fake news?
Koronawirus to dziś temat numer 1. Jak wynika z raportu opracowanego przez agencję Publicon i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, od połowy stycznia do 12 marca rodzime media opublikowały 235 tys. poświęconych mu materiałów. To jednak nic w porównaniu z niemal pięciokrotnie wyższą liczbą wzmianek (1,1 mln), które w tym samym czasie pojawiły się na ...
-
Wynagrodzenia w województwie małopolskim w 2020 roku
Medina wynagrodzeń w województwie małopolskim w 2020 roku wyniosła 5 349 PLN brutto, czyli była wyższa o prawie 250 PLN od mediany ogólnopolskiej. 25% najniżej wynagradzanych pracowników zarabiało nie więcej niż 3 983 PLN, a 25% najwyżej wynagradzanych zarabiało nie mniej niż 8 000 PLN. Mediana płac mężczyzn wynosiła 5 960 PLN, a kobiet 4 712 PLN. ...
-
Wynagrodzenia specjalistów w 2020 roku
Z danych Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń wynika, że mediana całkowitych zarobków specjalistów w 2020 roku wynosiła 5 100 PLN, czyli dokładnie tyle co mediana dla całego kraju. 25% najniżej wynagradzanych specjalistów zarabiało nie więcej niż 4 000 PLN, a 25% najwyżej wynagradzanych nie mniej niż 7 000 PLN brutto. Mediana płac specjalistek ...
-
Wynagrodzenia w firmach prywatnych i państwowych w 2020 roku
Mediana płac pracowników w firmach prywatnych (5 250 PLN) była wyższa o niecałe 300 PLN od mediany wynagrodzeń w firmach państwowych (4 967 PLN). Dla porównania mediana zarobków w organizacjach pozarządowych wyniosła 5 000 PLN, a jednostkach samorządu terytorialnego – 4 200 PLN. W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń wzięło udział 73 020 osób ...
-
Wynagrodzenia w przemyśle ciężkim w 2020 roku
Mediana wynagrodzeń pracowników w przemyśle ciężkim wyniosła 5 700 PLN, czyli o 600 PLN więcej niż mediana dla całego kraju i o 250 PLN więcej niż wyniosła mediana w przemyśle lekkim. W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń udział wzięło 6 514 osób zatrudnionych w firmach z branży przemysłu ciężkiego. 79% badanych stanowili mężczyźni. 33% miało ...
-
Jakie wynagrodzenia po studiach doktoranckich w 2020 roku?
Mediana wynagrodzeń osób po studiach doktoranckich wyniosła 7 500 PLN, czyli o 2 400 PLN więcej niż mediana dla całego kraju. Mediana płac osób bez tego typu studiów wyniosła 5 094 PLN. W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń udział wzięło 1 243 osób z tytułem doktora. 61% badanych stanowili mężczyźni. 38% pracowało w firmach zatrudniających powyżej ...
-
Jakie wynagrodzenia po studiach podyplomowych w 2020 roku?
Mediana wynagrodzeń osób po studiach podyplomowych wyniosła 6 703 PLN, czyli o około 1 600 PLN więcej niż mediana dla całego kraju. Mediana płac osób bez tego typu studiów wyniosła 5 000 PLN. W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń w 2020 roku udział wzięło 13 971 osób po studiach podyplomowych. 54% badanych stanowiły kobiety. 63% było po studiach ...
-
Wynagrodzenia specjalistów ds. kadr i płac w 2020 roku
Mediana wynagrodzeń specjalistów ds. kadr i płac wyniosła w 2020 roku 4 500 PLN. To o 600 PLN mniej niż mediana ogólnopolska oraz mediana dla wszystkich specjalistów. W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń w 2020 roku udział wzięło 1 152 specjalistów ds. kadr i płac. 95% badanych stanowiły kobiety. 58% badanych było po studiach wyższych magisterskich ...
-
Branża PR w mediach II 2005
W mediach ukazuje się coraz więcej informacji o lobbingu, a temat public relations najczęściej porusza Gazeta Prawna. To wyniki szóstego raportu PRoto o wizerunku branży PR w mediach. Najczęściej wzmiankowanymi w kontekście PR firmą i agencją były Instytut Monitorowania Mediów oraz agencja Fleishman-Hillard. Szóstym badaniem przekazów o branży PR ...
-
Najpopularniejsze media wg interneutów
Stacja TVN, radio RMF FM, dziennik Gazeta Wyborcza oraz tygodnik Newsweek to ulubione media internautów - wynika z trzeciej fali badania "Konsumpcja mediów. Sposoby korzystania z mediów wśród internautów" zrealizowanego przez firmę Gemius SA we współpracy w IAB Polska. Celem zrealizowanego w listopadzie 2005 roku badania było określenie zwyczajów ...
-
Popularność radia i telewizji w Internecie
Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba osób, które odchodzą od tradycyjnego odbioru radia i telewizji. Coraz liczniejsze jest za to grono tych, którzy decydują się na kontakt z tymi mediami przy wykorzystaniu sieci - wynika z badania Gemius "Konsumpcja mediów. Sposoby korzystania z mediów przez internautów." Telewizja tradycyjnie… Według raportu ...
-
Kto pobiera multimedia na komórki
W Polsce miesięcznie odnotowuje się od 7 do 9 mln pobrań multimediów na komórkę. Kim są użytkownicy aplikacji i produktów multimedialnych na telefony komórkowe? Jak wyglądają na tle populacji oraz Internetu? Jakimi telefonami się posługują? Odpowiedź na to i inne pytania daje nowy raport opracowany przez Telecom Media na podstawie danych ...
-
Prezydenci miast a media online
W maju polskie media zdominował temat rozliczania oświadczeń majątkowych prezydentów miast oraz uchwalania dla nich podwyżek. Innym tematem ożywionej debaty medialnej była ustawa metropolitalna. Z tego powodu NewsPoint przyjrzał się tym razem wizerunkom prezydentom największych polskich miast w mediach internetowych. Do analizy wybrano prezydentów ...
-
Najczęściej cytowane media III 2008
W marcowym raporcie "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" Instytutu Monitorowanie Mediów, Gazeta Wyborcza utrzymała pozycję lidera. W marcu media podejmowały m.in. tematy: sporów wokół ratyfikacji Traktatu Lizbońskiego i nieporozumień na linii rząd - prezydent. W marcu Gazeta bardzo wyraźnie pokonała rywali dzięki 1046 powołaniom. Zwycięstwo ...
-
Najczęściej cytowane media VI 2008
Tematy, które zelektryzowały media w czerwcu, to sprawa Lecha Wałęsy i historia ciąży nastoletniej Agaty. Ponadto trzy stacje TV w zestawieniu pierwszej 15, awans Wyborczej i powrót Pulsu Biznesu - takie wyniki przynosi czerwcowy raport "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowany przez Instytut Monitorowania Mediów. W czerwcu pierwsze ...
-
Konflikt w Gruzji a polskie media online
NewsPoint przygotował raport na temat liczby publikacji na temat Gruzji i Kaukazu w mediach online od 4 do 13 sierpnia 2008 r. Podsumowanie objęło 1700 polskich i 9000 zagranicznych serwisów internetowych, z których wybrano wiadomości w języku angielskim. Z analizy wynika, że w ciągu ostatnich kilku dni polskie media poświęcały konfliktowi ...
-
Kryzys w USA: co piszą media?
Dominującym tematem w mediach od kilku tygodni stał się światowy kryzys gospodarczy. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował artykuły z 10 głównych tytułów, określając liczbę oraz charakter publikacji, dotyczących sytuacji w gospodarce. Czyje prognozy się sprawdziły? Kto miał rację - analitycy, którzy zwiastowali katastrofalne skutki ...
-
Najczęściej cytowane media IV 2011
W kwietniu 2011 roku media najczęściej cytowały Rzeczpospolitą (832) i Gazetę Wyborczą (659). Na kolejnym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów znalazła się stacja TVN24 (390) - informuje Instytut Monitorowania Mediów. IMM podaje: kwietniowy ranking cytowań zdominowany był, jak można było przewidzieć, przez tematykę związaną z ...
-
Rozwija się rynek usług medycznych w Polsce
Polski rynek usług medycznych jest jednym z najszybciej rozwijających się w Unii Europejskiej. Nasze wydatki na usługi medyczne rosną w tempie 6,1% rocznie. A rynek produktów przedpłaconych (abonamentów medycznych i ubezpieczeń zdrowotnych) rozwija się w tempie kilkudziesięciu procent rocznie. Ciągle jest jednak znacznie mniejszy niż w innych ...
-
Kadra zarządzająca w social media II kw. 2011
Rebranding Ery wyniósł prezesa PTC Miroslava Rakovskiego na pierwsze miejsce w rankingu bossów polskiej gospodarki w social media. Oznacza to, że w mediach społecznościowych był najczęściej komentowanym spośród prezesów największych polskich przedsiębiorstw branż: telekomunikacyjnej, bankowej, ubezpieczeniowej i energetycznej. Na drugim miejscu ...
-
Social media a exposé premiera
Podatek od miedzi i sprawa KGHM ważniejsze niż becikowe i emerytury. Ulga na Internet kontra Fundusz Kościelny. Kryzys większy niż sukces. Największy wygrany - Janusz Palikot. Oto obraz niezwykłego poruszenia w mediach społecznościowych po piątkowym expose premiera Donalda Tuska - czytamy w raporcie Kompas Social Media Instytutu Monitorowania ...
-
Kara śmierci czy expose premiera?
Wydawać się może, że kara śmierci to jedna z politycznych pozycji dyżurnych, jak aborcja, eutanazja czy związki partnerskie. Dobry temat zastępczy, kiedy trzeba zamaskować bardziej palące problemy. Nic bardziej mylnego, wyeksponowanie w dyskursie tak kontrowersyjnego wątku nie gwarantuje proporcjonalnego rozgłosu w mediach - wynika z raportu ...
-
Polscy studenci w Internecie
Studenci to dla mediów temat-rzeka, w końcu to przyszłość narodu, oczko w głowie polityków - głównie w okresie wyborów. To również zbiorowa ofiara kryzysu ekonomicznego, zestawiana z innym pojęciem - bezrobociem. Studenci imprezują i pomieszkują w izbach wytrzeźwień, ale też piszą listy w słusznych sprawach, działają wolontariacko-zarobkowo oddają ...
-
Polscy politycy w social media
W ciągu 26 dni nowego roku internauci ponad 20 tysięcy razy napisali o Platformie Obywatelskiej, co oznacza niemal tysiąc publikacji dziennie. Jest to tyle przekazów, ile łącznie w tym czasie uzbierały pozostałe ugrupowania - informuje raport Instytutu Monitorowania Mediów przygotowany w ramach projektu Kompas Social Media. Najwyraźniej ...