eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach II 2005

Branża PR w mediach II 2005

2005-03-12 00:02

Branża PR w mediach II 2005

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

W mediach ukazuje się coraz więcej informacji o lobbingu, a temat public relations najczęściej porusza Gazeta Prawna. To wyniki szóstego raportu PRoto o wizerunku branży PR w mediach. Najczęściej wzmiankowanymi w kontekście PR firmą i agencją były Instytut Monitorowania Mediów oraz agencja Fleishman-Hillard.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010

Szóstym badaniem przekazów o branży PR objęto 57 lutowych publikacji i programów. Najwięcej materiałów o public relations to teksty dotyczące rynku PR (28%) – publikacje w tej kategorii dotyczyły m.in. zarobków PR-owców, prognoz oraz zmian branżowych. W lutym 2005 ponownie pojawiło się wyjątkowo dużo materiałów poświęconych lobbingowi, jego definicji i zasadom prowadzenia.

Najczęściej temat public relations poruszały media o profilu informacyjnym (52% tekstów) oraz biznesowym (28%). Wśród pism najczęściej podejmujących tematykę PR na pierwszym miejscu znajduje się Gazeta Prawna, która zamieściła 8 publikacji. Kolejne miejsca zajmują Press i Gazeta Wyborcza. W lutym odnotowano 19 pojedynczych publikacji (wykres 1). Gazeta Prawna została również medium najczęściej publikującym materiały o PR w ostatnim półroczu (wrzesień 2004 – luty 2005).

Wykres 1. Media publikujące informacje o PR

Prawie wszystkie lutowe przekazy o branży PR miały neutralny wydźwięk - 94%; w badanym okresie nie odnotowano żadnej publikacji negatywnie opisującej branżę.

W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 80 przekazów. Z analizy wynika, że w lutym nie ma zdecydowanego lidera wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych osób. Dwukrotnie cytowano: Tomasza Chmielewskiego, Rafała Czechowskiego, Wiesława Gałązkę i Rafała Szymczaka. Spośród firm, organizacji i instytucji w kontekście PR najczęściej wzmiankowano Instytut Monitorowania Mediów, a najczęściej wymienianą w analizowanych przekazach agencją PR był Fleishman-Hillard. Obie firmy wymieniano w kontekście konkursu „PRaktykuj za granicą” (tabele 1 i 2).


oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, lobbing
Sprzedaż samochodów II 2005

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: