eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Kadra zarządzająca w social media II kw. 2011

Kadra zarządzająca w social media II kw. 2011

2011-08-09 12:13

Kadra zarządzająca w social media II kw. 2011

Bossowie o najaktywniejszych źródłach © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Rebranding Ery wyniósł prezesa PTC Miroslava Rakovskiego na pierwsze miejsce w rankingu bossów polskiej gospodarki w social media. Oznacza to, że w mediach społecznościowych był najczęściej komentowanym spośród prezesów największych polskich przedsiębiorstw branż: telekomunikacyjnej, bankowej, ubezpieczeniowej i energetycznej. Na drugim miejscu znalazł się Michał Szubski z PGNiG, a na trzecim - Maciej Witucki z TP SA. Lider poprzedniego zestawienia, Zbigniew Jagiełło z PKO BP, spadł na szóste miejsce - podaje Instytut Monitorowania Mediów.

Przeczytaj także: Kadra zarządzająca w social media I kw. 2011

Mainstreamowe media mają wpływ na kształtowanie opinii

fot. mat. prasowe

Bossowie o najaktywniejszych źródłach

Bossowie o najaktywniejszych źródłach

W najnowszym Kompasie Social Media, obejmującym okres od maja do lipca 2011, zmienił się całkowicie układ nazwisk w czołówce. Niezmieniona jednak pozostała zasada, że użytkownicy social media mają inne zdanie niż dziennikarze co do tego, kto jest najbardziej interesującym „bossem polskiej gospodarki”. Lider rankingu mediów społecznościowych jest dopiero na 6 miejscu, jeśli chodzi o liczbę artykułów, które ukazały się na jego temat na tradycyjnych stronach internetowych.

Jednak zainteresowanie internautów to zazwyczaj konsekwencja publikacji prasowej lub internetowej. Można to zaobserwować na wykresie ilustrującym liczbę wzmianek w czasie – szczyty następują w momencie publikacji artykułu zawierającego wypowiedzi jednego z „bossów”.

– W przypadku „bossów” użytkownicy zajmują się przede wszystkim komentowaniem newsów, nie tworzą własnych treści – zaznacza Magdalena Grabarczyk-Tokaj, kierownik ds. Rozwoju Badań IMM – dodatkowo, w dystrybucji informacji widoczny udział miały też media mainstreamowe obecne na platformach społecznościowych.

Prezesi, o których internauci dyskutowali najwięcej

Najczęściej wymienianym przez użytkowników mediów społecznościowych szefem z badanej listy był Miroslav Rakowski, prezes PTC (udział 28% w całości dyskusji). Rakovski, szef Ery – a obecnie już T-mobile – zapewniał, że zmiana przyniesie polskim użytkownikom wiele korzyści. Komentarze do tej wypowiedzi były dla internautów okazją do dzielenia się osobistymi opiniami i doświadczeniami związanymi z korzystaniem z usług Ery i jej konkurentów.

fot. mat. prasowe

Bossowie o największej ekspozycji

Bossowie o największej ekspozycji

Maciej Szubski, prezes Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa znalazł się na drugim miejscu rankingu (23% udziału) dzięki wygłoszonej na łamach „Pulsu Biznesu” opinii, że bez nowych ram prawnych w Polsce poszukujący gazu łupkowego Amerykanie „połamią sobie zęby”. Ta wypowiedź wywołała gorącą dyskusję na forum gazeta.pl, była też przekazywana za pośrednictwem Twittera i komentowana przez blogerów.

Na trzecim miejscu pod względem liczby wystąpień w mediach społecznościowych znalazł się Maciej Witucki, prezes TP (19% udziału). „Maciej Witucki powołany na trzecią kadencję Prezesa Zarządu TP” – tę informację o szefie telekomu podawali sobie internauci w połowie lipca poprzez Facebooka, Blipa i Twittera.

Kto i gdzie mówi o bossach

fot. mat. prasowe

Wydźwięk informacji na temat bossów

Wydźwięk informacji na temat bossów

Najbardziej aktywną platformą komunikacji o „bossach” gospodarki pozostaje forum gazeta.pl (76 komentarzy). Część rozmów rozwijała się w komentarzach pod artykułami, a część z nich stanowiła niezależne wątki. W badanym okresie istotnym źródłem stał się także Facebook (23 informacje), gdzie najczęściej pojawiał się Maciej Witucki. Na Twitterze najlepiej wyeksponowany został nowy szef banku Pekao – Luigi Lovaglio.
Najwięcej o analizowanych szefach pisali blogerzy: Paweł Żmuda z blogbox.com.pl, Kira z blomedia.pl oraz Cheedo z minwestycje.net.

W liczbach bezwzględnych najwięcej negatywnych komentarzy zebrał Michał Szubski.

Natomiast największy odsetek negatywnych publikacji przypadł w udziale Cezaremu Stypułkowskiemu (40%).

Informacje o badaniu
Bossowie powrócili po latach w nowej, społecznościowej odsłonie w ramach projektu Kompas Social Media. Badanie wykonano na podstawie 6 776 materiałów internetowych, w których pojawili się prezesowie analizowanych firm . Raport obejmuje okres trzech miesięcy – od 1 maj do 31 lipca 2011 roku. W tym czasie wyselekcjonowano 180 wzmianek na temat bossów w mediach społecznościowych monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista dostępna na stronie Kompas Social Media oraz IMM). W analizie uwzględnione zostały również firmowe blogi oraz profile bossów w portalach społecznościowych.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: