-
Sprzedaż samochodów spada
Polski rynek nowych samochodów osobowych odczuwa skutki zmian w podatku VAT oraz postępującego wzrostu cen - donosi firma analityczna Samar. Zaczyna także odczuwać skutki sprowadzania do Polski samochodów używanych. Od kilku miesięcy zmniejsza się ilość klientów odwiedzających autoryzowane salony dealerskie i ...
-
Fiat największym reklamodawcą
... w grudniu firma Fiat Auto Poland - informuje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, powołując się na dane firmy Expert-Monitor. Fiat Auto Poland został ... tys. zł. W zestawieniu największych motoryzacyjnych reklamodawców za cały ubiegły rok, sporządzonym przez Samar, liderem jest również Fiat Auto Poland. Nakłady Fiata wyniosły 76 mln 354 ...
-
Rośnie sprzedaż samochodów. W 2014 sprzedano więcej niż rok wcześniej
... wzrosła w porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku - podaje firma analityczna Samar powołując się na dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Łącznie w ... względem roku poprzedniego o 12,19 proc. Analiza Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar przygotowana na podstawie danych CEPiK, wskazuje, że w grudniu 2014 roku zarejestrowano ...
-
Flota samochodowa MŚP - ambitne plany bez szans na realizację?
... co piąta firma z sektora MŚP (17,6 proc.). Jeśli ten plan udałoby się zrealizować, na firmowych parkingach pojawiłoby ... pokłosie dobrej koniunktury, którą potwierdzają statystyki sprzedaży samochodów z ostatnich kilku lat. Jak wynika z danych IBRM Samar, tylko w 2019 r. z polskich salonów wyjechała rekordowa liczba około 555 tys. nowych aut osobowych ...
-
Produkcja samochodów VIII 2004
Produkcja samochodów osobowych w Polsce utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie - donosi firma analityczna Samar, badająca polski rynek motoryzacyjny. W sierpniu wyprodukowano 29.994 samochody osobowe, o niemal 125 procent więcej niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego. Rośnie ...
-
Sprzedaż samochodów X 2004
... samochodów osobowych trwa niezmiennie i nic nie zapowiada jego szybkiego końca - twierdzi firma analityczna Samar. Prognozy wskazują, że sprzedaż całoroczna w tym roku będzie o około 10 procent niższa od ubiegłorocznej, zaś w ... to oznaczałoby, że całkowita sprzedaż roczna wyniosłaby około 250 tysięcy samochodów - podsumowuje prognozy sprzedaży Samar ...
-
Reklama w motoryzacji I 2005
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców wśród producentów samochodów osobowych zajęła w styczniu firma Citroen Polska - informuje Instytut Samar, powołując się na badania firmy Expert-Monitor. Według zestawienia przygotowanego przez Samar, styczniowe wydatki tego francuskiego producenta na reklamę wyniosły ponad 6 mln zł, co stanowi ...
-
Produkcja samochodów III 2008
... dostawczych, o ponad 25 procent więcej niż przed rokiem - poinformował Instytut Samar, firma analityczna badająca rodzimy rynek motoryzacyjny. W marcu produkcja osiągnęła poziom 91 tys. ... 25,3 proc. (46 835 sztuk) więcej niż przed rokiem. Zestawienie opracowane przez Samar wskazuje, że najważniejszym producentem pozostaje w Polsce Fiat Auto Poland. Z ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 18/2011
... przed rokiem i niemal jedną piątą mniej niż w marcu - poinformowała wczoraj firma Samar. Przez pierwsze cztery miesiące 2011 r. Polacy zarejestrowali w sumie 90 tys. 671 nowych aut, o 5,6 tys. mniej niż przed rokiem - poinformował Samar. W tym roku Polacy ograniczyli zakupy nowych aut, gdyż ich ceny wzrosły ...
-
Samochód służbowy w sektorze MSP
... firmach. Na podstawie wieloletnich badań rynku flotowego oraz analiz statystyk GUS, Instytutu Samar i danych CEPIK ocenia, że w Polsce jest łącznie 6,4 mln samochodów służbowych ... tworzenia takiego dokumentu Nie wiem trudno powiedzieć Odmowa podania Czy firma ma dokument określający zasady korzystania z aut służbowych przez pracowników Dane ...
-
Reklama w motoryzacji V 2005
... miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród producentów samochodów osobowych zajęła w maju firma General Motors Polska - informuje Instytut Samar. W rankingu za pierwszych pięć miesięcy roku najwięcej na reklamę w mediach wydała firma Renault. Wydatki amerykańskiego koncernu wyniosły 7,1 mln zł, co stanowi 12,4 procent wszystkich ...
-
Reklama w motoryzacji VII 2005
... firma Toyota Motor - podaje Instytut Samar, powołując się na dane zebrane przez firmę Expert-Monitor. Wydatki na reklamę, poniesione przez tego japońskiego producenta wyniosły prawie 4 mln zł, co stanowi 12,7 procent wszystkich nakładów wyasygnowanych na reklamę aut osobowych w mediach. Drugą pozycję zdobyła firma ...
-
Motoryzacyjny kryzys trwa
Sierpień był kolejnym miesiącem zapaści rynku nowych samochodów osobowych w Polsce - informuje firma analityczna Samar w swym comiesięcznym raporcie o polskim rynku motoryzacyjnym. Jednocześnie gwałtownie rośnie import samochodów używanych, zwłaszcza z krajów Europy Zachodniej. W ósmym miesiącu roku polscy ...
-
Produkcja samochodów IX 2004
... trzech kwartałów bieżącego roku do poziomu 395 tys. 195 sztuk - informuje firma analityczna Samar, monitorująca polski rynek motoryzacyjny. Uzyskany wynik jest o ponad 76 ... drugiej pozycji, z udziałem 21,6 procent znajduje się Opel. Trzecią pozycję zajmuje firma Volkswagen. Jej udział w rynku producentów krajowych wyniósł na koniec września 11,2 ...
-
Załamanie rynku motoryzacyjnego
... chwilowe załamanie, ale ponowny kryzys - twierdzi w swoim comiesięcznym raporcie firma analityczna Samar. Październik był kolejnym miesiącem spadku poziomu sprzedaży nowych samochodów - ... pozycji znajduje się Ford z wynikiem sumarycznej sprzedaży 24 737 sztuk, firma ta wykazała rosnącą tendencję w stosunku do poprzedniego roku: wskaźnik wzrostu ...
-
Tydzień 47/2004 (15-21.11.2004)
... wyprzedzając Real (Metro), a ustępując tylko sieci Tesco. Według Instytutu Badań Rynku Samochodowego SAMAR w tym roku sprzedanych będzie 320 tys. samochodów, tzn. O 10% mniej w ... rynek postanowił wejść PeopleSoft - drugi na świecie producent w tej dziedzinie. PeopleSoft to firma, która od dłuższego już czasu broni się przed próbami wrogiego ...
-
Kryzys w nowych samochodach
Polski rynek nowych samochodów osobowych przechodzi głęboki kryzys. Sprzedaż osiągnęła kolejny negatywny rekord - donosi w comiesięcznym raporcie firma analityczna Samar. Przyczyny spadku sprzedaży samochodów nowych pozostają te same - ograniczone zasoby finansowe Polaków, negatywny wpływ zmian w podatku VAT, stopniowe podwyżki cen ...
-
Reklama w motoryzacji 2005
... telewizja, radio, gazety i magazyny) wyniosły w sumie prawie 573,9 mln zł - podaje Instytut Samar, powołując się na dane zebrane przez firmę Expert-Monitor. Rok wcześniej ... firm rynku samochodów osobowych zajęła w ubiegłym roku firma General Motors Polska (69,9 mln z), drugą pozycję zdobyła firma Renault S.A.R.L. Polska (63,5 mln zł). Kolejne miejsca ...
-
Spadek w samochodach
Firma Samar, analizująca rynek motoryzacyjny w Polsce, podała iż sprzedaż samochodów osobowych w Polsce spadła od początku stycznia do końca października o 9,95 proc. - do ...
Tematy: sprzedaż samochodów osobowych -
Mapa Rynku Pracy - Listopad 2004
... . 28% ankietowanych przez GUS przedsiębiorstw dobrze ocenia swoją sytuację, a 13% sygnalizuje jej pogorszenie. Wyraźnie pogorszyła się sytuacja w branży motoryzacyjnej. Firma Samar badająca rynek motoryzacyjny w Polsce podaje, że Polacy kupują coraz mniej nowych aut. W październiku br. dealerzy samochodowi sprzedali o 38% mniej samochodów ...
-
Produkcja samochodów I 2006
... ponad 13 procent większą niż uzyskana w styczniu roku 2005 - podał Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. W pierwszym miesiącu 2006 roku wyprodukowano 48 tys. 207 ... 15,8 procent), na miejscu czwartym znajduje się FSO (4,25 procent), ostatnia firma w rankingu - Intrall - posiada udział na poziomie 0,03 procent. Pierwszą pozycję ...
-
Reklama w motoryzacji VII 2006
... osobowych zajęła w lipcu spółka Toyota Motor Poland - wynika z danych Expert-Monitor przytaczanych przez Samar. Wydatki na reklamę w telewizji i radiu oraz w gazetach i magazynach wyniosły ponad 4,1 mln zł. Drugą pozycję zdobyła firma General Motors Polska, która przeznaczyła kwotę prawie 3,8 mln zł. Kolejne miejsca stały się ...
-
Reklama w motoryzacji VIII 2006
... rynku samochodów osobowych zajęła w sierpniu spółka Toyota Motor Poland - podaje Samar, powołując się na dane firmy Expert-Monitor . Wydatki na reklamę w telewizji i radiu oraz w gazetach i magazynach wyniosły prawie 4 mln zł. Drugą pozycję zdobyła firma Peugeot Polska, która przeznaczyła kwotę ponad 2,9 mln zł. Kolejne ...
-
Nowe samochody: sprzedaż w marcu wzrosła o 29 proc.
... . Według firmy Samar, która monitoruje ten rynek, sprzedaż nowych aut wzrosła w marcu o 29,3 proc. (rok do roku ... mówi się o dużych zmianach w największych europejskich telekomach, a fuzje i przejęcia przybierają na aktywności. Amerykańska firma AT&T zamierza przejąć pakiet kontrolny nad Telecom Italia, a w prasie pojawiły się spekulacje mówiące o ...
-
Produkcja samochodów w Polsce: Fiat liderem
... opracowania firmy Samar. W ostatnim miesiącu roku we wszystkich polskich fabrykach powstało łącznie 39 tys. 957 samochodów osobowych i ... proc. więcej niż rok wcześniej. Jedynym producentem samochodów dostawczych pozostaje Volkswagen Poznań. W 2014 roku firma wyprodukowała 92 tys. 771 pojazdów. Modelem, którego najwięcej wyprodukowano w 2014 roku na ...
-
W Polsce przybywa jednośladów
... roku - wynika z opracowania stworzonego przez Instytut badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. Od początku roku Polacy kupili i zarejestrowali 3 tys. 549 jednośladów, o 2,87 proc. więcej niż w 2014 roku. Po dwóch miesiącach na pierwszej pozycji jest firma Romet Motors, od początku roku Polacy kupili i zarejestrowali 1 tys ...
-
Jak zmieniają się ceny nowych samochodów - V 2015
... 2014 r. a styczniem 2015 r.). W przeciwieństwie do innych dóbr konsumpcyjnych, roczne dynamiki Samar DNB indeks cen auto moto wykazują dość dużą zmienność, która ... zmian cen nowych samochodów SAMAR DNB indeks cen auto-moto to wspólne przedsięwzięcie DNB Bank Polska i Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Firma doradcza Deloitte jest ...
-
Auto Polaka ma 16 lat. Nowe samochody niedostępne (nie tylko cenowo)
... coraz starszych aut nie oznacza niestety, że wydajemy na nie mniej. Przykładowo, firma Cofidis wyliczyła, że w okresie od stycznia do marca 2022 roku jej ... lepiej wygląda sytuacja na rynku aut nowych, ponieważ tutaj odnotowano 20% wzrost (dane SAMAR). Nie oznacza to jednak jeszcze stabilizacji na całym rynku. W kolejnych miesiącach producenci ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce 2007
... motoryzacyjnych odnotowała wzrost sprzedaży. Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR w 2007 roku na Starym Kontynencie przybyło prawie 16 milionów nowych ... nie występuje problem z kadrą menedżerską – zapotrzebowanie na nią zgłaszała tylko jedna badana firma – co wynika z faktu, że w branży automotive rozpowszechniona jest praktyka ...
-
Diesel kończy karierę?
... Fleet Management Polska, Sławomir Wontrucki. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR w okresie od stycznia do kwietnia 2017 roku, łącznie na polskim ... z samochodów elektrycznych będą korzystać wszyscy pracownicy LeasePlan Corporation N.V. To pierwsza firma z branży motoryzacyjnej, która przystąpiła do inicjatywy EV100. Jej celem ...
-
Przybędzie 650 tys. motocykli
... 9,1 tys. – zwraca uwagę Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. W tym samym czasie liczba zarejestrowanych aut, w porównaniu do zeszłego roku, spadła o ... gwarancję, jednak jest ona możliwa do wykorzystania, tylko jeśli dana firma istnieje. Informacje, które znajdują się w Rejestrze BIG InfoMonitor dają szansę ...
-
Flota samochodowa: CFM w Polsce I-VI 2008
... Polacy wciąż importują używane auta na potęgę i jak prognozuje Instytut Samar do końca roku wwiozą ich na teren kraju ponad milion (522 tys ... usługi CFM w Polsce zaliczają się Masterlease z 15 procentowym udziałem, firma Lease Plan Fleet Management z 9 proc. udziałem, firma Arval – 8 proc. udziałem. Do nich należy również ING Car Lease – niemal ...
-
Czy warto kupować samochody poleasingowe?
... szczególną uwagę przy zakupie? Z danych przedstawionych przez IBRM Samar, tylko w minionym roku Polacy zakupili niemal 2,7 mln używanych osobówek, z czego ... pojazdów, zjawisku tzw. cofania liczników. Właściciel samochodu i jednocześnie sprzedający, czyli firma wynajmu długoterminowego, nie ma w tym bowiem żadnego interesu, nawet ekonomicznego – ...
-
Jakie samochody firmowe w Polsce?
... przedsiębiorcy, którego zakup często jest niezbędny do prowadzenia firmy. Z danych SAMAR wynika, że w ciągu trzech kwartałów 2012 r. Polacy kupili i zarejestrowali nieco ponad ... (64%). Jednocześnie liczebność floty jest zależna od wielkości przedsiębiorstwa: im większa firma, tym większą posiada flotę. Aż 96% badanych mikroprzedsiębiorstw do ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 15/2013
... poszukiwawczo-wydobywcze. Realizuje je także w Tanzanii i Gwinei Równikowej. Jego firma inwestycyjna Kulczyk Investments od drugiej połowy 2011 r. zainwestowała ... oku spadnie zatrudnienie (o ok. 3,5 tys. osób). Według Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar produkcja samochodów osobowych i dostawczych w Polsce w marcu 2013 r. wyniosła 51 tys. 262 ...