eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Kto pobiera multimedia na komórki

Kto pobiera multimedia na komórki

2007-04-26 13:16

Kto pobiera multimedia na komórki

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

W Polsce miesięcznie odnotowuje się od 7 do 9 mln pobrań multimediów na komórkę. Kim są użytkownicy aplikacji i produktów multimedialnych na telefony komórkowe? Jak wyglądają na tle populacji oraz Internetu? Jakimi telefonami się posługują? Odpowiedź na to i inne pytania daje nowy raport opracowany przez Telecom Media na podstawie danych obejmujących okres styczeń 2006 - marzec 2007, w tym analizy zachowań i preferencji kilku milionów klientów firmy.

Przeczytaj także: Telefony i multimedia

Raport opracowany został przez firmę Telecom Media w marcu br. na podstawie reprezentatywnej próby 10 mln pobrań multimediów na komórki, 3 tys. wywiadów ankietowych przeprowadzonych z losowo wybranymi osobami spośród klientów Telecom Media, a także analizy struktury sprzedaży produktów multimedialnych na komórki w ciągu ostatnich piętnastu miesięcy.





Według danych wynikających z raportu, z mobilnych multimediów w niemalże równym stopniu korzystają kobiety i mężczyźni. Proporcja ta podobna jest zresztą do struktury płci internautów, czyli odpowiednio - 48% i 52%. Najliczniejszą grupą są osoby w wieku 20 – 30 lat (aż 41%), otwarte na nowe technologie i nastawione na rozrywkę. Na drugim biegunie sytuują się osoby poniżej 10 roku życia, stanowiąc jedynie 1% wśród użytkowników produktów multimedialnych na komórkę, oraz ludzie w wieku powyżej 40 lat, których jest ok. 8%. Struktura wykształcenia wśród osób zamawiających multimedia jest zbliżona do ogólnej struktury w populacji.

Raport daje również odpowiedź na pytanie jakich telefonów używają osoby pobierające multimedia na swoje komórki. Niekwestionowanym liderem jest Nokia, która 2006 roku miała 36% udział wśród wszystkich telefonów, a w pierwszym kwartale tego roku jej udział wzrósł o 2%. Sony Ericsson z udziałem 20% plasuje się na drugim miejscu, lecz jego udział w transakcjach wzrósł 2007 o 4%. Trzecie miejsce zajmuje Samsung z udziałem 13%.

 

1 2

następna

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: