eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Reklama w Internecie 2012

Reklama w Internecie 2012

2012-10-04 08:54

Reklama w Internecie 2012

Wydatki na reklamę internetową w Polsce © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Według szacunków Interaktywnie.com, w tym roku padnie kolejny rekord wydatków na reklamę w Internecie. O ile utrzyma się wzrostowy trend, przekroczymy kolejną granicę wartości rynku.

Przeczytaj także: Reklama w Internecie 2010

Rynek reklamy online w Polsce nadal rośnie. Najnowsze, opublikowane w drugiej połowie lipca dane AdEx, czyli szacunki IAB Polska i firmy PwC pokazują, że pierwsze trzy miesiące 2012 roku przyniosły branży wzrost na poziomie nieco powyżej 9 procent w ujęciu rocznym. Z jednej strony - to niewątpliwy powód do zadowolenia. Jeśli trend utrzyma się do grudnia, ten rok przyniesie rekordową wartość rynku.

Pierwszy raz w historii uda się bowiem przekroczyć poziom dwóch miliardów złotych na wydatki reklamowe w polskim internecie. Z drugiej jednak strony - pierwszy raz od dawna dynamika wzrostu nie osiągnęła wyniku dwucyfrowego - podaje Interaktywnie.com w raporcie Reklama w internecie za 2012 rok.

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę internetową w Polsce

Pierwsze trzy miesiace 2012 roku przyniosły branzy wzrost na poziomie nieco powyzej 9 procent w ujeciu rocznym


Zanim jednak dojdzie do historycznego przełamania bariery 2 miliardów złotych wydatków, już dziś odnotować trzeba inne, nie mniej istotne wydarzenie. Otóż bezapelacyjny dotąd lider - mianowicie reklama display - znalazła godnego następcę.

Udział SEM, czyli reklamy powiązanej z wynikami wyszukiwania, w pierwszym kwartale 2012 roku zrównał się z nią wydatkami. Przedstawiciele branży reklamowej od dłuższego czasu zapowiadali, że SEM przejmie palmę pierwszeństwa. Wszystko wskazuje na to, że właśnie jesteśmy tego świadkami.

fot. mat. prasowe

Struktura wydatków na reklamę online

Reklama display - znalazła godnego następcę - SEM


Kto zostawia w sieci najwięcej pieniędzy? Z ostatnich danych IAB i PwC wynika, że liderem jest branża motoryzacyjna, przed finansową i telekomunikacyjną. Największą dynamikę odnotowali natomiast reklamodawcy z branży nieruchomości.

Jeśli chodzi o porównanie poszczególnych mediów na reklamowej mapie Polski, internet niezmiennie prezentuje się najlepiej, jeśli chodzi o kondycję. Ugruntowana, druga pozycja - za telewizją - wydaję się być niczym nie zagrożona.

fot. mat. prasowe

Udział sektorów gospodarki w reklamie online

Z ostatnich danych IAB i PwC wynika, ze liderem jest branża motoryzacyjna, przed finansową i telekomunikacyjną


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: