eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najpopularniejsze media wg interneutów

Najpopularniejsze media wg interneutów

2006-01-20 00:01

Przeczytaj także: Prasa, radio, Internet: media komplementarne?


Częstotliwość korzystania z internetu a konsumpcja mediów
Preferencje korzystania z poszczególnych mediów zmieniają się w zależności od częstotliwości korzystania z internetu. Osoby codziennie korzystające z internetu przedkładają aktywność w sieci nad korzystanie z innych mediów.

Codzienni bywalcy sieci (heavy users) w pierwszej kolejności deklarują przeglądanie stron internetowych. Odsetek deklaracji wyniósł 88,1 proc. czyli o 19,5 proc. więcej niż dla internautów rzadziej korzystających z sieci, a przeglądanie poczty www w tej grupie było o 18,9 punktów procentowych wyższe niż wśród pozostałych użytkowników internetu. W grupie tzw. heavy users - w porównaniu do populacji internautów w Polsce -wyższy jest także odsetek osób deklarujących korzystanie z komunikatorów internetowych. Różnica ta wynosi 17,6 punktów procentowych. Co ciekawe – nie oznacza to ograniczenia korzystania przez nich z mediów tradycyjnych jak telewizja, radio, czy prasa codzienna.

Osoby codziennie korzystające z internetu o wiele częściej też niż ogół internautów korzystają z internetowych wersji mediów tradycyjnych. Różnica w słuchalności radia on-line pomiędzy tzw. heavy users a pozostałymi internautami wynosi 11,4 punktów procentowych, w przypadku czytelnictwa dzienników jest równa nieco ponad 8 punktów procentowych. Wyjątek stanowi tu telewizja. Jedynie to medium cieszy się wśród osób codziennie korzystających z internetu mniejszą niż u ogółu internautów popularnością.

fot. mat. prasowe

Korzystanie z internetowej wersji tradycyjnych mediów. Podział ze względu na częstotliwość korzystan

Korzystanie z internetowej wersji tradycyjnych mediów. Podział ze względu na częstotliwość korzystania z internetu


Wyniki badania wskazują, że internauci nie ograniczają się do jednego źródła pozyskiwania informacji. Najczęściej korzystają ze wszystkich rodzajów przekazów mediowych, przy czym sposób korzystania różnicowany jest przez m. in. wiek, płeć, czy też częstotliwość łączenia się z internetem. Z tego powodu całkiem uzasadnione wydają się być cross mediowe kampanie reklamowe, których przekaz dociera do odbiorców za pomocą wielu kanałów. Można spodziewać się, że zapoczątkowany trend włączania internetu do kampanii reklamowych stanie się oczywistym standardem, a internauci z daną reklamą spotykać się będą zarówno w telewizji, radiu, czy prasie, bez różnicy w jaki sposób – czy tradycyjnie, czy przez internet – do tego przekazu dotrą. Dywersyfikacja sytuacji, w których następuje kontakt z reklamą, może niewątpliwie pozytywnie wpłynąć na jej skuteczność.

O badaniu
Badanie realizowane cyklicznie odbywało się w oparciu o ankiety wyświetlane w sieci w formie pop-up. Ankiety wyświetlały się losowo w dniach: 1-27 października 2004 (1 fala), 09-23 maja 2005 (2 fala), 15-28 listopada 2005 (3 fala). Powierzchnię do wyświetlania ankiet podczas pierwszej - październikowej fali badania udostępnił portal Onet.pl. Badanie majowe i listopadowe (2 i 3 fala) przeprowadzone zostało na witrynach korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Badanie zostało przeprowadzone we współpracy z IAB Polska. Grupa ankietowana to internauci w wieku 15 i więcej lat, korzystający z internetu przynajmniej raz w miesiącu. W ramach badania zebrano: 10 112 ankiet (październik 2004 – 1 fala), 17 133 ankiety (maj 2005 – 2 fala), 14 706 ankiet (listopad 2005 – 3 fala). Dane zostały doważone pod względem płci, wieku i częstotliwości korzystania z internetu, tak, aby były reprezentatywne dla ogółu internautów w Polsce (ważenie do danych z badania Interbus TNS OBOP).


Przeczytaj także: Twoja doba ma 43 godziny Twoja doba ma 43 godziny

poprzednia  

1 2 3

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: