eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najpopularniejsze media wg interneutów

Najpopularniejsze media wg interneutów

2006-01-20 00:01

Przeczytaj także: Prasa, radio, Internet: media komplementarne?


Radio. Słuchanie radia w listopadzie 2005 roku deklarowało 57,4 proc. internautów. Najpopularniejszymi wśród użytkowników sieci stacjami radiowymi są komercyjne RMF FM (w dniu poprzedzającym badanie słuchało go 39,3 proc. badanych), oraz Radio Zet (33,7 proc.). Jednak popularność obu tych stacji systematycznie zmniejsza się na korzyść programu 3 Polskiego Radia oraz mniejszych rozgłośni. Wśród wszystkich Polaków znacznie wyżej niż wśród internautów plasuje się PR program 1. Aż 60,4 proc. badanych deklaruje, że słucha radia przez internet. Radio to drugie najpopularniejsze po dziennikach elektronicznych tradycyjne medium on-line w Polsce. W porównaniu z falą majową odsetek słuchających radia on-line wzrósł o 4,3 punkty procentowe i wyniósł 60,4 proc.

Prasa. W listopadzie 2005 najpopularniejszą gazetą codzienną wśród internautów była Gazeta Wyborcza (47,1 proc. badanych czytało ją w dniu poprzedzającym badanie). Jednocześnie jest to pismo, dla którego zaobserwowano najwyższy spadek zainteresowania wśród internautów (o 4,8 punkty proc.) w porównaniu z danymi majowymi. Następnymi pod względem popularności znalazły się: Rzeczpospolita (18,8 proc.), Fakt (15,4 proc.), Metro (14,4 proc.) i Super Express (12,5 proc.). Systematycznie rośnie popularność Metra. Zainteresowanie nowym dziennikiem Nowy Dzień osiągnęło wśród internautów 9,3 proc. 61,2 proc. internautów zadeklarowało, że czyta prasę codzienną przez internet. Częstotliwość czytania prasy internetowej jest wysoka – zaledwie 5,1 proc. badanych deklaruje, że czytało ją tylko raz. Wyższa częstotliwość czytelnictwa występuje wśród badanych korzystających z internetu codziennie, badanych w wieku 25 i więcej lat oraz wśród mężczyzn.

Najpopularniejszym tygodnikiem wśród internautów był Newsweek. W listopadzie 2005 ostatnie wydanie czytało 19,4 proc. badanych. Na czytelnictwo prasy ma wpływ branżowość wydawnictw – mężczyźni znacząco częściej deklarowali czytanie zwłaszcza Komputer Świata (o 12,7 proc. częściej niż kobiety) i Auto Świata (o 10,9 proc.). Kobiety z kolei chętniej wymieniały Galę (o 11,2 proc. częściej niż mężczyźni), Przyjaciółkę, (o 9,9 proc. częściej), Vivę (o 9,6 proc. częściej) itp. Badani rzadziej korzystają z internetowych wersji tygodników/ dwutygodników (33,2 proc.) niż z gazet codziennych (61,2 proc.).

fot. mat. prasowe

Korzystanie z internetowej wersji tradycyjnych mediów

Korzystanie z internetowej wersji tradycyjnych mediów


Przeczytaj także: Twoja doba ma 43 godziny Twoja doba ma 43 godziny

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: