eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Popularność radia i telewizji w Internecie

Popularność radia i telewizji w Internecie

2007-01-17 00:17

Popularność radia i telewizji w Internecie

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba osób, które odchodzą od tradycyjnego odbioru radia i telewizji. Coraz liczniejsze jest za to grono tych, którzy decydują się na kontakt z tymi mediami przy wykorzystaniu sieci - wynika z badania Gemius "Konsumpcja mediów. Sposoby korzystania z mediów przez internautów."

Przeczytaj także: Telewizja i Internet komplementarne?

Telewizja tradycyjnie…

Według raportu Gemius, w dniu poprzedzającym badanie, telewizję oglądał co drugi internauta (55 proc.) Jednocześnie zainteresowanie polskich użytkowników sieci tym medium systematycznie spada. W porównaniu z październikiem 2004 roku odsetek internautów deklarujących w dniu poprzedzającym badanie oglądanie telewizji zmniejszył się o 20 proc.




Nadal wśród internautów najpopularniejszą stacją telewizyjną jest TVN. 69 proc. uczestników badania przyznaje, że poprzedniego dnia oglądało właśnie ten kanał. W rankingu 5 najpopularniejszych kanałów jest również TVP 1 (58 proc.), Polsat (54 proc.), TVP 2 (48 proc.) i na 5 pozycji ex aequo TVP 3 oraz TVN 24, które zdobyły po 25 proc. głosów.

…i poprzez internet

Polscy internauci coraz częściej decydują się na oglądanie telewizji przez internet. W listopadzie br. internetowy odbiór telewizji deklarowało 33 proc. badanych, co oznacza wzrost o 18 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca roku ubiegłego, zaś o 83 proc. w porównaniu do danych pochodzących z października 2004. Mimo obserwowalnego wzrostu zainteresowania użytkowników polskiej sieci telewizją internetową, jest ona nadal traktowana jako pewna innowacja, a nie alternatywny sposób korzystania z tego medium. Analiza częstotliwości oglądania telewizji za pomocą internetu pokazuje, że jest to w chwili obecnej czynność raczej okazjonalna - spośród badanych, którzy oglądają telewizję za pośrednictwem internetu, około 30 proc. robiło to tylko raz. Zdaniem Anny Kopeć z Gemius SA, „Wraz ze zwiększającym się zasięgiem internetu w Polsce będziemy mieć do czynienia z coraz dynamiczniejszym rozwojem telewizji dostępnej w sieci. Już dziś obserwujemy początek walki o internetowego odbiorcę. W ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy ten trend będzie jeszcze bardziej widoczny”.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: