Kto pobiera multimedia na komórki
2007-04-26 13:16
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Telefony i multimedia
Raport opracowany został przez firmę Telecom Media w marcu br. na podstawie reprezentatywnej próby 10 mln pobrań multimediów na komórki, 3 tys. wywiadów ankietowych przeprowadzonych z losowo wybranymi osobami spośród klientów Telecom Media, a także analizy struktury sprzedaży produktów multimedialnych na komórki w ciągu ostatnich piętnastu miesięcy.fot. mat. prasowe
Według danych wynikających z raportu, z mobilnych multimediów w niemalże równym stopniu korzystają kobiety i mężczyźni. Proporcja ta podobna jest zresztą do struktury płci internautów, czyli odpowiednio - 48% i 52%. Najliczniejszą grupą są osoby w wieku 20 – 30 lat (aż 41%), otwarte na nowe technologie i nastawione na rozrywkę. Na drugim biegunie sytuują się osoby poniżej 10 roku życia, stanowiąc jedynie 1% wśród użytkowników produktów multimedialnych na komórkę, oraz ludzie w wieku powyżej 40 lat, których jest ok. 8%. Struktura wykształcenia wśród osób zamawiających multimedia jest zbliżona do ogólnej struktury w populacji.
Raport daje również odpowiedź na pytanie jakich telefonów używają osoby pobierające multimedia na swoje komórki. Niekwestionowanym liderem jest Nokia, która 2006 roku miała 36% udział wśród wszystkich telefonów, a w pierwszym kwartale tego roku jej udział wzrósł o 2%. Sony Ericsson z udziałem 20% plasuje się na drugim miejscu, lecz jego udział w transakcjach wzrósł 2007 o 4%. Trzecie miejsce zajmuje Samsung z udziałem 13%.
fot. mat. prasowe
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Telefony komórkowe: czego szukają internauci?
-
Polskie kobiety a smartfony
-
Preferencje konsumentów: telefony komórkowe
-
Kobiety napędzają rynek smartfonów
-
Kim są użytkownicy smartfonów?
-
Polacy a telefony komórkowe
-
Telefon komórkowy na urlopie
-
Rynek oprogramowania multimedialnego i edukacyjnego w Polsce
-
Telewizja mobilna popularna u młodzieży