eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najpopularniejsze media wg interneutów

Najpopularniejsze media wg interneutów

2006-01-20 00:01

Najpopularniejsze media wg interneutów

Które z wymienionych czynności wykonywałe(a)ś wczoraj? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Stacja TVN, radio RMF FM, dziennik Gazeta Wyborcza oraz tygodnik Newsweek to ulubione media internautów - wynika z trzeciej fali badania "Konsumpcja mediów. Sposoby korzystania z mediów wśród internautów" zrealizowanego przez firmę Gemius SA we współpracy w IAB Polska.

Przeczytaj także: Prasa, radio, Internet: media komplementarne?

Celem zrealizowanego w listopadzie 2005 roku badania było określenie zwyczajów związanych z używaniem mediów przez internautów. Respondenci pytani byli o wykorzystanie mediów w sposób tradycyjny, jak też poprzez internet.

Zarówno najnowsze wyniki, jak też wyniki badań zrealizowanych w październiku 2004 i w maju 2005 pokazują, że korzystanie z internetu wśród Polaków nie powoduje spadku zainteresowania tej grupy innymi mediami. Co więcej, w listopadzie 2005 internauci deklarowali większe zainteresowanie oglądaniem telewizji, słuchaniem radia, czytaniem prasy i magazynów oraz różnymi formami aktywności w internecie niż w maju 2005. Wiąże się to ze zjawiskiem sezonowości – im dni krótsze a temperatury na zewnątrz niższe, tym więcej czasu użytkownicy sieci spędzają w domu w towarzystwie nie tylko bliskich, ale także telewizji, radia, czy gazety. Odpowiedzi respondentów wskazały ponadto, że internauci korzystają z mediów inaczej niż ogół Polaków.

Telewizja, internet, radio, prasa …
Telewizja. Według ostatniego raportu Gemius SA telewizja jest najpopularniejszym medium wśród internautów. W dniu poprzedzającym badanie 72,8 proc. użytkowników sieci spędziło pewien czas przed telewizorem. W porównaniu z wynikami z maja 2005 roku oglądalność telewizji wśród internautów na tle pozostałych mediów zanotowała najbardziej imponujący wzrost wynoszący 6,2 punkta procentowego. Oglądanie telewizji jest zatem czynnością najbardziej zależną od sezonowości.

fot. mat. prasowe

Które z wymienionych czynności wykonywałe(a)ś wczoraj?

Które z wymienionych czynności wykonywałe(a)ś wczoraj?


Wśród internautów w listopadzie 2005 najbardziej popularnymi kanałami telewizyjnymi były TVN (64 proc.), TVP1 (61 proc.), Polsat (60 proc.) i TVP2 (54,3 proc.). Kolejność poszczególnych kanałów nie zmieniła się od czasu badania majowego w 2005 roku. Popularność kanału TVN jest wśród internautów o wiele wyższa niż wśród wszystkich Polaków. Im badani młodsi tym chętniej oglądają TVN i kanały muzyczne, natomiast im starsi – tym częściej włączają kanały telewizji publicznej (TVP1, TVP2 i TVP3) oraz TVN 24 i kanały dokumentalne.

28,2 proc. wszystkich internautów deklarowało w listopadzie ubiegłego roku, że ogląda telewizję przez internet. Odsetek ten wzrasta systematycznie i w porównaniu z falą majową jest wyższy o 2,3 punkty procentowe, a w porównaniu z październikiem 2004 o 12 punktów procentowych.

Internet. Drugim najczęściej „konsumowanym” przez użytkowników sieci medium był w listopadzie 2005 roku internet. W dniu poprzedzającym badanie 68,6 proc. respondentów przeglądało strony www, a 62,2 proc. pocztę elektroniczną. Należy podkreślić, że systematycznie wzrastają deklaracje dotyczące przeglądania stron www i poczty elektronicznej, co wskazuje raczej na stały trend, niż wyłącznie na sezonowe wahania. Deklaracje dotyczące przeglądanie stron internetowych w listopadzie 2005 były o 6,1 punkta procentowego wyższe niż w maju 2005 roku.
Przeczytaj także: Twoja doba ma 43 godziny Twoja doba ma 43 godziny

 

1 2 3

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: