eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Polski Internet a środki na grypę

Polski Internet a środki na grypę

2013-02-26 11:18

Polski Internet a środki na grypę

Polski Internet a środki na grypę © emde71 - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Przeziębienie? Grypa? Instytut Monitorowania Mediów w ramach usługi admonit sprawdził, jak w najgorętszym okresie grypowym wyglądały wydatki reklamowe producentów środków na te przypadłości, porównał to z medialnością poszczególnych medykamentów i zaprosił specjalistów do współpracy przy badaniu.

Przeczytaj także: Sieci komórkowe: media a wydatki na reklamę

- Kto przeziębienie, kaszel, czy katar uważa za CHOROBĘ - za coś, co trzeba leczyć (zamiast przyjąć, że samo przejdzie!), o czym warto dyskutować. Konfrontacja tych dwóch filozofii (leczyć vs samo minie), to także potencjalny punkt wyjścia do przeprowadzenia i analizy kampanii leków OTC – zauważyli prof. dr hab. Dariusz Doliński oraz dr Jacek Wójcik. Leczyć czy przeczekać? Jeśli leczyć – to czym? Czy męska grypa rzeczywiście jest zupełnie inna niż kobieca, dziecięca? Kaszel czy katar – z którą przypadłością częściej stykają się chorzy, a z którą odbiorcy reklam? Na te pytania odpowiedzi szukał Instytut Monitorowania Mediów.

Nie ma nic za darmo – wydatki reklamowe

W badanym okresie największe wydatki reklamowe na przekazy dotyczące środków na przeziębienie i grypę, zanotowała firma Aflofarm. Na drugim miejscu jest GlaxoSmith Kline, na trzecim Novartis. Warto odnotować przypadek PGT Healthcare, ponieważ firma ta, stanowiąca spółkę joint venture Teva Pharmacuticals i Procter&Gamble, ma w portfolio tylko jeden środek z badanej kategorii – Vicks.

fot. mat. prasowe

Reklamy - kto za to płaci?

W badanym okresie największe wydatki reklamowe na przekazy dotyczące środków na przeziębienie i grypę, zanotowała firma Aflofarm. Na drugim miejscu jest GlaxoSmith Kline, na trzecim Novartis.


fot. emde71 - Fotolia.com

Polski Internet a środki na grypę

Najczęściej pojawiającym się w dyskusjach internautów środkiem jest Nurofen, ale… Popularność na forach i blogach często wiąże się z dość nieprecyzyjnym nazywaniem leków.


Reklamodawca płaci, a internauta… no właśnie

Każdy producent ma jeden środek, który popularnością przewyższa pozostałe pozycje z oferty. Co ciekawe, popularność w internecie niekoniecznie jest związana z wydatkami reklamowymi firmy. Najczęściej pojawiającym się w dyskusjach internautów środkiem jest Nurofen, ale… Popularność na forach i blogach często wiąże się z dość nieprecyzyjnym nazywaniem leków, dlatego, choć do analizy wydatków reklamowych przyjęto Nurofen jedynie ukierunkowany na grypę i przeziębienie, w wynikach popularności w internecie może się pojawić także inny Nurofen, jako środek przeciwbólowy, lecz w kontekście grypowym – zauważa Nina Olszewska z Instytutu Monitorowania Mediów. Nie mniej jednak, z analizy wydatków producenta tego środka wynika, że Nurofen nie jest najbardziej doinwestowaną perłą w koronie. Reckitt Benckiser znacznie bardziej dla o popularność pastylek Strepsils, które nie są szczególnie popularne w internecie.

fot. mat. prasowe

Najczęściej komentowane środki na grypę i przeziębienie

Każdy producent ma jeden środek, który popularnością przewyższa pozostałe pozycje z oferty. Co ciekawe, popularność w internecie niekoniecznie jest związana z wydatkami reklamowymi firmy.


Jak, na podstawie dyskusji internautów na temat środków na grypę i przeziębienie kształtuje się w czasie sezon grypowy? Liczba publikacji internetowych na temat poszczególnych środków na grypę i przeziębienie badanych producentów dla każdej marki wygląda nieco inaczej. Wyraźna jest jednak tendencja wzrostowa w październiku i styczniu, spadkowa zaś w grudniu.

fot. mat. prasowe

Sezon na grypę - najpopularniejsze środki w internecie

Liczba publikacji internetowych na temat poszczególnych środków na grypę i przeziębienie badanych producentów dla każdej marki wygląda nieco inaczej. Wyraźna jest jednak tendencja wzrostowa w październiku i styczniu, spadkowa zaś w grudniu.


 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: